Skocz do zawartości
finerek123

Problemy z odpaleniem, nierówna praca 2.8 diesel

Rekomendowane odpowiedzi

finerek123

Cześć, niedawno miałem przygodę, mianowicie silnik mi się przegrzał, wystrzelił brok, a także doszło do uszkodzenia uszczelki pod głowicą. Na wymianę uszczelki auto poszło do mechanika który ją wymienił i generalnie wszystko jest okej. Niby.

 

 

Gdy samochód postoi dłużej(np po nocy na dworze). to ma ogromny problem z odpaleniem. Mam wrażenie, że jest podawane za mało paliwa. Natomiast jak odpali to kultura silnika nie jest na najwyższym poziomie. Wypadanie zapłonów, bardzo niskie obroty(300-400rpm. Aż kontrolka akumulatora się pali). Budą szarpie niesamowicie. Dodatkowo strasznie kopci. Kolor dymu - szary/czarny/szaroczarny. Gdy auto złapie chociaż trochę temperatury, silnik zaczyna pracować normalnie, tak jak powinien.

 

Generalnie wymieniłem już świece żarowe, uszczelkę pod pokrywą zaworów(choć to raczej nie ma związku z problemem), filtr powietrza, olej z filtrem a także filtr paliwa. Problem jak był tak jest dalej.

 

Zwróciłem uwagę na jeden problem. Mianowicie brakuje wtyczki do przepływomierza, a także nie mogę jej nigdzie znaleźć. Dodam, że w silniku jest założona pompa mechaniczna z Y60

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
saydack

Ja bym zaczął od sprawdzenia sterownika świec - powinien działać w 2 trybach: 1) podgrzewanie świec przed zapłonem i 2) grzanie świec do osiągnięcia temperatury silnika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Juchas

Kolego powiedz jaki masz silnik przy aucie bo w twoim profilu nie jest to zaznaczone a jest to bardzo ważne co do świec . Niby w Y61 katalogowy są tez dwa rodzaje świec żarowych a wychodzi inaczej . Ja mam akurat 11W świece i w tym może być problem ze założone masz inne (słabsze i przepala je ) musisz dobrze sprawdzić napięcie jakie masz na świecach .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
saydack

Skoro piszę że ma pompę z y60 to znaczy nie mnie ni więcej tylko to że ma motor 2.8tdi, ale istotnie profil należałoby uzupełnić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Juchas

No właśnie . W starszych modelach były dwa rodzaje świec i na dwóch listwach . Nowszy silnik jest na jednej listwie. Wiec tak jak pisałem wcześniej sprawdź napięcie możesz mieć 11V świece , ja tak miałem ze poprzednik nawet nie sprawdził i założył dwie nowe ale 5,5V, No i oczywiście ze odrazu je spaliło . Wymieniłem na te 11 i pali aż miło . W intercars nie maja katologowo takich do y61 ale dobiorą ci identyczne z innego katalogu i tez pasi .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
PatrolBialystok

Cześć, niedawno miałem przygodę, mianowicie silnik mi się przegrzał, wystrzelił brok, a także doszło do uszkodzenia uszczelki pod głowicą. Na wymianę uszczelki auto poszło do mechanika który ją wymienił i generalnie wszystko jest okej. Niby.

 

 

Gdy samochód postoi dłużej(np po nocy na dworze). to ma ogromny problem z odpaleniem. Mam wrażenie, że jest podawane za mało paliwa. Natomiast jak odpali to kultura silnika nie jest na najwyższym poziomie. Wypadanie zapłonów, bardzo niskie obroty(300-400rpm. Aż kontrolka akumulatora się pali). Budą szarpie niesamowicie. Dodatkowo strasznie kopci. Kolor dymu - szary/czarny/szaroczarny. Gdy auto złapie chociaż trochę temperatury, silnik zaczyna pracować normalnie, tak jak powinien.

 

Generalnie wymieniłem już świece żarowe, uszczelkę pod pokrywą zaworów(choć to raczej nie ma związku z problemem), filtr powietrza, olej z filtrem a także filtr paliwa. Problem jak był tak jest dalej.

 

Zwróciłem uwagę na jeden problem. Mianowicie brakuje wtyczki do przepływomierza, a także nie mogę jej nigdzie znaleźć. Dodam, że w silniku jest założona pompa mechaniczna z Y60

Sprawdz czy smok paliwa nie skorodowal i czy nie podaje powietrza do ukladu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×