Skocz do zawartości
midull

patfhinder 2.5 dci Automat przestał odpalać

Rekomendowane odpowiedzi

midull

Panowie  jestem  tu  nowy i  nie  do końca znam  się na  tych  sprawach moim  problemem  jest to iż  moja  Pati przestała odpalać jest  to  wersja 2.5 DCI automat z 2005r wersja  bez kluczykowa (pokrętło) i  po  ciężkich poszukiwaniach doszedłem  do  tego iż wywala  mi  cały  czas pod  maską bezpiecznik podpisany niby jako klakson (horn) raz udało się  tak że wsadziłem bezpiecznik  wróciło wszystko na miejsce po chwili po próbie  ruszenia bezpiecznik wystrzelił auto nie zgasło ale przestało wyświetlać  który bieg i w  jakiej pozycji są  mosty po zgaszeniu już nie odpalił i za  każdym  razem  ten bezpiecznik wystrzela po ciężkiej  wędrówce po wiązce  kabli okazuje się  że  ten  bezpiecznik  tzn przewód  za  bezpiecznikiem (czerwony srebrne plamki) idzie  do skrzyni biegów  do wtyczki po odłączeniu wtyki bezpiecznik przestaje  się palić więc chodzi o coś  dalej, teraz takie pytanie czy spotkał się  ktoś  z takimi obawami co mogę  dalej  zrobić czy to  gniazdo wtyki to jakiś  czujnik wymienialny czy to jest złącze  sterownika który znajduje  się  w skrzyni biegów od  czego ten wtyk za  co odpowiada ??

załączam  foto żeby było dokładniej  wiadomo  o co  chodzi 

post-109660-0-96090500-1515521116_thumb.jpg

post-109660-0-53335400-1515521260_thumb.jpeg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

camo

to jest połączenie z całym sterownikiem elektrozaworów w skrzyni automatycznej + kilka czujników wszystko jest w misce olejowej. 

post-21294-0-09210900-1515528586_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
midull

Tzn przez zdjęcie miski olejowej jestem w stanie dostać się i zobaczyć od czego konkretnie idzie ten kabelek który robi to zwarcie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
camo
Napisano (edytowane)

 trzeba spuścić olej i  wyjąć cały sterownik, od drugiej strony jest podłączenie do tej kostki i wszystkie kable. 


był temat o awarii skrzyni biegów 

post-21294-0-61876000-1515532438_thumb.jpg

Edytowane przez camo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
midull

Wielkie dzięki za info tylko sam to raczej nie mam gdzie i jak tam grzebać ja bardziej elektryk niż mechanik więc pewnie odstawie auto do mechanika ale dzięki za odpowiedź

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
camo

w temacie o skrzyni podałem link do manuala, tam jest dokładnie opisane co i w jakiej kolejności odkręcać, ja to robiłem w garażu po najechaniu przednimi kołami na betonowe kostki. nie było zbyt wygodnie ale dało sie pracować. warto wczesniej umyć podwozie ;)


http://www.thenissanpath.com/filelib/R51/Service/AT.pdf

post-21294-0-56518600-1515534205_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
midull
Napisano (edytowane)

powiedz  mi czy  orientujesz  się  czy  to normalny  obiaw  padnietego  sterownka że  wywala  bezpiecznik i  auto nie  odpala. bo tu  jest  ewidentny  obiaw  zwarcia na  jednym z pinów przez co  wywala  bezpiecznik i  w sumie  raz  musiało się  to  wszystko  dobrze  ułożyć bo jak pisałem wcześniej  wsadziłem bezpiecznik i  auto normalnie  odpaliło. i na  co obstawiasz  sterownik  do  wymiany  czy da  się  go jeszcze  naprawić ??

Edytowane przez midull

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
camo

powinien wyskakiwać błąd zablokowanych elektrozaworów  i skrzynia powinna pracować w trybie awaryjnym, jeśli wywala bezpiecznik to obstawiam jakieś zwarcie, tam jest sporo metalu i dosyć delikatne przewody więc jakis + mógł spotkać sie z masą. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
midull

powiedz  mi czy  orientujesz  się  czy  to normalny  obiaw  padniętego  sterownika że  wywala  bezpiecznik i  auto nie  odpala. bo tu  jest  ewidentny  obiaw  zwarcia na  jednym z pinów przez co  wywala  bezpiecznik i  w sumie  raz  musiało się  to  wszystko  dobrze  ułożyć bo jak pisałem wcześniej  wsadziłem bezpiecznik i  auto normalnie . Na  co obstawiasz  sterownik  do  wymiany  czy da  się  go jeszcze  naprawić ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
camo

jak jesteś "bardziej elektryk" to myśle że naprawisz :) musisz sie tylko dobrac do środka i sprawdzić ścieżki 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
midull

powiem  tak  odpaliłem  to auto na po prostu podając plus na  rozrusznik i  wygląda że jest  w trybie  awaryjnym bo jest  tylko jedne bieg  do przodu  tzn do przodu kreci się na 3 tys obrotów i po woli rusza i jedzie tak jak by  był jakiś pośredni bieg wpęiety z diagnozą problem bo niby brak komunikacji przez  to zwarcie po odpaleniu nie  wyświetla  biegu ani pozycji reduktora to z tego co mówisz  warto by spróbować zajrzeć  pod tą miskę  bo byc może  tak jak mówisz być może wystarczy wyjąc ten sterownik wyczyścić z opiłków  sprawdzić  w jakim stanie są przewody czy nie widać  fizycznego zwarcia jak nie pomoże  to wtedy oddać do mechanika 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
camo

pewnie juz przez wtyczke mozna sprawdzic gdzie wystepuje zwarcie, ale po otworzeniu bedzie mozna znaleźć przyczynę. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
midull

w  wtyczce  tak jak pisałem  na czerwonym przewodzie z  srebrnymi  kropkami jest  zwarcie  do masy ale nic  m  to nie mówi muszę  poszukać  kanału lub  podnośnika i zerknąć do środka prawdopodobnie na chłopski rozum jeśli raz  działa  raz nie  to może i coś  tam fizycznie  robi zwarcie zalezy jak się ułoży i być może czyszczenie wystarczy taką mam cichą nadzieję :P


no  to nie  jest  dobrze po  sterowniku skrzyni. teraz podpowiedź  dostanie  się  go gdzieś czy  raczej  tylko  wymiana  skrzyni ?? jak  wymiana  skrzyni to czy wymienia się  ją po prostu wkładając  drugą czy  jednak  trzeba  to jakoś  parować  z  komputerem. w  załączniku foto  tego  co napotkałem w środku :-( 

post-109660-0-90381500-1515690523_thumb.jpg

post-109660-0-59594700-1515690545_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
camo
Napisano (edytowane)

przykra sprawa, co mogło byćprzyczyną? sterownik był sprzedawany jako cala częśc wraz z zaworami. 

 

https://www.ebay.com/p/OEM-Trtnsmission-Valve-Nissan-Frontier-Xterra-Pathfinder-KIA-Complete-Re5r05a/2255170425?iid=302459718391&rt=nc

 

 jest kila rodzajów o ile pamiętam 3, różnia sie czasem produkcji i wtyczkami. niestety od kilku lat sprzedaja je czyste i  po zakupie wymagaja zaprogramowania. 

 

sam TCM, czyli to co sie spaliło mozna sprobować trafić na jakiś używanych częściach.

jest i sam komputer: http://midparts.com.pl/pl/p/RE5R05A-KOMPUTER-SKRZYNI-NOWY/3138  powinien pasować, ciekawe czy trzeba programować. 

 


https://www.ebay.com/p/OEM-Trtnsmission-Valve-Nissan-Frontier-Xterra-Pathfinder-KIA-Complete-Re5r05a/2255170425?iid=292352876790 

 

tu całkiem fajna cena.  TCM w tych skrzyniach często sie psują i widać, że zaczeli sprzedawać je osobno. 

Edytowane przez camo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
midull

powiedz mi czy  kojazysz  czy  po  wymianie  skrzyni  też  trzeba  programować ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
camo

możliwe że nie, ale nie mam pewności czy jakies komplikacje sie nie pojawią. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×