Skocz do zawartości
TomekX-TRAIL

Silnik QR20DE

Rekomendowane odpowiedzi

TomekX-TRAIL

Witam Wszystkich! Szukam gołego słupka sprawnego qr20de, ktoś coś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Thunder

Zagadaj do @SNAKE 4x4

Może ma coś w temacie, choć on pewnie bardziej do terenowych, ale co zaszkodzi zapytać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomekX-TRAIL

Dzięki wielkie, osłabiają mnie ceny z alle gro, ponad 2.5 koła za kompletny z tym ze nie mak żadnej gwarancji ze on nie jest w takim stanie jak mój...olej znika, jedyne to ciagle para leci z wydechu, wycieków nie ma wiec pewnie go jakoś przepala bo gdzie by on sie podziewal...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Thunder

No przepala, nie ma innego wyjścia skoro nie ma wycieków. A katy są w Twoim wozidle bo nie pamiętam?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomekX-TRAIL

Tak, są, swego czasu wywalił błąd i wkrecilem emulator sondy i błędu bie wyrzuca, najszybciej olej ubywa hak go wysoko krece

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Thunder

Czyli kwestia czasu aż się zapchają i straci moc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomekX-TRAIL

No to jestem pocieszany coraz bardziej...chciałem sprzedać i iść w slady terrano...ale ile ja wezme jak silnik do remontu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Thunder

No nic nie poradzisz, takie życie.

Pozostało znaleźć słupek, wstawić i jeździć do końca i jeden dzień dłużej ;)

Rocznik z tego co pamiętam już starawy więc cudów nie weźmiesz w takim stanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
karibox1

Z Terrano będzie jeszcze gorzej. Jest starszej generacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomekX-TRAIL

Trudno...nigdzie nie ma słupka...będę na wiosnę remont robił.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bartezm

Chyba to lepsze rozwiązanie - będziesz miał pewność a nie loterię...

Zawsze możesz remont rozbić na 2 etapy - góra / dół. Sprawdzałeś czy trzyma ciśnienie? Jeśli tak, to najpierw zrób głowicę tzn uszczelniacze zaworowe. Są magicy co potrafią wymienić bez ściągania głowicy (nie wiem jak w tym silniku). to by zaoszczędziło trochę kasy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
piotrek3
Napisano (edytowane)

Chyba to lepsze rozwiązanie - będziesz miał pewność a nie loterię...

 

Jaka loteria?przy zakupie gołego słupka ,nie ma loterii bo dokladnie widać wszystko jak na talerzu -tym bardziej kiedy jeszcze  weżmiemy na ogledziny ze soba średnicówkę..

A co do remontu to jest wlasnie loteria,bo koszt wykonania prawidłowego szlifu przez fachowca na porzadnej maszynie a nie kilkudziesięcioletniej z demobilu (takie najczesciej sa w uzyciu u pseudo fachowców) odpowiednio kosztuje.

Edytowane przez piotrek3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Thunder

A co w używanym silniku widać jak na talerzu? Oprócz śladu wycieków chyba nic więcej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
piotrek3

A co w używanym silniku widać jak na talerzu? Oprócz śladu wycieków chyba nic więcej.

Wątek jest o zakupie golego słupka czyli samego bloku silnika a nie całego silnika Kolego..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Thunder

Słupek to silnik bez osprzętu Kolego szanowny :)

https://www.olx.pl/motoryzacja/q-slupek-silnika/


Sam blok to inna sprawa.


Jak słupek ciężko dostać to sam blok tym bardziej. Dziś nikt nie rozbiera używanych silników i sprzedaje na części.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
piotrek3

A nie zgodze sie z Toba.

Handlarzom bardziej oplaca sie rozbierac silniki i sprzedawac na cześci niz całe z osprzetem.

Jest bardzo duzo ogłoszeń z oferta sprzedazy samego słupka czyli inaczej samego bloku silnika czy korpusu.

A kiedy ktos kupuje sam slupek to nie ma własnie zadnej loterii bo stan gładzi cylindrów jest widoczny i majac jeszcze ze soba przyrzady pomiarowe(np.wlasnie srednicowkę)mozna dokładnie wiedziec co sie kupuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Thunder

Niech będzie Twoje na wierzchu :)


Dodam tylko że jak kupi blok nie spełniający "wymiarów" to też musi zrobić szlif i koło się zamyka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
piotrek3

Niech będzie Twoje na wierzchu :)

Dodam tylko że jak kupi blok nie spełniający "wymiarów" to też musi zrobić szlif i koło się zamyka.

Zakładam ,ze jak ktos kupuje goły słupek/blok/korpus silnika to nie jest osoba niewidomą i ma przynajmniej minimum .wiedzy na co zwrócić uwagę i przynajmniej wzrokowo(jak nie posiada narzedzi pomiarowych ze sobą)potrafi odróznić czy gładź cylindrów nie jest uszkodzona ,porysowana czy po prostu zużyta..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Thunder

Zapewne tak będzie jak piszesz, czyli kupi blok na OLX czy Allegro i w domu sprawdzi wszystko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomekX-TRAIL

Spokojnie, bez nerwów, jesteśmy aby sobie pomagać Dowiem się, ile sam remont głowicy, na zimno mial ok 11 ciśnienia na tlokach wiec to chyba nie tragedia tym bardziej że po równo na każdym, zrobię sama głowicę, a jak nie pomoże to dół na wiosnę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
piotrek3
Napisano (edytowane)

Zapewne tak będzie jak piszesz, czyli kupi blok na OLX czy Allegro i w domu sprawdzi wszystko.

Tu jest problem .Sam czesto kupuje czesci uzywane wysyłkowo.

Ale kiedy co do stanu technicznego mogą byc wątpliwości ZAWSZE wymagam gwarancji rozruchowej.

Jak ktos mi jej nie da-nie kupuje.

Co najwyzej moge stracic tylko na kosztach wysyłki.

p.s.

Nie ma żadnych nerwów-dyskusja jest po to aby sobie pomagać.

Edytowane przez piotrek3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bartezm

Ha... jeśli trzyma ciśnienie to pół biedy. Znaczy, że cylindry i pierścienie nie są tragiczne. 

Dalej podtrzymuję swoje zdanie - wymień uszczelniacze zaworowe - to przez nie bierze olej. To nie jest kaplica. 

Uszczelniacz to koszt od 3 do 10zł za szt, masz ich 16.

Jeśli nie trzeba ściągać głowicy to spokojnie w 500 się zmieścisz z robotą a może się okazać, że przestanie brać olej.

 

ps

Tak jak pisze Thunder - tak i ja się spotkałem, że słupek to goły silnik bez osprzętu (typu pompa, typu wtryski itp) a blok to blok czyli kawałek metalu z dziurami...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Thunder

Nie ma żadnych nerwów-dyskusja jest po to aby sobie pomagać.

Pewnie że nie ma nerwów, a nazewnictwo można sobie wyjaśnić.

To tyle ;)

 

Tomek, zrób jak Bartezm pisze i zobaczysz. 

Jak zdejmiesz głowicę to wszystko się odkryje i pomierzysz średnicę cylindrów.

Inaczej to gdybanie i wróżenie z fusów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bartezm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Thunder

Kto będzie się tak bawił :D ?

Jak okaże się że cylindry są do dooopy to nic z tej roboty ;)

Filmik ciekawy, jak praca chirurga ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×