Skocz do zawartości
RockOil

Dobór oleju (silnik, przekładnia, płyny)

Rekomendowane odpowiedzi

RockOil

W tym temacie możecie dobierać olej do swojego Nissana. Abyśmy mogli prawnie dobierać dla Was produkty potrzebujemy danych, publikowanych w następujący sposób:

 
Marka :) :
 
Model:
 
Rok produkcji:
 
Pojemność silnika:
 
Moc silnika:
 
Kod silnika (jeżeli znamy):
 
Rodzaj przekładni:
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
saydack
To ja poproszę

 

Marka  :) : NISSAN

Model: Terrano Regulus

Rok produkcji: 1998

Pojemność silnika: 3.2

Moc silnika: 150KM

Kod silnika (jeżeli znamy): QD32ETi

Rodzaj przekładni: automatyczna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
elsebo

A do turbo-kosiarek tez macie jakieś dobre oleum? :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
RockOil

 

To ja poproszę
 
Marka  :) : NISSAN
Model: Terrano Regulus
Rok produkcji: 1998
Pojemność silnika: 3.2
Moc silnika: 150KM
Kod silnika (jeżeli znamy): QD32ETi
Rodzaj przekładni: automatyczna

 

 

 
Cześć, do silnika rekomendowane jest 10W30, przy czym, jeśli kompresja jest ok, możesz bez problemu zastosować Rock Oil Synthesis 4 Sport 5W30 (pokryje 10W30 i zapewni lepszy "cold start").

 

Przekładnia, wymaganie w klasie: Nissan Matic D, czyli tutaj rekomendujemy – Rock Oil ATF DIII-MV
 

 

A do turbo-kosiarek tez macie jakieś dobre oleum? :D

 

W przypadku np. Qashqai 1.2 DIG-T (HRA2DDT) możemy rekomendować SYNTHESIS 4 AUTO 5W-40.

Jeżeli chodzi o większe kosiarki :) np. VR38DETT z GT-R to do tej konstrukcji jest rekomendowana gama Carbon.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
marjok

 

W tym temacie możecie dobierać olej do swojego Nissana. Abyśmy mogli prawnie dobierać dla Was produkty potrzebujemy danych, publikowanych w następujący sposób:

 
Marka :) :
 
Model:
 
Rok produkcji:1998
 
Pojemność silnika:2,0
 
Moc silnika:140
 
Kod silnika (jeżeli znamy):
 
Rodzaj przekładni: manual

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
RockOil

Prosimy o podanie modelu auta ;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nissan89

Tylko do samochodów macie oleje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
RockOil

Obecnie, w naszej ofercie posiadamy oleje samochodowe, jednak w najbliższym czasie planujemy także wprowadzić oleje motocyklowe.

 

Prosimy o infomracje do czego byłby potrzebny nasz olej/płyn, możliwe że będziemy mogli coś więcej powiedzieć/doradzić ;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kocial1969

 

 

W tym temacie możecie dobierać olej do swojego Nissana. Abyśmy mogli prawnie dobierać dla Was produkty potrzebujemy danych, publikowanych w następujący sposób:

 
Marka :) :
 
Model:qashqai
 
Rok produkcji:2012
 
Pojemność silnika:1,6
 
Moc silnika:130
 
Kod silnika (jeżeli znamy):
 
Rodzaj przekładni: manual

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
RockOil

 

 

 

W tym temacie możecie dobierać olej do swojego Nissana. Abyśmy mogli prawnie dobierać dla Was produkty potrzebujemy danych, publikowanych w następujący sposób:

 
Marka :) :
 
Model:qashqai
 
Rok produkcji:2012
 
Pojemność silnika:1,6
 
Moc silnika:130
 
Kod silnika (jeżeli znamy):
 
Rodzaj przekładni: manual

 

 

 

 

 

W tym przypadku do silnika rekomendowalibyśmy: SYNTHESIS 4 SPORT 5W-40

Przekładnia manualna: Rock Oil MTF 75W80 

Płyn hamulcowy, w przypadku kiedy wymagamy lepszych parametrów pracy na sucho oraz mokro: Rock Oil DOT 4 Racing , jeżeli wystarczy "normalny" płyn to: Rock Oil DOT 4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kocial1969

 

W tym temacie możecie dobierać olej do swojego Nissana. Abyśmy mogli prawnie dobierać dla Was produkty potrzebujemy danych, publikowanych w następujący sposób:

 
Marka :) :nissan
 
Model:qashqai +2
 
Rok produkcji:2012
 
Pojemność silnika:1.6
 
Moc silnika:130
 
Kod silnika (jeżeli znamy):
 
Rodzaj przekładni:manualna

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
RockOil

Hej, tu już dobieraliśmy olej i płyny w poście powyżej ;) Ale podrzucamy jeszcze raz ;) 

 

W tym przypadku do silnika rekomendowalibyśmy: SYNTHESIS 4 SPORT 5W-40

 

Przekładnia manualna: Rock Oil MTF 75W80 

 

Płyn hamulcowy, w przypadku kiedy wymagamy lepszych parametrów pracy na sucho oraz mokro: Rock Oil DOT 4 Racing , jeżeli wystarczy "normalny" płyn to: Rock Oil DOT 4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rrabbit

Witam.

Marka  :) :nissan

Model:primera p12

Rok produkcji:2003

Pojemność silnika:2.2

Moc silnika:139

Kod silnika (jeżeli znamy):yd22ddt

Rodzaj przekładni:manualna

 

W tej chwili jest 10w40.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
RockOil

Witam.

Marka  :) :nissan

Model:primera p12

Rok produkcji:2003

Pojemność silnika:2.2

Moc silnika:139

Kod silnika (jeżeli znamy):yd22ddt

Rodzaj przekładni:manualna

 

W tej chwili jest 10w40.

Pozdrawiam

 

 

Cześć - przepraszamy za spóźnioną reakcję.

Do tego silnika rekomendowalibyśmy:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rrabbit
Napisano (edytowane)

Witam.

Jak wczesniej pisalem teraz jest 10w40, samochod posiadam od roku a olej zmienialem okolo 9 miesiecy temu i okolo 5000 mil. Niestety nie wiedzialem jaki byl olej poprzednio wiec najbezpieczniej bylo zalac polsyntetyk tym bardziej ze instrukcja  nissana zaleca stosowanie takiego oleju dla temperatur wyzszych od zera a w anglii bardzo zadko nawet w zimie sa one nizsze. 

Nurtuje mnie pytanie, czy zmiania oleju na fullsyntetyk nie spowoduje problemow z rozszczelnieniem silnika? Wiem ze nie jestescie w stanie dac 100% odpowiedzi na to pytanie ale chcialbym poznac wasza opinie na ten temat.

Z gory dziekuje za odpowiedz.

Pozdrawiam.

Edytowane przez Rrabbit

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
saydack

Potrzebuje dobrać olej do skrzyni automatycznej RE4R01A-HG43

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dziki1975

 

W tym temacie możecie dobierać olej do swojego Nissana. Abyśmy mogli prawnie dobierać dla Was produkty potrzebujemy danych, publikowanych w następujący sposób:

 
Marka :) :nissan
 
Model:primera
 
Rok produkcji:2002
 
Pojemność silnika:2000
 
Moc silnika:140 km
 
Kod silnika (jeżeli znamy):
 
Rodzaj przekładni:cvt

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
RockOil
W dniu 15.04.2018 o 00:21, Rrabbit napisał:

Witam.

Jak wczesniej pisalem teraz jest 10w40, samochod posiadam od roku a olej zmienialem okolo 9 miesiecy temu i okolo 5000 mil. Niestety nie wiedzialem jaki byl olej poprzednio wiec najbezpieczniej bylo zalac polsyntetyk tym bardziej ze instrukcja  nissana zaleca stosowanie takiego oleju dla temperatur wyzszych od zera a w anglii bardzo zadko nawet w zimie sa one nizsze. 

Nurtuje mnie pytanie, czy zmiania oleju na fullsyntetyk nie spowoduje problemow z rozszczelnieniem silnika? Wiem ze nie jestescie w stanie dac 100% odpowiedzi na to pytanie ale chcialbym poznac wasza opinie na ten temat.

Z gory dziekuje za odpowiedz.

Pozdrawiam.

Cześć, w bardzo dużym uproszczeniu można powiedzieć, że paradoksalnie olej klasy 5W30, np. ACEA C2, będzie miał mniejszą zawartość np. dodatków czyszczących, m. in. ze względu na ograniczenia wynikające z poziomu SAPS, jak i w związku z jakością zastosowanych baz, niż klasyczne 10W40 ACEA A3/B4, które takich dodatków potrzebuje więcej.

W przypadku 10W40 - myślimy tu głównie o „mainstreamowych” formulacjach, te produkty muszą zawierać się w pewnej cenie – być rynkowe, ale też raczej nie wymaga się od nich wysublimowanych specyfikacji (np. takich jak VW 504-507), tak więc do ich blendu, stosuje się w większej proporcji bazy I/II/II+, stąd też potrzeba większej ilości dodatków czyszczących, etc..

To czy olej jest dajmy na to w klasie SAE 5W30 na blendzie: Semi Synthetic, Synthetic, czy Fully Synthetic (tu jeszcze mamy te anomalie marketingowe, które wszystkich klientów końcowych frustrują), no ale załóżmy że jest to produkt jakościowy na API III/III+/IV (Fully-Synth), to bazy te nie definiują wprost czy produkt wypłucze silnik łatwiej czy też nie.

Średnia wielkość cząsteczek bez względu na klasę baz, będzie musiała zawierać się w parametrach dla np. SAE 5W30.

Szczerze, nasza odpowiedz nie wyczerpuje tematu, temat jest tak wielowątkowy, że nie ma niestety jednoznacznej odpowiedzi.

Np. można teraz wniknąć głębiej w naszą odpowiedz, i mamy tu na myśli np. wpływ estrów i PAO na uszczelnienia, czy tworzenie się lakierów (i przeciwdziałanie), więc to akurat mogło by stać w opozycji do tego co napisaliśmy wyżej, ale to już zależy od np. typu danej bazy (np. typu Estrów jest wiele, są dedykowane do różnych aplikacji, i mogą wewnątrz tej tzw. grupy API V, różnić się właściwościami).

To co można napisać, że przy „cywilnych” produktach, w tej samej klasie SAE, dedykowanej do danego modelu, i z produktami o zbieżnych parametrach jakościowych, bazy syntetyczne nie zaszkodzą a wręcz przeciwnie (w skrócie, są „czystsze” i wytrzymalsze).

Natomiast, jeśli zamiast 10W40, wlejemy 5W30, to tutaj oczywiście cząsteczki będą trochę mniejsze (5W30), i łatwiej im będzie penetrować wąskie kanały, etc.. Ale jak już napisaliśmy, pakiety dodatków czyszczących to jest jeszcze inna kwestia, i paradoksalnie w 5W30 może ich być mniej (w zależności od wymagań konkretnych specyfikacji jakościowych).

Jeśli chodzi o Twój model samochodu, trzeba też wziąć pod uwagę, wymagania jakościowe, nie tylko klasę lepkości.

Synthesis F 0W30 – ta lepkość, jak wspomniałeś, nie jest konieczna w UK

Synthesis Sport 5W30

Synthesis F 5W30

Sorry, rozpisaliśmy się, ale odpowiedz w jednym zdaniu nie byłaby uczciwa, jeśli przyjdzie nam coś jeszcze do głowy, to dodamy do treści.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
RockOil
Napisano (edytowane)
W dniu 17.04.2018 o 15:49, saydack napisał:

Potrzebuje dobrać olej do skrzyni automatycznej RE4R01A-HG43

Cześć, do tej skrzyni rekomendujemy Rock Oil ATF DIII-MV (http://rockoil.jpoils.pl/produkt/rock-oil-atf-diii-m-v/), ewentualnie ATF D-VI (http://rockoil.jpoils.pl/produkt/rock-oil-atf-d-vi/).

Edytowane przez RockOil

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
RockOil
Napisano (edytowane)
W dniu 20.04.2018 o 14:25, dziki1975 napisał:
W dniu 1.02.2018 o 10:20, RockOil napisał:

 

W tym temacie możecie dobierać olej do swojego Nissana. Abyśmy mogli prawnie dobierać dla Was produkty potrzebujemy danych, publikowanych w następujący sposób:

 
Marka :) :nissan
 
Model:primera
 
Rok produkcji:2002
 
Pojemność silnika:2000
 
Moc silnika:140 km
 
Kod silnika (jeżeli znamy):
 
Rodzaj przekładni:cvt

 

Cześć, tu są rekomendowane 3 produkty:

 

Synthesis F 0W30 (http://rockoil.jpoils.pl/produkt/synthesis-0w30-f/)

Synthesis Sport 5W30 (http://rockoil.jpoils.pl/produkt/synthesis-5w30-4sport/)

Synthesis F 5W30 (http://rockoil.jpoils.pl/produkt/synthesis-5w30-f/)

Optymalnym wyborem będzie 5W30.

Co do skrzyni, czy możesz nam przesłać jej kod?

Nasz katalog nie wskazuje opcji AT do tego modelu.

Edytowane przez RockOil

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

×