Skocz do zawartości
jacek2017

czujnik polożenia wałka rozrządu

Rekomendowane odpowiedzi

jacek2017

Witam wszystkich. Mam taki problem z moim X-Trail benzyna 2.0 2004 rocznik a mianowicie po wymianie czujnika położenia wałka rozrządu auto nie chce mi odpalić. Na początku myślałem że sprzedano mi popsuty czujnik więc wymieniłem na nowy i ciągle nie chce mi odpalić. kupiłem więc kolejny z innej firmy i ciągle to samo. Trochę to mało prawdopodobne aby trzy czujniki z rzędu były popsute. Czy przy wymianie takiego czujnika muszę zrobić jakąś dodatkową czynność np. przestawić coś w komputerze albo cokolwiek innego? Byłym wdzięczny za pomoc. Dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mintaka

Po pierwsze diagnoza.

Czy na  pewno wymieniłeś ten czujnik co potrzeba.

Te auta potrafią wyrzucić błąd czujnika  wałka rozrządu a w rzeczywistości jest uszkodzony czujnik położenia wału korbowego.

Po drugie  sprawdz czy ecu widzi obroty. 

Jak to sprawdzisz i nie będzie ok to będziemy kminić dalej.

Jak to nie pomoże to będziemy sie czepiac innych rzeczy oczywistych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek2017

Po pierwsze diagnoza.

Czy na  pewno wymieniłeś ten czujnik co potrzeba.

Te auta potrafią wyrzucić błąd czujnika  wałka rozrządu a w rzeczywistości jest uszkodzony czujnik położenia wału korbowego.

Po drugie  sprawdz czy ecu widzi obroty. 

Jak to sprawdzisz i nie będzie ok to będziemy kminić dalej.

Jak to nie pomoże to będziemy sie czepiac innych rzeczy oczywistych.

Mam nadzieję że tak. Pojawiają mi się błedy P0011 i P0340 i dodatkowo pali mi się żółta lampka od silnika. Wyczytałem że może to być wina tego czujnika więc postanowiłem go wymienić no i lipa bo po wymianie na nowy nie odpala.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mintaka
Napisano (edytowane)

Po dodatkowych danych które podałeś - do sprawdzenia wariator zmiennych faz rozrządu .

Jaki olej jest zalany?

Edytowane przez Mintaka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek2017

Po dodatkowych danych które podałeś - do sprawdzenia wariator zmiennych faz rozrządu .

Jaki olej jest zalany?

powiem ci szczerze że nie jestem specjalistą od silników. Z mechanikiem podłączaliśmy go pod komputer pokazywał mi jakieś parametry nie wiem co to było dokladnie ale pamiętam że bylo tak że przy obrotach ok 3600 zmieniały się z -14 na 64 co fizycznie raczej to nie jest możliwe. Przepraszam że tak to opisuję

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mintaka

Zmień mechanika.

Ten Ci tego nie ogarnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek2017

Zmień mechanika.

Ten Ci tego nie ogarnie.

też tak myślę. Ale co z tym czujnikiem? Trzeba coś przestawiac w komputerze czy przy wymianie powinien odpalic normalnie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mintaka

też tak myślę. Ale co z tym czujnikiem? Trzeba coś przestawiac w komputerze czy przy wymianie powinien odpalic normalnie?

Nic nie trzeba przestawiać w komputerze.

Mechanik bredzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek2017

Nic nie trzeba przestawiać w komputerze.

Mechanik bredzi

ok dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zienek75

Wymieniłeś czujnik, ale czy wcześniej również nie odpalał czy wymieniłeś bo taki błąd wywaliło?

 

Może to naiwne ale czy sprawdzałeś przewody od czujnika? Często gęsto czujnik wcale nie jest winien, tylko kable które gdzieś przerywają.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
OsobaNN

Jeśli padł ten od wału to odczyt idzie z drugiego.. jak nie odpala to może być coś innego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
maaloxx

Witam,

 

U mnie przy takim zestawieniu błędów P0011 i P0340 pare lat temu wymiana rozrządu pomogła. Wymienialłeś już łańcuch w tym x-ie? Bo być może już czas.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mintaka

Panowie , nie ma co strzelać. Najprostsza diagnoza to czy ecu widzi obroty?

Jeśli nie widzi to po nitce do kłębka....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zienek75

Mintaka, to znaczy że jeśli ecu widzi obroty to czujniki są sprawne?

A jest możliwe że tylko czasami coś przerywa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mintaka

Jeśli ecu widzi obroty przy rozruchu to widzi też prędkość obrotową przy rozruchu i podaje iskrę .

 

Jeśli ecu nie dostaje sygnału z czujnika ,że silnik się obraca to nie poda iskry i możesz sobie kręcić do usranej...

Jak coś to pisz na pw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
karibox1

niestety Kolego ale znajdź lepszego mechanika. To rozrząd. Trzeba go kompletnie wymienić. Napisz coś o przebiegu, lpg?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×