Skocz do zawartości
dmisieekk

Navara d40 2.5 dci gaśnie na wolnych po zagrzaniu

Rekomendowane odpowiedzi

dmisieekk

Witam, posiadam navarke od niedawna. Od początku mam z nia problem, mianowicie jeśli silnik jest zimny auto zachowuje się normalnie, dopiero po odpowiednim nagrzaniu się, potrafi zgasnąć na wolnych obrotach np podczas dojeżdżania do świateł. Po czym odpala i znowu gaśnie, pomaga jedynie włączenie "dogrzewacza silnika" przy czym na wyższych obrotach już nie gaśnie. Auto jeździ bez zarzutu , ma pełną moc. W komputerze nie ma żadnych błędów. Jakieś pomysły ? Auto ma 350 tyś , rozrząd był kiedyś tam robiony. Takie info dostałem od poprzedniego właściciela. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rethempthoor
Napisano (edytowane)

Gaśnięcie to jeden z objawów kończącego się rozrządu więc tak czy inaczej warto byłoby go zrobić, szczególnie jeśli nie wiesz kiedy był robiony. W takiej sytuacji można założyć, że było to dawno temu.

I zamiast szukać po omacku zacznij iść po kolei. 

Edytowane przez rethempthoor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dmisieekk

a czy z powodu rozrządu samochód nie gasłby cały czas, nie ważne czy ciepły / zimny ? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pinio1

Może dlatego, że zimny olej = gęstszy = minimalnie większe ciśnienie na napinacze łańcucha...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
rethempthoor

+ rozszerzalność cieplna metalu. Zimny łańcuch jest minimalnie krótszy niż nagrzany, szczególnie jak masz ujemne temperatury na zewnątrz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dmisieekk

Rozrząd sprawdzę, ale dziwnie , bo go nie słychać...  Dodam że zaczęło sie tak dziać gdy poziom rezerwy spadł do końca i pokazywało 2km do zera :)) Po zatankowaniu takie cuda.. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ron5

moze filtr paliwa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dmisieekk

zamówiłem, jak wymienię dam znać ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sq9mcs

Problemy z korelacją pracy pomiędzy czujnikiem wału a wałka rozrządu. Przyczyna wyciągnięty dolny łańcuch rozrządu. Jak będzie jeździł na rezerwie to zabijesz najpierw filtr paliwa, później pompę, listwę i na końcu wtryskiwacze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dmisieekk

zdiagnozowane, do wymiany rozrząd ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ron5

a jeśli to nie tajemnica to jaki koszt takiej wymiany?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dmisieekk

na oryginalnych częściach około 3 tyś, zamiennik - zamknie się w 2 tyś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ron5

dzięki.zastanawiałem się czy nie wymienić prewencyjnie teraz po 175 tys ale w warsztacie powiedzieli,że nie ma żadnych objawów więc nie ma sensu.Koszt spory ale nie porażający.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×