Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Auto szarpie przy ruszaniu P0868


BlackBomb
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, dawniej miałem problem z brakiem mocy w Murano Z50, auto jechało dość wolno, winnym okazał się katalizator. Po jego naprawie okazało się że jest jeszcze gorzej. Na zimnym oleju w skrzyni auto jeździ jak marzenie, szybko, czuć przyspieszenie itp. Natomiast po nagraniu i co ważne zwolnieniu do 0 przy ruszaniu dodając gaz auto niesamowicie szarpie, błędy zaczynają się wysypywać pierwszy to przeważnie P0868, później różne np P0746 P1700 P1715, jeszcze jakieś speed engine, step motor, ale mechanik mi mówił że wynikają od tego pierwszego tj. błąd elektrozaworu. Na płaskiej powierzchni auto jako tako rozpędzi się i jedzie, pod górę nie ma szans, muszę skasować błąd, zgasić silnik i pojedzie na moment. Teraz jeden mechanik radzi wyczyścić i sprawdzić te elektrozawory, drugi mówi że to zawór pompy w skrzyni, a jeszcze czytam że ten błąd w większości przekreśla skrzynię. Co radzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Hej 

Czy udało Ci się rozwiązać dany problem? Mam dokładnie to samo :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P0868 to błąd elektorzoaworu B . Element współpracuje z TCM i dla tego szarpie. Prawdopodobne przyczyny poza samym zaworem to wiązka elektryczna, a właściewie połaczenie do zaworu, sensor ciśnienia A w CVT albo system kontroli ciśnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie , to raczej czujnik albo połączenie elektryczne padło. Błąd pojawia się jest błąd na czujniku ciśnieia B pokazuje nie prawidłowe wartości. Sprawdzic rezystencje na czujniku ( jest na zewnątrz ). Powinno byc 3 - 9 Ω .  Złącze F6 terminal 3ci. Sprawdzić też wypadało napięcie na czujniku temperatury CVT, powinno być 1-2 V przed sprawdzeniem rezystencji. Przed cała zabawą trzeba wykonac Line Presdure Test. Trochę zabawy jest i trzeba mieć narzędzia. 

Tak z ciekawości kiedy był płyn zmieniany w CVT? I jeśli tak czy to był orginalny NS2 ?

 

screenshot.3554.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej ravenol wymieniany był w październiku 2017r. Te szarpanie dzieje się jlna rozgrzanym silniku i w momencie kiedy skrzynia dostanie w "tyłek" szybkie ruszanie i hamowanie i tak kilka razy....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie szukać tego złącza F6? Pod maską czy gdzieś przy skrzyni pod autem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko P0868 jest obecny czy coś jeszcze ?

Co do oleju producent mówi ze stosowanie innego niż Nissan NS2 może uszkodzic skrzynie... nie wypowiadam się czy tak jest bo majać kiedyś Z51 używałem tylko płynów orginalnych a i widziałem padnięte CVT bo zalane były czymś innym.

Edytowane przez OsobaNN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otóż są błędy (P0725 engine speed; P0746 PC Solenoid A; P0868 Fluid Press low; P1778 Step motor) 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P0725 - TCM nie otrzymuje sygnału z ECM przez CANbus. Sprawdzić wiązkę i połączenia. 

P0746 - brak sygnału z TCM do pompy oleju w skrzyni

P1778 - znowu sygnał z TCM

Albo TCM padł,albo wiązki przewodów lub połączenia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Jesteś pierwszą osobą która powiedziała co wogole oznaczają te błędy... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz przewody od TCM... być może,że wtyki się wypaczyły i obejdzie się bez poważnej naprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewody pewnie są OK. U mnie problemem okazał się zawór w pompie oleju wewnątrz skrzyni biegów. Okazuje się, że element ten został źle zaprojektowany i ulega nadmiernemu ścieraniu przez co nie jest w pełni szczelny. Druga przyczyna to wytarcie się tłoczków wewnątrz hydraulicznego sterownika skrzyni przez co mogą być nieszczelne lub zawiesić się w jakiejś pozycji. Trzeci możliwy powód to nieszczelność samych siłowników, które ściskają stalowy pasek. Japońska firma JATCO tak zaprojektowała skrzynię, że jednym z elementów,  który przenosi moment są 6szt  (chyba jest ich 6) stalowych kulek :wow: Często te kulki wybijają wpust, w którym pracują i wykruszony materiał niszczy doszczętnie cały siłownik. Jednym słowem jakiś księgowy w nissanie wpadł na pomysł żeby wsadzić skrzynię ze skutera do 3,5l V6tki :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie chyba też okazuje się być winny sterownik.. a powiedz drogo Cię wyniosła naprawa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie nie pamiętam. Robiłem to kilka lat temu, chyba ze 2 tysie poszły. Naprawa polegała na wymianie pompy z zaworem, oczywiście wymiana na używaną jeszcze sprawną. Oczywiście po jakimś czasie znowu się zepsuła skrzynia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie lepiej było ją zregenerować?? Podobno to najlepsza z możliwych opcji :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już Ci tłumaczę.  Typ wyjął skrzynię, rozebrał, wyjął uszkodzoną pompę, włożył regenerowaną. Uszkodzoną oddał do regeneracji dla kolejnego klienta. Tak to zazwyczaj wygląda, czy to regeneracja maglownicy czy innych klamotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
W dniu 20.02.2018 o 07:23, BlackBomb napisał:

Cześć, dawniej miałem problem z brakiem mocy w Murano Z50, auto jechało dość wolno, winnym okazał się katalizator. Po jego naprawie okazało się że jest jeszcze gorzej. Na zimnym oleju w skrzyni auto jeździ jak marzenie, szybko, czuć przyspieszenie itp. Natomiast po nagraniu i co ważne zwolnieniu do 0 przy ruszaniu dodając gaz auto niesamowicie szarpie, błędy zaczynają się wysypywać pierwszy to przeważnie P0868, później różne np P0746 P1700 P1715, jeszcze jakieś speed engine, step motor, ale mechanik mi mówił że wynikają od tego pierwszego tj. błąd elektrozaworu. Na płaskiej powierzchni auto jako tako rozpędzi się i jedzie, pod górę nie ma szans, muszę skasować błąd, zgasić silnik i pojedzie na moment. Teraz jeden mechanik radzi wyczyścić i sprawdzić te elektrozawory, drugi mówi że to zawór pompy w skrzyni, a jeszcze czytam że ten błąd w większości przekreśla skrzynię. Co radzicie?

czesc, czy udalo sie rozwiazac problem? co bylo powodem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mam także ten problem. Auto szarpie przy ruszaniu oraz nie ma mocy przy starcie (jak się rozpędzi to już jakoś jedzie) w dodatku pokazuje się kontrolka check-engine.
Komputer pokazuje dwa błędy: P0749 oraz P0868.

Z tego co się orientuję oba błędy dotyczą elektrozaworu A i B docisku sprzęgła z dopiskiem za niskie ciśnienie.

Mam dylemat czy robić to czy nie oraz ile mnie wyniesie naprawa.
Warto nadmienić, iż skrzynia była robiona w listopadzie 2017.

Czytałem o jednym zakładzie (Żurominek 122) ma bardzo złe opinie. Obecnie rozważam auto do oddania do Józefowa  https://www.autojozefow.pl

Polecicie warsztat, który nie zerżnie mnie na sztuczne robienie skrzyni ?.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witam, widzę, że ja jestem kolejną osobą z tym problemem. Moje Murano identycznie się zachowuje, jak jest zimny rusza płynnie i przyspiesza, jak się rozgrzeje, to na płaskim terenie jeszcze jakoś wymęczy ten start, ale pod wzniesienie już nie ma mowy. Na komputerze powtarzał się błąd P0868, i w ASO od razu zlecili wymianę sterownika skrzyni biegów. Koszt całości około 12000 zł brutto. Połowa wartości samochodu, ale nie dają gwarancji, że to pomoże. Pojechałem autem najpierw do Chojnic na remont skrzyni, problem nie zniknął. Oddałem auto do następnego warsztatu Bożepole i znowu to samo. Jestem załamany i nie wiem co robić. Samochód stoi i każdy rozkłada ręce. Proszę o jakąś radę, pomoc. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie orientuje się co może być w okolicach trójmiasta.
Robiłem skrzynię w SAMKO i jestem bardzo zadowolony.

http://www.samko.pl/

Podejrzewam, że jeśli się z nimi skontaktujesz to podpowiedzą Tobie czy w okolicach trójmiasta jest ktoś konkretny.

Garażowych specjalistów nie brakuje więc takich bym sobie odpuścił ponieważ sam się borykałem z tym problemem i auto miałem unieruchomione na pół roku.

W Samko zostawiłem auto w listopadzie i odebrałem w lutym gotowe i działające z gwarancją na 6 miesięcy (możliwość przedłużenia do roku za opłatę w wartości 10% wart. naprawy). W ramach serwisu, po 2 tyś przejechanych kilometrów musiałem podjechać do nich na wymianę oleju i na sprawdzenie stanu skrzyni (koszt 200 zł) Do dzisiaj skrzynia działa bez zarzutów i jestem pełen optymizmu że tak będzie dalej.

Za całą operację wraz z wymianą oleju zapłaciłem 9 tyś (skrzynia wymieniona na inną, w dużo lepszym stanie niż ta, z którą kupiłem auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja myślę, że to nie jest wina samej skrzyni, bo była zrobiona w dobrym warsztacie. Czytałem opinie o SAMKO i powiem, że raczej bym tam auta nie oddał. Na kompie w ASO wychodzi błąd P0868, ale na niego również mają wpływ inne podzespoły. Chodzi o to, żeby nie wymieniać wszystkiego po kolei. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...