Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Na co przygotować się po lifcie


krknismo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Tydzień temu udało mi się zakupić mavericka 2.4 B 1994 Long sprowadzonego prosto z Niemiec od kobiety (tak jest w dowodzie) blacharsko stan bardzo dobry rama igiełka silnik zatarty :)

 

W przyszłym tygodniu mam go odebrać od mechanika już z zmienionym silnikiem i chciałem odrazu zrobić lift 5cm na budzie (podkładki)  i 5cm na zawieszeniu ( podkręcenie drążków i gumy pod sprężyny) czytałem już o tym na forum i z tego co przeczytałem jest to szybkie i dość tanie. i teraz rozważam wrzucenie opon 31x10,5x15 lub 33x12,5x15 i właśnie chciałem się zapytać użytkowników po takich przeróbkach na jakie awarie należy się przygotować :

 

czy będą się ukręcać półosie, czy skrzynia padnie może reduktor, sprzegiełka czy może jeszcze coś innego a może nic się nie będzie działo

 

pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależny od tego do czego będziesz używał samochodu. Jak będziesz upalał w błocie po klamki to na pewno coś prędzej czy później się rozleci, a jak będzie to turystyka to jest duża szansa, że pojeździsz dłużej bezawaryjnie. Wydaje mi się, że dla tego silnika 33" to za dużo bo w terenie nie będzie miał siły żeby wyjechać pod dłuższe wzniesienie i częściej będziesz musiał jeździć na reduktorze

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto chce używać głownie do rodzinnej turystyki co nie oznacza że nie będzie wjeżdżać w cięższy teren dlatego chciałem poznać opinie użytkowników tych aut. Wydaje mi się że 33 będą dobre a jazda na reduktorze mnie nie przeraża bardziej boje się coś ukręcić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 cale do dalszej turystyki będzie męczące (i paliwożerne)

 

31 niekoniecznie będzie robić w terenie.

 

Albo rybki, albo akwarium

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak. Moim zdaniem 33" to przesada. 

Nawet w ciężkim terenie silnik nie będzie miał siły zakręcić tymi kołami,aby się oczyściły.

Nie mówiąc o podjazdach.

Z kolei do turystyki tak jak wyżej kolega pisał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy powyżej wiedzą co piszą więc potraktuj ich przestrogi jako ostrzeżenie.

33" będę zakładał ... ale do V6

Do 3.0Di też bym może zaryzykował, ale do innych silników nie :)

To wszystko tyczy się jedynie "mocy'

Natomiast wszelkie ponadnormatywne lifty zawiasu prędzej czy później skończą się rozkraczeniem dzika w terenie

Na początek połamiesz górne wahacze ;)

Później przeguby nie zniosą 33"

... drążki reakcyjne :(

stabilizatory

Aha, kilka kompletów końcówek kier. i drążek środkowy + wspornik ... to na 100%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok wiec rozumiem że do turystyki i dla bezpieczeństwa portfela lepiej 31 to tak zrobię. Już nie mogę się doczekać aż odbiorę auto od mechanika. Najpierw pełna konserwacja później lift i opony. Może w przyszłości coś jeszcze :),

 

"Natomiast wszelkie ponadnormatywne lifty zawiasu prędzej czy później skończą się rozkraczeniem dzika w terenie

Na początek połamiesz górne wahacze ;)"      

 

Co oznacza ponadnormatywne?

Edytowane przez krknismo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponadnormatywnym nazwałbym wszelkie próby zrobienia z niego terenówki na miarę XJ-ta czy Patrola

Przy a najlepiej przed każdą modyfikacją musisz pamiętać że to auto na IFS-ie (wahacze, przeguby itd...)

pewnie że można wywalić odboje i podkręcić drążki na maxa ... ale odbije się to na przegubach, wahaczach i ukł. kier.

można wstawiać wyższe/twardsze sprężyny ... ale kielichy mogą wylądować w bagażniku

można obuć 33" ... ale będzie to muł a nie ogier

 

Podsumowując: to fajna baza na "turystyka/wyprawówkę" ale niekoniecznie na "mud-monstera" ;)


Arek @Saydack miał króciaka 2,4 ... będzie wiedział więcej od nas wszystkich "gdzie kończy się zakres przeróbek" 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem ja chciałem go podnieść 5 cm na budzie i 5 cm na zawiasie. Chciałbym wsadzić 31 bez przycinania czegokolwiek. Czytałem że nie powinno to katować przegubów i wahaczy ale czy to prawda widzę że zdania są podzielone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czuje się wywołany :)

Ja miałem 31" w moim t2 2.4 - do jazdy wokół komina dałbym 32" - na wyprawy 30x9.5 - jest najrozsądniejsze - choć ja pewnie bym założył 31" ;)

Więcej to już przesada niestety - lemmy ma rację że słabo IFS wytrzymuje

Jeżeli chcesz jednak założyć więcej niż mniej to skup się bardziej na lifcie budy i wycięciu nadkoli - niż na liftowaniu zawieszenia - bo cierpi- tutaj jak najbliżej oryginału tym lepiej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok ale lift na budzie łatwym i tanim sposobem można zrobić tylko 50mm czy to wystarczy do kół 31 chcialem podnies też 50mm na zawiasie. Jak radzicie ile podnieś na zawiasie żeby byyłolo ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Budę możesz podnieść i więcej niż te 50 mm ale powyżej tej wartości zaczynają się już schody bo trzeba się bawić w przedłużanie wężyków, kabelków i innych pierdół. Przed zrobieniem liftu sprawdź w jakim stanie masz mocowania budy bo po podniesieniu dzałają na nie większe siły i jak są słabe to mogą puścić. Jak zrobisz 2" na budzie i 1" na zawieszeniu to spokojnie zmieścisz te koła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak mam 50mm na zawiasie tzn drążki skręcone tak że palec wskazujący ledwo mieści się między wahacze a odboje a z tyłu podkładki 50mm , lift budy kupiłem ale nie założyłem ponieważ 31" bfgodrich km2 mieszczą sie  nic nie podcinałem ,odbudowując moje przednie błotniki wykonałem je tak żeby nie przycierało jedynie delikatnie obciera o rame w miejscu przy drążku reakcyjnym przy max skręcie . Jeździ się mniej komfortowo niż wcześniej szczególnie po dziurach z wyższą prędkością .Moim zdaniem to jest max do terrano zeby użytkować auto bez częstych remontów zawiasu , przynajmniej w moim przypadku gdzie jeżdżę 60% czarny/40% teren 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jak przy lifcie 2 na zawiasie mieszczą się 31 to po lifcie budy tez 2 powinny też wejść bez problemu a przynajmniej nie pogorszy się amortyzacja. Rozumiem że im drążki bardziej skręcone tym auto robi się twardsze a co za tym idzie wszystkie mocowania i ogolnie zawias dostaje bardziej po tyłku więc lepiej podnosić budę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

duże znaczenie ma też marka opon. Często opony różnią się rzeczywistą wielkością mimo tych samych oznaczeń zwłaszcza jeśli chodzi o nalewki, a różnica może być spora. Ja u siebie musiałem sklepać delikatnie progi żeby za mocno nie haczyło przy skręconych kołach. Najlepiej to zrób lift budy, załóż koła i wtedy będziesz wiedział czy musisz podkręcać na drążkach czy nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Liczą się także et felgi - u mnie pamiętam bez podkręcania drążków i budy - przy minimalnym docięciu przodu (w miejscu chlapaczy) i feldze et0 weszły 31"

 

Tak to wyglądało

post-82268-0-99439800-1521199164_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Felgi mam upatrzone chyba też coś blisko et0 więc zobaczymy jak to wyjdzie ale jeśli mam wybierać miedzy podniesieniem zawieszenia a cięciem blotników to wole podnosić auto. W wtorek mam mieć auto i koła najprawdopodobniej też więc zobaczymy jak to wyjdzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem zwolennikiem zasady "ile w górę ... tyle w bok"

Chodzi o przesunięcie (podniesienie) środka ciężkości wskutek liftu budy i ewent. zawiasu

Proponowałbym felgi o ujemnym offsecie :)

Jeśli byś planował zbudować auto jedynie do zabawy wokół komina to wiadomo, kręci nas ryzyko ... ewentualna "rolka" nie popsuje, a wręcz przysporzy humoru

a auto po tygodniu będzie gotowe do kolejnej edycji :)

Ale jeśli ma to być wyprawówka (czyt. Twój jedyny sposób na powrót np. z gór do domu) ... to musisz liftować auto z głową

"Rolka" w górach może uziemić auto na dłużej ... tamtejsze trawersy to z 70% marszruty

Może skończyć się niewinnie (obaj z @Żółwikiem widzieliśmy co działo się z Padżerakiem @Połamańca  :o  )

ale mogło być też gorzej: 

 

A tak wyglądało Pajero świeżo po lifcie budy i zawiasu post-48849-0-18728800-1521266451_thumb.jpg

 

Czyli wszystko z głową ;)

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam ponownie

Lift zrobiony 4 cale 2 zawieszenie 2 podkładki pod budę opony narazie 31 mt auto świetnie radzi sobie w terenie chociaż myślę że na przyszłość jednak 33 założę i nie chodzi tu o wysokość ale szerokość 10,5 wydaje mi się do masy tego auta trochę za mało 12,5 lepiej by robiło w błocie. Obyło się bez jakiś większych problemów można to spokojnie robić samemu. Przy okazji zakonserwowałem ramę i podwozie. Autko wygląda naprawdę dobrze

IMG_20180507_172030.jpg

Edytowane przez krknismo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...