Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

garyczar

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Mam Nissana Navare z silnikiem 2.5 DCi D40 z 2007r. Problem mój występuje tylko i wyłącznie na zimnym silniku (jak ma koło 90 to jest ok). Odpalam, chwile zagrzeje silnik i jade. Czuje że do 2000 obrotów nie ma mocy i kopci na czarno. Dojade do skrzyżowania 500m dalej zrzucam bieg np. 3 na luz i silnik meczy sie (za niskie obroty) i gaśnie, albo gasnie od razu. Potem odpali ale ciężko, trzeba kręcić kilka sekund oraz nie jest to typowe kręcenie sie silnika. Ciepły silnik nie ma żadnych objawów. Nic nie gaśnie, nie kopci, dobrze pali, jedzie.

Znajomy który ma też ten silnik wymienił profilaktycznie zawór SCV i dał mi go na podmianę. Po wymianie zaobserwowałem mniejsze obroty na biegu jałowym ale dym i gaśnięcie bez zmian. Byłem na komputerze, nic nie pokazuje. Mechanik bezradny ręce rozkłada. Czy to może być zawór EGR ? Da się go zaślepić bez ingerencji w Eku ? 

Proszę o poradę. 


Zaślepiłem dzisiaj EGR. Niestety nie pomogło. Silnik zgasł tylko wcześniej nie kopcił.  Czy zostawić zaślepiony EGR ? Objaw ten sam. Czy to mogą być wtryski ? Tylko dlaczego tylko na zimnym jest taki objaw ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SCV po wymianie trzeba skasować zapisy jego pracy w ECU.

 

Wyciągnięty łańcuch rozrządu daje taki sam efekt. Trzeba sprawdzić rozrząd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kasowałem błędy, ktoś pisał jaką kombinacje pedałem gazu zrobić. Tylko samochód przez chwile jedzie normalnie na zimnym silniku, w pewnym momencie się to dzieje. Łańcuch u znajomego jak był zużyty to gasnął silnik na wolnych obrotach niezależnie czy ciepły czy zimny. 

Zaobserwowałem po zaślepieniu egr że jak samochód zgaśnie i później odpala to podczas kręcenia widać czarny dym oraz po zapaleniu chwilę też. Czy mogą to być lejące wtryski ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kasowałem błędy, ktoś pisał jaką kombinacje pedałem gazu zrobić. Tylko samochód przez chwile jedzie normalnie na zimnym silniku, w pewnym momencie się to dzieje. Łańcuch u znajomego jak był zużyty to gasnął silnik na wolnych obrotach niezależnie czy ciepły czy zimny. 

 

Zaobserwowałem po zaślepieniu egr że jak samochód zgaśnie i później odpala to podczas kręcenia widać czarny dym oraz po zapaleniu chwilę też. Czy mogą to być lejące wtryski ?

 

Nie sugeruj się tym że jak łańcuch się zużył to silnik gasł. Na rozrządzie zjadłem zęby. Jest na forum cała rozprawka na temat rozrządu w YD25. Niestety zaczyna się od szurania a dalej w miarę rozjeżdżania się korelacji czujnik wału - czujnik wałka, na zimnym a później bez znaczenia od temperatury. Tylko z reguły zanim rozciągnie się tak że gaśnięcie nie zależy od temperatury, zdąży się urwać a wtedy kończy żywot cały silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam. Samochód był u mechanika, który sprawdził rozrząd i stwierdził że jest ok. Objawy nie ustały, nawet powiedziałbym że dym z lekką stratą mocy zdarza się na ciepłym silniku, rzadko ale zdarza się.. Mechanik obstawia wtryski. Co to może być ? Czy wtrysk może czasami lać a czasami nie ? Czy bardziej celować w pompę wtryskową albo turbo ?  Egr zatkany. Nie wiem co dalej ruszać bo gwarancji nikt nie daje czy to bd na 100 % . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie mechanik jest w błędzie. Miałem takie same objawy i okazało się że rozrząd daje w palnik. Trzeba sprawdzić sygnały z czujników wału i wałka rozrządu na ciepłym i na zimnym. Jak będą problemy w ich pracy to mur beton rozrząd jest do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...