Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11.144] Układ wydechowy. Ile katalizatorów..?


kas602
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

 

Mam głupie pytanie odnośnie układu wydechowego, bo przeglądam internet i trochę się zmieszałem... Jakie i ile katalizatorów ma Primerka P11.144 1,8 16V sedan z pierwszego miesiąca produkcji? Do tego ile sond lambda powinno być? Kupiłem to niedawno i u mnie jakaś fantazyjna rzeźba zamiast wydechu, a trzeba by to do ładu doprowadzić. Teoretycznie, jeszcze gdy jeździł za Odrą miał spełniać normy EURO4.

Edytowane przez kas602
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brzmi logicznie... :) trochę mi rozjaśniłeś, bo niektóre primerki miały niby dwa katy. U mnie aktualnie katalizatora brak i jedna sonda. Ciekawe co, ktoś wymyślił z drugą? Następne poszukiwania będą. Jakieś polecane katalizatory?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomyliłem się, sorry  :) - z katalogu wynika, że jednak jeden lub dwa katy:

http://nissan4u.com/parts/primera/el_p11e/1999_10/type_84/exhaust_and_cooling/catalyst_converter/

http://nissan4u.com/parts/primera/el_p11e/1999_10/type_84/exhaust_and_cooling/exhaust_tube_and_muffler/

W miejsce brakującej sondy wstawiony emulator po wycince katalizatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie - słowo klucz "lub" wraca... Z tego co patrzyłem faktycznie w samochodzie pasowało by dostawić jeden kat i z głowy... Nie wiem tylko co z drugą sondą się stało, bo na logikę powinny być dwie - przed i za katem. Może w ASO coś mądrego powiedzą... Bo już zgłupiałem do reszty z tym wydechem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalnie są dwie sondy (przed i za katalizatorem) - pierwsza sonda reguluje skład mieszanki w zależności od obciążenia silnika, temperatury itp.,

natomiast druga pełni rolę diagnostyczną  i nie ma wpływu na spalanie. Wycinając katalizator, zwykle zapala się check na tablicy informujący teoretycznie o złym składzie spalin. W celu "oszukania" sterownika silnika (i wygaszenia błędu) , w miejsce drugiej sondy wstawia się emulator (który zapewne już masz).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego już się domyśliłem, tylko chcę doprowadzić układ do stanu fabrycznego, ale ni cholery nie mogę się doszukać jednoznacznej informacji, co mam zamontować... :/

Edytowane przez kas602
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co tam masz i jakie jest wymodzone podejście do kolektora wydechowego. Zwykle w QG18 była pucha katalizatora tuż za kolektorem.

Jeśli chcesz tak jak było, to kup używany odcinek z katalizatorem i obiema sondami. Jeśli katalizator okaże się niesprawny to wymień go na uniwersalny.

Edit:

Masz gotowe rozwiązanie: http://www.tlumiki.eu/katalizator-nissan-primera-p11-1-8-benzyna-2000-r/  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz ori kolektor z katalizatorem: http://allegro.pl/katalizator-kolektor-primera-p11-1-8-16v-99-01r-i7285987736.html , a dalej rura jak w poście #4.

Licz się z tym, że szpilki/śruby są przegrzane i lubią się urwać.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc, punkt zaczepienia już jest... Pies trącał te śruby, bo i tak pewnie skończy się na nowym całym układzie.

Edytowane przez kas602
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

w mojej primerze QG18DE 114km listopad 1999 sa 2 katy. Jeden za kolektorem i tam sa dwie sondy (to ten co odpala check engine). Drugi mniej wiecej pod wajcha od zmiany biegow. 3 mies temu zmienialem wydech i mialem problem z jego zakupem (800-1600 pln cena + slaba dostepnosc). W dodatku sie okazalo, ze kat z katalogu intercars nie bedzie pasowaly do tego auta. W domu mam karteczke z numerem czesci, ktora jest poprawna wg. nissana.

Ostatecznie wsadzili tlumik w obudowie katalizatora, pojechalem na pomiar spalin na stacje diagnostyczna i miescily sie w normie.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. U mnie narazie wsadziłem pierwszy (używkę) i odnalazłem drugą sondę. I jest jak u Ciebie - spaliny spełniają wymagania, "check" zgasł. W międzyczasie też dokopałem się do info, że ma być też drugi kat. Daj tu ten numer jak będziesz go miał pod ręką. Teraz i tak daję sobie spokój, bo wypatroszyłem go do gołej budy i idzie do blacharza, żeby uporać się z rudą i później nowy lakier. W lipcu wrócę do wydechu i paru jeszcze innych "pierdół".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...