Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Pęcherze na alufelgach


Nisek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam problem z felgami otóż  na całym komplecie, pod lakierem, wystąpiły pęcherze korodującego aluminium. Auto jeszcze na gwarancji. Po zgłoszeniu reklamacji w ASO serwisant zrobił zdjęcia ( w załączniku) i wysłał do centrali. Otrzymałem taką odpowiedź:

 

"Dzień dobry.  Zdjęcie, które zostały wysłane do centrali znajdują się w załączniku. Według centrali zdjęcia są wystarczającym dowodem na to, że felgi noszą ślady większych lub mniejszych uszkodzeń mechanicznych powierzchni lakieru felg co daje dostęp agresywnym czynnikom jak sół drogowa itp. Odpowiedź  centrali jest jednoznaczna, odmowa wymiany felg aluminiowych w ramach gwarancji.

Pozdrawiam... "

 

 Według mnie jakby był uszkodzony lakier na pewno by się łuszczył i można by było zdrapać wierzchnią warstwę utlenionego aluminium. Nie wiem co z tym fantem zrobić, czy jechać do rzeczoznawcy i walczyć o uznanie reklamacji ? Czy ktoś miał podobny problem?  Jestem nowy na forum, jeśli temat nie w tym miejscu to z góry przepraszam.

Pozdrawiam 

Piotr

post-111452-0-06524700-1524856942_thumb.jpg

post-111452-0-33477900-1524856951_thumb.jpg

post-111452-0-59233800-1524856958_thumb.jpg

post-111452-0-61445500-1524856965_thumb.jpg

post-111452-0-53819500-1524856973_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Mam problem z felgami otóż na całym komplecie, pod lakierem, wystąpiły pęcherze korodującego aluminium. Auto jeszcze na gwarancji. Po zgłoszeniu reklamacji w ASO serwisant zrobił zdjęcia ( w załączniku) i wysłał do centrali. Otrzymałem taką odpowiedź:

"Dzień dobry. Zdjęcie, które zostały wysłane do centrali znajdują się w załączniku. Według centrali zdjęcia są wystarczającym dowodem na to, że felgi noszą ślady większych lub mniejszych uszkodzeń mechanicznych powierzchni lakieru felg co daje dostęp agresywnym czynnikom jak sół drogowa itp. Odpowiedź centrali jest jednoznaczna, odmowa wymiany felg aluminiowych w ramach gwarancji.

Pozdrawiam... "

Według mnie jakby był uszkodzony lakier na pewno by się łuszczył i można by było zdrapać wierzchnią warstwę utlenionego aluminium. Nie wiem co z tym fantem zrobić, czy jechać do rzeczoznawcy i walczyć o uznanie reklamacji ? Czy ktoś miał podobny problem? Jestem nowy na forum, jeśli temat nie w tym miejscu to z góry przepraszam.

Pozdrawiam

Piotr

Wygląda, że moje i kolegi Tomka posty wcięło po gmeraniu w silniku forum. W skrócie był już o tym wątek, stanęło, że to od mikrorys na lakierze bezbarwnym w kontakcie z solą zimową.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie, gdzie wcięło mój post?

Coś było robione z forum i pewnie ruszyło z jakiegoś starszego backupu. Moje posty też zniknęły też z forum QQ.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oksydacja aluminium tego typu to wpływ czynników zewnętrznych.  Te felgi nie mają takich problemów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widać, nie widać, później jeszcze raz umieszcze zdjęcia moich felg. Tak jak pisałem w wywalonym poście... u mnie wydarte jest mięcho felgi więc powierzchnia narażona na korozję jest bardziej, a nie mam takich pechęrzy w sasiedztwie tych uszkodzen. Ciężko mi też uwierzyć, że kolega nie mając wyobijanych i zdartych felg jak moje mógl mieć bardziej uszkodzoną powłokę lakieru. Moim zdaniem ma wadliwe felgi.

post-25082-0-93335300-1525074887_thumb.jpg

Edytowane przez tomkek1912
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli by to była wada fabryczna to wszystkie by to miały, a tak nie jest.  Aluminum jest wysokodporne na korozje, jak wiadomo ze szkoły podstawowej samoczynnie pokrywa się tlenkiem co już zabezpiecza. Felgi tego typu są lakierowane. Bez uszkodzenia mechanicznego warstwy ochronnej nie powstanie korozja. Po uszkodzeniu mechanicznym przyszła w tym przypadku reakcja chemiczna ( chlorki rozpuczone w wodzie ) i jest to co jest. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli by to była wada fabryczna to wszystkie by to miały, a tak nie jest. Aluminum jest wysokodporne na korozje, jak wiadomo ze szkoły podstawowej samoczynnie pokrywa się tlenkiem co już zabezpiecza. Felgi tego typu są lakierowane. Bez uszkodzenia mechanicznego warstwy ochronnej nie powstanie korozja. Po uszkodzeniu mechanicznym przyszła w tym przypadku reakcja chemiczna ( chlorki rozpuczone w wodzie ) i jest to co jest.

Na to wygląda, mała rysa, a potem efekty utleniania rozpychają lakier od dołu. Jak się solidnie zarysuje to tego nie widać.

 

Z pewną obawą spojrzałem na swoje felgi, ale nic takiego na nich nie ma. Z tym, że ja zimą mam stalówki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To forum jest w pełni kontrolowane przez Nissana więc za dużo się tu nie dowiesz. Jak zauważyłeś co niektórzy pseudo eksperci na załączonych prze Ciebie zdjęciach również widzą uszkodzenia mechaniczne. Problem z fegami istnieje. Przerabiałem temat. Po prawie rocznej walce sprawa została zakończona - wymienili na nowe. Jak masz blisko salon nissana z samochodami używanymi to podjeć zobaczysz że większość używanych pulsarów ma tą wadę. Jeżeli minęła Ci rękojmia (1 rok od dnia zakupu - ponieważ w tym okresie to sprzedawca odpowiada za wady ukryte) to pozostaje Ci tylko śąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To forum jest w pełni kontrolowane przez Nissana więc za dużo się tu nie dowiesz. Jak zauważyłeś co niektórzy pseudo eksperci na załączonych prze Ciebie zdjęciach również widzą uszkodzenia mechaniczne. Problem z fegami istnieje. Przerabiałem temat. Po prawie rocznej walce sprawa została zakończona - wymienili na nowe. Jak masz blisko salon nissana z samochodami używanymi to podjeć zobaczysz że większość używanych pulsarów ma tą wadę. Jeżeli minęła Ci rękojmia (1 rok od dnia zakupu - ponieważ w tym okresie to sprzedawca odpowiada za wady ukryte) to pozostaje Ci tylko śąd.

Hehe, no spiskowa teoria jak się patrzy. Ja też z pewnością mam rysy, ale tak to u mnie nie wygląda. Inna sprawa, że auto ma dopiero dwa lata jazdżenia, więc może się w końcu i u mnie tak zrobi :o

 

Takie "piękne" felgi to się zdarzają w 10 latkach.

 

A i żeby nie było, jeśli to są ryski wynikające z normalnego użytkowania, to na imho na gwarancji powinien to Nissan wymienić i tyle.

Edytowane przez polonus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To forum jest w pełni kontrolowane przez Nissana więc za dużo się tu nie dowiesz.

:thumbsup: Właśnie z tego powodu sprzedałem Nissana. :D:spoko:;)

Natomiast w temacie, to proszę - TUTAJ niemal taki sam i równie świeży temat z "mojego" forum. Kurna, jak widać też kontrolowane przez Opla. :huh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To forum jest w pełni kontrolowane przez Nissana więc za dużo się tu nie dowiesz. Jak zauważyłeś co niektórzy pseudo eksperci na załączonych prze Ciebie zdjęciach również widzą ...

Mało że kontrolowane, to jeszcze użytkownicy są inwigilowani. Za taki wpis spodziewaj się ABW wczesnym rankiem.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To forum jest w pełni kontrolowane przez Nissana więc za dużo się tu nie dowiesz. Jak zauważyłeś co niektórzy pseudo eksperci na załączonych prze Ciebie zdjęciach również widzą uszkodzenia mechaniczne. Problem z fegami istnieje. Przerabiałem temat. Po prawie rocznej walce sprawa została zakończona - wymienili na nowe. Jak masz blisko salon nissana z samochodami używanymi to podjeć zobaczysz że większość używanych pulsarów ma tą wadę. Jeżeli minęła Ci rękojmia (1 rok od dnia zakupu - ponieważ w tym okresie to sprzedawca odpowiada za wady ukryte) to pozostaje Ci tylko śąd.

A ja jestem prezesem Nissana i szefem ABW i znam kaczke :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja tam sie nie znam ale moje alufelgi (borbet) maja kilka albo kilkanascie lat i nawet w miejscach przetartych do alumínium nic podobnego sie nie dzieje a jezdze na nich caly rok...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, niemożliwe by aż takie "wykwity" byy na feldze w około rok, dwa lata, nawet jak jest caly rok jeżdżona. Jak dla mnie wada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie wada tylko bubel. Producenci samochodów szukają najtańszych dostawców/producentów części, a klient buli kupę kasy za gotowy produkt. I nie ma znaczenia czy to nychol czy złopel, wszędzie jest tak samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, NazgulXL napisał:

Może ASO jeszcze napisze że felga mechanicznie uszkodzona jest od myjki ciśnieniowej :thumbsdown:

No ba!!! Przecież dzisiejsze auta powinny błyszczeć i pachnieć... i nic poza tym :D;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby nie być gołosłownym również zamieszczam zdjęcie. Otarcia mają jakieś dwa lata. Alufelgi albo 12, albo jakieś 7 lat. Brak najmniejszego ogniska korozji. To czarne to smar wulkanizacyjny.

20180513_191514.jpg

Edytowane przez NazgulXL
nie dodał fotki :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Mam identyczny problem od 2 lat. Reklamowałem na gwarancji - bez skutku. Te felgi są tylko do oglądania. Przecież są to felgi a nie listwy ozdobne przy radiu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, krzysrob napisał:

Mam identyczny problem od 2 lat. Reklamowałem na gwarancji - bez skutku. Te felgi są tylko do oglądania. Przecież są to felgi a nie listwy ozdobne przy radiu.

 

A ja jedną swoją zarysowałem, reszta jak nowa. Ciekawe czy będę mieć atrakcje :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...