Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Nissan Primera P11.144 nie odpala


Wiesia92
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem z moim nissanem primera p11.144 SR20DE następujący:

Jeśli przekrece kluczyk na zapłon i nie świeci mi check silnika to nie odzywa się pompa paliwa i mogę kręcić rozrusznikiem do bólu i nie odpali. Jak się zaświeci na zaplonie check awarii auto normalnie odpala błędów nie ma jest oki:).teraz znowu auto nie odpala (nie świeci check silnika na zaplonie). Sprawdziłem przekaznik ECU który znajduje się przy błotniku z prawej strony pod maską dochodzi do niego wszystko plusy i masa i słychać że trybu;) teraz chce przejść do środka do kabiny i sprawdzić zasilania i masy czy dochodzą na komputer i sprawdzić czy wychodzi z niego sterowanie. Może mi ktoś podać następujące rzeczy:

-jaki pin (kolor kabli) jest odpowiedzialny za masę 

-jaki pin(kolor kabli) jest odpowiedzialny za plusy

-jaki pin (kolor kabli) odpowiada za sygnał który wychodzi z komputera zależy mi na czasie bo auto stoi i nie mam czym teraz jeździć do pracy;p

Edytowane przez Wiesia92
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz przede wszystkim systematycznie i dokładnie sprawdzić i przeczyścić wszystkie masy, klemy oraz połączenia w złączach, jak również przewody dochodzące do gniazd i wtyczek (czy nie są pourywane, przepalone, brak styku = zielona śniedz, itp.). Problem u Ciebie pojawia się i znika (wiem z PW - aparat zapłonowy wymieniony, immo - out) - najgorsze uszkodzenie i często jest bardzo błahe. Sterownik silnika lepiej zostawić w spokoju (po pierwsze: 116-złącze o cienkich szpilkowych nóżkach łatwo uszkodzić (podgiąć) przy ponownym wpinaniu, po drugie: łatwo przypadkowo zewrzeć piny). Napięcia zasilające ECU możesz sprawdzić w inny sposób (najlepiej żarówką 21W - miernik może wprowadzać w błąd), bo jest zrównoleglone z innymi czujnikami.

To, że przekażnik zasilający ECU przełącza, to nie wszystko (posiada dwie pary styków roboczych, jedna z nich może nie mieć styku). Ponadto, sprawdz gniazdo jak i sam bezpiecznik nr 37 (10A) pod maską (przepalone, zaśniedziałe itp.)

Sprawdz, czy masz napiecie (+12V), po przekażniku ECU na wszystkich jednocześnie podanych pinach :

  • czujnik poł. wałka rozrządu w aparacie zapł. (złacze 6-styk, pin 2, przewód czerwony);
  • na przepływomierzu (złacze 5-styk, pin 2, przewód czerwony);
  • zawór IACV - wolnych obrotów przy przepustnicy (złacze 6-styk. pin 2 oraz pin 5, przewody zielono/białe);
  • cewka ap. zapł. (złącze 2-styk, pin 8, przewód zielono/biały) - na aparacie zapł. masz dwa złącza: 2-pinowe (styki nr 7 i 8) oraz 6-pinowe (styki nr 1-6)

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie znajduje się bezpiecznik oznaczony numerem 37? Raczej to mogę sprawdzić bo od przepływomierza to nie będzie efektu że mi pompa na zaplonie nie ciśnie paliwa bardziej naciskam na to by przy samym sterowniku silnika zobaczyć bo jeśli do niego wszystko będzie dochodziło to znaczy że z niego nie wychodzi sygnał na pompę paliwa i na wtryski.

 

A ponawiam że auto odpali mi tylko wtedy jak check silnika zapali mi się na zaplonie. Bez tego pompka paliwa nie podaje paliwa a gniazdo przekaźnika ECU sprawdzone pod maską wszystko mi się uruchamia tu nie ma łączenia między komputerem a pompa paliwa

 

Bez podpiętego przepływomierza i aparatu zapłonowego mimo wszystko powinien się świecić check silnika po przekręceniu stacyjki na zapłon. Sensownie jest tylko sprawdzić jeszcze aparat zapłonowy

Edytowane przez Wiesia92
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, polo32 napisał:

Sprawdz, czy masz napiecie (+12V), po przekażniku ECU na wszystkich jednocześnie podanych pinach :

  • czujnik poł. wałka rozrządu w aparacie zapł. (złacze 6-styk, pin 2, przewód czerwony);
  • na przepływomierzu (złacze 5-styk, pin 2, przewód czerwony);
  • zawór IACV - wolnych obrotów przy przepustnicy (złacze 6-styk. pin 2 oraz pin 5, przewody zielono/białe);
  • cewka ap. zapł. (złącze 2-styk, pin 8, przewód zielono/biały) - na aparacie zapł. masz dwa złącza: 2-pinowe (styki nr 7 i 8) oraz 6-pinowe (styki nr 1-6)

 

Mam to na sterowniku zobaczyć czy jak? Bo teraz nie rozumiem jak to liczyć i patrzeć

 

 

 

Edytowane przez Wiesia92
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Umiejscowienia miejsc do sprawdzenia napięć dochodzących również na zasilanie sterownika silnika (ECU) podałem nie bez przyczyny - chodziło mi o to, abyś nie grzebał w komputerze.

Bez urazy, jednak lepiej oddaj samochód elektrykowi - sam nie podołasz, a możesz więcej przysporzyć sobie problemów i kosztów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto dawałem do elektroników i nic nie wskórali więc bez urazy chce do tego jakoś sam dojsc

 

Dobrze już rozumiem o co Ci chodzi z tymi złączami ;) sorki nie zajarzylem jestem 1000km od mojego auta i inna osoba mi to ogląda. Co jeśli na tych wszystkich czujnikach będzie +12?

I drugie pytanie sprawdzać to żarówką czy miernikiem?

Edytowane przez Wiesia92
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam na wszystkich czujnikach które wymieniłeś dochodzi 12V gdzie dalej szukać przyczyny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli przekażnik zasilający ECU (i pozostałe czujniki) działa prawidłowo - obie pary zestyków przełączają i dają zasilanie.

Jest jeszcze możliwość, że kondensator zwiera do masy i wywala bezpiecznik. Kondensator przykręcony na zewnątrz na aparacie zapłonowym - odłącz go. Zwarcie na kontensatorze powoduje wywalenie bezpiecznika. Sprawdz wszystkie bezpieczniki (nie pamiętam który to). Najprawdopodobniej "ENG CONTR" - są dwie sztuki w skrzynce bezp. pod maską - ale sprawdz wszystkie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kondensator na aparacie zapł. odłączony? Masz aparat zapłonowy, jeśli nie mylę się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardziej stawiam na problem między sterownikiem check silnika i pompa paliwa czyli tak mi się wydaje że z komputera nie wychodzi sygnał na te dwie rzeczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze jeden bezpiecznik "ENGINE CONTROL" w skrzynce bezp. w kabinie - napięcie na nim pojawia się po włączeniu zapłonu.  Sprawdzaj nie tylko sam bezpiecznik, ale czy masz napięcie na nim (czy napięcie dochodzi na niego). 

Jeśli wcześniej podpiąłeś emulator immo do sterownika silnika (ECU), może masz z nim problem? (np. pojawił się zimny lut). Działanie immobilisera polega na  odcinaniu sterowania wtryskiwaczami (czyli zaworami elektromagnetycznymi z cewkami zasilanym stałym napieciem (+12V), a otwarcie iglicy = wtrysk paliwa sterowane jest masą (-) z ECU. Sprawdz, czy po włączeniu zapłonu masz cały czas napięcie (+12V) na nich. Czas wtrysku jest b. krótki (kilka ms) i sterowanie z ECU odbywa się sygnałem o małym napięciu ok. 0,25V (można to odczytać oscyloskopem), ale jeśli wtryskiwacze pracują - będzie je słychać.

Brak napięcia (+12V) na wtryskiwaczach po właczeniu zapłonu, może być spowodowane np. stacyjką (nie łączy za każdym razem).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci że zanim zrobiłem immobiliser off to miałem takie coś ze świeciła mi się stale czerwona dioda na podszybiu i nie świecił jednocześnie check silnika a sterownik mi już wymienili w lutym i auto jakoś jeździło aż teraz całkowicie kleklo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiadomo na czym polegało usunięcie z ECU eepromu od immo (fizyczne usunięcie kości czy zastosowanie emulatora) - więc możliwe, że tam trzeba doszukiwać się problemu.

W dniu 22.05.2018 o 08:47, Wiesia92 napisał:

... Jeśli przekrece kluczyk na zapłon i nie świeci mi check silnika to nie odzywa się pompa paliwa i mogę kręcić rozrusznikiem do bólu i nie odpali. Jak się zaświeci na zaplonie check awarii auto normalnie odpala błędów nie ma jest oki:).teraz znowu auto nie odpala (nie świeci check silnika na zaplonie)...

Lampka MIL (check engine) jest w układzie samodiagnostyki sterownika silnika. Jej zgaśnięcie ( po przełączeniu kluczyka na zapłon), jest prawidłowym działaniem układu samokontroli (= brak błędów). Jest zasilana +12V (kluczyk na zapłon) poprzez  bezpiecznik 10A (nr 12). Lampka zapali się (zamknie się obwód) z chwilą otrzymania minusa (masy) ze sterownika silnika (ECU, pin 22). Przyczyn należałoby szukać w sterowniku (ECU) lub okablowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bezpieczniki nie maja tu raczej nic do gadania. Zrób tak;

odłącz pompę paliwa na wejściu (pompa pod tylna kanapą)

podłącz ja na krótko do aku auta osobnymi przewodami ( lub innego aku)

Odpal samochód

jeżeli pojawi się błąd, sprawdź przekaźnik

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie odpala mimo wszystko śmierdzi paliwem

9 godzin temu, polo32 napisał:

Nie wiadomo na czym polegało usunięcie z ECU eepromu od immo (fizyczne usunięcie kości czy zastosowanie emulatora) - więc możliwe, że tam trzeba doszukiwać się problemu.

Lampka MIL (check engine) jest w układzie samodiagnostyki sterownika silnika. Jej zgaśnięcie ( po przełączeniu kluczyka na zapłon), jest prawidłowym działaniem układu samokontroli (= brak błędów). Jest zasilana +12V (kluczyk na zapłon) poprzez  bezpiecznik 10A (nr 12). Lampka zapali się (zamknie się obwód) z chwilą otrzymania minusa (masy) ze sterownika silnika (ECU, pin 22). Przyczyn należałoby szukać w sterowniku (ECU) lub okablowaniu.

Czyli mam szukać Pina 22 na sterowniku i zobaczyć czy się pojawią masa tak? Jeśli jej nie ma to czy mogę podać mu tutaj masę?

Mnie się wydaje że właśnie na zaplonie powinna świecić kontrolka check a dopiero po odpaleniu silnika zgasnąć tak miałem bynajmniej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Wiesia92 napisał:

Mnie się wydaje że właśnie na zaplonie powinna świecić kontrolka check a dopiero po odpaleniu silnika zgasnąć tak miałem bynajmniej

Masz rację - przejęzyczyłem się :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...