Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Szarpanie podczas gaszenia


clavikord

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Opiszę całą sytuacje.

Samochód ciężko odpala na ciepłym silniku. Zalogowany był błąd EGR i czujnik położenia wału. EGR zaślepiony już rok, ale czasem wyrzuci bład (ale nie pokazuje się na desce rozdzielczej), także na to nie zwracam uwagi. Parametry wtrysków w normie. Czujnik położenia wału, wymieniony na nowy oryginalny. Pomijam fakt, że nie pomogło mu to, dalej na ciepłym silniku ciężko kręci. W międzyczasie też był wymieniany termostat z obudową (ale to chyba nie istotne w tym przypadku). Wszystkie błędy zostały skasowane. Po powrocie od mechanika podczas gaszenia silnika jest bardzo duże szarpnięcie całym nadwoziem. Następnego dnia wróciłem do mechanika, brak błędów. I ani mechanik, ani ja nie mamy pojęcia dlaczego tak nagle zaczęło szarpać silnikiem. Przejrzeliśmy poduszki silnika i skrzyni (wszystkie wymieniane były i tak ze 3 miesiące temu). Przed wizytą silnik podczas gaszenia praktycznie żadnych wibracji nie przenosił na nadwozie. Dla przypomnienia ponownego EGR zaślepiony. Jakieś pomysły?

Jeżeli ktoś z Was czytający ten wpis ma również pomysł dlaczego dość ciężko odpala na ciepłym silniku również byłbym bardzo wdzięczny za każdą sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego możliwości, pomysłów i potencjalnych problemów jest masa i wydaje mi się że Twój problem jest zbyt skomplikowany żeby rozwiązać go przy pomocy forum, bez dobrego diagnosty raczej czarno to widzę (chociaż zawsze możesz mieć szczęście).

Jeżeli już jakoś miałbym się odnieść do objawów które podałeś to skupiłbym się na układzie paliwowym i dolotowym. Jeżeli silnik na zimno odpala dobrze a na ciepło już nie to główna różnica przy odpalaniu to jest inna dawka paliwa, co oczywiście nie oznacza że tylko tu jest problem, bo może silnik dostawać też za dużo powietrza (mam na myśli lewe powietrze) co z kolei tłumaczyłby fakt szarpania silnikiem przy gaszeniu (o ile nie pochodzi ono z rozwalonego dwumasu), a myślę tak dla tego, że zgaszenie silnika w głównej mierze polega na odcięciu dopływu powietrza (oczywiście nie tylko). Więc jeżeli pojedyńcze cylindry podczas gaszenia dostają jeszcze zapłonu, to muszą dostawać skądś powietrze.

Także jak nie masz pod ręką dobrego diagnosty, który na podstawie parametrów pracy silnika potrafi wywnioskować gdzie może być problem to zacząłbym na twoim miejscu od sprawdzenia szczelności dolotu(egr również bo mogło się coś przy nim rozszczelnić), potem układ paliwowy, ciśnienie sprężania i na końcu elektryka, bo to że nie ma żadnych błędów w kompie nie oznacza że jest sprawna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej

Jeżeli chodzi o gaszenie diesla to odpowiedzialna jest za to tzw przepustnica. Klapka która jest wewnątrz zamyka dopływ powietrza i silnik gaśnie bez wstrząsów. Kiedy klapka się nie zamyka silnik gaśnie po odcięciu paliwa. Mówiąc krótko, przepustnica do regeneracji.

Problem z zapalaniem na ciepłym - sprawdź czujnik temperatury silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dziękuje Wam wszystkim za odpowiedzi! Pisze dopiero teraz, bo znalazłem przyczynę szarpania. Odpięty przewód podciśnienia klapy gaszącej


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...