Skocz do zawartości

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

Gość marmor

[P10/W10] Odpowietrzenie układu chłodzenia w 1.6

Rekomendowane odpowiedzi

Gość marmor

Witam.

Przymierzam się do wymiany chłodnicy. I tu mam mały problem. Obejrzałem w miarę dokładnie przewody i nie znalazłem kurków do odpowietrzenia układu (szukałem w okolicy i za filtrem powietrza)

Czy możliwe jest, że fabrycznie ich nie było ? Czy jest sposób odpowietrzenia układu w inny sposób ?

Mam P10 GA16DS z 91 roku, bez klimy.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jarkk

AFAIK jest śruba, która stanowi odpowietrznik. Stojąc przodem do silnika jest umieszczona w prawej górnej części silnika. Na kluczyk 10 o ile mnie skleroza nie myli ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość maniek129

Dokładnie tak jak kolega pisze jest tam śruba na 10 kluczyk, a drugi jest na wężu do nagrzewnicy. Tylko nie wiem kiedy układ jest całkowicie odpowietrzony, czytałem posty z tym związane i tam piszą że odpowietrzanie może trwać pare godzin, ja w sobote wyciągałem chłodnice i po założeniu nalałem płynu odkręciłem wspomniane śrubki pokazał sie tam płyn zakręciłem i to wszystko, chyba że coś zrobiłem żle to prosze mnie poprawić, nawet zrobiłem trase 150km. i nic sie nie stało. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jarkk

.

po założeniu nalałem płynu odkręciłem wspomniane śrubki pokazał sie tam płyn zakręciłem i to wszystko

Tak samo zrobiłem, jak wyleje się przez wyżej położoną śrubkę to jest OK.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mas444

U siebie wymieniałem płyn i nie było odpowietrzników na przewodach do nagrzewnicy. Dodatkowo nie mogłem odkręcić śruby odpowietrzającej w bloku.

Zrobiłem tak:

Odkręciłem czujnik temperatury i zalałem tamtędy płynu na max. Potem zalałem do pełna chłodnicę i uruchomiłem silnik. Oczywiście otwarty musi być zawór na nagrzewnicy i odkręcony korek chłodnicy.

Początkowo wariuje wskaźnik temperatury dopóki nie otworzy się termostat. Potem przez otwór w chłodnicy widać płynący płyn. Po przegazowaniu i dolaniu płynu zakręcam korek chłodnicy i dolewam do zbiorniczka wyrównawczego.

Przez kilka dni będzie się układ sam odpowietrzał, na co wskazuje ubywanie płynu w zbiorniczku. U mnie trwało to około 40 - 50km. Potem poziom się ustabilizował.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość sheff

Mam taki silnik jak za zdjęciu GA16DE i pytanko gdzie są w tym silniku korki odpowietrzające. Poniżej zamieściłem zdjęcia z moimi podejrzeniami, proszę o podpowiedź.

 

Silnik z przodu

http://sheff.wrzuta.pl/obraz/40cus04oWp/dscf7894

Chyba korek ale nie jestem pewny

http://sheff.wrzuta.pl/obraz/sH9hA1TTvg/dscf7887

I następne zdjęcia

http://www.wrzuta.pl/obraz/8cctFLhdED/dscf7891

http://www.wrzuta.pl/obraz/wN0wPiM0o3/dscf7892

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dzingis

Na zdjęciu nr. 2 masz odpowietrznik na węzu do nagrzewnicy, to jest ta nakrętka z ząbkami na obrzeżu, .

 

http://sheff.wrzuta.pl/obraz/sH9hA1TTvg/dscf7887

 

[ Dodano: Wto 08 Kwi, 2008 17:23 ]

To ten link.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

×