Skocz do zawartości
Gość adielektro

[P11/WP11] Łańcuszek rozrządu, eksperyment krok po kroku

Rekomendowane odpowiedzi

Gość adielektro

Witam, więc jestem posiadaczem P11 Motion 1.6 i jak wiadomo jest tam rozrząd na dwóch łańcuszkach, jak sprowadziłem autko to niby było cicho ale po eksploatacji zacząłem słyszeć rozrząd więc naczytałem się na forum jakie kaszany sprzedają w sklepach i postanowiłem kupić oryginał ale u mnie w mieście( Zduńka Wola ) brak serwisów autoryzowanych więc po długich poszukiwaniach w 9 sklepach zmusiłem sprzedawcę największego sklepu w mieście do sprowadzenia od dilera łańcuszka GÓRNEGO (myślałem tez o łańcuszku z Hipola, broń Boże z JC) dziś łańcuszek dotarł zapłaciłem 214zł - troszkę przepłaciłem no ale dali pod sam nos więc…Łańcuszek zapakowany w żółtą folię z nadrukami NISSAN i kodami kreskowymi i numerkami dilera i takie tam- wygląda dobrze (ewentualnie posiadam foto). Po bajecznie prostej wymianie (około1,5 godz.)uruchamiam silnik i kaszana – słychać rozrząd. Nawet bym powiedział, że sam moment odpalania jest głośniejszy niż był ale przejechałem dopiero 10km, więc jeszcze zaobserwuję.

I teraz mam pytanie co proponujecie czy wymienić dalej dolny łańcuch- czy sugerować się tym, że jeśli górny był O.K to i dolny będzie O.K.

-może wymienić jeszcze górny napinacz na ZUIKO(patrzyłem w sklepie JC- jakie straszne wykonanie – nie wziąłem) i zobaczyć co będzie, choć oryginalny ma małe ślady i raczej trzyma ciśnienie bo jak zdjąłem dekielek boczny to aż nie mogłem go wcisnąć aby zluzować łańcuch.

- może brać się za ślizg i napinacz dolny? Tylko gdzie kupić np. ZUIKO?

Może ktoś coś zasugeruje?????

Nie chce wymieniać wszystkiego na raz bo wtedy nici z mojego eksperymentu pod tytułem – co tak naprawdę rzęzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Noar

Witam ja jestem w trakcie wymiany kompletu rozrządu.

Z tego co było na forum to wymień i górny napinacz. Były tez przypadki, że wystarczyło wymienic filtr oleju i była cisza. Polecane na forum Mann lub Knecht.

 

Walcz dalej:) Powodzenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość adielektro

Dzięki, jak miałem p10 to bardzo rzadko ale już zaczynał szeleścić łańcuch i tam pomogła wymiana filtra na knecht i zmiana oleju na Castrola - było cicho, ale tu już jestem po zabiegach olejowych i filtrowych, był nawet oryginalny filtr oraz dobry olej motul- i niestety słychać, a skoro wymieniasz to gdzie kupujesz ten rozrząd ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
BULI

Albo eksperymentujesz - albo wymieniasz. Jeżeli sam się bawisz w mechanika to nie płacisz za robotę - jeżeli odstawiasz auto do mechanika - to sobie policz ile te eksperymenty za każdym razem będą cię kosztować i co się bardziej opłaca. Zrobić raz, a porządnie czy płacić kilka razy za robociznę. Poszukaj na aukcjach i w sklepach internetowych (allegro, ebay) coś na pewno znajdziesz. Najlepiej kup tzw. KIT czyli kompletny rozrząd - poszukaj na forum niedawno było o tym. Nie jest to wielki koszt do płacenia mechanikowi za rozbieranie i składanie kilka razy rozrządu. Wymień łańcuch, napinacz i olej - powinno pomóc. Nie wiem jak wygląda po rozebraniu rozrząd w GA, bo ja mam silnik QG są prowadnice. Jeżeli by były wytarte (czytałem na forum - ja takiego objawu nie miałem) to trzeba by było wymienić i je. Ale znowu jak masz nowy napinacz to i tak powinien sobie poradzić. Spróbuj wymienić olej - może pomoże.

Może źle założyli ci łańcuch, są tam znaczniki w jakim położeniu ma być.

 

Napisz jak i co wyszło i poszukaj na forum - jest tego tyle !!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość adielektro

Prace wykonuje sam - jest to proste jak "kopanie kartofli" jak bym źle założył rozrząd to wiadomo co by było- przy wymianie górnego łańcuszka od chwili Start do odpalenia silnika zeszło mi 1,5 godziny jest wszystko oznaczone(kropki na kołach zębatych mają być na odpowiednio oznaczonych ognimach łańcucha) więc mając jakieś pojęcie - bez problemów, co do dolnego łańcucha jest pewnie więcej roboty bo i więcej elementów do demontarzu.

Mój eksperyment ma na celu 100% stwierdzenie czemu i co hałasowało.

Szczerze mówiąc to mam około 3metry łańcucha "ślicznego" made in germany co drugie ogniwko ma logo i się zastanawiam czy z niego nie zrobić łańcuszka rozrządu, japońska firma robi łańcuszki do aut a także do przemysłu na metry.

Jeszcze mam pytanie czy dolny łańcuch odpowiedzialny jest tylko za pracę pompy oleju i czy też trzeba ustawiać na znaki ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
burnbrain
Jeszcze mam pytanie czy dolny łańcuch odpowiedzialny jest tylko za pracę pompy oleju i czy też trzeba ustawiać na znaki ??

 

Tak. Na dolnym łańcuchu i kołach zembatych (górne i dolne) terz są znaczniki.

Lepiej najpierw wymień napinacz górny. Nie sądze by pierwszy się wyciągną dolny łańcuch.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość adielektro

Właśnie też tak myślałem, poza tym wydaje mi się, że na górnym łańcuchu występują duże naprężenia a na dolnym raczej sporo mniejsze, tylko na dole jett długi łańcuch i te chore ślizgi i napinacz - i to może boleć moją maszynę.

jak ktoś ma namiary na części Zuiko lub coś dobrego to prosze o pomoc, napewno bedę wymieniał kolejno - kit z robotą ale muszę dojść co jest przyczyna tego piłowania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość B12

To już było ćwiczone. Górny łańcuch + napinacz wydaje na 90%, ale w GA14. W GA16 bardzo rzadko. Proponuje jeszcze dolny łańcuch, płoza i prowadnica do obejrzenia - tu różnie bywa. Natomiast dolny napinacz bym zostawił.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Noar

Ja kupiłem w stanach komplet

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość adielektro

Zrobiłem wszystko krok po kroku, zajęło mi to jedyne 7godzin plus 2 godziny na niespodziankę która wyskoczyła. Zrobiłem sekcje zwłok i wszystko już wiem. Jak się troszkę obrobię to napiszę co włożyłem jakiej firmy i jakie cuda tam znalazłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tomaszek

Po splanowaniu głowy przez zemnie o 0.9 i na starym łańcuszku napinacz nic nie napinał

Więc go wzmocniłem i teraz napina tak że hej :one:

 

IMG_4316.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zwolcio

Wymiana łańcucha to nic trudnego i nie wiem jak się w tej operacji można pomylić. Sam zmieniałem niedawno wałek ssący i nie miałem żadnych problemów mimo tego że znaki na ssącym musiałem przestawić (dzięki Tomaszek!!)

 

Napinacz górny miał lekkie ślady ale go zostawiłem. Olej mam castrol gtx magnatec ale niebawem zmieniam na Valvoline

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość adielektro

Sorry, że tak "po kilku latach" :P ale tak dla ciekawych oczywiście cały problem tkwił w dolnym łańcuch - to na nim są jednak największe siły ciągu, był wyciągnięty - naprawdę widocznie. Górny łańcuch był praktycznie w 90% swojej świetności łącznie z napinaczem, dolna prowadnica trochę wytarta a napinacz dolny idealny. Uwaga auto miało przebieg 144tyś - autentyczny i zaczęło szumieć (szorować) łańcuchem a w P10 miałem 200tyś i chodził łańcuch dużo ciszej- więc to pewnie materiał z jakiego został wykonany łańcuch, oraz styl jazdy. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wielkijack

Mam pytanie odnośnie cen łańcuchów, pytałem w ASO i za krótki łańcuch wołają 230 zł, za górny 460 a za oryginał napinacz ok. 370 zł.

Co do napinacza to znalazłem ZUIKO (podobno dobry) z przesyłką poniżej 100 zł ale interesuje mnie czy ktoś z klubowiczów w ostatnim czasie kupował łańcuch i za ile.

Czy gdzieś poza ASO można dostać oryginał?

W starych postach pisano, że krótki kosztuje ok.150 zł więc nie wiem czy euro poszło tak w górę czy ASO ma tak wygórowane ceny.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość jaroslaw23

jak wymienic uszcelke pod głowica primera 2.0b bez wyjmowania silnika ???????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość donn_primerra
jak wymienic uszcelke pod głowica primera 2.0b bez wyjmowania silnika ???????

_________________

normalnie a po co chcesz silnik wyciągać ???? o łańcucg ci chodzi... odezwij sie na pw to ci opisze krok po kroku jak nie znajdziesz na forum

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość B12
jak wymienic uszcelke pod głowica primera 2.0b bez wyjmowania silnika ???????

Na wyjętym też trzeba będzie głowicę zdjąć i rozrząd rozpiąć. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość heineken72

panowie czytałęm post i nie bardzo znam sie na łancyszkach w p11

ale kolega zaproponował aby kupic filtr z górnej pólki

KECHTa czy cos ... ostatnio robiłem głowice moim p10 diesel i paski rozzódu tez nowe załozyłem...

po wymianie głosniej pracuje silnik

czy myslicie ze lepszy filtr by mogl miec na to lepszy wpływ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość donn_primerra
po wymianie głosniej pracuje silnik
początek tłoczenia ustawiałeś ???? pewnie nie!!!! przekręć sobie pompa wtryskową i napisz czy ucichło... to na początek.. bo na słuch to mozna radio ustawiać pózniej czujnik zegarowy w pompe i ustawiasz początek tłoczenia jesli nie dasz rady to podjedz do jakiegoś dieslowca zrobi to na poczekaniu....pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość heineken72

pompy to nie ruszali (oddałem do mechanika)

zdjeli - zalozyli i tyle

nie wiem czy pompe trzeba teraz tez regulowac?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość donn_primerra

oczywiscie ze trzeba.. zrób sobie punkt na pompie i na kadłubie.. odkręć pompe i spróbuj poruszać nią....jak głośno pracuje to masz za wczesny zapłon .. postaraj sie go troszke opóznić i zobacz czy sie uciszy . po opóznieniu powinnien pracowac bardziej miekkko ale dynamika troszke spadnie... ogolnie ustawiasz to zegarem... nie mozesz tez jezdzić na opóznionym bo... akurat cicho chodzi.. a w ogóle to głośniejsze jest spalanie??? czy cała praca silnika???? licz sie z tym ze jak robiłes remont ,nie wiem co ty za remont robiłeś zwiekszyło sie byc moze ciśnienie spręzania i silnik pracuje głośniej niz przed naprawą a w zeczywistości to normalne.... kolo na wałku rozrządu jest na stożek czy na klin bo nie znam tego silnika ?????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość B12
nie wiem czy pompe trzeba teraz tez regulowac?

Zostaw pompę w spokoju, tylko niech fachurka dobrze założy pasek. I tak przestawienia 1 ząb nie skoryguję się obracając pompę. Możliwe też, że użyto nie tego znaku co trzeba, bo na kole pompy są dwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość donn_primerra
Zostaw pompę w spokoju, tylko niech fachurka dobrze założy pasek. I tak przestawienia 1 ząb nie skoryguję się obracając pompę. Możliwe też, że użyto nie tego znaku co trzeba, bo na kole pompy są dwa.
o trafna uwago od tego by pasowało zacząć na pocżątek....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość heineken72

jutro musze obejżeć silnik ... bo wydaje mi sie ze mocowanie pompy jest do bloku silinika

ściąga sie paski i zakłada na miejsce. W sumie to tak na próbe moge pokombinować z pompą sam - zaesze można wrócić na miejsce z nią ;)

ale wpierw chce zobaczyć jak spalanie mi wyszło teraz po wymianie uszczelki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×