Skocz do zawartości
Ruda

Jak ustawić pompę wtryskową?

Rekomendowane odpowiedzi

Ruda

Witam,

 

Mam "malutki" problem z autkiem, a mianowicie:

pompa po naprawie, zamontowana na fabryczne oznaczenia a auto nie odpala. W związku z tym mam pytania:

 

Jak powinien być ustawiony tłok I-ego cylindra (w TDC czy niżej?)

 

Czy koło pompy przy takim ustawieniu ma pasować na blokadę?

 

Pozdrawiam,

Ruda

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość daro-mobil

jaki to motor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
slayer17

W temacie pisze. Sławetny 3.0 :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość B12

Witam.

Jeśli była wyciągana tylko pompa, to nie powinno być problemu. Jak Ci wiadomo ( tak zakładam), odpada tu ustawianie początku wtrysku, bo pompa ma stałe położenie. Trzymamy się znaczków "C", które mają być odpowiednio zgrane. W tym położeniu TDC dla 1 tłoka wychodzi samo. No i pozostaje jeszcze odpowiednie założenie łańcucha między pompą a wałkami. No, to już według oznaczeń na ogniwach.

Kliknij

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ruda

Witam,

 

Pompa ustawiana była na znaki fabryczne i dokładnie tak jak piszesz a auto i tak nie odpalało.

Dziś okazało się, że koło pasowe było przestawione (klin był ścięty).

 

Zobaczymy, czy coś się zmieni.

 

Dzięki za pomoc.

 

Pozdrawiam,

Ruda

 

[ Dodano: Pią 12 Paź, 2007 18:08 ]

Koło wymienione, autko odpaliło! ale z jakim bólem :| Strasznie długo trzeba było kręcić. Może ktoś ma jakiś pomysł, co jeszcze może być nie tak?

 

Za to jeździ jak burza :D (jak już odpali :/ )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
slayer17

Ale cały czas tak cieńko pali? Czy tylko za pierwszym razem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ruda
Ale cały czas tak cieńko pali? Czy tylko za pierwszym razem?

 

Za każdym razem :|

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość B12
Dziś okazało się, że koło pasowe było przestawione (klin był ścięty).

Samo się nie przestawiło. Musiało być niedokręcone. A jeśli tak było, to... podejrzewam, że koło rozrządu na wale też jest przestawione i to nie jest jakieś nowum. Kwestia tylko w tym , czy silnik z poluzowanym kołem długo chodził. Wystarczy niecały ząb przestawienia i już będą anomalia. W końcu jest dokręcone tą samą śrubą. Na upartego, żeby się upewnić to jakby zdjąć koło pasowe i ewentualnie uszczelniacz, to szło by tam zajrzeć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ruda

Rozrząd jest ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość B12

To tylko odpala ciężko? Czy chodzi też nie za bardzo? Z tym kołem porządek został zrobiony? Weź pod uwagę, że koło robi z czujnikiem wału.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ruda

Tylko ciężko odpala. Baardzoo cięężkoo ..

Chodzi jak ta lala. Jak już odpali to nic mu nie brakuje.

Z kołem posprzątane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość B12
Jak już odpali to nic mu nie brakuje.

Pierwsze co mi przychodzi to świece. Pompa może mieć problem ze wstępnym ciśnieniem. Przewód przezroczysty i obserwacja czy ciągnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ruda

Świece oczywiście zostały sprawdzone. Są ok.

 

I jeszcze jedno: gdy już odpali to z wydechu wylatuje chmura białego dymu.

Teraz wtryskiwacze poszły do sprawdzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość B12
gdy już odpali to z wydechu wylatuje chmura białego dymu.

A co powiesz na pękniętą głowicę lub uszczelkę? To się zdarzało i nie było typowego bąblowania do wyrównawczego jak np. w CD20. Przebieg? Tylko, żeby stwierdzić ubytek płynu trzeba trochę kilometrów zrobić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ruda

Masz rację, ale autko ma równą kompresję na wszystkich cylindrach, co raczej nie byłoby możliwe przy uszkodzonej głowicy.

 

Co śmieszniejsze, znam podobny przypadek, takie samo autko, taka sama kompresja, tak samo ustawiona pompa, rozrząd i inne, a pali z półobrotu .. za to nie ma mocy :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość B12

Wtryski OK? Na nie bym nie stawiał.

Co śmieszniejsze, znam podobny przypadek, takie samo autko, taka sama kompresja, tak samo ustawiona pompa, rozrząd i inne, a pali z półobrotu .. za to nie ma mocy :D

To już inny temat i chyba nie taki podobny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ruda
Wtryski OK? Na nie bym nie stawiał.

chyba jednak coś jest z tymi wtryskami, narazie nie wróciły, ale ..

Co śmieszniejsze, znam podobny przypadek, takie samo autko, taka sama kompresja, tak samo ustawiona pompa, rozrząd i inne, a pali z półobrotu .. za to nie ma mocy :D

To już inny temat i chyba nie taki podobny.

.. przełożyli "moje" wtryski do tamtego i przestał palić, za to chodzi jak burza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość B12
.. przełożyli "moje" wtryski do tamtego i przestał palić, za to chodzi jak burza.

No to teraz wypada przełożyć z tamtego do Twojego i będzie więcej wniosków i pewności.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ruda
.. przełożyli "moje" wtryski do tamtego i przestał palić, za to chodzi jak burza.

No to teraz wypada przełożyć z tamtego do Twojego i będzie więcej wniosków i pewności.

Teraz czekamy na decyzję, czy wtryski wracają czy zamawiamy nowe.

Jak coś będę wiedziała to napiszę.

Mam nadzieję, że w końcu się wyjaśni.

 

Pozdrawiam,

Ruda

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość B12
czy wtryski wracają czy zamawiamy nowe.

Nowe, to znaczy kompletne (kasy a kasy!) czy końcówki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ruda

A występują same końcówki?

 

Wiem, że to kupę kasy. Cały wtrysk kosztuje kole 1500 (regenerowany ~ 800).

Pytanie brzmi, co to znaczy regenerowany?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
slayer17

Odnowiony ale nie nowy :D

Taka tańsza wersja wymiany :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ruda
Odnowiony ale nie nowy :D

Taka tańsza wersja wymiany :D

 

he he

to może wyjaśnisz mi na czym ta odnowa polega?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość B12
Cały wtrysk kosztuje kole 1500 (regenerowany ~ 800).

Te 1500, to tak z grubsza? Ja się wywiedziałem i wyszło, że 1310. Może więc warto podzwonić do kilu ASO, a nawet i do Niemiec. Przecież to ma być jeszcze x 4.

Ponadto tzw. końcówek (jak np. do CD20, czy RD28) do tego silnika w ofercie Nissana nie ma, czyli ta regeneracja to taka jakby partyzantka. A może tylko umyte?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
slayer17

No nie wiem czy taka partyzantka. Regeneracje robią na podzespołach producenta danej części, niekoniecznie musi byc nią Nissan. W serwisie czasami ciężko dostać jakąkolwiek informacje, ja, żeby pozać cenę części, którą mi było trzeba musiałem podać numer części, bo nie mogli znależć na schemacie jednego z 2 zaworków, z czego jeden to był gaszak, z natury mniejszy od zaworu regulującego ciśnienie :D Normalnie komedia.

 

Zaworek do mojej pompy wtryskowej w serwisie kosztował 800zł bez przesyłki (był w Amsterdamie), natomiast u dealera firmy Zexel kosztował mnie 350zł razem z przesyłką (z Niemiec).

 

Co do regeneracji to jest zastąpienie zużytych elementów nowymi, jak np. regeneracja turbiny polega na wymianie całego wirnika, bez wymiany obudowy.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×