Skocz do zawartości
Maciek C

[P11/WP11] P11 - problem z wycieraczkami ;/

Rekomendowane odpowiedzi

Maciek C

Witam, mam problem z wycieraczkami w P11 97r. Otóż wycieraczki nie działają na 1 "biegu", dochodzą do połowy szyby i się zatrzymują, po chwili pali się bezpiecznik wycieraczek... Jeżeli włączymy je na 2 lub 3 "bieg", to działają bez zarzutu, nic się nie pali i można jechać pół dnia w deszczu. W czym tkwi problem? Czy ktoś się spotkał z taką usterką? Dodam, że cały mechanizm wycieraczek wymieniałem około roku temu, na oryginalny, nowy. Bedę wdzięczny za pomoc...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Betka

Ja mam ten sam problem. Jak pytałam, co z tym zrobić, to mi powiedziano, że pewnie trzeba rozbierać prawie całą deskę rozdzielczą, a jest to bardzo kosztowne i lepiej tego nie ruszać, chyba że wogóle nie będą działały :029:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przem

kazdy mial ten problem..sprawdzcie przekaznik, albo silnik wycieraczek..trzeba rozkrecic inasmarowac..

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ADAM01

Padł przekaźnik, wiem bo ostatnio też z tym walczyłem. Tyle że u mnie nie wywalało bezpieczników. Sprubój zamienić przekaźniki i bedziesz wiedział.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Maciek C

Hm, a czy ktoś może mi powiedzieć gdzie znajduje się owy przekaźnik? :) Nad bezpiecznikmi pod dolną obudową deski przy kierownicy, czy gdzieś pod maską?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ziomek

Miałem to samo. Tylko, że mi nie paliły się bezpieczniki. Trzeba rozkręcić silnik wycieraczek, oczyścić i nasmarować. U mnie pomogło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przem

tu masz:

link

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
komora

ja mam to samo juz dłuzszy czas. bezpieczniki sie nie pala a mechanizm jest spoko. pozostaje mi tylko sprawdzic przekaźnik, ktory niewiem gdzie jest no i przełącznik, ktory w serwisie kosztuje ponad 500zł. chyba wole jezdzic przytrzymujac przełacznik...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przem

popatrz na link w poscie powyzej..tam jest fotka..w komorze silnika kolo wlewu plynu do wspomagania...a jakbys potrzebowal tego przelacznika (przy kierownicy)..to mam na stanie..bo niepotrzebnie kupilem..jakby co to to wal na PW

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Marioo2

A ja mam troszke inny problem. Jak mniemam wina nie lezy w przekazniku ale w sterowniku co u mnie jest to czarna kostka przykrecona na jedna srube od szyby zaraz po prawej stronie.

Objawy to czasowki dzialaja do polowy, przerwa i znow do polowy. Po odpaleniu spryskiwaczy wycieraczki 2 razy zamiota a na trzecim sie zatrzymuja w polowie obrotu.

Wlasnie wyjalem ten sterownik widac jak by cos bylo wylutowane z plytki (C6 na płytce).

Zastanawiam sie czy wlasnie ktos nie usunal tego... nie wiem co to bylo celowo wiec zwracam sie do Was i pomoc.

 

Pozdro !!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
klops23

To jest własnie przekażnik wlutowany w płytke i umieszczony wlasnie tam samotnie w prawym rogu .

To pudełko jest odpowiedzialne za prace czasowa wycieraczek. Jestem akurat po wymianie tego "ustrojstwa" po bezskutecznych probach naprawy wycieraczek poprzez rozwiercanie silniczka itp.

Dodam tylko , ze tego rodzaju przekaznik jest tylko w Primerach P11 , w P11 144 jest zwykly umieszczony w skrzynce z przekaznikami z lewej strony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
abram

witam Koledzy dobrze mowi ja tez mialem to samo.ja wyjmowąłem silnik wycieraczek przesmarowałem go poprostu niełaczyło i byly przerwy w dostarczaniu prądu ale teraz jest oki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
damiano1718

u mnie był taki problem że jak włączyłem wycieraczki na sucho to mi coś pod maską tykało!a wycieraczka chodziła do połowy.zajechałem wtefy do znajomego elektryka i okazało się że kawałek cyny upadł na płytke w przekaźniku po prawej stronie i robił zwarcie. usunął to pięsetą i po sprawie!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pen
Witam, mam problem z wycieraczkami w P11 97r. Otóż wycieraczki nie działają na 1 "biegu", dochodzą do połowy szyby i się zatrzymują, po chwili pali się bezpiecznik wycieraczek... Jeżeli włączymy je na 2 lub 3 "bieg", to działają bez zarzutu, nic się nie pali i można jechać pół dnia w deszczu. W czym tkwi problem? Czy ktoś się spotkał z taką usterką? Dodam, że cały mechanizm wycieraczek wymieniałem około roku temu, na oryginalny, nowy. Bedę wdzięczny za pomoc...

 

miałem coś takiego to elektryk mi naprawił. Po pierwsze trzeba wytzryścić bolce czyli odkręcić cały układ wycieraczek od strony silnika. prosta sprawa. A styki w silniczku trzeba również przeczyścić. trzasami trzeba dolutować blaszki. Całośc kostzowąła 50 pln i problem z głowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×