Skocz do zawartości
Gość GT-3000

czy do QQ można zamontować LPG?

Rekomendowane odpowiedzi

Gość GT-3000

zastanawiam się nad kupnem QQ i montażem LPG jeśli to nie stworzy problemów eksploatacyjnych -interesuje mnie silnik 2,0 140KM ewentualnie 1,6

 

proszę o konkretne informacje a nie subiektywne oceny typu:"..gaz to syf.." itp

 

dziękuję wszystkim za fachowe wypowiedzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pikus75

O sensie instalacji się nie wypowiadam, ale na Twoim miejscu szukałbym przede wszystkim modelu używanego. W nowym instalacja = brak gwarancji - nie słyszałem aby nissan montował LPG w salonach dealerskich (jak robi to np. skoda).

 

Zagazować się na pewno da - w benzynie nie ma bezpośredniego wtrysku. Pytanie ile kosztowałaby instalacja? Poza tym do takich zabaw to raczej lepiej pomyśleć o wersji 2.0.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość GT-3000

mam chęć kupić 2-3latka z silnikiem 2,0 -czy ten silnik to nowsza konstrukcja (do QQ)czy może już była montowana w innych starszych modelach nissan?

a mam dużo jeżdżenia -rocznie ok 30-40tys km dlatego zależy mi na niższych kosztach a boję się diesla jak QQ będzie już po gwarancji...(dwumas,wtryski,filtr cząsteczek stałych itp)

 

instalacja IV generacji to koszt ok 3000zł brutto i wraca się po 6 miesiącach (15kkm)w moim przypadku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pikus75

Z tego co wiem, jest to nowa konstrukcja - wcześniej nie występowała w innych Nissanach.

 

Ale nie powinna robić problemów z zagazowaniem - nie jestem specjalistą, ale z tego co się orientuję problemy są w tej chwili głównie z silnikami z wtryskiem bezpośrednim np. VW TSI.

 

Przy takim profilu użytkowania, to Twój pomysł ma duży sens :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość GT-3000

jeśli w QQ silnik 2,0 jest taki sam jak QQ+2 to wyczytałem że poza konstrukcją aluminiową ma :

-wielopunktowym wtryskiem,

-zmienne fazy rozrządu

-układ bezstopniowego sterowania pracą wałków rozrządu

-filtr DPF

 

czy ten DPF może być przeszkodą dla LPG?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
doclublin

Filtr DPF jest tylko w silnikach diesla.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość GT-3000

znalazłem opis że 2,0 benzyna ma filtr DPF: link

 

"......Recyrkulacja gazów wydechowych (EGR) powoduje kontrolowany wzrost temperatury w komorze spalania zmniejszając ilość szkodliwych substancji w spalinach (NOx) i sprawiając, że silnik jest bardziej przyjazny dla środowiska. Benzynowy silnik 2.0 jest również standardowo wyposażony w filtr DPF..........."

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
qashqai-b

Looknijcie na odpowiedź z forum AC. Spece na codzień montują instalcje STAG.

GAZ

 

:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Marian

znalazłem opis że 2,0 benzyna ma filtr DPF: <a href="http://www.4x4.v10.pl/Nissan,Qashqai+2,prezentacja,nowego,modelu,10478.html" target="_blank">link</a>

 

"......Recyrkulacja gazów wydechowych (EGR) powoduje kontrolowany wzrost temperatury w komorze spalania zmniejszając ilość szkodliwych substancji w spalinach (NOx) i sprawiając, że silnik jest bardziej przyjazny dla środowiska. Benzynowy silnik 2.0 jest również standardowo wyposażony w filtr DPF..........."

Ten cytat dotyczy silnika 2.0 DCI czyli diesla od Renault. Przeczytaj uważnie.

DPF to filtr cząstek stałych czyli po prostu sadzy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kristo

jak ktoś ma lpg to niech się pochwali i podzieli wrażeniami

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość GT-3000

rozmawiałem z Panem z salonu Nissan na temat LPG-usłyszłem:

 

-Nissan na razie nie prowadzi polityki montowania LPG w autach

-przy zamontowaniu instalacji tracimy gwarancję na:Silnik,Układ zasilania paliwem,Układ wydechowy

 

-pozostałe rzeczy w aucie mają normalną gwarancję Nissana

 

zdziwiło mnie to że jest pełna gwarancja na zawieszenie a co do przeniesienia napędu tylko tarcz sprzęgłowa nie podlega gwarancji-natomiast docisk,wysprzęglik i dwumas (uzyskał info że kosztuje ok 4-5tyś zł dla 2,0 DCI) są na pełnej gwarncji-więc dieslem można śmigać przez 3 lata a później to się modlić by dwumasówka nie padła.

Oczywiście klocki,tarcze hamulcowe,pasek wielorowkowy też nie podlegają gwarancji.

 

Ten Pan potwierdził że zdarzają się problemy z DPF-lubi się zapchać jak ktoś jeździ tylko po mieście z małą dynamika i wtedy klient musi jechać na serwis i płaci dodatkowo za wymianę oleju w silniku.....dlatego po tej rozmowie mam dalej obawy na temat diesla i pewnie zostanie benzyna + LPG

 

uzyskałem informację że 1,6 jest udaną jednostka stosowana w micrze i nie ma z nim problemów,co do 2,0 dopiero od 2lat są w produkcji i auta mają przebiegi max 80kkm -więc usterki jeszcze się nie pojawiły,dlatego nie ma konkretnej opinii w serwisach

 

informacje z salonu Nissana - Rzeszów ul.Rejtana

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość GT-3000

Ten cytat dotyczy silnika 2.0 DCI czyli diesla od Renault. Przeczytaj uważnie.

DPF to filtr cząstek stałych czyli po prostu sadzy.

 

przecież pisze czarno na białym że benzynka ma filtr DPF-na to wygląda że jest tam błąd w tym artykule i powinno być że ma EGR ...a nie filtr DPF

taki obszerny artykuł i taka wpadka redakcyjna :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pumba

zdziwiło mnie to że jest pełna gwarancja na zawieszenie a co do przeniesienia napędu tylko tarcz sprzęgłowa nie podlega gwarancji-natomiast docisk,wysprzęglik i dwumas (uzyskał info że kosztuje ok 4-5tyś zł dla 2,0 DCI) są na pełnej gwarncji-więc dieslem można śmigać przez 3 lata a później to się modlić by dwumasówka nie padła.

Oczywiście klocki,tarcze hamulcowe,pasek wielorowkowy też nie podlegają gwarancji.

 

ciekawe jak np. z wtryskiwaczami i turbo

 

uzyskałem informację że 1,6 jest udaną jednostka stosowana w micrze i nie ma z nim problemów

 

Raczej w Note a nie w Micrze. No i to wcale nie znaczy że ten sam silnik musi sprawdzać się w różnych autach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość chris_voyager

zastanawiam się nad kupnem QQ i montażem LPG jeśli to <b>nie stworzy problemów </b>eksploatacyjnych -interesuje mnie silnik 2,0 140KM ewentualnie 1,6

 

proszę o konkretne informacje a nie subiektywne oceny typu:"..gaz to syf.." itp

 

<b>dziękuję wszystkim za fachowe wypowiedzi</b>

Miałem przyzwoitą instalację gazową w Almerze Tino 1.8. Auto zachowywało sie bez zarzutu do czasu kiedy nie zacząłem nim jeździć w dalsze trasy autostradowe (Chorwacja, Włochy) - tylko tam mogłem utrzymywać dużą prędkość - 140-150km/h przed dłuższe oddcinki - dopiero wtedy wyszły niekorzystne efekty stosowania gazu - za wysoka temoeratura spalania powodowała szybkie zużywanie sie oleju (nadpalony olej było widać na miarce oleju w jej górne części w okolicach głowicy) - jego duże straty (1l/1000km) oraz szybkie zuzywanie się katalizatora. Innych efektów ubocznych nie zauważyłem - na gazie zrobiłem 80.000 km. Poprzednio miałem NISSANA Praire 2.4l benzyna + gaz 100.000km i żadnych tego typu efektów nie było - żadnego brania oleju po 230.000 km kiedy go sprzedałem. Więc chyba im nowszy silnik tym gorzej. Polecam więc DCI - nie ryzykował bym z gazem do nowego QQ mimo że miałem już cztery auta na LPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kristo

pozwolę sobie odświeżyć temat:Czy nikt się jeszcze nie odważył na zainwestowanie w LPG?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mdzalewscy

pozwolę sobie odświeżyć temat:Czy nikt się jeszcze nie odważył na zainwestowanie w LPG?

 

pojawi się tego sporo, na razie auto dość nowe więc właściciele w salonie kupują jak mało jeżdżą benzyniaka jak więcej to ropniaka, nie długo zaroi się od używek i wtedy będą montować LPG.

 

Silnik 2.o to seria MR montowana również w Renault

 

gaz da się we wszystkim zamontować nawet w dieslu, przykładem są tu wózki widłowe diesle przerobione na gaz

 

jakiś czas temu montaż gazu do aut FSI było magią, a dzisiaj do VW/AUDI/SKODY FSI i Alfy JFS montuje już gaz i to działa dobrze

Edytowane przez mdzalewscy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kristo

pojawi się tego sporo, na razie auto dość nowe więc właściciele w salonie kupują jak mało jeżdżą benzyniaka jak więcej to ropniaka, nie długo zaroi się od używek i wtedy będą montować LPG.

 

Silnik 2.o to seria MR montowana również w Renault

 

gaz da się we wszystkim zamontować nawet w dieslu, przykładem są tu wózki widłowe diesle przerobione na gaz

 

jakiś czas temu montaż gazu do aut FSI było magią, a dzisiaj do VW/AUDI/SKODY FSI i Alfy JFS montuje już gaz i to działa dobrze

 

tylko że w osobowych dislach to się średnio opłaca więc nikt tego nie robi; jeśli chodzi o silnik MR to jest aluminiowy i niektórzy twierdzą że LPG szkodzi takim silnikom co objawia się po latach tzw "wypalonymi zaworami"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
KapitanBomba

Od jakiegoś czasu jeżdżę po gaziarzach i zbieram informacje o gazie do QQ 1.6. Chciałbym podzielić się z wami pewną ciekawostką. Otóż mamay 2 wersje QQ 1.6

1) silnik 1.6 115 koników, jeden wtryskiwacz benzyny na cylinder (wszyscy gaziarze twierdzą że będzie śmigał na lpg (nawet gaziarze poleceni przez mechaników nissana), cena instalacji 2600-3000zł 2-3 lata gwarancji)

2) silnik 1.6 117 koników i tu pojawia się problem... W tym silniku mamy 2 wtryski na cylinder, więc nasza instalacja będzie kosztowała jak do silnika V8 czyli najmniej 3600zł i w niewielu zakładach podejmą sie tego wyzwania (w jednym usłyszałem że tamtejszy fachowiec montował juz taką instalacje do tego silnika i po 15-20tys spłoną kolektor wydechowy (zbyt duża temperatura spalania)) ja bym jednak patrzył na to przez palce, gdyż znajomy ma nissana juke własnie z tym silnikiem na lpg i jeździ szczęśliwie już 2-gi rok)

 

A co do zjawiska "wypalania zaworów" to zalecanych instalacjach gazowych w cenie wliczony jest "lubryfikator" czyli urządzonko które na bierząco smaruje zawory chłodząc je.

 

a tutaj możemy poczytać o gazowaniu QQ 2.0

http://gazeo.pl/na-biezaco/reportaze-wywiady-testy/testy/Nissan-Qashqai-LPG-moc-za-pol-ceny,test,6286.html

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
robekkk

zastanawiam się nad kupnem QQ i montażem LPG jeśli to nie stworzy problemów eksploatacyjnych -interesuje mnie silnik 2,0 140KM ewentualnie 1,6

 

proszę o konkretne informacje a nie subiektywne oceny typu:"..gaz to syf.." itp

 

dziękuję wszystkim za fachowe wypowiedzi

 

 

Może to Ci coś pomoże .

Edytowane przez robekkk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Popek82

Użytkuję qq 2,0 benzyna od 2010 roku (rocznik 2008), w 2011 załozyłem lpg firmy elpigaz (co do firmy to sie nie wypowiadam czy są lepszy lub gorsze, ja zdecydowałem się na elpigaz tylko ze względu na bardzo dobrą opinię zakładu w którym montowałem). co do gazu 80 % sukcesu to fachowy rzetelny montaż. NP. zdejmowanie kolektora do nawiercania itp. Wszystkim zainteresowanym lpg polecam przeczytanie moich postów poprzednich jest tam trochę informacji na temat lpg w moim aucie. Jak narazie przejechane 40 tyś km na lpg i wszystko ok. Ciekawostka na rynek włoski jest wypuszczany model bifuel 1,6 z fabrycznym gazem (ciekawe czemu w polsce nie ma). Co do DPF - nie ma czegoś takiego w silnikach benzynowych. Jesli chce ktoś więcej info (a nie znajdzie ich w moich postach wcześniejszych) chętnie odpowiem na konkretne pytania (moze być na forum lub na priv). A i do kpt. bomby nie ma mozliwości zeby instalacja do qq 2,0 (przypominam że to motor 4 cylindrowy rzędowy) kosztował tyle co do V8. Cena to w dużej mierze kwestia jakości montażu (choc nie zawsze mogą być wyjątki). Trzeba się liczyć z wydatkiem rzędu 3-4 tysi (jesli zdecydujesz się na lubryfikację). Ceny dotyczą warsztató w duzych maistach wiadoma na prowincji moze byc taniej. Do V8 wyjdzie 6-7 tysi. Zwróć uwagę żę montaż lpg sekwencji to okoła 3 dni robocze. Jezeli znajdziesz zakład chwalący się że zrobi to w jeden dzień to dużo wskazuję ze na szybkim terminie ucierpi jakość.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
arti5c

Mi sekwencję założyli w jeden dzień i to nie cały, cały zespół mechaników. Każdy zajmował się swoją działką i wszystko cyka jak w zrgarku bez najmniejszych problemów. Więc nie wiem co to za zakład montuje 3 dni. Lekka przesada. Może dwa dni się zastanawiali a jeden montowali? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Popek82

Może się da jeżeli pracuje dużo ludzi przy aucie. Jednakże ilość miejsca pracy przy aucie i w komorze silnika jest raczej ograniczona. Ale możesz sprawdzić albo może wiesz czy odkręcali kolektor dolotowy do nawiercania otworów wtrysku (to trochę czasu zajmuje, zależy też od umiejscowienia w aucie, czasami jeszcze kilka elementów trzeba odkęcić i dlatego spora część gaziarzy tego nie robi tylko wierci na silniku a nie jest to dobre rozwiązanie gdyż otwory są nawiercane nierówno i wpływa to niekorzystnie na dawkowanie lpg (ciśnienie, skład mieszanki paliwowo powietrznej w procesie spalania, a co za tym idzie zurzycie głowicy). Nie zrozum mnie źle nie neguje jakości montażu u Ciebie w aucie zwracam uwagę na pewne elementy. Co do pracy to instalka założona po łebkach także bedzie pracować niby dobrze - tylko pytanie jak długo?? A myślę że większości z nas zależy na osiaganiu bezawaryjnym jak największych przebiegów.



Co jeszcze to wszystkich zainteresowanych montażem lpg to zwróccie uwagę na wtryski jakie wam proponują (nie dajcie się władować w valteki), reduktor dostosowany do mocy auta. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Robson1k

Chce zamontować lubryfikator do QQ 2,0 ,czy ktoś ma wiedze jak podłączyć.Prośba o jakieś zdjęcia.

Wielkie dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
horte

Nie ma potrzeby montowania lubry do tego silnika.

Jeżeli masz możliwość założenia sterownika podłączonego do obd, to,się na to zdecyduj. Sterownik cały czas koryguje mapę lpg i nie jest ona ustawiana przez montera.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
marinero

Moim skromnym zdaniem byłbym ostrożny z LPG, bo duża liczba silników nissana i innych dalekowschodnich aut słabo je toleruje, a usterki głowic zdarzają się w okolicy 100kkm. Skoro kolega ma zamiar przejechać w ciągu dwóch lat niemal taki dystans, to może się okazać że ewentualna naprawa głowicy będzie wiązała się z koniecznością sięgnięcia po części z ASO - nie spodziewałbym się ich dostępności na rynku wtórnym skoro to nowy silnik. Skoro Nissan nie montuje i deklaruje utratę gwarancji na najważniejszy element - silnik - wybrałbym jednak diesla, który skoro zamierzasz pokonywać trasy nie spali aż tak dużo, a powinien bezawaryjnie pracować przez kilka lat. Filtry DPF/FAP zapychają się raczej w jeździe miejskiej, na trasie raczej im nic nie grozi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×