Skocz do zawartości
Maciej 69

pompa ZEXEL wtryski Terrano II

Rekomendowane odpowiedzi

Maciej 69

Witam.Mam problem z Terrano z silnikiem 2,7 tdi. Od jakiegos czasu w zakresie obrotów od 2 do 2,5 tys. silnik szarpie przy maksymalnym dodaniu gazu. Na komputerze pojawil sie blad, ktory wykasowano.Pompa przeszla regulacje, wtryski zostały odmłodzone i wyregulowane,jednak mimo tych zabiegów, nie nastąpila poprawa.Auto jest z 96 roku i ma najechane okolo 250 tys. Bedę wdzieczny za kazda sugestię w sprawie przyczyny.Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gawa

nastawnik do czyszczenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Maciej 69

Mowa o nastawniku w pompie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gawa

tak w pompie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Maciej 69

Pompa jest systemu Exel i miala wyregulowany ten modul. Ustawienie pompy i wymiana wtryskiwaczy,ustabilizowala tylko prace silnika na wolnych obrotach, niemniej przy pelnym "gazie" w zakresie opisanych obrotow silnik dalej pracuje skokami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
LUKAS_Garage

Mam podobny problem u siebie.

Dodatkowo podam że przy przyspieszaniu z regóły silnik pracuje w całym zakresie obrótów OK, a czasem jest tak że dojdzie do 2,5k RPM gaz w podłodze i nie jedzie (brak mocy).

Odpala zimny czy ciepły bardzo dobrze, więc wnioskuję że początek tłoczenia na pompie się nie rozjechał, ale przy pełnym naciśnieniu gazu od jałowego do 2,5 tysiaca wkręca sie nie równo i też nie wiem o co kaman.

Niestety z Nissanem zaczynam dopiero swoją przygodę, a z uwagi na to że specjalizuję się w innej marce, to swoim Terrano wybieram się do ASO, może tam będą wiedzieli co to, może to jakaś typowa niesprawność w tym silniku.

 

Gdy coś będę wiedział napewno to opiszę w tym temacie (ale nie prędzej jak po 15tym), oraz czekam również na jakieś jeszcze sugestie.

 

Pozdrawiam!

LUKAS

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Maciej 69

Witam.Mam tylko cichą nadzieję, że serwis nie powie jak w przypadku mojego auta, iż jedynym rozwiązaniem jest wymiana pompy. Koszt, bagatela, okolo 6.000 zl. Pozdrawiam i czekam na info. Maciej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gawa
Napisano (edytowane)

oni zawsze tak mówią ... lepiej dla nich wymienić całą pompe za 6000tysi niż się pobawić i znaleźć przyczyne w jakimś np wadliwym zaworze... dla nich to kasa bez roboty...

Maciej 69 napisałeś że masz pompe "Exel" chyba coś ci się pomyliło bo mi się wydaje że masz "Zexel" . Nie widziałem nastawnika z tej pompy w środku ale przypuszczam że działa na tej samej zasadzie co bosh. Także zacząłbym od wyczyszczenia nastawnika a dopiero dumał dalej.

Edytowane przez Gawa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Maciej 69

To mala literowka, pompa jest systemu ZEXEL . Była u "pompiarza" ktory ja ustawiał na stole razem z wtryskiwaczami , gosc jest dobrym fachowcem, wiec nie mam powodow by podejrzewac ze cos zle zrobil. Pozostaje pytanie: czemu dalej sa "rwania"? Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gawa

a jaki ten błąd miałeś na tym komputerze??? co mówiłeś że był. Poszukaj na forum albo popytaj bo w terano chyba też można zrobić autodiagnostyke przy pomocy kodów błyskowych. Może coś jest z pedałem gazu w tym zakresie obrotów . A nastawnik ci czyścił ten fachowiec?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Maciej 69
Napisano (edytowane)

Witam.Mam juz sprawnego Nissana. Okazalo sie , że jest uszkodzony wtrysk inicjujący (to ten z koncowka elektryczną). Koszt wtrysku to okolo 350 zł, jednak nim do tego odkrycia doszlo,wydalem na regulacje pompy i wtryskiwaczy 1500 zl.

Pozdrawiam. Maciej

Edytowane przez Maciej 69

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
slayer17
Napisano (edytowane)

A mnie ciekawi jakim cudem masz pompę Zexel i komputer w Terrano z 96 roku.

 

Ja miałem taki problem, że czasami pompa miała przebłyski i auto normalnie jechało, a czasem max 2000 obrotów. Do wymiany był zaworek przelewowy w pompie (jeden z 2). Co ciekawe kosztował też około 350zł.

 

Może tu był problem. Bo coś mi się nie wydaje, żebyś przy Zexlowskiej pompie miał kompa.

Edytowane przez slayer17

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
LUKAS_Garage

Witam!

 

Byłem dziś w serwisie, okazało się że jest jeden błąd pochodzący z pompy, wtrysk sterujący nie zgłasza żadnych błędów.

Pan w ASO nie wiedział natomiast co to za błąd pompy, poprostu błąd, wg. nich pompa do wymiany ... Hmm ;)

 

Jestem więc na etapie poszukiwania dobrego pompiarza z okolic Mińska Mazowieckiego i Warszawy, który będzie w stanie zbadać pompę, ale narazie bez jej demontażu z auta !!

 

Pozdro !!

Edytowane przez LUKAS_Garage

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mir-e

coś mi się nie wydaje, żebyś przy Zexlowskiej pompie miał kompa.

 

To zalęży co nazywasz kompem,jest sterownik z mikroprocesorem który się programuje a to juz komp ,można zrobić już autodiagnostykę ja mam auto z końca 96r i to już jest

Edytowane przez terranosaur

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
robi108

Przeczytawszy Wasze wczesniejsze posty z problemami nt pompy i jej mikroprocesorowego sterowania w 2.7TDI dla świętego spokoju i z premedytacją kupiłem wersję 2.7TD (95r) z pompą mechaniczną. Mogłem kupić ten nowszy model za podobne pieniądze (96-97r), ale się go bałem własnie z racji tych wszystkich trudnych do zdiagnozowania usterek związanych z nierówną pracą silnika (glównie układ wtryskowy). Póki co, odpukać, u mnie działa bez problemów, a jakby co, to chyba dobry pompiarz/mechanik wystarczy.

 

W każdym razie szczerze życzę powodzenia w usuwaniu usterek.

 

Robi

Edytowane przez terranosaur

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Hinek

Byłem dziś w serwisie, okazało się że jest jeden błąd pochodzący z pompy, wtrysk sterujący nie zgłasza żadnych błędów.

Pan w ASO nie wiedział natomiast co to za błąd pompy, poprostu błąd, wg. nich pompa do wymiany ... Hmm ;)

ASO Nissana nie ma oprogramowania do pomp ZEXEL. Tak przynajmniej jest w Gdyni. Mogą tylko wymienić pompę. Koszt nowej przekracza w/g nich 10 tys zł :rofl: Daj sobie spokój z ASO. Znalazłem w Trójmieście firmę zajmującą się m.in. tuningiem diesli. Oni mieli odpowiednie oprogramowanie. Regulacja pompy kosztowała 350 zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość sura

jakis czas temu stalem przed tym samym dylematem i zrobilem to samo i nie zaluje ;)

 

 

Ja też kupiłem TD a mam teraz objawy (tzn mój Maverick :P ) jakie opisywali Koledzy powyżej :/

Stało się nagle. Nie wkręca się wyżej jak 2000 obr/min, co śmieszne jak zgaszę silnik chociażby na 3-4 sek

i ponownie odpalę to wkręci się na max 3000 obr/min ale i to na długo nie pomaga. Właśnie wróciłem z trasy

i jazda była w przedziale od 60-80 km/h. Obawiałem się, że będę musiał używać reduktora do wjazdu pod górki :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
slayer17

Coś mi się nadal wydaje, że pompy ZEXEL były tylko mechaniczne, elektroniczne to już BOSCHE.

 

Jak ZEXEL przerywa albo nie ma mocy to może być wina zaworka przelewowego, który reguluje ciśnienie wewnątrz pompy. Mnie ta impreza kosztowała 350zł :shifty:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mir-e

Coś mi się nadal wydaje, że pompy ZEXEL były tylko mechaniczne, elektroniczne to już BOSCHE.

 

Jak ZEXEL przerywa albo nie ma mocy to może być wina zaworka przelewowego, który reguluje ciśnienie wewnątrz pompy. Mnie ta impreza kosztowała 350zł :shifty:

 

 

A TO DLACZEGO JA MAM W TDi pompkę ZEXEL chyba z kosmosu :devil:

Nastawnik jest brudny!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Edytowane przez mir-e

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Hinek

Coś mi się nadal wydaje, że pompy ZEXEL były tylko mechaniczne, elektroniczne to już BOSCHE.

Pompy Zexel miały auta z 1997r. Napewno. Do pary był przepływomierz Hitachi kosztujący obecnie 2700zł :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wacpel

Witam kolegów.

Też mam pompę i wtryski chyba zexela 2.7 tdi 97r i mam pytanie jaką oporność powinien mieć wtrysk sterujący bo u mnie nie ma wogóle żadnej,czy to jest uszkodzenie,nadmieniam że nie sygnalizuje mi tego kontrolka silnika.

Edytowane przez terranosaur

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
krzysiek1958

Wacpel . Nie pogniewaj sie ale chyba to pchla po jajkach . Z jednego na drugie.Ty musisz byc pewny. Jesli przeplywomierz jest na 3 przewody to osprzet Zexel. Jesli 5 przewodow to osprzet Bosch. A co konkretnie Ci sie dzieje ze chesz sprawdzic wtrysk sterujacy?.Jesli by byl niedobry to swieci sie check. Poza tym wywala blad nr34. Z zexelem to moze byc inna sprawa bo tam moze byc inny element ktory steruje iglica. W Boschu jest cewka i mozesz pomierzyc opor. Natomiast Zexel moxe miec jakis elememt piezoelektryczny i moze byc klopot z pomiarem. Ja mam u siebie w P11 2.0 TD boscha i mam ponad 100 omow opornosci. Kolega z primery pisal ze kupil Zexela i tez chcial pomierzyc i nie bylo przejcia. Zalozyl i jest dobrze. Sprobuj zrobic tak. Wsadz kluczyk i nie przekrecaj. Sciagnij wtyczke z wtryskiwacza sterujacego. Jesli beda 2 piny na wtyczce wtryskiwacza sterujacego (nie tej sciagnietej ) to pomierz opor pomiedzy tymi pinami..Jesli cos pokaze to bedziesz wiedzial .Jesli nie pokaze zadnego oporu i nic z samochodem sie nie dzieje to znaczy ze sie nie da pomierzyc i wtrykiwacz jest dobry. Napisz bedzie dla kolegow.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wacpel

Witam.

Dzięki kolego debesciak za rady ale nic nowego od Ciebie nie usłyszałem, i po co ten kluczyk w stacyjce skoro jak wtyk rozłączymy to żadne napięcie nie dojdzie do wtrysku,zresztą pisałem już że mierzyłem go i nic nie pokazuje a może i szukam dziury w całym ale wydaje mi się za słaby ten silnik , a na forum niewiele o zexelu piszą.

Może to nie to ale szukam bo niedawno kupiłem autko i chcę porobić.Może to coś z turbiną.

Pozdrawiam

Edytowane przez terranosaur

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
krzysiek1958

Czesc . O kluczyku napisalem dlatego ze u mnie w manualu jest tak pokazane . Tez mnie to zastanawia ale zostawiam. Jesli wydaje CI sie ze masz slaby silnik to prosze zrobic autodiagnostyke. Zobaczysz wtedy jakie sa bledy albo bedzie brak bledow.Moze byc niesprawny przeplywomierz(tez pokaze na bledach),.Jesli chodzi o turbine to nie wiem od ilu obrotow silnika u Ciebie sie zalacza bo u mnie oklo 2500 (mam zawor EGR). Koledzy z Primery pisza ze jak maja zaslepiony EGR to zalacza im sie przy1600 obr/min. Pewnie tez masz turbine o stalej geometrii skrzydel wiec tez od razu nie bedzie takiego odejscia.Sprawdz rowniez przy turbinie jak bedziesz dodawal gazu czy sie wysuwa dzwigienka. U mnie byla zapieczona i trzy razy ja smarowalem odrdzewiaczem zeby sie ruszyla.Sciagnij weze z turbiny i zobacz czy nie ma na nich oleju czy mazi. Jak Ci sie wydaje ze slaby to prosze sprawdzic kat wtrysku. Sprawdzic wtryskiwacze moze leja.U Ciebie jeszcze jest interccoler . Jego tez nalezy sprawdzic czy nie ma wyciekow. Widzisz duzo rzeczy. Autodiagnostyke i kody bledow mamy takie same. Pogrzebalem troche na internecie znalazlem cos takiego :Ford MAVERICK NISSAN TERRANO2,7TD Pompa ZEXEL Made in Japan PUMP NO 104645-4032(pewnie numer pompy nissana ),NP-VE4/10F 2050RNP1071 (LICENCE BOSCH). Prosze zadzwonic do Firmy Bosch nr na centrale 22 7154001 lub 02 i poprosic z dzialem technicznym czesci samochodowych i zapytac sie czy maja jakies materialy dotyczace pompy NP -VE4/10F 2050 NP 1071 . Ja od nich dostalem do mojej pompy Bosch .A tak na marginesie . Przeciez napisalem Ci na temat wtryskiwacza sterujacego bo o niego pytales. Pozdrawiam i zycze powodzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wacpel

Witam.

Dzięki za porady przedemną dużo pracy i poszukiwań usterki ale najpierw muszę się przejechać podobnym autem dla porównania mocy.

 

Pozdrawiam Wacek.

Edytowane przez terranosaur

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×