Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

EGR w silniku 2.7 TD Nissan Terrano


Gość ARTURO
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...

Witam

Czy usuwał któryś z Kolegów EGR z Nissana Terrano 2.7 TD ???

Jeżeli tak to proszę o jakies wskazówki jak co.

Z góry dzięki

 

Ja tez sie dopisuje do tego pytania!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Panowie, nie usuwa się EGR z silnika. Blokuje się dowolnymi sposobami i środkami jedynie dopływ gazów spalinowych do tego zaworu. To jest właściwa metoda. Na każdym silniku się to sprawdza. Każdy sposób jest dobry.

 

Pozdrawiam

 

Piotr

Edytowane przez piotr323f
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ale w jakim celu się to robi jakie korzyści z takiego zabiegu płyną Pozdrawiam

 

Witam,

 

 

W wielkim skrócie zawór EGR, czyli zawór recyrkulacji spalin ma za zadanie doprowadzić do układu dolotowego silnika spaliny w celu obniżenia toksyczności spalin. Zawór ten powinien (jak jest naprawdę to nawet z ciekawości nie sprawdziłem) działać tylko przy obrotach biegu jałowego, kiedy silnik oddaje tylko taką moc która jest niezbędna do podtrzymania jego pracy i zasilania niezbędnego osprzętu.

 

Jak się nie trudno domyślić, paliwo do spalania potrzebuje tlenu a spaliny, jak to spaliny, tlenu nie posiadają:D . Dalsze wyjaśnienia już nie są konieczne.

 

Pozdrawiam

 

Piotr

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja sie do tego biore juz 2 rok ale jakos nie moge zaczac :)

w terrano z tego co sie orientuje docina sie blaszke i wstawia tak zeby blokowala przeplyw spalin na dolocie.

 

Witam,

 

 

Ja w Maździe mam wstawioną monetę chyba 5gr. W Terrano nie mam w ogóle tego zaworu, dziwna sprawa :blink:. Nie wiem jak jest oprogramowany i jak wysterowywany ten zawór bo jeżeli ma działać tylko na obrotach biegu jałowego to żadnego przyrostu mocy nie zaobserwujesz. Pozostanie tylko satysfakcja. Ale jeżeli ten zawór działa przy innych obrotach i obciążeniach silnika moc na pewno musi być wyższa.

 

Generalnie im niższa jest temperatura ładunku trafiająca do cylindra tym większa jest jego gęstość (ilość) a więc i moc. Dlatego właśnie stosuje się intercoolery. A spaliny mają baaaardzo wysoką temperaturę.

 

Inną ciekawostką związana z napełnianiem cylindra jest słynny NOS czyli podtlenek azotu. Powoduje on to, że przy tej samej objętości ładunku można spalić około 2 razy więcej benzyny, czyli to tak jakbyśmy dysponowali silnikiem o większej pojemności.

 

Pozdrawiam

 

Piotr

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co si e orientuje to podcisnienie otwiera zawor przy obrotach wiekszuch od jalowego. Opinie slyszalem rozne dlatego wcale mnie to nie pali zeby zrobic :)

 

Witam ponownie,

 

 

Wydaje mi się, że tym zaworem steruje wyłącznie sterownik silnika. Nie wypowiadam się co do konkretnych modeli ale idea tego zaworu jest taka, że ma on sie otwierać generalnie wyłącznie przy obrotach biegu jałowego, czyli wtedy kiedy silnik nie oddaje żadnej pracy.

 

Pozdrawiam

 

Piotr

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to nie wiem, dokladnie sie nie wypowiem bo jakos mowie nie zglebilem do konca tematu. To co do mnie dotarlo to to ze niby otwiera sie przy wyzszych obrotach, poki co jestem w robocie i kiepsko z czasem prosperuje ale jak sie dowiem czegos wiecej to najwyzej napisze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oprócz Sterowania EGR odcina się jeszcze sterowanie przepustnicy która przymyka dolot świeżego powietrza. Wystarczy tylko zdjąć wężyki z podciśnieniem. Auto dostaje kopa już od 1300 obr ale za to apetyt na paliwko rośnie o jakieś 2L niestety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oprócz Sterowania EGR odcina się jeszcze sterowanie przepustnicy która przymyka dolot świeżego powietrza. Wystarczy tylko zdjąć wężyki z podciśnieniem. Auto dostaje kopa już od 1300 obr ale za to apetyt na paliwko rośnie o jakieś 2L niestety.

 

Witam,

 

 

No tak tylko, że nie wszystkie silniki posiadają przepustnice. Mimo wszystko, to mógłbyś bardziej rozwinąć temat?

 

Pozdrawiam

 

Piotr

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość sloneczny

Piotr. Jakiś Forumowicz, ale nie w dziale Terrano opisywał, jak zablokował dojście spalin do ERG pięciozłotówką. Dołączył zdjęcia. Ja także czekam na ewentualny tutorial "pierwszego śmiałka" w dziale Terrano. Pozdr. Sloneczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotr. Jakiś Forumowicz, ale nie w dziale Terrano opisywał, jak zablokował dojście spalin do ERG pięciozłotówką. Dołączył zdjęcia. Ja także czekam na ewentualny tutorial "pierwszego śmiałka" w dziale Terrano. Pozdr. Sloneczny.

 

Witam,

 

 

Za pięć złotych to wyciął bym ją z blachy nożycami. A tak na poważnie to szkoda, że takiego zaworu nie posiadam bo miałbyś zdjęcia i opis przeróbki. Generalnie poszukaj złącza doprowadzającego spaliny które jest w najdogodniejszym dla Ciebie miejscu i z nim kombinuj. Wersja dla szewca i krawca jest taka, żeby do środka przewodu coś włożyć na wcisk. Możesz też przecież odkręcić przewód i zaślepić wylot przewodu i wlot do zaworu ale jest to widoczne i na przeglądzie może być problem.

 

Pozdrawiam

 

Piotr

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie dodałem jak to zrobić ,ale jak auto nie zostawia za sobą chmury gęstego i czarnego dymu to zaślepianie EGR jest całkowicie bez sensu

Wnioski są takie:

-wcale nie pali 2 l więcej

-nie ma chmury czarnego dymu

- bardzie elastyczny silnik

spalanie biodiesla na poziomie ok 9-10 litrów średnio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie dodałem jak to zrobić ,ale jak auto nie zostawia za sobą chmury gęstego i czarnego dymu to zaślepianie EGR jest całkowicie bez sensu

Wnioski są takie:

-wcale nie pali 2 l więcej

-nie ma chmury czarnego dymu

- bardzie elastyczny silnik

spalanie biodiesla na poziomie ok 9-10 litrów średnio

 

Twoje Terrano jest TD czy TDI?

Kolega robił testy na TD bardziej szczegółowe niż ja no i wychodziło mu zimowa porą ze 2l więcej. Czy oprócz zaślepienia EGR (zaślepiłeś fizycznie czy zdjąłeś sterowanie podciśnieniem) odłączałeś sterowanie przepustnicy?

 

Ale z tym że auto ożywa odczuwalnie na niższych obr to się w pełni zgadzam. Zbiera na dole jak rakieta prawie od 1300 obr do 4 biegu włącznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twoje Terrano jest TD czy TDI?

Kolega robił testy na TD bardziej szczegółowe niż ja no i wychodziło mu zimowa porą ze 2l więcej. Czy oprócz zaślepienia EGR (zaślepiłeś fizycznie czy zdjąłeś sterowanie podciśnieniem) odłączałeś sterowanie przepustnicy?

 

Ale z tym że auto ożywa odczuwalnie na niższych obr to się w pełni zgadzam. Zbiera na dole jak rakieta prawie od 1300 obr do 4 biegu włącznie.

 

2.7 TDi 96 rok Zasilanie paliwem ZEXEL

ściągasz podciśnienie z przepustnicy a zawór EGR zaślepiasz blaszką w temacie DIAGNOSTYKA PRZEPŁYWOMIERZA masz zdjęcia

Na zimę nie patrz wystarczy że twemu koledze termostat nie domagał albo były takie mrozy jak zeszłej zimy.

Jestem teraz bardzo zadowolony ze średniego zużycia paliwka :whistle:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.7 TDi 96 rok Zasilanie paliwem ZEXEL

ściągasz podciśnienie z przepustnicy a zawór EGR zaślepiasz blaszką w temacie DIAGNOSTYKA PRZEPŁYWOMIERZA masz zdjęcia

Na zimę nie patrz wystarczy że twemu koledze termostat nie domagał albo były takie mrozy jak zeszłej zimy.

Jestem teraz bardzo zadowolony ze średniego zużycia paliwka :whistle:

 

To jeszcze mi podpowiedz czemu nie zdjąłeś podciśnienia z zaworu EGR tylko go zaślepiałeś? Samo zdjęcie podciśnienia z niego nie gwarantuje jego zamknięcia, blokady dopływu spalin?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze mi podpowiedz czemu nie zdjąłeś podciśnienia z zaworu EGR tylko go zaślepiałeś? Samo zdjęcie podciśnienia z niego nie gwarantuje jego zamknięcia, blokady dopływu spalin?

 

 

Z przepustnicy musisz zdjąć podciśnienie albo rozłączyć zawór z przepustnicą a EGR nie trzeba skoro i tak jak sciągniesz jest zamknięty a i tak puszcza spaliny więc musisz go zaślepić i odpada ci dodatkowe zaślepienie wężyka

 

Ty jak chesz sprawdzić swój zawór EGR to w silnikach TD wystarczy rozpiąć jeden czujnik temperatury cieczy chłodzącej

jak rozepniesz to turbo powinno przyśpieszyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z przepustnicy musisz zdjąć podciśnienie albo rozłączyć zawór z przepustnicą a EGR nie trzeba skoro i tak jak sciągniesz jest zamknięty a i tak puszcza spaliny więc musisz go zaślepić i odpada ci dodatkowe zaślepienie wężyka

 

Ty jak chesz sprawdzić swój zawór EGR to w silnikach TD wystarczy rozpiąć jeden czujnik temperatury cieczy chłodzącej

jak rozepniesz to turbo powinno przyśpieszyć

 

Nie bardzo rozumiem odpowiedź, czy chciałeś powiedzieć że zdjęcie podciśnienia, sterowania zaworem EGR nie gwarantuje iż nie będzie on przepuszczał spalin na dolot (przy założeniu że jest sprawny)?

 

No i nie rozumiem dlaczego turbo przyśpieszy po rozpięciu czujnika temp. cieczy a już w ogóle jaki to ma związek ze sprawnym zaworem EGR.

 

No wiesz ja sporo rzeczy z motoryzacji nie rozumiem bo to nie moja branża jestem praktykiem w tej dziedzinie a nie teoretykiem :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo rozumiem odpowiedź, czy chciałeś powiedzieć że zdjęcie podciśnienia, sterowania zaworem EGR nie gwarantuje iż nie będzie on przepuszczał spalin na dolot (przy założeniu że jest sprawny)?

 

No i nie rozumiem dlaczego turbo przyśpieszy po rozpięciu czujnika temp. cieczy a już w ogóle jaki to ma związek ze sprawnym zaworem EGR.

 

No wiesz ja sporo rzeczy z motoryzacji nie rozumiem bo to nie moja branża jestem praktykiem w tej dziedzinie a nie teoretykiem :rolleyes:

jak masz zawór sprawny to po co go dotykać efekty są takie same jak z zaślepionym zaworem

czujnik jest powiązany ze sterowaniem podciśnienia a podciśnienie steruje zaworem przepustnicą jak zdejmiesz wtyczkę to traci sygnał a sterownik myśli że motor jest gorący wiec zamyka zawór zwiększa się ciśnienie w kolektorze wydechowym i sprężarka przyśpiesza bo część spalin nie trafia do kolektora ssącego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

No i jak tam testy z odłączonym lub zaślepionym EGR-em?

Może ktoś się podzieli swoimi spostrzeżeniami na temat zachowania silnika i poziomu spalania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość darekmaverick

Witam! Właśnie niedawno ściągnąłem przewód podciśnieniowy z EGR i z przepustnicy (Maverick 2.7td). Końcówki przewodów zaślepiłem nitami. Jeśli zawór był sprawny to powinien być teraz zamknięty i nie przepuszczać spalin. Różnicy znacznej w osiągach nie zaobserwowałem. Trochę może jest bardziej "chętny" do roboty na niższych obrotach ale bez hamowni nie można stwierdzić jak bardzo mu się parametry zmieniły. Spalanie pozostało bez zmian. Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...