Skocz do zawartości
Gość xKalix

SYSTEM Inteligentnego kluczyka

Rekomendowane odpowiedzi

Gość xKalix

Witam wszystkich w swoim pierwszym poscie. przymierzam się do QQ w wersji Tekna, mam pytanie jak działa system inteligentnego kluczyka? Jak jest z otwieraniem-zamykaniem drzwi? Proszę o jakiś opis funkcji:) pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Synkro

Witam wszystkich w swoim pierwszym poscie. przymierzam się do QQ w wersji Tekna, mam pytanie jak działa system inteligentnego kluczyka? Jak jest z otwieraniem-zamykaniem drzwi? Proszę o jakiś opis funkcji:) pozdr

Kluczyk można mieć przez cały czas w kieszeni. Zamki drzwi otwierają się po przyciśnięciu przycisków umieszczonych w klamkach drzwi przednich i tylnej klapy. Możliwe jest również otworzenie zamków pilotem, a w sytuacji wyczerpania się baterii czy jakichś zakłóceń w działaniu kluczyka inteligentnego, także normalnym kluczykiem umieszczonym wewnątrz kluczyka inteligentnego.

 

Odpalanie samochodu następuje również z kluczykiem w kieszeni - stacyjka zamiast miejsca na kluczyk ma plastikowy uchwyt/osłonę. Możliwe jest także odpalenie samochodu przy pomocy metalowego kluczyka znajdującego się wewnątrz kluczyka inteligentnego - w tym celi z plastikowego uchwytu stacyki należy wyjąć małą zaślepkę, reszta to już standardowe odpalanie.

 

Jeśli kluczyka nie ma z nami w aucie to samochodu nie odpalimy. Kluczyk nie działa z daleka więc nie ma zagrożenia, że ktoś dostanie się do auta zanim my do niego zdążymy dojść. Pozostawienie pracującego samochodu bez kluczyka wewnątrz jest sygnalizowane dźwiękiem na zewnątrz auta. Pozostawienie stacyjki w innej pozycji niż LOCK po zgaszeniu auta również sygnalizowane jest dźwiękowo - wewnątrz auta.

 

Z doświadczenia mogę powiedzieć, że inteligentny kluczyk to jeden z bardziej użytecznych gadżetów. Jestem tym systemem zachwycony.

 

Co do minusów to trzeba powiedzieć, że nie ma funkcji domykania szyb ani funkcji antynapadu (auto nie zgaśnie jeśli ktoś wyrzuci nas (wraz z kluczykiem) z auta na skrzyżowaniu.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
huling

Co do minusów to trzeba powiedzieć, że nie ma funkcji domykania szyb ani funkcji antynapadu (auto nie zgaśnie jeśli ktoś wyrzuci nas (wraz z kluczykiem) z auta na skrzyżowaniu.

 

Przy inteligentnym kluczyku jest funkcja domykania szyb, tylko trzeba ją "doinstalować". Ja mam, ale nie działa tak, jak powinna. Szyba kierowcy przeważnie nie domyka się do końca. Co do funkcji antynapadu, to wydaje mi się, że auto powinno zgasnąć przy jeździe bez kluczyka w środku. Postaram się to sprawdzić, bo byłoby to dziwne, gdyby tak nie było.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Strider

Przy inteligentnym kluczyku jest funkcja domykania szyb, tylko trzeba ją "doinstalować". Ja mam, ale nie działa tak, jak powinna. Szyba kierowcy przeważnie nie domyka się do końca. Co do funkcji antynapadu, to wydaje mi się, że auto powinno zgasnąć przy jeździe bez kluczyka w środku. Postaram się to sprawdzić, bo byłoby to dziwne, gdyby tak nie było.

 

Nie zgaśnie i to wcale nie jest takie głupie - wyobraź sobie, że jedziesz autostradą 130km/h i akurat okazuje się, że bateria w inteligentnym kluczyku się wyczerpuje... Samochód gaśnie, brak wspomagania kierownicy, wspomagania hamulców - konsekwencje mogłyby być opłakane.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość xKalix

dzięki wielkie, a jeśli chodzi o zamykanie auta, to co, mam ten kluczyk w kieszeni, gaszę auto wychodzę, zamykam drzwi, naciskam ten przycisk na klamce i zamki się ryglują tak lub mogę tradycyjnie zamknąć z pilota?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Strider

dzięki wielkie, a jeśli chodzi o zamykanie auta, to co, mam ten kluczyk w kieszeni, gaszę auto wychodzę, zamykam drzwi, naciskam ten przycisk na klamce i zamki się ryglują tak lub mogę tradycyjnie zamknąć z pilota?

 

Zgadza się - do wyboru do koloru - ogólnie bardzo wygodnie rozwiązanie, nie trzeba szukać kluczy, które permanentnie leżą bezpiecznie schowane w kieszeni, szczególnie jak w rękach ma się siatki z zakupami. Jest jeszcze jedna ciekawa sprawa. Jeśli stoisz powiedzmy od strony kierowcy to można tym przyciskiem otworzyć samochód tylko od strony kierowcy, nikt nie wejdzie Ci na przykład z drugiej strony od pasażera naciskając przycisk na klamce od pasażera.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
LLC

Lepiej, nawet jak tankujesz auto i zamkniesz samochód z klamki to nikt nie otworzy drzwi z przodu i nie odpali i nie odjedzie. W każdych z drzwi jest sensor. Tak samo jak bedziesz płacił za benzynę, nikt nie odpali i nie wsiądzie bo na taką odległość już nie działa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kasjer

Widzę, że to fajna rzecz ten inteligentny kluczyk. Mam Acentę więc fabrycznie tego nie ma. Czy to można dokupić i doinstalować?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
huling

Nie zgaśnie i to wcale nie jest takie głupie - wyobraź sobie, że jedziesz autostradą 130km/h i akurat okazuje się, że bateria w inteligentnym kluczyku się wyczerpuje... Samochód gaśnie, brak wspomagania kierownicy, wspomagania hamulców - konsekwencje mogłyby być opłakane.

Jest przecież sygnalizacja słabej baterii w kluczyku - można ją wymienić zanim się całkiem wyczerpie. Mimo wszystko wolałbym stanąć autem na autostradzie, niż dać go ukraść złodziejowi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Synkro

Jest przecież sygnalizacja słabej baterii w kluczyku - można ją wymienić zanim się całkiem wyczerpie. Mimo wszystko wolałbym stanąć autem na autostradzie, niż dać go ukraść złodziejowi.

Tak czy inaczej auto nie zgaśnie - przynajmniej moje nie gaśnie - pika, że kluczyk jest poza samochodem ale nie gaśnie. W sumie w niczym mi to nie przeszkadza, mimo wszystko zbyt często nie wywlekają ludzi na skrzyżowaniach z samochodów ;) Poza tym ustawiłem zamki tak, że drzwi po ruszeniu same się ryglują, więc dostęp do wnętrza jest utrudniony.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Strider

Jest przecież sygnalizacja słabej baterii w kluczyku - można ją wymienić zanim się całkiem wyczerpie. Mimo wszystko wolałbym stanąć autem na autostradzie, niż dać go ukraść złodziejowi.

 

Jak się stanie to pół biedy, gorzej jak w wyniku braku wspomagania hamulców i kierownicy wyląduje się gdzieś na drzewie. W Nissan'ie zdaje się, że pierwotnie była taka funkcja, ale została deaktywowana właśnie ze względu na bezpieczeństwo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
huling

Jak się stanie to pół biedy, gorzej jak w wyniku braku wspomagania hamulców i kierownicy wyląduje się gdzieś na drzewie. W Nissan'ie zdaje się, że pierwotnie była taka funkcja, ale została deaktywowana właśnie ze względu na bezpieczeństwo.

Nie wiem jak jest w QQ, ale w starszych autach hamulec musiał jeszcze przez jakiś czas działać po wyłączeniu silnika. Przecież silnik może zgasnąć nie tylko przez wyczerpanie baterii w kluczyku. Jak Ci braknie benzyny, albo będzie jakas awaria to też nie zahamujesz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Strider

Nie wiem jak jest w QQ, ale w starszych autach hamulec musiał jeszcze przez jakiś czas działać po wyłączeniu silnika. Przecież silnik może zgasnąć nie tylko przez wyczerpanie baterii w kluczyku. Jak Ci braknie benzyny, albo będzie jakas awaria to też nie zahamujesz?

 

Pewnie się uda, ale prawdopodobnie będzie to utrudnione. Przy czym zostaje jeszcze wspomaganie kierownicy, a raczej jego brak. Jeśli chodzi o zgaśnięcie samochodu w wyniku braku benzyny przynajmniej nie będziesz zaskoczony - wiesz ile kilometrów możesz przejechać i będziesz jechał ostrożniej. Oczywiście, że samochód może zgasnąć aczkolwiek to nie jest chyba zbyt częste w czasie jazdy zjawisko i jest to już poważna usterka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
huling

Ja myślę, że zgaśnięcie silnika z powodu nagłego niesygnalizowanego wyczerpania się baterii w kluczyku będzie równie "częste" jak zgaśnięcie silnika z powodu poważnej awarii.

Brak benzyny może być znacznie częstszą przyczyną zgaśnięcia silnika. Sam prawie nie stanąłem na drodze, bo żona jeździła autem i nie zauważyła, że oświeciła się rezerwa. Ja przyzwyczajony do poprzedniej Fabii, gdzie za każdym razem przy włączaniu silnika auto piszczy jak jest rezerwa, też nie zauważyłem świecącej kontrolki, bo było ostre słońce. Jak się zorientowałem, to przy tankowaniu okazało się, że był prawie pusty bak. Teraz już uważam na wskaźnik, ale bodziec dźwiękowy był dużo lepszy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Strider

Ja myślę, że zgaśnięcie silnika z powodu nagłego niesygnalizowanego wyczerpania się baterii w kluczyku będzie równie "częste" jak zgaśnięcie silnika z powodu poważnej awarii.

Brak benzyny może być znacznie częstszą przyczyną zgaśnięcia silnika. Sam prawie nie stanąłem na drodze, bo żona jeździła autem i nie zauważyła, że oświeciła się rezerwa. Ja przyzwyczajony do poprzedniej Fabii, gdzie za każdym razem przy włączaniu silnika auto piszczy jak jest rezerwa, też nie zauważyłem świecącej kontrolki, bo było ostre słońce. Jak się zorientowałem, to przy tankowaniu okazało się, że był prawie pusty bak. Teraz już uważam na wskaźnik, ale bodziec dźwiękowy był dużo lepszy.

 

Po pierwsze wydaje mi się, że słychać pisk jak włącza się rezerwa. Po drugie rezerwa ma aż 15 litrów więc moim skromnym zdaniem należy się mocno postarać. :) Tylko ja zupełnie nie rozumiem co Kolega mi chce udowodnić? Że samochody hipotetycznie zatrzymywałyby się częściej z powodu braku benzyny niż rozładowanej baterii w kluczyku? Należy eliminować potencjalne zagrożenia, a nie mnożyć je...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
huling

Pisk słychać, gdy włączy się rezerwa, ale potem nie ma przypomnienia dźwiękowego przy włączaniu auta.

Napisałeś, że QQ nie powinien zgasnąć przy braku kluczyka w środku, gdy go ktoś ukradnie. Motywowałeś to możliwością rozładowania się baterii w kluczyku i zatrzymaniem silnika w czasie jazdy z dużą prędkością. Ja uważam, że wyczerpanie paliwa zdarza się znacznie częściej niż wyczerpanie baterii, a skutek byłby taki sam. W obu przypadkach jesteśmy informowani o rezerwie, więc to żaden argument, żeby silnik nie mógł zgasnąć w razie kradzieży. Tak, czy inaczej, jeśli QQ nie gaśnie w przypadku kradzieży, to nasza dyskusja nic nie zmieni.

Potencjalnym zagrożeniem są również inni użytkownicy dróg…. należy ich eliminować? :devil:

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Strider

Pisk słychać, gdy włączy się rezerwa, ale potem nie ma przypomnienia dźwiękowego przy włączaniu auta.

Napisałeś, że QQ nie powinien zgasnąć przy braku kluczyka w środku, gdy go ktoś ukradnie. Motywowałeś to możliwością rozładowania się baterii w kluczyku i zatrzymaniem silnika w czasie jazdy z dużą prędkością. Ja uważam, że wyczerpanie paliwa zdarza się znacznie częściej niż wyczerpanie baterii, a skutek byłby taki sam. W obu przypadkach jesteśmy informowani o rezerwie, więc to żaden argument, żeby silnik nie mógł zgasnąć w razie kradzieży. Tak, czy inaczej, jeśli QQ nie gaśnie w przypadku kradzieży, to nasza dyskusja nic nie zmieni.

Potencjalnym zagrożeniem są również inni użytkownicy dróg…. należy ich eliminować? :devil:

Pozdrawiam

 

Ja tylko mówię jak jest i nie jest to moje tłumaczenie, ale właśnie gdzieś to wyczytałem, że taka właśnie jest przyczyna. Kolego, ile razy zgasł Ci silnik z powodu braku paliwa w Twojej karierze kierowcy? :) i QQ nie gaśnie - to jest już przetestowane. Poza tym gdyby Cię wyciągneli z tradycyjnego samochodu ze zwykłą stacyjką to i tak kluczyk zostaje w stacyjce. Jeśli chodzi o eliminacje innych użytkowników to takie porównanie wprost niczego nie dowodzi, ale generalnie odpowiedź brzmi tak - tych pijanych na przykład. Oczywiście nie mówimy o eliminacji fizycznej. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
huling

W mojej 26-letniej karierze kierowcy 2 razy brakło mi paliwa. W polonezie - 100 m przed stacją i raz w motocyklu, bo wypadła rurka w baku od kranika paliwa - tu już musiałem pchać ok. kilometra. Alarmy z pilotem miałem od ok. 15-tu lat i ani razu nie wyczerpała się w nich bateria. Dlatego piszę, że potencjalnie częściej mógłby zgasnąć silnik z powodu braku paliwa, niż z powodu baterii. Gdybym miał auto ze zwykłą stacyjką, to najprawdopodobniej miałbym alarm z funkcą antynapadu. Sąsiadowi z garażu ukradli auto, gdy zamykał garaż. Odszkodowania nie dostał, bo kluczyki były w środku. Skoro QQ nie gaśnie, to trudno - nic nie jest doskonałe :) I tak inteligentny kluczyk to fajna rzecz - nie trzeba go wyjmować z kieszeni (używam przycisków na klamkach, więc przy okazji oszczędzam baterię). Co do eliminacji, to wczoraj wracając z pracy jechaliśmy wolno kolumną samochodów. Znalazł sie jednak sprytny, który wyprzedzał wszystkich poboczem. W takim przypadku eliminacja fizaczna byłaby wskazana. :)

Edytowane przez huling

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wujek abdi

Kluczyk fajna i wygodna sprawa, brakuje mi tylko jednego - możliwości zamknięcia samochodu przyciskiem z zewnątrz przy pracującym silniku, zwłaszcza w dieslach.

 

Hipotetyczna sytuacja - gonisz autostradą xxx kilometrów, zatrzymujesz się na stacji za potrzebą ;) i teraz masz trzy opcje:

1) Grzecznie czekasz kilka minut aż się turbinka schłodzi i robisz w międzyczasie w gacie.

2) Zajeżdżasz, gasisz silnik od razu katując turbinę i na luzie idziesz do WC.

3) Zamykasz samochód z pracującym silnikiem i na luzie idziesz do WC.

 

Niestety dostępne są tylko opcje 1 i 2.

Przykład dałem jak najbardziej obrazowy, ale parę innych sytuacji, gdzie byłoby to przydatne, też można sobie wyobrazić.

 

Pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Synkro

Kluczyk fajna i wygodna sprawa, brakuje mi tylko jednego - możliwości zamknięcia samochodu przyciskiem z zewnątrz przy pracującym silniku, zwłaszcza w dieslach.

 

Hipotetyczna sytuacja - gonisz autostradą xxx kilometrów, zatrzymujesz się na stacji za potrzebą ;) i teraz masz trzy opcje:

1) Grzecznie czekasz kilka minut aż się turbinka schłodzi i robisz w międzyczasie w gacie.

2) Zajeżdżasz, gasisz silnik od razu katując turbinę i na luzie idziesz do WC.

3) Zamykasz samochód z pracującym silnikiem i na luzie idziesz do WC.

 

Niestety dostępne są tylko opcje 1 i 2.

Przykład dałem jak najbardziej obrazowy, ale parę innych sytuacji, gdzie byłoby to przydatne, też można sobie wyobrazić.

 

Pzdr

Z tej sytuacji są conajmniej 2 wyjśćia.

 

Wyjśćie 1 - proste i komfortowe: zamknij samochód grotem kluczyka umieszczonym wewnątrz kluczyka inteligentnego, można to zrobić przy pracującym silniku.

 

Wyjście 2 - proste ale niezbyt komfortowe - jednak potrzymaj te dwie minutki dłużej, dasz radę ;)

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
trebor1d

Zgadza się - do wyboru do koloru - ogólnie bardzo wygodnie rozwiązanie, nie trzeba szukać kluczy, które permanentnie leżą bezpiecznie schowane w kieszeni, szczególnie jak w rękach ma się siatki z zakupami. Jest jeszcze jedna ciekawa sprawa. Jeśli stoisz powiedzmy od strony kierowcy to można tym przyciskiem otworzyć samochód tylko od strony kierowcy, nikt nie wejdzie Ci na przykład z drugiej strony od pasażera naciskając przycisk na klamce od pasażera.

jest jeszcze rozwiazanie aby zamknac wszystkie drzwi i bagaznik naciskajac przycisk na drzwiac od bagaznika. blokuje on wszyskie zamki jednoczesnie co jest przydatne podrozujac w wiele osob, ktore naraz odchodza od auta podczas postoju (chyba podobnie jak przycisk od strony kierowcy)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Synkro

jest jeszcze rozwiazanie aby zamknac wszystkie drzwi i bagaznik naciskajac przycisk na drzwiac od bagaznika. blokuje on wszyskie zamki jednoczesnie co jest przydatne podrozujac w wiele osob, ktore naraz odchodza od auta podczas postoju (chyba podobnie jak przycisk od strony kierowcy)

Każdy przycisk blokuje i otwiera wszystkie drzwi. Istnieje możliwość włączenia opcji antynapadu - wtedy po jednokrotnym naciśnięciu przycisku na drzwiach kierowcy otworzą się tylko te drzwi, po dwukrotnym naciśnięciu - wszystkie. Podobnie sprawa wygląda jak chodzi o przycisk na pilocie.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
trebor1d

Każdy przycisk blokuje i otwiera wszystkie drzwi. Istnieje możliwość włączenia opcji antynapadu - wtedy po jednokrotnym naciśnięciu przycisku na drzwiach kierowcy otworzą się tylko te drzwi, po dwukrotnym naciśnięciu - wszystkie. Podobnie sprawa wygląda jak chodzi o przycisk na pilocie.

to ile jest tych przyciskow? :) byla mowa od strony pasazera i kierowcy, dorzucilem info na klapie. wiecej nie ma, przynajmniej w moim aucie. dodatkowo, w mojej wersji nacisniecie przycisku odblkokowuje wszystkie drzwi czyli nie mam wlaczanej opcji antynapadu, tak? dzieki za info.

milej jazdy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
manix

Kluczyk fajna i wygodna sprawa, brakuje mi tylko jednego - możliwości zamknięcia samochodu przyciskiem z zewnątrz przy pracującym silniku, zwłaszcza w dieslach.

 

Hipotetyczna sytuacja - gonisz autostradą xxx kilometrów, zatrzymujesz się na stacji za potrzebą ;) i teraz masz trzy opcje:

1) Grzecznie czekasz kilka minut aż się turbinka schłodzi i robisz w międzyczasie w gacie.

2) Zajeżdżasz, gasisz silnik od razu katując turbinę i na luzie idziesz do WC.

3) Zamykasz samochód z pracującym silnikiem i na luzie idziesz do WC.

 

Niestety dostępne są tylko opcje 1 i 2.

Przykład dałem jak najbardziej obrazowy, ale parę innych sytuacji, gdzie byłoby to przydatne, też można sobie wyobrazić.

 

Pzdr

Oczywiście wiesz, że opuszczenie auta z pracującym silnikiem pow. 1 min.i oddalenie się, nawet za potrzebą, jest karane?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Strider

Oczywiście wiesz, że opuszczenie auta z pracującym silnikiem pow. 1 min.i oddalenie się, nawet za potrzebą, jest karane?

 

Faktycznie karygodne i obrzydliwe w swej istocie przestępstwo... :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×