Skocz do zawartości
terranosaur

Ulepszenia przeróbki patenty zamienniki

Rekomendowane odpowiedzi


redwater

to przdstaw to tutaj a nie dajesz linka jakiegos :ball:

 

Jak znajde czas i checi, to zrobie i tu, puki co moge dac jeszcze jednego linka z calym watkiem na forum nissantrailriders.com

 

http://nissantrailriders.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=299

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
fikolek2
Napisano (edytowane)

Podgrzewacz filtra paliwa nie elektryczny

 

Witam walczących z parafiną :wave:.Mam patent który sobie zrobilem i sprawdza sią znakomicie a może zainteresuje tych co nie chcą obciążać układu elektrycznego auta.Prototyp wyspawałem z blachy 1mm+dwie rurki 18mm (ostatecznie zrobie z aluminium) jest wpięty w układ ogrzewania kabiny. Wewnętrzny rozmiar musi mieć okolo 3-4mm więcej bo niestety filtry nie są jednakowe , ja wewnętrzną tuleje dopasowałem z luzem na starym filtronie a w aucie mam boscha i ledwo wszedł. Płaszcz wodny ma 15mm co wiąże sie z założeniem dystansu na mocowanie filtra.Zmontowanie wszystkiego trwało ze 3godz. Jeden z kolegów zasugerował że satysfakcjonowało by go podgrzewanie dwojakie tj.na zimnym silniku elektryczne a potem przejście na wodne i wpadł mi jeszcze jeden pomysł :dribble:

-elektrycznie -maty grzewcze na filtrze

-wodne -rurka miedziana o przekroju 18mm z nawiniętą i przylutowaną spiralą z rurki miedzianej o odpowiednim przekroju przez którą popłynie paliwo

ostatecznie zrezygnowałem z podgrzewacza typu kociołek (problemy ze szczelnością na spawach i przy wymianie filtra),finalna wersją jest spiralny wymiennik zdecydowanie łatwiejszy w wykonaniu

 

 

 

Aha zapomniałem jeszcze dodać na temat poduszki pod skrzynie biegów ,sytuacja mnie zmusiła a że bez auta jak bez ręki i nogi ( stara sie urwała) a nową kupić nie jest łatwo ,zastosowałem poduszke silnika ze STARA 200 z Lublina są zdecydowanie za delikatne.Do modyfikacj trzeba pozostawić górną blache starej poduszki ,trzeba ją zespawać z nową oczywiście odpowiednio chłodząc aby guma sie nie odkleiła,a w poprzeczce trzeba rozwiercić otwory na śruby , otwory i śruby nie mają takichsamych rozstawów

Niestety nie wiem jak jest z trwałością, u mnie jeżdzi już tydzień no i ta cena zwala z nóg 18pln :dribble: :dribble:

post-44814-0-61224400-1329653810_thumb.jpg

post-44814-0-94719800-1329653896_thumb.jpg

post-44814-0-58129600-1329653927_thumb.jpg

post-44814-0-31336600-1329655862_thumb.jpg

Edytowane przez fikolek2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hugh_h

regulator panowie ... w sensie korektor siły hamowania to się rozkłada i czyści :P
chyba mam gdzieś zdjęcia z roboty
ja z 2 złożyłem jeden i działa ale ... nowe raczej nie do kupienia, a od podobnego rocznika też będą w podobnym stanie,
chciałem na początek włożyć z d40 ale nie pasuje,
natomiast sprawa wygląda tak że zastanawiam się poważnie nad jego wywaleniem i zrobieniem korektora ustawianego ręcznie, żebym mógł trochę podkręcić jak jadę pusty ale z przyczepą.

no zrób foto jak wygląda wyjęta lampka i jej włącznik też jestem ciekawy, ale pewnie łatwiej i taniej coś innego doczepić

Edytowane przez azm-61

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hugh_h

bagażnik musi być łatwo demontowany, i mam 2 pomysły i dalej kilka na ich realizację 1) przyrąbać jakieś szyny na dachu na całej długości ale nie takie relingi odstające tylko bezpośrednio jakby rynienka 2) w 4 miejscach dokręcić elementy typu "płytka z uchem", wszystko ma swoje +- szyna wydaje się lepiej przenosić obciążenia na dach, natomiast trudno mi znaleźć taki profil z nierdzewki, w drugim przypadku dokładnie na odwrót :)
inna sprawa że nie specjalnie mi się z tym spieszy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
whitetiger

Kolejny temat podgrzewacza filtra paliwa :-)

Nastały ostre mrozy i mam nadzieję, że zeszłoroczne zamrożenie mi nie grozi.

 

22.JPG

 

Ponieważ nie wiem jak wstawiać miniaturki z odnośnikami do zdjęć, załączam link do galerii picasa.

https://picasaweb.go...ska/Podgrzewacz polecam czytać punkty i oglądać fotki.

 

Za zrobienie tego podgrzewacza zabierałem się już dość dawno, a udało mi się go złożyć przed mrozami.

Jak wiemy większość nowych aut już ma takie podgrzewacze fabrycznie, na tym forum jest także pomysł

podgrzewacza opartego na matach grzejnych z lusterek. Przemyślałem to sobie i stwierdziłem, że skoro

podgrzewacze paliwa na aukcjach mają 100W to takie lusterkowe nie będą działać - sam autor pisze,

że w warunkach domowych grzeją się dość chwilę, a co gdy przyjdzie mróz?

Zaprojektowałem więc nowatorskie rozwiązanie podgrzewania filtra opartego na specjalnie dobranej spirali

grzejnej z dwustopniowym przełączaniem mocy. Mój podgrzewacz w trybie I ma moc 70W, w trybie II - aż 280W!

Jak przebiegał projekt - najpierw rozrysowałem sobie na kartce spiralę grzejną, obliczyłem

jej całkowitą długość i dobrałem odpowiedni drut oporowy. Grzałka składa się z dwóch części, w trybie I pracują

one szeregowo, w trybie II - równolegle. Obie części zabezpieczone są bimetalowymi termostatami.

 

Do budowy podgrzewacza użyłem:

- puszkę po kawie (marka nie gra roli, puszki są znormalizowane)

- 3 przekaźniki PRZEŁĄCZAJĄCE

- znaczna ilość konektorów na końcówki kabli

- 3 metry drutu oporowego (wykorzystane 2,60)

- 3 metry koszulki termokurczliwej 3/1 mm

Koszulka jest niezbędna do odizolowania drutu oporowego, a jednocześnie z racji własności, świetnie przewodzi ciepło.

- Jedno duże złącze 4 stykowe

- Dwa szczelne gniazda bezpiecznikowe na kabelku

- Jeden przełącznik 3 pozycyjny (I, 0, II)

- Dwie matowe diody świecące 3mm (żółta i czerwona, kolory wedle preferencji)

- Dwa oporniki 10om, 0.5W

- Dwa oporniki 100om, 0,1W

- Jeden bezpiecznik 30A

- Jeden bezpiecznik 5A (nie miałem mniejszego - do zasilania panela)

- Jedna dioda prostownicza małej mocy (1N4007)

- Dwa termostaty bimetalowe - NZ (normalnie zamknięte) - 55 stopni

Z teorii olej napędowy staje się łatwopalny od 55 stopni (nie oznacza to bynajmniej samozapłonu), większość

podgrzewaczy paliwa działa do 50 stopni, ja użyłem bimetali 55 ponieważ założyłem, że filtr wewnątrz

na pewno nie osiągnie takiej temperatury jak na ściankach, tam gdzie dotykają bimetale.

- 3 małe złącza 2 stykowe

- różne kawałki przewodów i koszulek izolacyjnych

- sporo małych i większych opasek zaciskowych

- 4 krótkie śruby z nakrętkami M5 (mocowanie blaszek do puszki)

- jedna długa śruba M5 (mocowanie masy przy puszce), z paroma nakrętkami

- 2 krótkie śruby (z łbami sześciokątnymi) z nakrętkami M6 (mocowanie przewodów do drutu oporowego)

- 3 krótkie śruby z łbami sześciokątnymi M6 (mocowanie przewodów do masy i zespołu przekaźników)

- 4 blaszki (użyłem 2 blaszek z zaślepek komputerowych, nie mam warsztatu z obfitym ekwipunkiem)

Dodatkowo zrobiłem sobie woltomierz (nie jest to wymagane do projektu)

- woltomierz 30V (12V ma na środku skali)

- dwie zielone diody do podświetlenia woltomierza

- opornik 100om do diod w woltomierzu

 

Jeśli coś pominąłem to będzie widać na zdjęciach, wszytko kupiłem na aukcjach, większość rzeczy była

po 3-8 zł, najdroższy był drut oporowy ponieważ kupiłem specjalny Kanthal 1,5 mm średnicy.

 

Cały układ składa się z 3 części: Puszki ze spiralą grzeją, zespołu przekaźników oraz panela sterującego z kabiny.

 

Jak przebiegał montaż.

 

1. Na drut oporowy trzeba naciągnąć koszulkę termo i bardzo powoli i dokładnie ją "skurczyć" na całej długości.

Ja robiłem to nad świeczką gdyż zwykła zapalniczka plastikowa by się sama z siebie roztopiła w tym czasie.

 

2. Następnie zrobiłem sobie specjalną kształtkę do zawijania drutu w spiralę. Zawijanie trzeba robić bardzo

mocno i sprawdzać czy spirala nie "zbacza" z wyznaczonego kształtu. Można to olać ale potem zwoje będą raz

bliżej raz dalej od siebie - w celu zachowania prostokątnego kształtu całości.

 

3. Trzeba przygotować izolację. Izolacja ma hamować ciepło w stronę puszki. W moim podgrzewaczu są dwie

warstwy. Obie polegają na izolacyjnej piance i na kilku warstwach folii aluminiowej, sklejanej klejem.

Jeśli chodzi o kleje to używałem takich, które wytrzymują temperatury 100-120 st. Z założenia podgrzewacz

ma się wyłączać po osiągnięciu 55 stopni. Na wszelki wypadek ugotowałem też piankę, po kilkuminutowej

kąpieli we wrzącej wodzie nieco ścieniała ale nie straciła wytrzymałości ani formy.

 

4. Następnie jedną warstwę izolacji przykleiłem do puszki, na drugiej przykleiłem spiralę grzejną.

Jak widać na zdjęciu nie zapaćkałem całej klejem, uchwyciłem ją tylko w kluczowych miejscach,

do klejenia użyłem nieśmiertelnego PoXipolu.

 

5. Przykleiłem też bimetale, uprzednio wycinając pod nimi trochę izolacji gdyż były one grubsze niż drut

oporowy w izolacji termokurczliwej

 

6. Wyciąłem w izolacjach okienka na oczko z drutu oporowego - końcówka, która będzie się łączyła bezpośrednio

z puszką (i będzie masą układu)

 

7. Co do samej puszki to trzeba ją przyciąć na wysokość ok. 9cm oraz przeciąć w poprzek aby była rozchylana.

O tym, że brzegi trzeba zaklepać i stępić nie muszę chyba wspominać.

 

8. Następny etap to odpowiednie nawiercanie otworów w puszce oraz wycinanie blaszek, które będą do puszki

przymocowane w celu zaciśnięcia jej na filtrze.

 

9. Jak się komuś znudzi męczenie z puszką można w międzyczasie robić układ sterujący. Schemat jest rozrysowany

na zdjęciach, miałem zamiar umocować przekaźniki w specjalnych gniazdach ale jak się okazało jaka to jest

tandetna chińszczyzna to zrezygnowałem z gniazd na rzecz samych (dociśniętych kleszczami) konektorów.

Długość przewodów od przekaźników do złączki ok. 30 cm, tyle samo mają przewody od puszki do złączki.

 

10. Kable zasilające od przekaźników i od puszki - duża złączka 4 stykowa

 

11. Kable sterujące z kabiny - małe złączki 2 stykowe.

 

Pragnę zwrócić uwagę na montaż złączek - wszędzie tam gdzie pojawia się napięcie muszą być one "żeńskie"

(czyli konektory są schowane w szczelinach złączki), tam gdzie napięcie jest odbierane są one męskie.

 

12. Jeśli chodzi o montaż kabli na puszce - ponieważ drut oporowy nie daje się lutować zacisnąłem go z przewodami

za pomocą konektorów i śrub M6. Następnie takie połączenia zaizolowałem resztkami pianki izolacyjnej

i zacisnąłem opaskami. Starałem się unikać paćkania klejem żeby całość konstrukcji w razie czego była rozbieralna.

 

13. Jak widać na zdjęciach i schemacie, bimetale łączą zasilanie przekaźników z masą. Są one połączone szeregowo,

który pierwszy zadziała ten rozłączy układ. Dzięki temu jedną z końcówek można przymocować do wspólnej masy puszki.

 

14. Kable zasilające puszkę ułożyłem w odpowiedni kształt tak aby nie przeszkadzały podczas nakładania

konstrukcji na filtr (filtra nie trzeba wykręcać, wystarczy zdjąć jego zawieszenie - 2 śruby).

Jak widać kable są spięte z jednej strony puszki - jest to w celu zapobiegnięciu szarpania końcami drutu oporowego,

który jest przyklejony do folii aluminiowej i mógłby się razem z nią oderwać od izolacji.

Zapewne ktoś może to zrobić lepiej, ja po prostu używałem tego co miałem pod ręką w warunkach domowych.

 

15. Dochodzimy do panelu sterowania - ja umieściłem go w miejscu po wymontowanej popielniczce. Zapewne w innych

Terrano II są inne panele środkowe (wiem bo u siebie też kiedyś zmieniałem). Niemniej jednak udało mi się dopasować

przypadkowo znaleziony w śmieciach plastik (stara tacka z drukarki HP do drukowania płyt CD). Trzeba go było tylko

dociąć i wypalić otwory. Do wypalania użyłem spłaszczonego grotu (za pomocą młotka) z lutownicy transformatorowej.

Nierówności dociąłem nożem, plastik był dość miękki. Wyciąłem otwory do mocowania panela, na diody świecące,

na 3 przełączniki (2 są nadmiarowe na przyszłość) oraz na woltomierz. Wszystko weszło na wcisk ale diody

i woltomierz dodatkowo zabezpieczyłem klejem.

 

16. Mała uwaga - na zdjęciach widać testy układu bez panela. Nie da się przełożyć zalutowanego na kablach

przełącznika do otworu w panelu, trzeba go najpierw rozlutować. Albo zalutować później :).

 

17. Plus do sterowania filtrem na panelu wziąłem z gniazda zapalniczki, minus do wysterowania woltomierza też.

Jak się przyjrzeć układowi to do sterowania jest potrzebny jedynie plus podawany na jeden lub drugi przewód

biegnący do układu przekaźników. Przewody połączeniowe przeciągnąłem przez wolną zaślepkę w okolicy filtra.

Przy panelu sterowania są dwa konektory 2 stykowe, jeden łączy się z kablem o którym wyżej, drugi łączy się

z kabelkami które dolutowałem do gniazda zapalniczki.

 

Uwagi końcowe.

 

Dzisiaj było -15st. Podgrzewacz w trybie II, grzał filtr ok. 3 minut, następnie dogrzewał go w odstępach 1 minutowych.

W testach domowych (na pustej puszce), zaobserwowałem zbyt dużą bezwładność bimetali, ich temperatura ponownego

włączenia jest zbyt niska, gdyby była wyższa układ pracowałby bardziej liniowo. Jednak myślę, że nie jest to

jakaś duża wada, być może ktoś znajdzie bimetale o krótszej histerezie, ja o tym zwyczajnie nie pomyślałem.

 

W trybie II świecą się obie diody (żółta - trybu I i czerwona trybu II), wynika to z uproszczenia układu

i nie jest błędem montażu. Diody sygnalizują przepływ prądu sterowania przez przekaźniki.

 

3 przekaźniki to konieczność wynikająca z dwustopniowej mocy podgrzewacza. Przy stałej mocy oczywiście

wystarczyłby jeden przekaźnik.

 

Blaszki ściskające puszkę muszą być dość twarde i wygięte w górę, trzeba dobrze zwracać uwagę przy ich montażu

aby się nie okazało, że puszki zwyczajnie nie da się ścisnąć na filtrze bo blaszki już się stykają, a puszka luźna :).

 

Ja zamocowałem w blaszkach nakrętki i przykleiłem je PoXipolem, niestety nie jest to wystarczające, lepiej

jest spróbować je przylutować (jedna mi zwyczajnie odpadła i trochę się namęczyłem, żeby trafić na śrubę).

 

Na koniec - trzeba pamiętać, że podgrzewacz ciągnie w trybie II prawie 300W mocy! Ja mam akumulator 100Ah,

jak ktoś ma stary, słaby, zużyty, może mieć problem, jednak układ jest tak zrobiony, że przy bardzo niskim

napięciu na akumulatorze przekaźniki nie włączą się i grzałka nie pociągnie prądu.

 

33.JPG

Edytowane przez WhiteTiger
  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Żupol

witam wszystkich super zamiennikiem opornicy wentylatora dmuchawy do terreno II z 2000r jest opornica z nissana sunny(taką dostałem)wtyczka taka sama, wielkość też i działa.dostałem taką na złomie za 3zeta.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
lemmy69

witam, kupiłem fajne felgi na pewnym portalu aukcyjnym :innocent: , niestety ktoś kiedyś przerobił je z oryginalnego ET(-)20 na (+)20...wiem, mógłbym je oddać ,dochodzić praw i pewnie osiągnął bym cel, ale problem w tym że są zaje...fajne...tak więc zdecydowałem że przespawam je na oryginalny profil ET, i tutaj mam pytanie: czy ktoś ma doświadczenia w tym temacie, jaką metodą jest to spawane, jaka jest tolerancja ewent. "bicia" ; planuję rozciąć je, wyzerować i wstępnie pospawać migomatem we własnym zakresie......a później dać do profesjonalnego warsztatu do pospawania....jest jeszcze jedna zaleta (oprócz wyglądu)...w zakresie (-)20....(+)20 mogę sobie dowolne ET zrobić,
6253cf863a950184m.jpg
e12a559714d1f38am.jpg
d129d763d411a3c1m.jpg

przy okazji, mam na zbyciu 6-calowe felgi 15-ki, 6x139,7, otwór 110mm ET(+)25...ale tych nie da się przerobić, poza tym są po prostu .....sami zobaczcie
14761694b63746c8m.jpg

dla porównania felgi 6 i 8 cali
1c51ad858aac5ce0m.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
lemmy69

nie ma tragedii, byłem z nimi u znajomego wulkanizatora, wrzucił na maszynę i okazało się, że w porównaniu do jakichkolwiek fabrycznych felg mają mniejsze bicie boczne a wycentrowane są wręcz wzorcowo zresztą to jest na wcisk spasowane poza tym można jeszcze skorygować oponą...nawet gdyby bicie na rancie felgi miało 1 mm to na brzegu bieżnika będzie 2 mm....to są opony terenowe a nie slicki z bolidu Ferrari...będzie dobrze, a jak nie to pójdą do licytacji ..."na pewnym portalu aukcyjnym" ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
lemmy69

nic nie odwracam , cofam o 4 cm w stronę piasty, ustawiam w płaszczyźnie i łapię to w kilku miejscach migiem, zawożę na jakiś automat spawalniczy i z głowy, sam bym pospawał ale to nie karoseria gdzie ewentualne błędy nie mają wpływu na bezpieczeństwo, aż taki kozak to nie jestem chociaż umiem spawać, może jeszcze piaskowanie po drodze i na koniec chrom albo czarny mat proszkowo, najchętniej sam bym to wszystko zrobił ale to niemożliwe przecież.....no lubię grzebać, rozkręcać i składać wszystko od nowa, nic nie poradzę, tak parę lat wstecz golfa sobie zrobiłem, tylko lakier kładł mi kumpel

 

fa0e3dc7eb58ac76m.jpg

 

18042d679a46dd92m.jpg

 

dad37f78f3a6dd32m.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
slawix

Wracając do głównego wątku tematu zamiennik Odboje Terrano II tył.

 

Zgodnie z moją obietnicą, która złożyłem przedstawię moje rozwiązanie, które wdrożyłem w swoim sprzęcie. W związku z tym, że założyłem odboje dopiero w zeszłym tygodniu - a auto jeszcze nie jeździ bo dalej w nim grzebię - nie mogę podać wrażeń z jazdy oraz opisu jaka jest trwałość tego rozwiązania.

 

Ale obiecuję, że w ciągu 2 m-cy opiszę wrażenia.  Tak więc do rzeczy.

 

Potrzebne części i materiały :

1 Odbój - od (chyba od stara 266)  - pisze chyba bo pani która mi go sprzedawała - właśnie tak to określiła - cena 25 zł szt. x 2 = 50 zł

2. Śruba nierdzewna fi 16 (nie rdzewieje, łatwiej się odkręci, wytrzymałość wyższa) + podkładka + nakrętka samokontrująca (na klucz 24) -  1 kmpl (3zł ?) x 2 = 6 zł

 

post-55703-0-92934300-1374060903_thumb.jpg

 

Ogółem części i materiały ok 65 zł bo doliczam jeszcze zużyty drut i gaz do migomatu, oraz farbę do konserwacji.

 

Wykonanie prac:

 

1. Oczywiście samochód odpowiednio podeprzeć i  podnieść, odkręcić tylne koła.

2. Odkręcić pozostałe po odbojach blachy. Odkręcenie pewnikiem będzie wyglądało tak, że śruby się ukręcą (i bardzo dobrze), ponieważ nakrętki są w wewnętrznej części ramy i nikt ich przed wami nie próbował odkręcać. Więc nie robimy z tego tragedii i nie próbujemy rozwiercać ukręconych śrub, tylko zostawiamy tak jak jest.

3. Szlifujemy podkładkę (widać na zdjęciu) do takiego rozmiaru (po obwodzie) - aby zmieściła się w otwór odboju.

4. Odcinamy od śruby gwint na żądaną długość i spawamy do podstawy odbojnika (zdjęcie poniżej). Gdzie przyspawać ? Ja zrobiłem to w sposób taki, że wyznaczyłem środek rysując linie po przekątnych.

 

post-55703-0-25803100-1374060993_thumb.jpg

post-55703-0-11080500-1374061022_thumb.jpg

 

5. Oczyszczamy całość z rdzy i malujemy - Ale tylko w tych miejscach do których nie dojdziemy po przyspawaniu naszego oboju do ramy , w tym również malujemy powierzchnię pod odbojem. :warning: Nie malujemy miejsca w którym będzie nakładany spaw. :warning:  Zostawiamy do wyschnięcia.

6. Przed przyspawaniem do ramy montujemy (przykręcamy) odbój. W tej kolejności będzie nam łatwiej niż po przyspawaniu podstawy do ramy. Poza tym przy zastosowaniu tych odboi - trzeba przymierzyć skręcony zestaw do ramy i ustalić odpowiednie przesunięcie - tak aby w miarę wycentrować je z łożem na moście. :warning:  Tak więc blachy (podstawa odboju) nie pozostaną one w oryginalnych miejscach po śrubach :warning: .

7. Spawamy całość do ramy. (w taki sposób aby ewentualnie kiedyś można było je odciąć ;)

8. Konserwacja i po sprawie :dribble:

 

Jeżeli pomogłem to kliknijcie gdzie trzeba     :drivingauto:

 

Poza tematem : szkoda kolego azm-61, że coś tam poblokowałeś, bo zamierzałem osobiście wysłać Ci powiadomienie o tej publikacji z jako rewanż za skorzystanie z Twojego patentu. Pozdrawiam.

 

Reszta zdjęć :

post-55703-0-73056300-1374061088_thumb.jpg

post-55703-0-05284900-1374061074_thumb.jpg

post-55703-0-61687100-1374061151_thumb.jpg

post-55703-0-67533900-1374061176_thumb.jpg

post-55703-0-17624400-1374061210_thumb.jpg

Edytowane przez slawix
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dżem

Tak.

Ta guma jest b. twarda i nie ugnie się do 6cm jak oryginał. azm to dokładnie zilustrował na konkurencyjnym forum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
siara74

Witam kolegów , mam chęć poprawić działanie klimy na postoju ,w korkach ,przy wolnej jeżdzie .

chłodnica klimy w moim 2.7 tdi nie ma wiatraka elektrycznego chłodzącego chłodnicę klimy i działa ona w/w sytuacjach dosyć słabo ,wumyśliłem więc założenie dodatkowego wiatraka miedzy chłodnicą a atrapą , pomysł  ,zamontyje dodatkowy wiatrak z cc lub sc ma taki pjak więc nie będzie problemu z montażem , znajomy elektryk zrobi sterowanie żeby włączał się z częstotliwością taką jak w innych zamochodach na postoju ,

co o tym myślicie ????????

dajcie znaż żebym głupot nie narobił

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
fikolek2

W terrano wiatrak jest przed chłodnicą a w cc jest za czyli śmigło z cc będzie niezgodne z kierunkiem przepływu powietrza, lepiej poszukaj orginału a może kabelki są pod maską ukryte i bedzie bez roboty prawie ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
lemmy69

Spryskiwacze szyb

kiedyś w golfie od O.Omegi założyłem, płaskie, podwójne,wielkości 50-groszówki, spory zakres reg. w poziomie miały, ale w pionie może nie wystarczyć do terrano... 

niby to banalny dylemat, ale jest kilka parametrów na które musisz zwrócić uwagę, bo psikać to każde będą...zależy tylko jak i gdzie:

- szerokość szyby ... im szersza tym większą reg. w poziomie muszą mieć albo być usytuowane dalej od podszybia a co za tym idzie większą moc "siku"  :D

- to samo w pionie

- mogą być 3-dyszowe, ale prędko się zbiornik opróżniać będzie

- muszą dać się "nad dach" ustawić na postoju, co przy V=90-100km/h da faktycznie 1/2...1/3 wysokości szyby czyli optimum  :thumbsup:

- niektóre mają zaworek zwrotny "w sobie" ...inne nie

- kierunek w którym są króćce pod spodem, też może być kłopot

- kształt zatrzasku ... ja musiałem otwory w masce powiększać

 

jak zwykle długość referatu nie adekwatna do wielkości problemu mi wyszła ... ale ile ja serca w to włożyłem  :)

Edytowane przez azm-61

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Starosta159

Światła dzienne

Doszedłem jak podłączyć bezboleśnie światła dzienne w T2 98 rok
Kabel od stacyjki spod przekaznika na dole bezpiecznikow drugi niebieski od prawej
Kabel od postojuwek jeszcze łatwiej bo spod regulatora wysokości światel :-):-)
Może komuś się przyda miłej zabawy :-):-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
gtgsquad

A ma ktoś patent na zawiasy drzwi przednich do T1 ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dżem

Taki sam do TII - zakupić używkę od Angola.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Thespian

hugh_h reanimował chyba... 

 

generalnie wystarczy to reanimacji kumaty tokarz i trochę twardego surowca...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
lemmy69

w ASO zamawiałem: 

 

4 sworznie (nr kat. 80406V5002 ) ...cena 26,01/szt. (netto)

8 panewek (nr kat. 8041001G00 ) ...cena   8,00/szt. (netto)

                 ---------------------------------------------------------

                 razem:                               202,85       (brutto) 

 

pierwsze drzwi ... 2 dni roboty

drugie.................2 godz.

 

progi były takie że o wybiciu starych sworzni mogłem tylko pomarzyć, podgrzewanie, smarowanie na nic...

w końcu coś przyspawałem i po milimetrze wybiłem ale musiałem zdjąć drzwi z zawiasami czyli i błotnik...to od razu sobie snorka zrobiłem 

 

sworznie faktycznie można samemu dorobić np. z "grzybków" od zaworów ... cholernie twarde są tylko skąd wymiary weźmiesz?

panewki są kruche i ...jednorazowe, musisz kupić

moje z Amsterdamu jechały ...piękne miasto  -_-   :|  :blink:  :0ulan:  :jump:


tutaj masz fotorelację "how it's made by Hugh"

http://hcd-customdevices.pl/jalbum/Pickup/doors/index.html

Edytowane przez lemmy69

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dar337

Panowie takie mam pytanie posiadam terrano II 2,4benzyna no i jak to lubi sie dziac rama sie utlenila :D mam mozliwosc kupic rame tylko ze od terrano II lift 2,7 disel czy ta rama  bedzie pasowala czy obejdzie sie bez jakichś przerobek

Edytowane przez azm-61

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
siara74

ramy się nie zmieniały jak długi /długi to pasuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
lemmy69

w zasadzie masz rację, ramy dzielimy na krótkie i długie, oprócz tego ramy tej samej długości mogą się różnić belką środkową: przy jednych belka jest z profilu, przy innych z rury a niektóre tej belki nie mają ...belka służy do podtrzymania wału w razie "ukręcenia"

to tyle na szybko, jutro się zmobilizuję i jakiś obszerniejszy referat może zredaguję ... dla potomnych

 

a może reperaturki do tej ramy wystarczą?

Edytowane przez azm-61

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×