Skocz do zawartości
araman

Zegar na konsoli środkowej w Acenta

Rekomendowane odpowiedzi

araman

Witam wszystkich jestem nowy na forum. Mam co prawda już kolejnego nissana ale jakoś nie trafiłem na forum. Teraz kupiliśmy nowego nissana Note acenta ( rocznik 2010) mam pytanie do użytkowników tego modelu. Czy na konsoli środkowej między zegarami na wyświetlaczu macie zegar cyfrowy? W moim modelu jest wyświetlacz , jest pokrętło do ustawiania zegara ale się nic nie wyświetla jest po prostu niewykorzystany kawał wyświetlacza. Zadzwoniłem do serwisu i tam mi powiedzieli że w tej wersji zegar jest tylko na wyświetlaczy radia a między zegarami nie ma. Czyżby kolejna oszczędność nissana ale skoro tak to po co montują taki wyświetlacz i pokrętło przecież na tym też można zaoszczędzić. Chyba że serwis się myli. Podzielcie się jak jest u was ( mam na myśli użytkowników tej wersji

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
cdlxxvi

Chyba jeśli zegar jest na radiu, to ten między zegarami jest wyłączony. U mnie jest Connect, który zawiera zegar - i zegar na desce rozdzielczej jest wyłączony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dar1962
Napisano (edytowane)

więc w końcu gdzie? na konsoli środkowej czy między "zegarami"? w przedliftingowej accencie między prędkościomierzem a obrotomierzem jest zegar cyfrowy - to jedna z kilku funkcji komputera pokładowego którą można wybrać funkcyjnym przyciskiem na kierownicy

Edytowane przez Dar1962

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
araman
Napisano (edytowane)

Ok masz rację nieprecyzyjnie się wypowiedziałem Chodzi mi o zegar między prędkościomierzem a obrotomierzem powyżej miejsca gdzie wyświetlają się wskazania tempomatu. w instrukcji piszę że jest tam zegar a u mnie nic się nie świeci a u was ?

Edytowane przez araman

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ranger
Napisano (edytowane)

Ja mam Acente rocznik 2010 i mam zegarek pomiędzy obrotomierzem i prędkościomierzem. Zamieściłem foto - trochę słabe, ale zegarek widać.

Może zależy od roku modelowego. Jak masz rok modelowy 2011 czyli samochód już spełniający normę EURO5, to tam faktycznie radio jest trochę inne jak w roku modelowym 2010. Wyświetlacz jest większy i być może w takiej konfiguracji zegar "kierowcy" jest wyłączony.

 

Na drugim zdjęciu (lepszej jakości) zestaw wskaźników od wersji z Nissan Conect. Jak widać zegar jest "nie aktywny". Potwierdza to wniosek, że chyba wszystko zależy od tego jakie masz radio.

post-32737-0-02573600-1297461955_thumb.jpg

Edytowane przez ranger

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dar1962
Napisano (edytowane)

no właśnie o czymś takim mówiłem - w poliftingowym modelu ładnie świeci, w przedliftingowym to wyświetlacz ciekłokrystaliczny,zmiana funkcji przyciskiem "i" na lewym ramieniu kierownicy, innych dodatkowych zegarów raczej nie ma - a tak przy okazji - widzę, że zamienili miejscami obrotomierz i prędkościomierz - ciekawe po co? :whistle:

Edytowane przez Dar1962

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ranger

a tak przy okazji - widzę, że zamienili miejscami obrotomierz i prędkościomierz - ciekawe po co? :whistle:

 

Pobieżnie patrząc, taka chyba jest teraz tendencja/moda. Większość nowych aut ma obrotomierz po lewej stronie. Innego argumentu nie widzę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
araman

Ja mam Acente rocznik 2010 i mam zegarek pomiędzy obrotomierzem i prędkościomierzem. Zamieściłem foto - trochę słabe, ale zegarek widać.

Może zależy od roku modelowego. Jak masz rok modelowy 2011 czyli samochód już spełniający normę EURO5, to tam faktycznie radio jest trochę inne jak w roku modelowym 2010. Wyświetlacz jest większy i być może w takiej konfiguracji zegar "kierowcy" jest wyłączony.

 

Na drugim zdjęciu (lepszej jakości) zestaw wskaźników od wersji z Nissan Conect. Jak widać zegar jest "nie aktywny". Potwierdza to wniosek, że chyba wszystko zależy od tego jakie masz radio.

 

 

Ja też mam acente roczni 2010 kupioną na początku 2011 wyświetlacz jest identyczny od dołu wyświetlają się ustawienia komputera wyżej licznik przebiegu z boku małe cyferki z temperaturą powyżej ustawienia tempomatu i ogranicznika prędkosci i na samej górze jest wolne kawał ( 1/3 całego wyświetlacza) na której nic się nie swieci. jak patrzę z boku to widać że mogą się tam wyświetlać wskazania zegara no i jest pokrętło do zmiany ustawień.

A radio jest inne jak wrócę z pracy to zrobię fotke

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JACKO29

no właśnie o czymś takim mówiłem - w poliftingowym modelu ładnie świeci, w przedliftingowym to wyświetlacz ciekłokrystaliczny,zmiana funkcji przyciskiem "i" na lewym ramieniu kierownicy, innych dodatkowych zegarów raczej nie ma - a tak przy okazji - widzę, że zamienili miejscami obrotomierz i prędkościomierz - ciekawe po co? :whistle:

To się nazywa ergonomia Dar,my jako lewostronni bardziej skłaniamy sie do spostrzegania dali środka własnego pasa,czyli wzrok kierujemy bardziej na prawo,a co za tym idzie prędkościomierz jest ustawiony w bezpośrednim kierunku naszego postrzegania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dar1962

jakoś mnie to nie przekonuje -a tak poza tym wydaje mi się, że jestem "prawostronny" :rolleyes: . A zupełnie serio - jak to trafnie określił ranger,to chyba raczej moda i próba pokazania, że przy okazji liftingu mnóstwo istotnych elementów poprawiono lub usprawniono. A w sumie to w dużej mierze zwykła pozoracja :rofl:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JACKO29

Mówiąc lewostronny miałem na myśli umiejscowienie kiery,tak trudno to zrozumieć?A poza tym sam tego nie wymyśliłem tylko jakiś mądrala to tłumaczył w programie moto,więc czy tak jest ,czy nie to tak na prawdę tak mnie jaki i Ciebie to chyba ryra :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
araman

Mówiąc lewostronny miałem na myśli umiejscowienie kiery,tak trudno to zrozumieć?A poza tym sam tego nie wymyśliłem tylko jakiś mądrala to tłumaczył w programie moto,więc czy tak jest ,czy nie to tak na prawdę tak mnie jaki i Ciebie to chyba ryra :D

 

A już myślałem że w Sosnowcu jeździ się po lewej stronie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JACKO29

A już myślałem że w Sosnowcu jeździ się po lewej stronie

E,cfffaniak :P:D a tak na prawdę anglików jeździ sporo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ranger
Napisano (edytowane)

A włosi mają swój pogląd na ten temat. I tak na przykład Alfa Romeo MiTo ma prędkościomierz z lewej strony a obrotomierz z prawej :P. Oczywiście w wersji z kierownicą z lewej strony ;).

 

A radio jest inne jak wrócę z pracy to zrobię fotke

 

Zasadnicze pytanie brzmi, czy na wyświetlaczu radia masz zegar - nawet jak radio jest wyłączone? Przy włączonym to inna sprawa - czas jest nadawany przez RDS.

Edytowane przez ranger

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bumblebee

Dziś sprawdziłem w moim nie ma zegarka między zegarami, jest tylko i wyłącznie na wyświetlaczu connecta

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ranger

Dziś sprawdziłem w moim nie ma zegarka między zegarami, jest tylko i wyłącznie na wyświetlaczu connecta

 

Pokazuje godzinę jak radio jest wyłączone?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
araman

Sprawdziłem i sytuacja jest następująca. Po przekręceniu kluczyka włącza się radio na którym pojawiają się informacje RDS. Jak przyciskiem wyłączę radio na wyświetlaczu pojawia się zegar. Chciałem zrobić fotkę ale jak to bywa padła bateria w aparacie, jak się naładuje to zrobię zdjęcia. Jak się domyślam to zegar cyfrowy między obrotomierzem a prędkościomierzem jest wyłączony.Czyżby oszczędności ale skoro jest wyświetlacz i pokrętło to oszczędność jest tylko na prądzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bumblebee

Pokazuje godzinę jak radio jest wyłączone?

 

gdybym wiedział jak wyłączyć "connecta" to bym Wam odpowiedział :dribble: instrukcję dostałem po węgiersku :dribble: a gałka z oznaczeniem ON/OFF nie reaguje, naciśniecie, przytrzymanie zero reakcji, po krótkim przytrzymaniu włącza NAVI ale nie wyłącza radia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kules

gdybym wiedział jak wyłączyć "connecta" to bym Wam odpowiedział :dribble: instrukcję dostałem po węgiersku :dribble: a gałka z oznaczeniem ON/OFF nie reaguje, naciśniecie, przytrzymanie zero reakcji, po krótkim przytrzymaniu włącza NAVI ale nie wyłącza radia

 

Obojętnie co na Connect jest ustawione to zawsze pokazuje godzinę w tym samym miejscu, między zegarami jest puste miejsce i nic się tam nie wyświetla nigdy, connect włącza się zawsze po przekręceniu kluczyka i w zasadzie nie da się go wyłączyć, ewentualnie można całkiem wyciszyć naciskając na gałkę od głośności, można też włączyć na wyświetlaczu tylko zegar przytrzymując dłużej guzik ze słoneczkiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ranger
Napisano (edytowane)

connect włącza się zawsze po przekręceniu kluczyka i w zasadzie nie da się go wyłączyć, ewentualnie można całkiem wyciszyć naciskając na gałkę od głośności, można też włączyć na wyświetlaczu tylko zegar przytrzymując dłużej guzik ze słoneczkiem.

 

No to chyba dobrze zrobiłem, że nie chciałem Connecta. Fakt, bardzo fajnie to wygląda, ale poza wątpliwej jakości nawigacją (nowigacja to pewnie i jest ok, tylko mapy są mało dokładne), to nic ciekawego tam nie ma i jak się okazuje, jest to sprzęt z gatunku "mądrzejszy od kierowcy", którego nie da się wyłączyć... ;). Choć jak ktoś ma, to pewnie sobie chwali :).

Edytowane przez ranger

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kules
Napisano (edytowane)

Chwali, chwali, naprawdę, szczególnie że był za free, z tym wyłączaniem to musiałem specjalnie się zastanawiać pisząc posta wyżej bo do tej pory do głowy mi nie przyszło żeby próbować go wyłączać, bo i po co, żeby w ciszy medytować podczas jazdy? A sam Connect nie próbuje być mądrzejszy od kierowcy bardziej niż każde inne radio, tyle że fajnie się go obsługuje przez dotykowy ekran, no i dużo informacji na raz się wyświetla na ekranie, np. RDS, szczegółowe info o utworze mp3 i wykonawcy itd.

Edytowane przez kules

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bumblebee

a dla mnie connect to bardzo tani dodatek, jedyny użytek to zestaw głośnomówiący. OK, radio jest wporządu sporo info przez RDS, ale navi, mapy dramat a CD przerywa na większej nierówności ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kules
Napisano (edytowane)

a dla mnie connect to bardzo tani dodatek, jedyny użytek to zestaw głośnomówiący. OK, radio jest wporządu sporo info przez RDS, ale navi, mapy dramat a CD przerywa na większej nierówności ...

 

CD to muzeum (teraz uświadomiłem sobie, że nawet nie wiem czy działa bo nigdy go nie użyłem w notku), mp3 na USB nie przeskakuje :) Gdybym nie miał connecta tylko inne radyjko z notka musiałbym słuchać CD, a w najlepszym razie mp3 nagranych na CD a to tez kicha. Dzięki connect mam USB, które mnie cieszy, ale najbardziej podoba mi się współpraca telefonu z radiem, choć tu wiem że i inne radia nissana mają bluetootha. Navi nie jest złe, ale może to ja mam szczęście i jeżdżę akurat tam gdzie pokrycie jest ok. Zresztą czego chcieć od navi za 2 tysiaczki, w innych autkach za navi zapłacimy np siódemkę i zapewne też będziemy narzekali porównując ją do automapki. Ale co to wszystko ma wspólnego z zegarem na konsoli środkowej w acencie to sam nie wiem :D

Edytowane przez kules

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bumblebee

nie tkwi problem w navi, uważam ją za bardzo szybkie urządzenie, np. z porównaniu z TomTom QuickStart, czy też starszymi Navrodami. Problem tkwi w mapach, niestety Nissan robi je sam i w związku z tym, pokrycie Polski jest na poziomie 17%. Wyszła aktualizacja w 12'2010 ale koszt to 500 PLN, kompletna bzdura. Gdyby urządzenie działało w środowisku Win można by było wgrać AutoMapę ale nie jest. Nie wiem po co Nissan angażuje się w coś w czym nie ma doświadczenia, czy nie lepiej iść śladem Renault które dogadało się z TomTom i do nich brać mapy i urządzenia. No ale to już chyba za późno.

 

Mam rację USD jest spoko i to druga po blue zaleta connecta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ranger
Napisano (edytowane)

A mnie ciekawi, czy wpięcie Connecta (bo podejrzewam, że jego podłączenie jest takie same jak w radich fabrycznych), powoduje automatyczny wyłączenie zegarka na eranie komputera pokładowego? Czy może jest to świadome działnie i tak jak zaprogramowany komputer w wersjach z Connectem. Może kiedyś dało by się pozyskać Connecta i wpiąć go w miejsce radia fabrycznego :whistle: - choć jak na razie mnie nie przekonuje.

Edytowane przez ranger

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×