Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

LPG-poradnik


DINO
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Postanowiłem założyć taki temat aby w miarę możliwości stworzyć bazę, która pomoże w wymianie filtrów, zarabianiu miedzi itd.

jak ktoś coś robi, dobrze by było zrobić zdjęcie co i gdzie odkręcić itd..

Nie pytamy tu jaką instalację zamontować, takie posty i zbędne dyskusje będą usuwane.

W tym temacie chodzi o to aby umożliwić zrobienie czegoś pierwszy raz przy swojej instalacji LPG, a nie płacenie chorych stawek za 10 minut roboty.

Dla niektórych może to się wydawać śmieszne, ale niech sobie przypomną swój pierwszy raz i wtedy się zastanowią czy to jest potrzebne czy nie.

  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana Filtrów w instalcji 1-2 Generacji

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

WYMIANA FILTRA FAZY CIEKŁEJ

1)Należy go zlokalizować i ustalić typ ew z papierów od gazu

2)Kupić odpowiedni wkład np kilka sztuk od razu koszt 4 zł rozłoży sie z wysyłką

3)teraz sama wymiata nie jest skomplikowana w zależności od modelu będzie łatwiej 1 śruba albo troszkę trudniej

odkręcenie wężyków z miedzią

 

4)pierwsza rzecz to zakręcenie butli z gazem i wypalenie go z układu

Foto story

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

WYMIANA FILTRA FAZY LOTNEJ

1)polecamy dobre filtry 1 zowe np czaja FL03 koszt ok 20 zł

2)wymiana to 2 opaski na wężu od reduktora

3)pierwsza rzecz to zakręcenie butli z gazem i wypalenie go z układu

4) potem zgodnie z strzałką zakładamy i dokręcamy

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Wymiana w sekwencji BRC.

 

FFL:

Ściskamy widoczny na foto pierścień Seegera szczypcami do tego przeznaczonymi, wyjmujemy wąż z "zatyczką" z filtra, w środku jest sprężyna i filtr.

 

FFC:

Odkręcamy widoczną na foto śrubę na dole "puszki" filtra, wyjmujemy stary filtr, oczyszczamy magnes w środku puszki.

 

Przy wymianie FFC zakręcamy butlę, można wypalić gaz, aczkolwiek trwa to wbrew pozorom dość długo. Można tez po prostu odkręcać śrubę i czekać aż gaz sam spokojnie wyleci.

 

20120210125846.th.jpg

20120213122909.th.jpg

20120213122900.th.jpg

20120213124348.th.jpg

20120214124126.th.jpg

20120214124054.th.jpg

 

Koszt oryginalnych filtrów to 23zł za FFL i 7zł za FFC, wymiana "wg. książki" co max. 15tys km FFL i co max. 30tys km FFC. Osobiście wymieniłem oba po 16tys km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

fajnie, że jest jakiś odzew na tan temat, jestem założycielem ale niestety nie mogę już edytować z racji uprawnień, ale temat będzie modowany, PRAWDA @TOFU ;) , w związku z tym, że postanowiłem zalegalizować swoja działalność, i wpisać się do ITS-u odnośnie montażu LPG, będę starał się na bieżąco aktualizować ten temat i dział, aby każdy wiedział co i jak, i nie przepłacał. ;) POZDROWIENIA DLA WSZYSTKICH ZAGAZOWANYCH ;)

 

ostatnio trafiły mi się dwa auta z "patentem" na "będzie Pan zadowolony " :) :) chodzi o to, że w ustawieniach ludki mieli ustawioną temperaturę przełączania 35-40st, i było by wszystko gitt, gdyby nie to, że czujnik temperatury reduktora był tak wybrany, że przy nagrzanym silniku, przyjmijmy, że 90st, wskazywał około 60st, czyli zaniżał o około 30st, z tego wniosek, że faktyczna temperatura przełączania wychodziła około 65-70st, to tak dla tych co chcą sobie podejrzeć ustawienia i zadać kłopotliwe pytanie Panu Gazmenowi, pod tytułem: DLACZEGO TAK USTAWIŁ????? :)

Będę zamieszczał takie kwiatki abyście mieli świadomość jakie są sposoby na klienta ;) i nie dali sobie ciemnoty wcisnąć ;)

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam

od jakiegoś czasu mój magic3 wywala mi z gazu na Pb , nie trzyma już ciśnienia więc 

chciałem wymienić parownik z Magic 3 na TOMASSETTO AT-09 chodzi mi o opis i instrukcje montażu ,co z czym i jak ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

alaska za słaba będzie do Twojego auta, ale jak jednak sie decydujesz to wystarczy poprzepinać wszystko i po kłopocie, dodatkowo w alasce masz EZ, czyli ten co masz teraz przy MIII możesz "wywalić"

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem że nie za specjalna jest ta alaska ale nie chcę wywalać kasy skoro leży na pułce , DINO jak byś dał rade dać jakiś opis-rysunek  tak aby było wszystko git , bo przyznam się ,że nie przekładałem parowników (wiem że to nie jest jakaś wielka filozofia lecz nie chciał bym coś żle zrobić ) a konkretnie jak to popodpinać 



wrzucałem kiedyś fotki na forum ,gdy ją miałem ale rozmiar zdjęć był za duży i nigdzie tego nie mam :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Mam pytanko jeśli chodzi o filtry gazu.

Ogólnie wymieniam filtry gazu razem z olejem i filtrami co 10-13kkm.

Stosuje filtry gazu gazu Czaja FS12/12 i fazy ciekłej.

Bo jakoś po 10-13kkm czuć było zapach gazu w kabinie :(

Moje pytanie jest czy jest spora różnica w kulturze jazdy albo w spalaniu jeśli chodzi o filtry firmy Czaja np ten FS12/12 a ten co kolega poleca FL03 ?

 

Znalazłem taki sklep

http://autogaz-market.pl/37-filtry-fazy-cieklej

 

Wcześniej kupowałem na Allegro komplety lotnej i ciekłej.

Dużo km się robi n15 to wymieniam razem z olejem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...

siemanko

 

małe pytanko: czujnik temperatury reduktora TOMASETTO AT09 ARTIC za 50 zł to dużo/mało? Ostatnio wymieniałem zużył się po kilku latach, a pytam bo nie mogę znaleźć na necie ceny samego czujnika, może ktoś zorientowany w temacie? :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

typ czujnika możesz ustawić w instalacji, i nie musi być akurat od zenita

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hm może jest ustawiona na taki czujnik i stąd ta cena była, pogadam sobie jutro z gazownikiem na przeglądzie, chyba jeszcze wiele się dowiem o lpg :) dzięki Dino za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Tofu, to kosztuje grosze i chyba nie ma sensu taka zabawa, jak chcesz zapakować termika do śruby aby było gitt, więcej czasu i piwa pochłonie cała zabawa niż zakup :D z mojego punktu widzenia, nei widzę ekonomicznego uzasadnienia takiego moda :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty Daniel chyba spać nie możesz ;)

Krzysiu, jak ma się taki  DSC_0372.JPG  budzik :D :D :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to kolejne pytanie, filtry fazy lotnej i ciekłej po 10 na allegro za komplet, czy ich wymiana jest skomplikowana i czy od razu inne części się wymienia typu wężyki itp ?? prosiłbym o garść informacji jako w tych tematach:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nic skomplikowanego, FFL odkręcasz opaski wymieniasz zakręcasz opaski, (wkręta lub nasadka 7) 

FFC (jak to alaska) odkręcasz imbusem 4 śrubki i wymieniasz, zwróć uwage na oringi i podczas odkręcania uważaj, bo trochę gazu wyleci 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...