Skocz do zawartości
przemcio_s

tarcie przy hamowaniu

Rekomendowane odpowiedzi

przemcio_s

Mam takie pytanie. Od strony pasarzera z tyłu podczas hamowania słychać tarcie tak jakby hamulce byłu zużyte. Oczywiście byłem w warsztacie, mechanik obejżał i stwierdził iż nie są zurzyte. Sprawdzałem na zegarach i także wszystko ok. Może ktoś spotkał się z takim przypadkiem gdzie hałasowały hamulce. Przypomina to jakby metal tarł o meta ale zużyte nie są.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ukaniopl

Po naprawach klocki musza sie ulozyc.. u mnie po wymianie klockow cos stukalo na zakretach, po zrobieniu 200km ucichlo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przemcio_s

Tak ja wiem tylko mechanik nic nie wymieniał bo stwierdził, że nie ma sensu bo zużycia nie widzi, przeczyścił je tylko i złożył jak było. Wziął 20zł za fatygę i tyle, sprawdził przód i tył. Również na zegarach pokazało, że wszystko ok ale dalej słychać dziwne chrobotanie z tyłu od pasażera i nie wiem co to. Czy wymieniać skoro mechanik stwierdził, że nie ma potrzeby w koszta się ładować? Dziwne to trochę. Jak je złożył to jakiś czas był spokój a teraz znowu to samo się dzieje. W sumie nigdy nie sprawiał mi ten nissan kłopotów jakiś specjalnych. No jedynie potencjometr gazu nieco już wykazuje zużycie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
PrzeRuSco

Ja w poprzedniej primerze miałem ten sam objaw, okazało się że sprężyna od ręcznego ocierała o bęben widać to tylko od środka bębna. Ale ja miałem z tyłu hamulce bębnowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przemcio_s

ok dzięki, sprawdzę sprężynę tak jak mówisz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Maciek90

Masz z tyłu tarcze? Jeżeli tak to one są winne, u mnie było to samo, od strony koła była w miarę, a z drugiej strony była totalnie poturbowana, aż poodpadała powłoka cierna, po wymianie cisza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przemcio_s

nie z tyły bębnowe mam, po rozmontowaniu okazało się, że zużycie nie jest na tyle duże aby było trzeba wymienić je, przynajmniej tak powiedział mechanik no bo w sumie mógł mnie naciągnąć na koszta a tego nie zrobił, sprawdzę jeszcze motyw z tą sprężyną

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
PrzeRuSco

sprawdzę jeszcze motyw z tą sprężyną

 

ogólnie szukaj w środku bębna jakiś świeżych otarć, jak znajdziesz to spójrz co z mechanizmu hamulcowego w środku może obcierać. U mnie na sprężynie prawie widać nie było a dojrzałem na bębnie a dokładniej jedna ze szpilek musiała trochę wystawać i ona była starta a sprężyna ponieważ jest z twardszego metalu była prawie nie ruszona.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jwa

Może osłony błotne gdzieś stykają z układem hamulcowym

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
BartekHS

skoro masz bębny to musi ukosować gdzieś szczęki, że ociera, albo bęben trze o tył obudowy, nic innego nie znajdziesz, trzeba to dobrze obejżeć, mechanik zdjal zapewne bębny i zobaczył okładziny ze sa i tyle trzeba sie przyjrzeć, skoro dzieje się to przy hamowaniu to musi coś ukosować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×