Skocz do zawartości
oldi65

Klocki , tarcze - jakie? + jak wymienić .

Rekomendowane odpowiedzi

monkahead

A co to te powerpad'y i powerdisc'y od Ate?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

m@rcin sz-n

na ucando zakupiłem tarcze przód i klocki firmy TEXTER 
nie piszczą ,zobaczymy jak będzie z zużywalnością 
wymieniałem przy nalocie 82kkm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zaba111

Też polecam tarcze i klocki TEXTAR 7 tys, km. wszysto ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Michalmiko

Panowie poratujcie szybko :D
Przeglądam Ucando i zaczynam świrować. Do mojego QQ J10 po liftingu 2.0 dCi jakie podchodzą tarcze na przód: 296, czy 320mm?

Tył jest wentylowany, czy zwykły?

Klocki na przód mają długość 142, czy 157mm?

Nie dam rady tego sprawdzić, bo auto stoi u mechanika, który będzie dopiero po południu.Taki nieprzewidziany wydatek, podczas konserwacji podwozia :( 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jackch

Panowie poratujcie szybko :D

Przeglądam Ucando i zaczynam świrować. Do mojego QQ J10 po liftingu 2.0 dCi jakie podchodzą tarcze na przód: 296, czy 320mm?

Tył jest wentylowany, czy zwykły?

Klocki na przód mają długość 142, czy 157mm?

Nie dam rady tego sprawdzić, bo auto stoi u mechanika, który będzie dopiero po południu.Taki nieprzewidziany wydatek, podczas konserwacji podwozia :(

 

W swoim JJ10 2.0 dCi 4x4 automat mam tarcze 320mm głubość 28mm i klocki 157mm. Z tyłu mam tarcze werntylowane 16mm głubości (lite mają 9mm). Właśnie wymieniałem.

 

W swoim JJ10 2.0 dCi 4x4 automat mam tarcze 320mm głubość 28mm i klocki 157mm. Z tyłu mam tarcze werntylowane 16mm głubości (lite mają 9mm). Właśnie wymieniałem.

post-107231-0-60177100-1505462861_thumb.jpg

post-107231-0-29839000-1505462887_thumb.jpg

Edytowane przez Jackch

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
monkahead

A czy średnica tarczy litej i wentylowanej z tyłu jest taka sama? Można podrasować hamulce przy wymianie tarcz? Czy zacisk będzie miał te dodatkowe 7mm na szerokość?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jackch

A czy średnica tarczy litej i wentylowanej z tyłu jest taka sama? Można podrasować hamulce przy wymianie tarcz? Czy zacisk będzie miał te dodatkowe 7mm na szerokość?

 

Niezależnie, czy jest to tarcza lita, czy wentylowana ma średnice standardową 292mm (od 291 do 292,4mm - zależnie od producenta). Co do zacisku - nie wiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Author53

A czy średnica tarczy litej i wentylowanej z tyłu jest taka sama? Można podrasować hamulce przy wymianie tarcz? Czy zacisk będzie miał te dodatkowe 7mm na szerokość?

Klocki różnych producentów maja podobną grubość. Przykładowo od 13,2 do 14,6 mm. więc tolerancja nie jest duża. Prawdopodobnie wzięli pod uwagę możliwość rozszerzenia tłoczków i grubsze nie wejdą. Długość jak i szerokość jest ograniczona prowadnicami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
maniujr

Panowie poratujcie szybko :D

Przeglądam Ucando i zaczynam świrować. Do mojego QQ J10 po liftingu 2.0 dCi jakie podchodzą tarcze na przód: 296, czy 320mm?

Tył jest wentylowany, czy zwykły?

Klocki na przód mają długość 142, czy 157mm?

Nie dam rady tego sprawdzić, bo auto stoi u mechanika, który będzie dopiero po południu.Taki nieprzewidziany wydatek, podczas konserwacji podwozia :(

 

QQ+2 ma przód 320mm i wentylowane z tyłu boajże 292. Zwykły QQ ma 296 przód i pełne tył (rozmiar chyba ten sam czyli 292).

 

Zacisk z tyłu jest w +2 imho inny (inne jarzma pod grubszą tarczę).

Edytowane przez maniujr
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Michalmiko

U mnie w 2.0 dCi jest przód 296 (czyli te mniejsze) i tył bez wentylacji. To dla potomnych :D 

 

Kupiłem TRW o symbolach:

Tarcze przód: TRW DF4964 (381,06zł komplet)

Klocki przód: TRW GDB3467 (162,43zł komplet)

Zestaw naprawczy na przrzód: AUTOFREN D4913 x 2 komplety (22,06zł jeden zestaw)

Tarczo-bębny na tył: TRW DF7369 (190,54 komplet)

Klocki na tył: TRW GDB3507 (93,24zł komplet)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
monkahead

U mnie w 2.0 dCi jest przód 296 (czyli te mniejsze) i tył bez wentylacji.

 

To znaczy że swap na wentylowane z tyłu nie ma sensu, skoro producent fabrycznie przewidział do cięższego silnika 2.0DCi taki sam zestaw hamulców jak do 1.6Pb, czyli skuteczność hamowania w 1.6Pb jest już fabrycznie dobra. Jeśli ktoś potrzebuje żyleta hamulców to 320mm przód i wentylowane 292mm tył :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
maniujr

To znaczy że swap na wentylowane z tyłu nie ma sensu, skoro producent fabrycznie przewidział do cięższego silnika 2.0DCi taki sam zestaw hamulców jak do 1.6Pb, czyli skuteczność hamowania w 1.6Pb jest już fabrycznie dobra. Jeśli ktoś potrzebuje żyleta hamulców to 320mm przód i wentylowane 292mm tył :)

 

320 przód i 292 wentylowane tył ma QQ+2, chyba ze względu na większą masę całkowitą, nie tylko silnik (1680kg).

Edytowane przez maniujr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bhtom

Witam,

 

Spotkał się ktoś może z klockami firmy Maff? Sprzedawca polecił mi takie klocki w rozsądnej cenie (80 pln) i mówił, że są dobre. W porównaniu do TRW (140 pln) mają atrakcyjną cenę. Tylko jak z jakością?

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Michalmiko

Niestety nie znam tej marki. U mnie z przodu miałem klocki marki Remsa. Jakie to szczęście, że poprosiłem mechanika, by przy okazji konserwacji podwozia pomalował mi zaciski hamulcowe. Miałem te klocki z przodu. Nie dość, że na moje oko są zgnite od strony tłoczka, to po prostu okładzina się rozsypała / odpadła. Jak by tego nie rozebrał, to nawet bym nie wiedział, że w takim to jest stanie, bo jeszcze okładziny miałem sporo. 

Moje zdanie jest takie, że na hamulcach nie ma co oszczędzać ;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jordana

U mnie w 2.0 dCi jest przód 296 (czyli te mniejsze) i tył bez wentylacji. To dla potomnych :D

 

Kupiłem TRW o symbolach:

Tarcze przód: TRW DF4964 (381,06zł komplet)

Klocki przód: TRW GDB3467 (162,43zł komplet)

Zestaw naprawczy na przrzód: AUTOFREN D4913 x 2 komplety (22,06zł jeden zestaw)

Tarczo-bębny na tył: TRW DF7369 (190,54 komplet)

Klocki na tył: TRW GDB3507 (93,24zł komplet)

Tak się składa że kupiłem to samo do swojego 2.0 dci automat, z tym że klocki na tył TWR GDB 3294 za ogólna cenę 702.95zł bez zestawu naprawczego.Wymiana w salonie 220 zł plus zestaw naprawczy 30 do tego doszły wymiany linek hamulca ręcznego 240 zł. Całość za wszystko 1190 zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kontkret

Witam,

 

Spotkał się ktoś może z klockami firmy Maff? Sprzedawca polecił mi takie klocki w rozsądnej cenie (80 pln) i mówił, że są dobre. W porównaniu do TRW (140 pln) mają atrakcyjną cenę. Tylko jak z jakością?

 

Pozdrawiam.

Nie no serio?! Majac samochod za powiedzmy 30tys chcesz zakladac jakas chninine niewiadomego pochodzenia po 80zl? Czasem sie tak zastanawiam Panowie gdzie jest tu jakas logika. Jak cie stac na rybki to chyba na akwarium tez?

TRW mowiac szczerze to tez fatalny wybor - nie chamuje, i pyli jak cholera bo jest miekie. Zajechalem klocki TRW w 6 miesiecy w moim Foresterze. 

Jak chcesz kupic cos rozsadnego to tarcze ZIMMERMANN STANDARD COATZ (przynajmniej sie nie zwichruja po wjechaniu w kalurze jak to TRW ma w zwyczaju i sa w miare odporne na korozje wiec nie zabija szybka lebszych klockow). Do tego polecam klocki tansze tez ZIMMERMANN, albo lepiej Galfer lub HAWK. 

Panowie tak w ogole jesli chodzi o ATE to krata browaru temu ktory ma pewne zrodlo orginalow! Jako ze jest to produkt najczesciej podrabiany.

 

Z TRW to jedyne co moge polecic to zestaw "naprawczy" - czyli blaszki prowadnic na jarzmo. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bhtom

Witam,

 

Nie no serio?! Majac samochod za powiedzmy 30tys chcesz zakladac jakas chninine niewiadomego pochodzenia po 80zl? Czasem sie tak zastanawiam Panowie gdzie jest tu jakas logika. Jak cie stac na rybki to chyba na akwarium tez?

Proponuję troszkę ochłonąć, bo widzę, że dla Kolegi wszystko co tanie to od razu g..no jest. Klocki, opony...

 

Założyłem tą chininę, jak to Kolega nazwał, i jak narazie wszystko jest OK. Poza tym Maff to włoska, a nie chińska firma...

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JACKO29

Kurna,kupiłem tarcze Ferodo na przód,a szukam klocków do J11 i co znajdę to każdy podaje inne numery ,oczywiście mowa dalej o Ferodo.

Jedni podają że FSL 4051 inni że  FTE BL2821A1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bogdan555555

Witam,

Czy ktoś przerabiał może temat wymiany gumki/uszczelki zewnętrznej tłoczka w zacisku hamulcowym? (chodzi o QQ 2.0dCI 2011)
Wymieniałem klocki z przodu i okazało się, że uszczelka jest przerwana.

Nie wiem jeszcze ile taka usługa może kosztować w ASO.
Zastanawiam się, czy to się da wymienić w prosty sposób bez całkowitego wyjęcia tłoczka i rozszczelnienia układu,
np. poprzez częściowe wysunięcie tłoczka, a następnie wepchnięcie nowej uszczelki, najpierw pierścień większy/zewnętrzny w rowek w korpusie,
a następnie pierścień wewnętrzny/mniejszy w rowek w tłoczku,
czy raczej tego się nie da wcisnąć, w sytuacji gdy tłoczek nadal tkwi w obudowie zacisku.

Nie wiem też jaki to powinien być zestaw naprawczy.
Na allegro aktualnie widzę 3 rodzaje:
http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-przod-nissan-qashqai-x-trail-60mm-i6999298905.html#
http://allegro.pl/reperaturka-zacisku-hamulcowego-przod-qashqai-i5946672083.html
http://allegro.pl/reperaturka-zacisku-nissan-qashqai-qashqai-2-i6909022589.html#thumb/1

Pozdrawiam.
 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JACKO29

Zewnętrzną wymienisz bez rozszczelnienia i radzę zrobić to szybko,póki tłoczek nie zdążył złapać syfu.Wystarczy wcisnąć tłok na maksa w zacisk i masz dostęp do uszczelki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Author53

Witam,

 

Czy ktoś przerabiał może temat wymiany gumki/uszczelki zewnętrznej tłoczka w zacisku hamulcowym? (chodzi o QQ 2.0dCI 2011)

Wymieniałem klocki z przodu i okazało się, że uszczelka jest przerwana.

 

Nie wiem jeszcze ile taka usługa może kosztować w ASO.

Zastanawiam się, czy to się da wymienić w prosty sposób bez całkowitego wyjęcia tłoczka i rozszczelnienia układu,

np. poprzez częściowe wysunięcie tłoczka, a następnie wepchnięcie nowej uszczelki, najpierw pierścień większy/zewnętrzny w rowek w korpusie,

a następnie pierścień wewnętrzny/mniejszy w rowek w tłoczku,

czy raczej tego się nie da wcisnąć, w sytuacji gdy tłoczek nadal tkwi w obudowie zacisku.

 

Nie wiem też jaki to powinien być zestaw naprawczy.

Na allegro aktualnie widzę 3 rodzaje:

http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-przod-nissan-qashqai-x-trail-60mm-i6999298905.html#

http://allegro.pl/reperaturka-zacisku-hamulcowego-przod-qashqai-i5946672083.html

http://allegro.pl/reperaturka-zacisku-nissan-qashqai-qashqai-2-i6909022589.html#thumb/1

 

Pozdrawiam.

 

Podobno bardziej sprytni potrafią wcisnąć ten fartuch bez demontażu tłoczka. Mnie się nie udało i musiałem użyć drugi fartuch z kompletu.

Nie pamiętam jakiej średnicy miałem zestaw. Jest tego kilka rozmiarów i najlepiej zmierzyć tłoczek.

 

https://www.czesciauto24.pl/nissan/qashqai-qashqai-2-j10-jj10/22942/10733/zestaw-naprawczy-zacisk-hamulca

 

Sposobów rozebrania i naprawy jest podobny we wszystkich samochodach

 

 

przed rozebraniem kup sobie pastę do tłoczków

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bogdan555555

Witam,

Dziękuję za odpowiedzi.
Zdecydowałem się na usługę w ASO.
(nie robiłem tego dotąd, więc miałem obawy: czy uszczelka zakupiona samodzielnie będzie pasowała, czy uda mi się ją wymienić samodzielnie, etc.)

Natomiast podejrzewam, że uszkodzenie mojej uszczelki mogłem sam spowodować, wymieniając może 2 lata temu klocki:

Otóż na filmach instruktarzowych czy opisach, które studiowałem zabrakło jednego, ale b.istotnego aspektu:

- w miarę zużywania się klocków, owa harmonijkowa uszczelka rozszerza się (z harmonijki robi się bardziej płaska)
- podczas wymiany klocków, gdy przychodzi pora na wsunięcie tłoczka aby dało się następnie nałożyć zacisk na nowe grubsze klocki -
ta uszczelka nie zawsze uszczelka wraca co harmonijki i pozostaje rozciągnięta i tworzy się jakby balon -

W tym momencie pojawia się ów istotny szczegół, którego nikt nie opisuje :

- należy pomóc owej uszczelce wrócic do kształtu harmonijki (jeżeli to nie nastąpiło samoczynnie), jakimś śrubokrętem delikatnie wciskając wybrzuszone fragmenty gumy.

Jeżeli się tego nie zrobi i takią wybrzuszoną uszczelkę pozostawi się i ot tak założy się zacisk, to jest spora szansa na jej przerwanie w trakcie eksploatacji.

Podejrzewam, że tak mogło się zdarzyć w moim wypadku , ale pewności oczywiście nie mam.

Ale kiedyś obserwowałem w ASO jak serwisant wymieniał klocki i nie pamiętam aby jakoś szczególnie się przy tej czynności przejmował detalami:
- odkręciił tylko jedną z dwóch śrub
- odwrócił zacisk "na plecy"
- wyjął stare klocki, włożył nowe bez żadnego smarowania prowadniczek czy blaszek i założył nowe.

Zatem podsumowując -
Uwaga dla wszystkich amatorów zabierających się za wymianę klocków:
- poza wszystkimi detalami (oczyszczamie, stosowanie odpowiednich smarów do blaszek i do gumy, kleje do gwintu), należy także zadbać o uformowanie harmonijki na uszczelce tłoczka (dobrze w tym miejscu wiedzieć jak taka uszczelka wygląda gdy jest nowa).

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
monkahead

Przerabiałem ten temat przy wymianie hamulców z przodu. Ta harmonijka to gumowa osłona tłoczka, z czasem guma robi się sztywna i ciężko ją uformować do oryginalnego kształtu. Jest na to prosta metoda. Gumę należy popsikać silikonem w spray'u, takim samym jaki stosuje się do konserwacji uszczelek na zimę. Guma od razu robi się miękka, jednak aby ją bez problemu ułożyć należy podczas wciskania tłoczka delikatnie podważyć koniec gumy, tam gdzie wchodzi w rowek na tłoczku aby umożliwić ujście powietrza zgromadzonego pod gumą podczas wciskania. Inaczej wciskając tłoczek powietrze spod gumy nie ma ujścia i robi się balon, często kończy się to podejściem gumy pomiędzy tłoczek a klocek co doprowadzi z czasem do urwania osłony tłoczka i korozji. Sposób sprawdzony w 100%.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bogdan555555

Na koniec dodam, że wymiana w ASO kosztowała 214zł (z rabatem na czerwoną kartę).
Stara uszczelka po wyjęciu wygląda tak jak na zdjęciach. Jest zrobiona z b.miękkiej gumy, zatem zapewne bez problemu dałoby się ją założyć samodzielnie bez wyjmowania tłoczka.

post-40757-0-65263800-1510166727_thumb.jpg

post-40757-0-04759200-1510166821_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
maniujr

próbowałem w tylnym zacisku i wcale nie jest to takie łatwe... ostatecznie ogarnął mi to mechanik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×