Skocz do zawartości
Mruwa

[K12] Migająca kontrolka poduszki powietrznej. Co robić?

Rekomendowane odpowiedzi

Mruwa

Witajcie!

Od 4 lat jeżdżę Micrą K12. Samochód kupiłam używany. Ostatnio zepsuł mi się przedni pas bezpieczeństwa od strony kierowcy, przestał się wciągać. Zakupiłam więc nowy (tzn używany) na allegro. Gdy zdjęłam osłonkę plastikową, aby pas wymienić, okazało się, że kabelki prowadzące do starego pasa są przerwane. Wykręciłam więc stary pas i przykręciłam nowy. I od tej pory na desce rozdzielczej zaczęła migać lampka odpowiedzialna za poduszkę powietrzną. Sprawdziłam bezpiecznik, jest OK. Kabelki prowadzące od pasa, tak, jak były, nadal są przerwane. A kontrolka nieznośnie miga.

I tu mam pytanie.

Jak ją wyłączyć?

Czy reset komputera wystarczy?

Jak go zresetować?

Co radzicie?

 

Pozdrawiam i z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi.

Mruwa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

walti

Raczej nie wystarczy.

Czy kontrolka miga ze stałą częstotliwością, czy też zgodnie z jakąś sekwencją - np. trzy mrugnięcia i przerwa?

Najlepiej podepnij się pod kompa i wtedy konkretnie poznasz o co chodzi - prawdopodobnie wyrzuci ci "przerwany obwód".

Pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mruwa

Raczej nie wystarczy.

Czy kontrolka miga ze stałą częstotliwością, czy też zgodnie z jakąś sekwencją - np. trzy mrugnięcia i przerwa?

Najlepiej podepnij się pod kompa i wtedy konkretnie poznasz o co chodzi - prawdopodobnie wyrzuci ci "przerwany obwód".

Pozdro.

 

 

Dziękuję :)

 

Kontrolka miga ze stałą częstotliwością.

 

Ech... chyba faktycznie muszę na diagnostykę pojechać.

Edytowane przez Mruwa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
manix

System "myśli"że napinacz pasa wystrzelił(przerwane kabelki)z tego powodu też miga kontrolka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Vito8282

Kabelki trzeba połączyć i wywołać auto diagnostyke modułu bezpieczeństwa . Nie jest wymagana wizyta w servisie .

szczegóły w załączniku .

Pozdrawiam.

Auto diagnostyka poduszki Micra K12.txt

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
grzeskier

kurde chłopie jesteś zajeb....ty ,motałem się z tym pare miesięcy ,byłem dzisiaj w serwisie i podpieli pod komputer ,stwierdzili że coś jest z pasem od strony kierowcy .

Po Twoim manewrze wszystko zgasło

Zapraszam na piwo

śliczne dzięki :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kuras777

Vito8282 dzieki wielkie, Szacun:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marti80

Wielkie dzięki, wszystko zgodnie z opisem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość robertolini94

Vito8282 widać że znasz sie na rzeczy ;) dzieki i pozdrawiam :)

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość jarzak

A u mnie objawy jw., ale podjęte działania nie przyniosły spodziewanego rezultatu. Pozostała wizyta w warsztacie!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
xbeer

jaki program ogarnie czytanie błędów poduszki z interfejsem elm?,bo nie mogę takowego znaleść.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sq9mcs

ELM tego nie ogarnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość cezar215

Kolego Vito8282 jesteś wielki. Opis działa kontrolka zgasła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
meridion

Kiedyś już o tym pisałem;) działa w P10, K12 ale i w Almerkach

 

Kasowanie błędu AIR BAG-mruga kontrolka poduszek


przekrecic kluczyk na ON-wszystko sie pali, silnik nie chodzi,
1. kontrolka AIR BAG zapala sie na 7 sek. czekamy dzielnie i uwaga gaśnie aby mrugać i wtedy (to jest ta 1 sekunda jak tylko zgasnie z trybu 7 sek) 
2. cofamy kluczyk na ACC (pozycja wszystko gasnie ale jeszcze klucza nie wyjmiemy-jest oznaczenie na stacyjce) i liczymy 3 sek., najlepiej 121,121,121 i ponownie kluczyk do przodu na ON (pozycja punkt 1) wszystko sie zapala
3. czekamy, czekamy-lampka AIR pali sie ciagiem i gaśnie i w tym momencie kluczyk na ACC i znowu 121,121,121 (w myslach oczywiscie tongue.gif )
4. znowu na ON i powtarzamy punkty 1-2 (czyli zabawa z kluczykiem 3 razy) i teraz
5. cofamy kluczyk do końca czyli na OFF i do przodu na ON i patrzymy a kontrolka AIR po 7 sekundach świecenia ciagiem zapala się duzo wolniej i na dłużej w cyklach co 3 sekundy na czas 1 sek. i to jest radość bo oznacza, że komp. poduszek przeszedł do trybu naprawczego-teraz wypalamy papierosa, usmiechamy sie do siebie :sylwester: i 
8. cofamy kluczyk na OFF (jak do wyjecia ale nie wyjmujemy) i
9. dajemy do przodu na ON i patrzymy a tu AIR bAG jak nowy po 7 sekundach gaśnie :one: 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pawelz

Odswieze temat. Czy ta sama operacja dzial w K11 ?. Jak nie to moze ktos wie co zrobic ?. Dzisiaj ni z gruchy ni z piertruchy zaczela mi mrygac kontrolka od poduszki. Oczywiscie moi rodzimi mechanicy sa bezradni. Do najblizszego serwisu mam 60km. Auto stare, (1999 r) to nawet nie chce mi sie jechac z taka sprawa. W X'e wiem jak bez kompa kasowac bledy, ale micre mam od 4 mies i nie wiem o niej nic. Taki dupowoz do pracy i do domu (5km dziennie :) )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
burnbrain

U mnie kontrolka już kilka razy mrugała i zawsze pomagał numer z stacyjką. W końcu wyczułem czemu się zapala. Winne były wtyczki pod siedzeniem pasażera. Jak pasażer odsuwa fotel podczas gdy ja odpalam auto to kabelki nie stykają, przerywają czy coś w ten teges i poduszka mruga. Potwierdzam że ELM tego nie ogarnia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pawelz

No to albo ja cos zle robie albo juz nie wiem co. U mnie to nie dziala.

Opisze jak ja to robie, a jak mozesz to skoryguj gdzie robie blad:

1) zapalam wszystkie kontrolki (bez silnika :) ) i czekam az ta od poduszki zgasnie.

2) zanim mrygnie cofam kluczyk do ACC i czekam 3sek.

3) po 3 sek przekrecam tak jak w pkt1 i czekam.

4) po agsnieciu znowu ACC i czekam 3 sek.

5) znowu zapalam kontrolki i czekam,

6)I tu dalej nie wiem co robic. Po zgasnieciu na ACC i 3 sek czy od razu wylaczyc zupelnie. Ja robie ze ACC i 3 sek i wylaczam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
meridion

No to albo ja cos zle robie albo juz nie wiem co. U mnie to nie dziala.

Opisze jak ja to robie, a jak mozesz to skoryguj gdzie robie blad:

1) zapalam wszystkie kontrolki (bez silnika :) ) i czekam az ta od poduszki zgasnie.

2) zanim mrygnie cofam kluczyk do ACC i czekam 3sek.

3) po 3 sek przekrecam tak jak w pkt1 i czekam.

4) po agsnieciu znowu ACC i czekam 3 sek.

5) znowu zapalam kontrolki i czekam,

6)I tu dalej nie wiem co robic. Po zgasnieciu na ACC i 3 sek czy od razu wylaczyc zupelnie. Ja robie ze ACC i 3 sek i wylaczam.

 

Dokładnie tak po trzeciej próbie cofasz do końca bez wyjmowania i ponownie do przodu. Kontrolka powinna zapalić się innym światłem wolniej i z przerwami. Następnie cofasz kluczyk i do przodu i powinno być OK. Sposób działa o ile w systemie masz tylko błąd, jeśli jest uszkodzenie gdzieś poduszek, niestety ASO.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pawelz

Sprawa sie niestety wyjasnila. :(. Uszkodzenie. Na szczescie elektronik podjol sie naprawy. Auto dzisiaj odstawilem do mechanika. Na 99% tasma. Twierdzi ze juz naprawial. Zobaczymu

PS. U mnie ta operqacja z kluczykiem nic nie dawala. Za to dawalo szybkie 7krotne przycisniecie przycisku od swiatel w drzwiach. Lamka zaczynala mrygac jak to opisales. Wolno i dwa razy szybko. Ale nie gasla bo jest niestety usterka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
xbeer

panowie u mnie gaśnie ta lampka ale po paru chwilach znowu zaczyna świecić - czyli aso? zna ktoś jakieś w waszawie, legionowie, nowym dworze?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Baniak69

Witam

 

Ja sprawdziłem ten patent wczoraj kiedy niespodziewanie lampka zazela mogąc i zadziałało. Dzieki

Witam

 

Ja sprawdziłem ten patent wczoraj kiedy niespodziewanie lampka zazela mogąc i zadziałało. Dzieki

Juz chyba z 4 razy robiłem numer ze stacyjka i powoli zaczyna mnie to denerwować. Czy ktoś wie jaki może być problem ze lampka się zaświeci co jakiś czas?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Remo

Działa.... Dzięki....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wiesiek_Almera

Dzięki, Delphi nie łączy się z poduszkami, a ten sposób działa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
diakov

Kabelki trzeba połączyć i wywołać auto diagnostyke modułu bezpieczeństwa . Nie jest wymagana wizyta w servisie .

szczegóły w załączniku .

Pozdrawiam.

Wielkie dzięki. Po wyjęciu i po ponownym zamotowaniu poduszki mrugala kontrolka od airbagu. Dzieki tej procedurze ja włączyłem. Vito8282 jeszcze raz wielkie dzieki!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
chris02085

Witam.

Posiadam Nissana Micra k12. Parokrotnie już migała kontrolka poduszki ale udało się ją skasować za pomocą przekręcania kluczyka i czekania trzech sekund itd.

 

Teraz jednak nie mogę tego zrobić i kontrolka miga sekwencjami:

 

1 długi i 7 krótkich

1 długi i 2 krótkie

 

I sekwencja zaczyna się od nowa.

 

Sprawdziłem kostki pod fotelem, kostki przy napnaczach pasów i przy poduszkach. Wszystko wygląda ok. Zero jakiegokolwiek nalotu czy coś takiego.

 

Może ktoś miał podobny problem i pomoże.

 

Z góry dziękuję.

 

Up.

Byłem u mechanika, który podłączył komputer.

 

Powiedział mi że uszkodzona jest mata w fotelu pasażera i moduł sterowania poduszek.

 

Pod fotelem pasażera znalazłem kostkę z podłączonym opornikiem 2.2. Ohm.

 

Domyślam się że auto miało jakąś wypadkową przeszłość.

 

Czy macie drodzy koledzy jakiś pomysł jak to samemu naprawić?

 

Mój mechanik niestety nie podjął się naprawy,.

Edytowane przez Thunder
Przeniesione do działu Micry. Większa szansa na uzyskanie porady.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×