Skocz do zawartości
Glaniu

Diff lock i elektrozaworki

Rekomendowane odpowiedzi

Glaniu

Witam! 
Mam problem, który to wiąże się z zaworkami tj przełącznik poza zapaleniem kontrolek nic w dyfrze nie robi 594.gif natomiast jak odepne kostke od elektrozaworków to wtedy blokada sie zapina. Co jest? 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Krystian 10

Sprawdz zaworki a jak nie działaja to podbierz od cieniasa na złomie za 2 zlote i ma hulac .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Glaniu

A czy to normalne , ze po wyjeciu kostki blokada zostaje załączona?

 

W jaki sposob mam sprawdzic/reanimowac zaworki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Krystian 10
Napisano (edytowane)

Najprostrzy sposób dmuchnij w jeden węzyk od zaworka i blokada ma sie zapiąc aby ją odblokowac pociągnij powietrze z drugiego wężyka jak działa to zaworki do wymiany . Innymi słowy ciśnienie powietrza zapina blokadę a podcisnienie ja odblokowuje .

 

A skąd wiesz ,że blokada zapięta ,bo lampka świeci ?

Edytowane przez Krystian 10

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Glaniu

Nie bo targają oba koła bez blokady mam otwart dyfer i to odrazu czuć

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
NUREK MAV

... podłącze się  do tematu bo jestem na czasie ,tzn -naprawie jej . Przez jakiś czas miałem tak ,że DF zapinał się i rozpinał bez problemu,aż do momentu jak raz elektrozawór nie zadziałał i blokada do końca nie  zapięła i i szlag ją trafił. Koszt używki to cena całego tylnego mostu lub kupno w serwisie jednej części co na jedno wychodzi prawie w PLN. Po rozebraniu i sprawdzeniu okazało się ,że zaworki  przepuszczały troszkę powietrza i wszystko świeciło i działało jak  należy ,ale nie działało. Można zamontować zaworki od y 60 przerabiając kostkę elektryczną lub zrobić to w manualu  omijając elektrykę - nie zawodne, bez pompek i pewne ,że powietrze dmuchnięte trafi w pełni do celu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
oskazip

witam 

panowie jest rozwiązanie 

można rozebrać stare zaworki i przesmarować działa nie wiadomo jak długo:)

kupić elektrozaworki np od patrola ale nie DIFFLOCKA tylko od podciśnienia egr lub terrano 2.7 podciśnienia nawet wtyczki pasują idealnie

 

zaworki difflock oryginał patrol używany kosztuje od 200-400 pln

natomiast zaworki podciśnienia egr to koszt ok max 100 ja ostatnio za 40 pln kupiłem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Lesław

Nurek, napisz dokładniej jak chcesz to zdłubać. Ja też mam problem z tymi zaworami...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
NUREK MAV

Siema Lesław... już mam zrobione jak się zobaczmy to zaprezentuje ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Lesław

Zrobiłeś sobie manual, żeby szperę do driftu załączać? :devil:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mirco69

Witam

Jak mogę doradzić przed wydaniem kasy to podzielę się z kolegami moją wiedzą na temat diff-lock.

Zaworki się nie psują,tylko zawieszają i w bardzo prosty sposób da się je przywrócić do życia nie rozbierając nic.

Co do działania to przy podłączeniu pod kostkę miernika to przy wyłączonym diff lock musi być prąd na jednym zaworku

a przy załączonym znika z jednego i pojawia się na drugim.Jak dzieje się inaczej to przyczyna leży w sterowniku

(nie mylić z przełącznikiem) lub w instalacji.Zał/Wył w obydwu przypadkach mechanizm diff-lock działa na podciśnienie

czyli zasysanie,więc przestrzegam przed podłączaniem kompresora itp-można uszkodzić membrame w mechaniżmie

załączającym diff-lock.Mechanizm nie potrzebuje dużego podciśnienia do prawidłowego działania.Ważna jest szczelność

przewodów od zaworków do mechanizmu,niestety nasze auta mają już ładnych parę wiosenek więc korozja przewodów

nie jest im obca.Minimalnym kosztem można zapobiec niespodzianką przeciągając dwa gumowe przewody i po sprawie.

Zalecam co jakiś czas kontrole pracy zaworków,w przypadku przy długiej pracy w stanie zawieszenia skutkuje to uszkodzeniem

sterownika.

Jak mogę jeszcze w czymś pomóc to chętnie po dziele się z wami moimi doświadczeniami,może ja będe kiedyś potrzebował

waszej pomocy.

 

Pozdrawiam "Patrolniętych"

691121824

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Maslo

Cześć

 

Od niedawna szczęśliwy posiadacz Y61 :)

 

Otóż po tygodniu odpoczynku w suchym i ciepłym garażu wyjechałem Smokiem na deszcz (wszystko działa nic nie miga, nie nie piszczy), a że błotko było to włączyłem DiffLock... no i zapiął się, działa, permanentnie.... nie rozłącza się. Dziwne jest to że jak było sucho/mróz to nie było problemów. Załączał się i rozłączał, a jak dostał wody - jest problem.

 

Wiecie może co to może być?

 

Dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
SNAKE4X4

skoro się nie rozłącza, to wszystko wskazuje raczej na elektrozawór na ścianie grodziowej w komorze silnika po stronie kierowcy (obrazek w załaczniku)

żeby go rozłączyć musisz zamienić wężyki, które idą od elektrozaworu do mostu (jeden z nich odpowiada za załączanie, drugi za odłączanie)

prawdopodobnie jeden nie działa

najlepiej zastąpić elektrozawór na zawór mechaniczny i po sprawie na zawsze

 

post-93389-0-44544300-1487712842_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Maslo

hmmm... to czeka mnie grzebanko.... zimno.....

 

się odezwę...

 

dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
SNAKE4X4

póki co rozłącz diff lock i nie używaj dopóki nie zrobisz porządku ze sterowaniem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Maslo

ok, czyli zamieniam przewody i gra... 

 

A czy mogę go tak poprostu wyjąć, obejrzeć, wysuszyć, uszczelnić i założyć? coś mi tam wycieknie? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
SNAKE4X4

zamieniasz przewody tylko po to, żeby rozpiąć blokadę

elektrozaworu raczej nie zreanimujesz

masz dwa rozwiązania

1 kupujesz używkę, która i tak padnie i wracasz do punktu wyjścia

2.wymieniasz elektrozawór na mechaniczny i zapominasz o problemie na zawsze

 

załączanie i rozłączanie odbywa się pneumatycznie z vacu pompy, nic nie wycieknie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Maslo

ok, dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
SNAKE4X4

zajrzyj na PW ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Monster4x4
Napisano (edytowane)

Witam ;) moj problem wyglada tak ze nie wlacza mi sie diff lock. Na liczniku nie swieci zadna lampka , przewody sa ok zalozylem nowe. Sprawdzajac napiecie na kostce widze ze na pozycji off jest + i - a na pozycji ON + znika i nie pojawia sie na pinie obok. Co moze byc przyczyną ? Ma to jakis swoj sterownik czy cos ? Jak zamienie przewody to tez nie chce sie zalaczyc:( prosze o pomoc. https://imagizer.imageshack.us/v2/320xq90/r/923/q80PXL.jpg https://imagizer.imageshack.us/v2/320xq90/r/924/BjtpCr.jpg

Edytowane przez Monster4x4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
SNAKE4X4

raczej obstawiałbym padnięty elektrozawór na ścianie grodziowej pod maską po stronie kierowcy, obrazek zaworu masz w temacie klika postów wcześniej (jeśli blokada się nie zapina)

za załączanie i rozłączanie blokady on właśnie odpowiada, układ elektryczny jest po to, żeby zapalała się kontrolka na desce rozdzielczej, jeśli wymienisz elektrozawór na mechaniczny kontrolka nie będzie ci potrzebna

jak blokada będzie się załączać, to pozostaje jeszcze czujnik załączenia blokady (może on nie podaje sygnału na deskę rozdzielczą), ale do tego zagadnienia powróciłbym po uruchomieniu blokady

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Monster4x4
Napisano (edytowane)

Dzieki za odpowiedz ;) ale jak omine zawory i podlaczam bezposrednio pod rurke z cisnieniem to tez nic sie na załacza:/ ps. Wiesz w ktorym miejscu na liczniku powinna byc ta kontrolka diff lock ? W linku zdj mojego licznika

Edytowane przez Monster4x4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
SNAKE4X4

w załączniku obrazek

może masz nieszczelność w przewodach od vacu do mostu

ostrożnie z podawaniem ciśnienia na krótko, jak podasz za duże ciśnienie, to przerwiesz membrane i jak to mówią "after the birds" czyli po ptokach

post-93389-0-82623100-1495544379_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Monster4x4

Up ;) prad wychodzi tylko na OFF a na ON nie wychodzi juz , na krodko zalacza naped. Dlatego nie swieci sie kontrolka na liczniku. Wiesz z kad ma isc ten plus ktorego niema ?

No u mnie ciemno. Nic sie nie swici. Przez ten + ktorego nie ma w kostce na pozycji ON :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
SNAKE4X4

plus zapewne z czujnika załączenia blokady

post-93389-0-61528000-1495544986_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×