Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Klimatyzacja- wentylator


Coyote024
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ponownie, ktoś sie orientuje jak chodzi klimatyzacja a raczej wentylator kiedy powinien sie włączyć ? Jestem po obsłudze klimy tzn , napelnienie, sprawdzenie, wyczyszczenie. Wyciekow niema wszystko jest ok ale wydaje mi sie nie chodzi tak jak powinna, jest nie znaczna różnica miedzy ac a lo i wentylator sie nie włącza po włączeniu klimy ,czy dopiero włącza sie przy odp temperaturze czy jak bi niewiem?bo tez nie zauważyłem takiego spadku mocy jak w każdym samochodzie jak sie włączy klime, czyżby nie działała? Jakiś czujnik jest chyba za to odpowiedzialny, poradzcie! Dzięki

Edytowane przez Coyote024
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego jeśli chodzi ci o wentylator w chłodnicy to włącza się on bardzo żadko i to dopiero gdy na zewnątrz jest 30st a ty stoisz w korku działa bardzo cicho więc go prawie nie słychać spadku napięcia też nie zauważysz akumulator 70Ah i alternator 150A

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie włącza sie zaraz po włączeniu klimy? Tak jak w większości samochodów . Tylko dziwi mnie ze jest nie duża różnica miedzy samym nawiewem LO a A/C a klima jest nabita. Mogę chyba jedynie sprawdzić miernikiem czy dochodzi napięcie do kompresora i wentylatora. A jak nie to poczekam na upalne dni( mam nadzieje ze bedą) a akumulator mam nowy kupiony zaraz po świętach w grudniu 75ah / 780

Edytowane przez Coyote024
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wentylator nie włącza sie bo jest wiskoza włączy się dopiero po osiągnięciu odpowiedniej tęperatury

A klima jak włącza się sprężarka to słychać i silnik lekko zwalnia przewody od klimy jeden będzie zimny a drugi ciepły

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem wszystkie bezpiecznki i podpialem kompresor na krótko i elektromagnes hula klima dziala czyli nie dochodzi prąd ! Czy moze być walniety jakiś czujnik ? Jeden jest przy chlodnicy jaki widziałem moze on ? Jakieś sugestie ?

Podejrzewam ten czujnik albo przekaznik tylko niewiem który jest odpowiedzialny za klime.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego sprawdzilem tak jak powiedziales i prad dochodzi ,w zaleznosci na jaki kabel to wartosci sa rozne od chyba 0.2 do kilku voltow,sprawdzilem jeszcze raz wszystko i jest ok,ale nie dawala mi jedna rzecz spokoju,kilka miesiecy temu nabijalem klime i wszystko bylo ok,dopiero dzisiaj  jak nacisnalem na zaworek a tu psiknelo ze 3 razy i cisza czyli niema juz gazu a dobijana byla czyli wychodzi na to ze jest nieszczelnosc i kompresor sie nie zalaczy jak jest malo czynnika.,zgadza sie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bylem na servisie klimy i cos tam podlaczali 3 razy ,pierwszy raz to olej ,pozniej cos tam i wcisneli kontrast,gosc powiedzial ze wyciek jest bardzo maly i mam pojezdzic z tydzien lub dwa i zielony kontrast powinien byc widoczny w miejscu gdzie uchodzi,i juz mi niedawalo spokoju i zagladam codziennie ale jest sucho,czy pod autem ,przy ramie ida jakies rurki,weze? wydaje mi sie ze nie,stawiam na ta chlodnice klimy ale jest sucho,jakies propozycje ,moze ktos wie jak idzie caly uklad ,chodzi mi czy jakies przewody nie stykaja sie z czyms?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naj prędzej przewód pod obejmą gumową wysoko pod maską obok serwa pod takie obejmy dostaje się wilgoć i nawet w rocznym aucie zaczynają się problemy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie jestem całkowicie w temacie klimatyzacji ale wydaje mi się że kontrastu nie zobaczysz tak szybko gołym okiem w serwisie patrzą na rurki dopiero światłem uv.... tzn to jest tak jak z znakami wodnymi na banknotach.... w zwykłym świetle prawie nie widoczne a pod uv widać w 100procentach....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten zielony barwnik najlepiej widac w swietle UV (małe wycieki) małe świetlowki czy diody UV tez dają radę. Też tak szukałem w zaciemnionym garazu. Przy wiekszych nieszczelnościach barwnik widać nawet gołym okiem.

Mozesz miec mikro wyciek w "chłodnicy"klimy (skraplaczu) od strony chłodnicy i wtedy bardzo ciężko to uwidzieć. Jeśli praktycznie nigdzie nie będzie widać barwnika, wszysko pod maską i na przejsciu do wnętrza auta będzie ok, to pozostaje nieszczelnośc w kabinie w parowniku  klimy- ktory zazwyczaj jest montowany w obudowie nagrzewnicy i wentylatora. 

 

Parowniki ze względu na zmiany temp potrafią po kilku latach się rozszczelnić. Wymiana jest.... okropna, np w passacie trzeba rozebrać i wyjąc całą deskę rozdzielczą, odkrecic kolumnę kierowniczą itd aby sie dostac do zespołu nagrzewnicy ktorą trzeba wyjąc i rozkręcic aby z kolei dostać się do parownika klimy...

Nie wiem jak jest w pathu ale chyba podobnie, roboty na ładnych kilka godzin. W warsztatach cenią sobie za to od 400zł za robociznę.

Trzymam kciuki aby to nie był parowanik... ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Dzięki panowie , dzisiaj znowu zagladalem i wszystko wyglada ok ( bez lampy uv) jedynie co mnie niepokoi bo niewiem czy tak powinno być czy nie, to u pasażera za schowkiem słyszę takie psssst 1 lub 2 sekundowe tylko przy wlaczonej klimie a wentylator wew chodzi swoja droga i po jakimś czasie znowu, poczekam jeszcze z tydzień i pojadę na warsztat.

Podepne się tutaj, otóż w mojej chłodnicy klimy jest minimalna dziurką gdzie przez kilka miesięcy gas uchodzi w związku z tym mam pytanie czy będzie pasować chłodnica od navary 2012 o numerze N92100EB01A,dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

odgrzeje kotleta , Coyote orientujesz sie co to syczalo u ciebie gdzie byl schowek bo umnie po wlaczeniu klimy syczy nonstop i jest to uciazliwe na dluzsza mete i najlepsze czynnik gdzies ucieka ale jak nabije ja to nic nie chlodzi z otworow wentylatora leci takie same powietrze o temp.  jak i z wylaczona klima co moze byc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

klima syczy, to jest tez efekt rozpreżania się gazu. Jak jest mało czynnika lub po rozruchu czy wyłączeniu klimy jest to szczegolnie słyszalne to normalne.

Włącz klime i sprawdz przewody dochodzące do parownika jeden powinien być szczególnie zimny,moze być nawet oszroniony. Moze byc tak iz klima chłodzi na maska tylko klapy w nagrzewnicy są ustawione na grzanie.

 

jeszcze w  jeden sposób mozna sprawdzić czy klima działa, po jej załączeniu z pod auta powinna kapać czysta woda, a w upalny dzień to praktycznie woda się leje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam. Odświeżę temat. Nabiłem klimatyzację. Bezpieczniki sprawne. A nie działa klima. Dwie rurki od klimy ciepłe, nie skrapla się woda. Czy włączona klima czy nie to samo powietrze leci. Na serwisie pan stwierdził ciśnienie jest wycieków niema. Ktoś może coś podpowiedzieć? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Znaczy kompresor się nie załącza? Sam czynnik nic nie zdziała.

Zmień warsztat. Ja robię na Krępcu ul. spokojna. u Maczyńskiego. Jeszcze mnie nie zawiódł. Co prawda trzeba czekać na swoją kolej, ale jest dobry w te klocki.

Pozdr

ML

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...