Skocz do zawartości
Łukasz83

Nissan 350z turbo Golden Angel

Rekomendowane odpowiedzi

Łukasz83

Witam

Jestem tu nowy, grzebałem troszkę na tym forum i widzę , że jest tu sporo mądrych ludzi , od których można czerpać inspiracje i porady, więc postanowiłem się zarejestrować :)

Na wstępie chciałbym zaprezentować swoją Zetkę, którą kupiłem 2 lata temu jako absolutną serię. Autko z 2008 roku, sprowadzone z Brukseli, wersja europejska, manualna skrzynia, szpera, hamulce Brembo, silnik VQ35DE Revup 300 KM (seryjnie). Zaraz po zakupie wziąłem się za pierwsze przeróbki. Obecnie wygląda to następująco:

 

1) Zmieniony przedni zderzak Vis Racing Sport z dokładkami z carbonu

2) Carbonowe progi

3) Zmieniony tylny zderzak z carbonowym dyfuzorem

4) Carbonowa maska z wlotami powietrza Seibon

5) Carbonowe lusterka

6) Carbonowe słupki boczne NISMO

7) Carbonowe emblematy - loga ,,Z,, , kierunkowskazy

8) 3 dodatkowe wskaźniki na słupku bocznym (temp wody, ciśnienie oleju, AFR)

9) Układ wydechowy typu cat back

10) Ukłąd dolotowy K&N Typhoon ze stożkowym filtrem powietrza

11) 19 calowe felgi Vertini Drift Gold

12) Opony Yokohama Advan Sport 235/35/19 i 265/35/19

13) Nadwozie w kolorze złoty mat

 

Dalsze plany to próba wykrzesania jakiejś dodatkowej mocy i tu poproszę o rady Wyjadaczy tego forum :)

Wiem , że ciężko coś wykrzesać bez turbo lub kompresora , ale słyszałem że z tym bywają problemy, a ja mam już dość awarii w aucie - poprzednie auto wzięła na warsztat jedna ze znanych warszawskich firm i po 3 latach ,,intensywnych prac,, oddała mi złom , który musiałem zwozić do domu na lawecie :(

Póki co Zetka śmiga bezawaryjnie i tak ma zostać , dlatego na chwilę obecną w pełni zadowoliłoby mnie 350-370 KM. Da się tyle wycisnąć bez doładowania?

PS. Zetka opisana jest w aktualnym numerze magazynu Japan Trends

post-82725-0-27798500-1397342901_thumb.jpg

post-82725-0-89502400-1397342924_thumb.jpeg

post-82725-0-16375000-1397342947_thumb.jpeg

post-82725-0-91514700-1397343010_thumb.jpeg

post-82725-0-29194000-1397343023_thumb.jpeg

post-82725-0-78148600-1397343042_thumb.jpeg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hot_rider

jak dla mnie bomba, stylistycznie bardzo bardzo fajnie, no moze zmienił bym tylni zderzak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Łukasz83

Dzięki :)

Teraz chce jeszcze dorzucić mu jakiś spojler z carbonu i trochę popracować nad mocą. Na razie mam tylko układ dolotowy i wydechowy. Teraz trzeba wywalić katalizatory i zakupić kolektor wydechowy. Swoją droga to słyszałem ze po wywalenia katów tez dzieją sie cuda komputer głupieje jakieś błędy sie pojawiają itp. Ktoś z Was obchodził to jakoś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jarek1111

coobcio ci wyłączy programowo tylne sądy   co do mocy   poszukaj sobie temat coobcia   albo mój 

ale żeby byłesśnaprawde zadowolony z mocy to trzzeba dmuchac w ten silnik   

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Łukasz83

No wiem ze tylko dmuchniecie daje porządna moc ale jak te auta sie potem sprawują? Chyba sporo jest awarii co? A ja swoim zasuwam na codzień do pracy i po bułki. Owszem na wyścigi tez ale tam wiem ze i tak nic nie zwojuje nawet z dmuchnieciem wiec traktuje je jako fajna zabawę i możliwość spotkania z ludźmi z pasja. Na poprzednie auto czekałem ponad 3 lata po wstawieniu do firmy i odebrałem złom na lawecie choć wstawilem sprawny. To trochę boli dlatego boje sie trochę doładowania. Oczywiście myśle o tym intensywnie i pewnie po jakimś czasie na forum i zapoznaniu sie z waszymi autami złapie bakcyla :) ale na razie chce skończyć te kwestie z wydechem. Po wyłączeniu tych sond nie ma żadnych problemów? Po wszystkim trzeba by to pewnie wystroić pod nowy wydech dolot kolektory itp żeby to miało sens? Mam nadzieje ze spotkam kiedyś Wasze auta na zlotach , zobaczyłbym jak to chodzi, ale domyślam sie ze jest gruuubo :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jarek1111

jest już spora wiedza na temat tych silnikówi i ich bolączek   u mnie do mocy 430km jeżdziło calkowicie bezawaryjnie 

teraz sie zesrało pękła korba    ale mocy było sporo wiecej      a silnik seryjny  teraz czas na zakucie go i dmuchanie 600km  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Coobcio

Widziałem tą zetkę na okłądce gazety :)

Wygląda zadziornie :)

Fajnie ze silniczek REV UPA ale bardzo wysoko postawiłeś poprzeczkę co do podniesienia mocy.

Można dużo dołożyć ale 350KM do osiągnięcia będzie bardzo ciężkie, jeszcze nikt w naszym kraju tyle nie osiągnął.

No i zacząć trzeba od tego że te silniki totalnie mocy nie trzymają najmocniejszy REV UP jaki odwiedził moją hamownię generował 281KM :D

 

Te silniki bardzo dobrze w Nm idą moc nie bardzo bo trzyma je strasznie dolot - górna część kolekotra ssącego oraz lichych rozmiarów przepustnica...

 

Ps. To ta zetka:

14548_10202747834690928_609438832_n.jpg

Edytowane przez Coobcio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Łukasz83

Mój przed dotknięciem sie do niego pokazał na hamowni 292 KM :)

Jarek masz kompresor czy turbo?

Dużo problemów było z wystrojeniem tego i jak to wyglądało czasowo? Co jeszcze na dzień dobry było do wymiany wraz ze wstawieniem doładowania?

Gdybym miał gwarancje ze będzie chodzić bezawaryjnie tak jak dotychczas nie zawahalbym sie chwili :)

A jak wyglada żywotność silnika po takiej zabawie?

Co byście proponowali na chwile obecna przed doładowaniem? Jakiś ciekawy kolektor? Coobcio ile Twoim zdaniem można z Niego wyciągnąć bez turbo i kompresora?

Ta sama :) jak żywa :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Coobcio

Kompresor w sumie najbezpieczniejszy bo najmniejsze temepratury panują w komorze spalania poza tym nie ma tego turbo strzału, który to gnie korby no i zero problemów z trakcją ale np. podczas wyścigów z rolki słabiej wypadnie przy turbo...

Ps. Jeśli zamierzasz grubiej iść to trzeba zakuć silnik bez dwóch zdań - mowa o doładowaniu...

 

Z wolnossaka do osiagnięcia by było 370KM, choć przy tej mocy trzeba silnik wysoko kręcić i trzeba mu zapodać kute korbowody oraz twardsze spręzyny zaworowe...

No a pompe oleju masz już właściową pod takie kręcenie :)

Taki wolnossaczek kręcący się do 8000obr.min na krótkim dyfrze w polskich warunkach na ćwiartkę kręcił by podobne czasy jak doładowany i o 100KM mocniejszy uturbieniec...

Edytowane przez Coobcio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jarek1111

ja mam  biturbo  garażowa produkcja  momęt przy 3 tyś 630nm    przy codziennej jeżdzie pozwala na wiele 

jedziesz spokojnie 6 biegiem chcesz wyprzedzić wciskasz lekko gaz a auto rwie  jak oszalałe  

tymbardziez że sa dostepne gotowe kity tylko trzeba dać takie auto do kogoś kto ma pojęcie o tym  

prześledz sobie mój temat tam masz wszystko od pomyslu przez realizacjie i strojenie   próbne jazdy itp 

 

przy turboo   bezwzglednie trzeba przynajmniej zmienić korby   bo niuton zabija te seryjne , dobrym przykladem jest mój silnik 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Coobcio

Do turbo zapodał bym jeszcze dłuższy dyfer od Automatu - poprawiło by to trakcje, zmniejszyło spalanie no i pozwoliło by bardziej docenić nadmiar Nm :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Łukasz83

Coobcio a dałbyś rade wyłączyć programowo te tylne sondy o czym pisał Jarek po wywaleniu katow? Nie ma po tym problemów? Robiłeś już takie rzeczy? Jak sądzisz ile można realnie mocy i nm uzyskać po zmianie wydechu dolotu tak jak u mnie plus kolektor i wywalenie katow bo w dane z broszurek nie wierze? Po wymianie tego wszystkiego trzeba stroic auto by przyniosło efekt. Macie jakieś konkretne kolektory do polecenia dla zetki?

Z ciekawości jakie czasy krecicie na cwiartke przy tych doladowaniach? Chodzi mi o sam czas przejazdu bez reakcji

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Coobcio

Bez problemu mogę programowo wyłączyć drugie sondy lambda, przsunąć limiter obrotów i na hamowni optymalnie zestroić mapy paliwa oraz zapłnu.

Co ciekawe map możesz mieć 5 - pod różne paliwa np :D

Kolektory z krótkich najlepsze z  jakimi miałem do czynienia i w sumie mam na sprzedaż to Stilleny, w silniku DE 280KM dodały mi one 8KM i 10Nm w Rev Upie powinno więcej dojść.

Nowy Y pipe + usunięcie katów to realne 6-10KM i do 10-12Nm,

Mod kolektora ssącego + Spacer dodaje tylko 2-3KM ale od groma momentu obrotowego miejscami po 20Nm nawet dochodzi...

Do tego strojenie poprawi przebieg w całym zakresie i umożliwi prawidłową pracę silnika po powyższych modach.

 

Co do wałków rozrządu to najlepsze co można wsadzić to JWT model S7R współpracuje z fabrycznymi sprężynami zaworowymi i dodają ok 17-20KM i ok 12-14Nm.

 

Jak chcesz grubiej iść to trzeba by zmienić sprężynki zaworowe zapodać agresywniejsze wałki np. S8R co dodadzą kolejne 14-16KM, żeby jeszcze bardziej je docenić to można wówczas podnieść limiter obrotów do 7300obr.min - tyle maksymalnie znoszą seryjne korbowody, jeśli chcesz kręcić silnik jeszcze wyżej to korbowody należy zmienić na kute...

Fabryczne tłoki są bardzo dobre pod wolnossaka, idealny kształt maja, doprężanie tego silnika wcale nie zwiększa jego sprawności !!

 

Po powyższych zmianach będzie mega przepaść, na wałkach S8r obstawiam że do setki jakieś 4,5-4,7 sek będzie a na ćwiartkę niskie 13 sek...

 

Jeszcze większa moc - nad czym pracuję to zabawy z kolektorem ssącym i zaadaptowanie przepustnicy z Corvety fi 90mm niby 20KM to dodaje :)

I to jest maks co można zrobić by auto nadal było uliczne, żeby dobrze ciągnęło z dołu i miało dość stabilne wolne obroty.

 

Większe grzebanie w N/A to jeszcze bardziej agresywne wałki np. S9R co mają 13mm wzniosu no a jak jeszcze bardziej zależy na osiągnieciu mocy pod 400KM to trzeba przejść na ITB co wiąże się ze zmianą komputera...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Łukasz83

Mi najbardziej zalezy na tym by auto ciagnelo ostro do 6 tys obrotow. Potem moze byc mniej. Predkosc maksymalna również mnie mniej interesuje. Najważniejsze jest przyspieszenie od 0 do 150.

Cos czuje ze jakoś w tygodniu musze odwiedzić Coobcio Garage :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jarek1111

he no ja też sie tam wybieram tylko niewiem co coobcio na to powie 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Łukasz83

Kiedy bedziesz moze sie skrzykniemy razem ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Coobcio

Mi najbardziej zalezy na tym by auto ciagnelo ostro do 6 tys obrotow. Potem moze byc mniej. Predkosc maksymalna również mnie mniej interesuje. Najważniejsze jest przyspieszenie od 0 do 150.

Cos czuje ze jakoś w tygodniu musze odwiedzić Coobcio Garage :)

Ma ciągnąć do samego końca by przełożenia lepiej wykorzystywać, masz silnik rev upa więc nie martw się że dół się pogorszy masz bowiem zmienne fazy na wałku ssącym i wydechowym :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Łukasz83

A to sugerujesz że dół się pogorszy? Ja z dołu najczęściej korzystam jeżdżąc po mieście :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Coobcio

Zmiana wałeczków zawsze pogarsza doł, ale inne mody go poprawiają i można bardzo niewielką stratą w zakresie do niespełna 2000obr.min poprawić wszystko powyżej, przykład:

gdanskieinfinitiporemonciezjwtdostrojeni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Łukasz83

Z tego co widzę to straty są do ok 1800 a potem już lepiej to nie tak źle. A tylko walki dół pogorsza? Decaty y pipe i kolektor poprawiają od samego początku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jarek1111

jak chceszjeżdzić jak dislem to tylko bi turbo   ale bezwzglednie trzeba zakuć silnik nawet na soft turbo 

http://imagizer.imageshack.us/a/img38/4403/jhd8.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Coobcio

Lukasz z maszyną dzisiaj mnie odwiedzili, autko ma tuningowany dolot K&N Typhoon oraz wydech replikę HKS-a, 300konny REV UP po tych modach wyszedł następująco:

1796935_868077119875722_7930412842606458

 

Generalnie zdrowe te silniczki u nas na rolkach robią 275-280KM ten troszkę odstępuje :P

Ale spokojnie może być tylko lepiej :D

 

Małymi etapami, ratalnie ale ciągle do przodu :)

Edytowane przez Coobcio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Łukasz83

Podzialamy podzialamy :)

Panowie pomocy Kto wie jakie jest ET oryginalnych felg do nissana 350z z 2008 roku tych co mam na drugim zdjęciu na początku tematu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hot_rider

pewnie 30

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Łukasz83

Dzieki ktoś to potwierdzi bo chyba hot rider nie jest pewny na 100% a sprzedaje te felgi i wczoraj dostałem od potencjalnego kupca takie pytanie

Żeby nie być gołosłowny wrzucam wykres z hamowni przed wprowadzeniem modów. Muszę wybrać się teraz jeszcze raz celem weryfikacji

post-82725-0-68869300-1397767775_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×