Skocz do zawartości
koczis

Nie działa nawiew

Rekomendowane odpowiedzi

koczis
Napisano (edytowane)

Witam,

 

Mam problem z nawiewem w mojej Tiidzie z 2008 roku z elektroniczną klimatyzacją.

Problemem jest całkowity brak nawiewu, na każdym ustawieniu "mocy". Po sprawdzeniu bezpieczników (wszystkie są ok) odkręciłem schowek i dostałem się do silnika nawiewu, odpiąłem wtyczkę zasilającą i pomierzyłem napięcie. Jest jak byk trochę ponad 12V - więc od razu (jak się okazało pochopnie) stwierdziłem, że po prostu silnik się spalił... niestety, kupiłem silnik, podłączyłem - a to cisza jak makiem zasiał - nic nie wieje... Stąd pytanie: czy ktoś miał podobny problem ?

W działach odnośnie primier, almer i note-ów znalazłem, że w ich przypadku najczęściej problem był z płytką oporową która się przepalała. Tylko że niestety nie jestem w stanie takiej zlokalizować w tiidzie. Za schowkiem (jak w większości) nic takiego nie widzę, ani w kanale nawiewu w okolicach pedału gazu (jak w ktorejś tam wersji almery), może ktoś wie gdzie takowa może się znajdować ? Czy wogóle w przypadku "klimatronika" jest taka płytka ?

Zastanawia mnie również to, że jednak napięcie na wtyczce jest, ale może właśnie pod obciążeniem "siada" przez przepaloną płytkę oporową.

A może przyczyna jest inna ? gdzie szukać problemu ?

Dodam jeszcze że cały panel sterowania klimy działa bez problemu, przełączają się "biegi" nawiewu, ustawienia nadmuchu i temperatura.

 

Pomóżcie proszę bo zaczęły się upały a tu brak nawiewu...

 

Pozdrawiam,

Koczis.

Edytowane przez koczis

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koczis

Witam,

Uporałem się z problemem. Zostawiam info dla potomnych.

Przyczyną niedziałania nawiewu był oczywiście padnięty rezystor nawiewu. Niestety wymiana do trywialnych nie należy. Rezystor jest typu "elektroniczniego" i jest taki sam jak używany w samochodach renault.Wygląda on tak: http://archiwum.allegro.pl/oferta/rezystor-opornik-dmuchawy-clio-ii-iii-megane-ii-i2861969525.html i zamontowany jest w kanale wentylacyjnym nad pedałem gazu. Niestety aby go wymontować trzeba odkręcić pedał gazu i hamulca... inaczej nie da się go ani odkręcić a tym bardziej wyciągnąć - totalna porażka.   

Po wymianie (niezła gimnastyka jest przy tym) nadmuch i klima działa jak nowa ;)

 

Pozdrawiam.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
manix

A w almerze wystarczyło zdjąć schowek i komu to przeszkadzało?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Edek01

Francuzom to przeszkadzało -trzeba tak konstruować-umieszczać aby serwis ASO takie rzeczy robił !

Coraz mniej można samemu robić w własnym samochodzie to polityka koncernów samochodowych!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Skyller

Dokładnie...

A wymiana banalnej żarówki ? U mnie wystarczy zdjąć gumowy "dekielek" i wypiąć ze spinacza gniazdo....

W większości nowych aut nie jest to już takie proste....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Marjot

Witam,

Uporałem się z problemem. Zostawiam info dla potomnych.

Przyczyną niedziałania nawiewu był oczywiście padnięty rezystor nawiewu. Niestety wymiana do trywialnych nie należy. Rezystor jest typu "elektroniczniego" i jest taki sam jak używany w samochodach renault.Wygląda on tak: http://archiwum.allegro.pl/oferta/rezystor-opornik-dmuchawy-clio-ii-iii-megane-ii-i2861969525.html i zamontowany jest w kanale wentylacyjnym nad pedałem gazu. Niestety aby go wymontować trzeba odkręcić pedał gazu i hamulca... inaczej nie da się go ani odkręcić a tym bardziej wyciągnąć - totalna porażka.   

Po wymianie (niezła gimnastyka jest przy tym) nadmuch i klima działa jak nowa ;)

 

Pozdrawiam.

Koczis, dzięki Twojemu zapiskowi dla potomnych szybko zdiagnozowałem taką samą awarię w swojej Tiidzie. Było totalnie zimno, nic nie grzało, nie dmuchało nawet na najwyższym biegu, ale wyświetlacz pokazywał wszystkie wybierane funkcje na klimatroniku. W ASO wymianę rezystora wyceniono na 650 zeta oryginał, a na allegro znalazłem zamiennik do Tiidy za 99 zeta plus kurier i wszystko w aso wymienili łącznie z filtrem przeciwpyłkowym. Oryginał rezystora (made in france) służył mi 10 lat, zobaczymy jak spisze się teraz made in PRC? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kasjopej

Koczis, dzięki Twojemu zapiskowi dla potomnych szybko zdiagnozowałem taką samą awarię w swojej Tiidzie. Było totalnie zimno, nic nie grzało, nie dmuchało nawet na najwyższym biegu, ale wyświetlacz pokazywał wszystkie wybierane funkcje na klimatroniku. W ASO wymianę rezystora wyceniono na 650 zeta oryginał, a na allegro znalazłem zamiennik do Tiidy za 99 zeta plus kurier i wszystko w aso wymienili łącznie z filtrem przeciwpyłkowym. Oryginał rezystora (made in france) służył mi 10 lat, zobaczymy jak spisze się teraz made in PRC? 

Odświeżam temat.

Dzisiaj w moim drugim nissanie - wybór padł na Tiidę 1.8B Acenta rocznik 2007, tydzień po zakupie padł też pewnie rezystor. Po odłączenie wentylatora i uruchomieniu nawiewu napięcie na kostce 0V natomiast pomiędzy jednym lub drugim zaciskiem na kostce a masą samochodu - 14V

Pozdrawiam

kasjopej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
leszekns

Witam 

Właśnie padł mi nawiew , wszystko działa przy klimatr. nawet pokazuje siłę nawiewu tylko brak jakiegokolwiek podmuchu jak coś więcej wiecie na temat tej usterki dajcie znać co może być przyczyną.

W serwisie przez telefon gadałem to twierdzą że jakiś moduł poszedł .

Z  góry dzięki .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kasjopej

Witam 

Właśnie padł mi nawiew , wszystko działa przy klimatr. nawet pokazuje siłę nawiewu tylko brak jakiegokolwiek podmuchu jak coś więcej wiecie na temat tej usterki dajcie znać co może być przyczyną.

W serwisie przez telefon gadałem to twierdzą że jakiś moduł poszedł .

Z  góry dzięki .

Za regulację nawiewu odpowiada taki rezystor (a  w zasadzie moduł z elementami elektronicznymi i radiatorem) - tutaj zamiennik:

http://allegro.pl/rezystor-modul-opornik-dmuchawy-nissan-tiida-2006-i6759035434.html

U mnie w Tiidzie jest produkcji Valeo.

Tak ja pisałem w poprzednim swoim poście po przeczesaniu internetu doszedłem do wniosku, że u mnie też padł ten regulator i stwierdziłem, że wymontuję go sam i zamówię nowy. Poświęciłem kilka godzin na demontaż i już miałem zamawiać moduł. Jednak postanowiłem jeszcze podłączyć go i uruchomiłem silnik. Tak więc w moim przypadku moduł jest sprawny. Winne są zapewne zaśniedziałe styki instalacji elektrycznej. W międzyczasie usterka pojawiła się ponownie na chwilę. Tak więc planuję wizytę u elektryka, który przejrzy i odświeży instalację.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
paba

dopadło i mnie - brak oznak życia dmuchawy 

dostęp tragiczny, musiałem ściągać stelaż z pedałem gazu i hamulec od pompy odłączyć , a i tak nie było za łatwo

kupiłem zamiennik za 51,85zł i działa jak dawniej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×