Skocz do zawartości
elsebo

[J11] Jakiego Qashqai-a II wybrałem/am?

Qashqai-a J11  

323 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Jakiego Qashqai-a II wybrałem/am?



Rekomendowane odpowiedzi

elsebo

Po premierze Qashqai-a New Generation nie doczekałem się na model 1.6 DIG-T i wybrałem 1.2 DIG-T. Ważąc wszystkie za i przeciw zastanawiałem się też nad 1.5 dCi. Dzisiaj (14kkm) jestem zadowolony z wyboru.

 

A jak to było/jest u Was? :)

 

Zapraszam do głosowania i komentowania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
colins

U mnie jest tak, że do jakiego auta bym nie wsiadł, to brakuje mi mocy. Wypaczyłem się używając przez ostatnie pół roku VW Passata ze 170-konnym dieslem, w którym to raczej na brak mocy narzekać nie można.

Tym sposobem Citroen C4 Cactus, którego ostatnio testowałem z jego 82-konnym 3-cylindrowym motorkiem przypomniał mi jedynie czasy kiedy ujeżdżałem Matiza czyli w dużym skrócie mówiąc okres ukrywania się na skrajnym prawym pasie między tirami. :D

Tak się jednak złożyło, że Passat idzie na sprzedaż (co czynię bez żalu) i w ramach poszukiwań innego jeździdła trafiłem do salonu Nissana.

No i cóż - przejażdżka Qashqaiem wyposażonym w motorek 1.2 tyłka nie urwała. Jednakże w porównaniu do wspomnianego wyżej Cactusa różnica była kolosalna. Jednak turbinka robi dużą różnicę.

W związku z tym wybrałem w QQ tego pierdziołka 1.2 DIG-T z pełną świadomością i mam nadzieję, że znów przyzwyczaję się do przyczajania za tirami na prawym pasie, a za jakiś czas napisać będę mógł to co Wy, że wybór był słuszny. :thumbsup: Odbiór wkrótce - relacje w drodze...

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
gregson

Ja rowniez mialem kompleks braku mocy i zlozylem zamowienie na 1.6 dig-t. Spalanie w miescie wieksze o okolo 35zl na miesiac wiec uznalem, ze jest to zadna roznica a zapas mocy zawsze sie przyda. Odbior za miesiac mam nadzieje :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
romeosoul

Ja na brak mocy zareaguje wgranie nowego programu...rozmowy z 44tuning trwają. Program jest pisany, wzrost mocy ok 20-25KM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
gregson

Ja na brak mocy zareaguje wgranie nowego programu...rozmowy z 44tuning trwają. Program jest pisany, wzrost mocy ok 20-25KM

To ty juz chcesz tunningowac nowego QQ? To moze jeszcze podbije moc w benzynie 1.6 jak sie da :devil:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
romeosoul

Pewnie ze się da... to turbo a więc duże możliwości

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Varicella

Ja rowniez mialem kompleks braku mocy i zlozylem zamowienie na 1.6 dig-t. Spalanie w miescie wieksze o okolo 35zl na miesiac wiec uznalem, ze jest to zadna roznica a zapas mocy zawsze sie przyda. Odbior za miesiac mam nadzieje :)

Mój przyjedzie 26.12.2014.... długo go składają.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
elsebo

U mnie jest tak, że do jakiego auta bym nie wsiadł, to brakuje mi mocy. Wypaczyłem się używając przez ostatnie pół roku VW Passata ze 170-konnym dieslem, w którym to raczej na brak mocy narzekać nie można.

Tym sposobem Citroen C4 Cactus, którego ostatnio testowałem z jego 82-konnym 3-cylindrowym motorkiem przypomniał mi jedynie czasy kiedy ujeżdżałem Matiza czyli w dużym skrócie mówiąc okres ukrywania się na skrajnym prawym pasie między tirami. :D

Tak się jednak złożyło, że Passat idzie na sprzedaż (co czynię bez żalu) i w ramach poszukiwań innego jeździdła trafiłem do salonu Nissana.

No i cóż - przejażdżka Qashqaiem wyposażonym w motorek 1.2 tyłka nie urwała. Jednakże w porównaniu do wspomnianego wyżej Cactusa różnica była kolosalna. Jednak turbinka robi dużą różnicę.

W związku z tym wybrałem w QQ tego pierdziołka 1.2 DIG-T z pełną świadomością i mam nadzieję, że znów przyzwyczaję się do przyczajania za tirami na prawym pasie, a za jakiś czas napisać będę mógł to co Wy, że wybór był słuszny. :thumbsup: Odbiór wkrótce - relacje w drodze...

 

Po 170KM w dCi proponuje od razu zmienić zamówienie na 1.6 DIG-T ;)

Chociaż 1.2 DIG-T 115KM (podobno 120KM :P ) / 190Nm już przy 1,5-2krpm jest więcej niż dzielny jak na swoją pojemność.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
colins

170 KM, ale TDI, a nie dCi. :) Bo to motor ze szmelcwagena.

W przypadku Qashqaia natomiast decyzja już podjęta i będzie motorek 1.2. Przykładnemu ojcu rodziny i tak przecież nie wypada szaleć.

Powiem Wam, że silniczek z QQ od dołu zbiera się nawet lepiej od tego traktora z VW, bo ciągnie równomiernie już od niskich obrotów, gdy tymczasem ten volkswagenowski silnik ma potężną turbodziurę i dopiero powyżej 2000 obrotów dostaje potężnego kopa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
elsebo

170 KM, ale TDI, a nie dCi. :) Bo to motor ze szmelcwagena.

W przypadku Qashqaia natomiast decyzja już podjęta i będzie motorek 1.2. Przykładnemu ojcu rodziny i tak przecież nie wypada szaleć.

Powiem Wam, że silniczek z QQ od dołu zbiera się nawet lepiej od tego traktora z VW, bo ciągnie równomiernie już od niskich obrotów, gdy tymczasem ten volkswagenowski silnik ma potężną turbodziurę i dopiero powyżej 2000 obrotów dostaje potężnego kopa.

 

Wiem, wiem... rozpędziłem się z tym dCi ;)

Co do dynamiki... znajomy jadący ze mną jako pasażer był przekonany ze to silnik 2.0 :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
colins

No w 1.6 pewnie mocy nie zabraknie. Ale ja i tak cieszę się z tego malucha 1.2. A jeszcze bardziej z zakupionej wersji wyposażeniowej, bo z początkowo planowanej Acenty zrobiła się nagle wersja N-Tec ze szklanym dachem i innymi uprzyjemniającymi jazdę gadżetami. :dribble:

Tylko termin odbioru niestety przesunął mi się na grudzień i to niestety z mojej winy, bo auto przecież już czeka na odbiór, a mi w portfelu mały poślizg z kasiurką się wydarzył.  :thumbsdown:

Z tego co wiem QQ stoi już na placu z półtora miesiąca. Mam nadzieję, że kolejny miesiąc mu nie zaszkodzi???  :(

Edytowane przez colins

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
CaptainRandall

Mój przyjedzie 26.12.2014.... długo go składają.....

 

To prawie jakby mialby byc juz jutro :). Ja chyba jestem rekordzista w czasie dostawy, powiedziano mi, ze do 7miu miesiecy czekania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
romeosoul

Oj Oj, ja bym chyba zwariował.. swojego brałem od razu z placu a i tak czekanie na formaloności 3 dni było jak wieki ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
CaptainRandall

Oj Oj, ja bym chyba zwariował.. swojego brałem od razu z placu a i tak czekanie na formaloności 3 dni było jak wieki ;)

 

Bede chyba tez jedyna osoba, ktorej to nie przeszkadza :). Chce nacieszyc sie nowym autem na wiosne przy ladnej pogodzie, do zimy nowosc zdarzy zszarzec i bedzie mi mniej szkoda taplac auto w sniegowo-solnej breji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
gregson

Mój przyjedzie 26.12.2014.... długo go składają.....

To podobnie jak moj. Moj tez ma przyjechac so salonu 26 grudnia. Wiec odbiore go juz pewnie po nowym roku.

Edytowane przez gregson

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
suszara

J11 MR20DE  ciekawe kiedy będzie w polskich salonach. Nissan dobrze kombinuje  :whistle:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
gregson

Podasz jakies szczegoly co to wlasciwie jest? To jakas 2 litrowa wersja benzynowa?

Edytowane przez gregson

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
CaptainRandall

Za Wikipedia

"Middle East. In most Middle East markets, the Nissan Qashqai is offered in S, SE and LE, Standard on all trims is the 2.0L 106 kW (142 bhp) MR20DE engine with CVT."

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
suszara

2.0 benzyna cvt lub manual silnik wolnossący ,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
gregson

Nie bardzo widze sens skoro teraz jest dostepny 1.6 163KM. To po co jeszcze wprowadzac 2.0 142KM. A poza tym to takie "nie ekologiczne" :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
elsebo

J11 MR20DE  ciekawe kiedy będzie w polskich salonach. Nissan dobrze kombinuje  :whistle:

 

Od początku sprzedaży jest dostępny za wschodnią granicą. Z tego co wiem u nas raczej nie będzie 2.0.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ProceSS

nowy QQ z 2.0 jest napewno dostepny w Australii 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
elsebo

Nie ma na forumie 1.5 dCi? :huh:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
klimekpl

Na początku roku chcę kupić Qnqwata 1,2 DiG-T 115kM N-Tec - kilka wątpliwości  już rozwiałem. Mam jeszcze kilka pytań.
1. Czy w nowym Qnqwacie też często padają żarówki H7 i czy wymiana jest możliwa osobiście i jaki czas w przybliżeniu?
2. Widok kamery cofania (wersja N-Tec) czy można zmieniać tylko widok do tyłu, czy musi być do tyłu i razem 360`. Oraz czy przy skręcaniu kierownicy linie pomocnicze też skręcają?
3. Czy dźwięk z głośników jest faktycznie bardzo płaski czy obleci?}
4. Czy te koła 18 dają radę na naszych dziurawych drogach?
5. W podłokietniku jest oprócz gniazda USB, AUX i zapalniczkowego dziwne zagłębienie na co ono jest?
6. Jak wygląda kwesta nagrzewania w aucie i chłodzenia czy szybko te procesy zachodzą i czy zaspokajają oczekiwania?
7. Czy warto dołożyć na dach panoramiczny (dzieciaki nalegają) mi się tylko podobają relingi niestety w pakiecie z dachem.

Byłem na jeździe próbnej ale jakoś na dużo rzeczy nie zwróciłem uwagi - chyba jeszcze raz się wybiorę;)
Bardzo dziękuję za wszelkie odpowiedzi:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
colins

Odpowiem na część pytań, bo samochód mam za krótko żeby wypowiadać się np.na temat trwałości żarówek. Zaryzykuję jednak stwierdzenie, że do tej pory chyba żadnemu z posiadaczy nowego QQ żadna żarówka się nie przepaliła.

Widok z kamer można zmieniać - pomocny jest np.widok prawej strony przy podjeżdżaniu do krawężnika żeby nie przytrzeć felgą. Linie pomocnicze skręcają.

Dźwięk z głośników jest słaby, jakiś taki przytłumiony, basy słychać jak zza ściany. Od biedy jednak obleci.

Odnośnie kół - skoro dają radę 19-calowe z wersji Tekna, to 18 tym bardziej dadzą. Moje na razie spoczywają w garażu, a na zimę dokupiłem 16-calowe alufelgi z oponami zimowymi. Na takich balonach jedzie się niemalże jak Citroenem C5 z hydroaktywnym zawieszeniem. ;)

Odnośnie nagrzewania - silnik łapie temperaturę szybko - to nie dychawiczny diesel, który dopiero po kilkunastu kilometrach grzał. Tutaj już po paru minutach ładnie grzeje. Wydajności klimatyzacji w tych warunkach nie sposób ocenić. Jednak działa i ładnie osusza szyby. Obawiam się natomiast o ten nowy czynnik, którym napełniony jest układ. Jest drogi i mało warsztatów to obsługuje. Miejmy nadzieję, że za 2-3 lata spowszednieje, a do tego czasu QQ chyba wytrzyma z fabrycznym napełnieniem.

Dach panoramiczny, to fajny gadżet. Dzieciaki są zadowolone, a ja żałowałbym teraz gdybym nie zamówił. Negocjuj z salonem - mi udało się wynegocjować wersję ze szklanym dachem praktycznie w cenie wersji bez tego dachu.

Powodzenia

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×