Skocz do zawartości
jslanina

[T32] - problemy wieku dziecięcego

Rekomendowane odpowiedzi

jslanina

Witam,

wzorem innych podforów chciałbym abyśmy mogli się w tym wątku dzielić naszymi spostrzeżeniami dotyczącymi wieku dziecięcego Nissana X-Trail T32. Jestem ciekawy czy podobnie jak to ma miejsce w nowych QQ, taki i T32 będzie się również borykał ze sporą ilością drobnych błędów i problemów wynikających z przeładowanej elektroniki?

Edytowane przez jslanina

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jslanina

Zbliżam się do 2k przebiegu i pierwsze zauważone usterki:

 

- wczoraj ni stąd ni zowąd przestał działać tempomat... W sensie przycisk z kierownicy sygnalizował włączenie tempomatu ale nie dało się ustawić zadanej prędkości. Co ciekawe, limiter działał bez zarzutu. Zjazd na parking, wyłączenie i włączenie silnika problem rozwiązały...

- dzisiaj zaszalała klima - przy ustawionych 17 stopniach na dłuższej trasie grzała jak szalona.... Chłodziła tylko na low (auto jechało dobrą ponad godzinę więc w środku na bank te 17 stopni się zrobiło). Zjazd na parking - wyłączenie i włączenie silnika spowodowały, że z nawiewów przestał lecieć wrzątek... Problem chyba poruszany także przez posiadaczy QQ.

- do zgłoszenia nadal mam mocowanie maski silnika (mam wrażenie, że jest ciut za duży luz i przy mocnych powiewach widocznie się ona rusza),

- w lewych drzwiach (kierowcy) przy głośniejszym słuchaniu muzyki pojawia się świerszcz (wystarczy lekko oprzeć rękę na drzwiach aby problem wyeliminować). Pewnie coś nie dokręcone albo zaczep któryś nie trzyma.

- różnice między spalaniem komputera pokładowego a rzeczywistym są spore - wynosi ok. 0,4l na 100km. Póki co jednak auto przepaliło ledwie 2 baki - może sytuacja się ciut unormuje, bo średnie już spadło do 7,1l/100 i ma tendencje spadkowe).

- w deszczowe dni system detekcji martwego pola widzi duchy - problem też poruszany w QQ J11.

 

Innych problemów póki co do przeglądu na 3k nie odnotowano.

Edytowane przez jslanina

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
RysiekD

"- do zgłoszenia nadal mam mocowanie maski silnika (mam wrażenie, że jest ciut za duży luz i przy mocnych powiewach widocznie się ona rusza),"

 

Witam. 

Może należy lekko wykręcić (w lewo) gumowe odboje przy masce od przodu, wtedy problem drgającej maski powinien zniknąć.

 

Pozdrawiam X-maniaków. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Karminadel

Mam pytanie o ten poruszony przegląd 3k? Wynika to z instrukcji?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Strider

Mam pytanie o ten poruszony przegląd 3k? Wynika to z instrukcji?

 

Ja nie wiem, ale uważam, że warto olej wymienić po takim przebiegu niezależnie co tam instrukcja ma na ten temat do powiedzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jslanina

W instrukcji o tym nie ma słowa ale podobno nissan to zaleca. Jai pewnie tak zrobię, bo koszt spory nie jest a jakoś większy spokój z użytkowania autka.


Dobra - autko w przyszłym tygodniu na bank ma już przegląd (bo licznik niebezpiecznie zbliża się do 4k).

 

Moje uwagi po tym dystansie:

 

1. Grzejąca klimatyzacja! Problem znany z QQ - a jest to dość uciążliwe,

2. Trzeszczące drzwi kierowcy - oj nie lubię takich pierdółek,

3. Regulacja maski silnika (po wietrznej przygodzie na autostradzie),

 

W sumie więcej uwag nie mam...

 

Spalanie średnie (z ostatnich 3000 kilometrów) dzisiaj spadło poniżej 7 litrów i to pomimo ciągłej jazdy napędu w trybie auto.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Strider

(...)

 

Spalanie średnie (z ostatnich 3000 kilometrów) dzisiaj spadło poniżej 7 litrów i to pomimo ciągłej jazdy napędu w trybie auto.

 

Z moich obserwacji wynika, że tryb auto wiele nie zwiększa spalania, bo przy takiej trasowej jeździe to ten napęd działa w jakimś tam minimalnym procencie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jslanina

Autko po pierwszej zalecanej wymianie oleju. Usterkę klimatyzacji potwierdzono (rozbieżność wskazań pomiędzy temperaturą zadaną a rzeczywistą wynosi 5 stopni) jednak wymiana czujnika nasłonecznienia podejrzanego o przekłamania nic nie pomogła (okazał się sprawny). Także odczyty z panelu klimatyzacji są prawidłowe - wnioski - wymiana okablowania pomiędzy czujnikiem a klimatyzacją. Auto idzie na cały dzień do serwisu w przyszłą środę tj 18.02. Dam znać czy uporają się z niesforną klimatyzacją.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
gregson
Napisano (edytowane)

Powiedzcie mi czy nowy X-trail ma nawiew na tylne siedzenia i czy ma klimatyzowany schowek.

Jesli ma to jak to jest rozwiazane?

Nawiew na tyl: czy temperatura jest tam w jakis sposob dodatkowo ustawiana? Czy jest cos jak osobne pokretlo od regulacji nawiewu/temperatury do nawiewu na tyl?

Klimatyzowany schowek: pytanie to samo co do nawiewu :)

Pytam poniewaz probuje zebrac informacje na temat ewentualnego montazu tych zeczy w nowym QQ -wersje rosyjskie to maja, natomiast europejskie juz nie.

Edytowane przez gregson

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jslanina

Ma nawiew na tył i ma wentylowany/podgrzewany schowek na napoje. Nie ma tam osobnej regulacji temperatury jedynie pokrętło siły nawiewu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
gregson

Ale to chcesz powiedziec ze jest na masce dodatkowe pokretlo od sily nawiewu na tyl?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jslanina

Nie ma pokrętła do ustawiania siły nawiewu na tył na panelu przednim. Z tyłu można tylko przysłonić nawiew (a szkoda, że nie pokusili się o 3 lu 4 strefową klimę :) ).

 

Co do klimy - ponieważ nie zdecydowałem się na oddanie auta do serwisu na cały dzień aby powalczyli z nią na wtorek umówiłem się na regulację czujnika temperatury (bo da się to zrobić z komputera) w zakresie 3 stopni. Dam znać czy poprawi to komfort użytkowania klimy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
contraband

- Czujnik braku pasów pika już przy 20km/h, co jest przegięciem, czasami chciałbym przestawić auto i to denerwuje (w t31 było to optymalne 30km/h)

 

- Kiedy przegonisz go na czwórce ponad setkę - komputer sugeruje zmianę na bieg piąty, a nie szósty. Oczywiście po wrzuceniu piątki, sugeruje zmianę na "6".

 

- Po ~5kkm przestało działać podgrzewanie foteli

 

- krople deszczu robią za samochody w martwym polu

 

- brak miejsca na gaśnicę ?!?!??!

 

- lewarek zamocowany w taki sposób, że zrywasz skórę z palców, a potem nie wiem jak go włożyć (przynajmniej ja ;-)

 

- nieco nieintuicyjny panel, zwłaszcza nawiewów

 

- zamieniłbym miejscami podgrzewanie foteli z gałką napędu + USB

 

- czujnik zmierzchu czasami nie daje rady. Żeby latem nie przełączał za wcześnie na mijania - trzeba go opóźniać, ale wtedy ma duuuży problem, żeby je włączyć podczas jakichś opadów, czy niższej widoczności

 

- przy dużym zabrudzeniu - spryskiwacz tylnej szyby nie zdąży spryskać dolnej jej części i przez ~10 ruchów wycieraczka czyści tylko górną część szyby, a na dole marze się błoto.

 

- brak przełączania między stacjami w kierownicy (albo jestem głupi)

 

- czujnik zmęczenia kierowcy działa na jakichś głupich zasadach, których nie rozumiem i w ogóle nie pokrywają się z rzeczywistością

 

- przy otwartym szyberdachu, zimowy płyn do spryskiwaczy wpada w oczy dzieciakom 

 

- silnik jednak za słaby

 

- ale oszczędny

 

- fajny patent z pionowym ustawieniem małej półki w bagażniku i w ogóle ciekawie go rozwiązali. Plus za wielkość bagażnika po wsunięciu tylnych foteli. Minus za rozmiar po ich odsunięciu, minus za NIEUSTAWNOŚĆ bagażnika w każdym położeniu. Minus za zasłanianie tylnej szyby przez roletę bagażnika, kiedy jest schowana, a zapomnisz końcówki rzucić w dół(nieintuicyjne). I jeszcze w obrębie bagażnika - żałosna jest ta lampeczka z jednej strony, gdzie zawsze coś wożę i wieczorem niczego nie widać.

 

- nie da się wyłączyć systemu stop/start? 

 

Jak mi się coś przypomni, dopiszę.

Edytowane przez contraband

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
RATLOX

Podgrzewanie foteli przestaje działć gdyż jest termostat. Najpierw się nagrzewa na maksa potem go wyłącza i dopiero jak wystygnie uruchamia się ponownie. Co do szyber dachu i systemu pikaczy bezpieczeństwa to się nie wypowiem bo moja wersja ich nie ma. Ale z tego co wiem to nie tylko przypadłość xa że reaguje na duchy. Komputer zawsze sugeruje jeden kolejny bieg w dół lub w górę i chyba dotyczy to każdego samochodu. System start/stop wyłączasz przyciskiem z lewej strony pod kierownicą. Ale ponowne uruchomienie samochodu powoduje ponowne jego załączenie więc trzeba tak w koło go wyłączać po każdym uruchomieniu samochodu. Oco chodzi z tą gałką i ścieraniem skóry? Jaki masz już przebieg ?

Edytowane przez RATLOX

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Strider

(...) Ale z tego co wiem to nie tylko przypadłość xa że reaguje na duchy. (...)

 

To jest przypadłość systemów opartych na kamerce zamiast na radarze - te drugie są mniej zawodne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
RATLOX

To by wiele tłumaczyło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
contraband

Podgrzewanie foteli przestaje działć gdyż jest termostat. Najpierw się nagrzewa na maksa potem go wyłącza i dopiero jak wystygnie uruchamia się ponownie. Co do szyber dachu i systemu pikaczy bezpieczeństwa to się nie wypowiem bo moja wersja ich nie ma. Ale z tego co wiem to nie tylko przypadłość xa że reaguje na duchy. Komputer zawsze sugeruje jeden kolejny bieg w dół lub w górę i chyba dotyczy to każdego samochodu. System start/stop wyłączasz przyciskiem z lewej strony pod kierownicą. Ale ponowne uruchomienie samochodu powoduje ponowne jego załączenie więc trzeba tak w koło go wyłączać po każdym uruchomieniu samochodu. Oco chodzi z tą gałką i ścieraniem skóry? Jaki masz już przebieg ?

 

Ale po pierwszym załączeniu też nie działa. Jeszcze przetestuję. Do około 5 tys km działało dobrze.

 

Nie zauważyłem przycisku pod kierownicą! Jutro zerknę :) 

 

Nie pisałem nic o ścieraniu skóry.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
RATLOX

Miałem na myśli skórę z palców o której pisałeś w sprawie lewarka. Dokładnie przycisk wyłączania start/stop znajduje się obok przycisku wyłączania czujników parkowania na konsoli z lewej strony pod kierownicą

Edytowane przez RATLOX

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
contraband

Miałem na myśli skórę z palców o której pisałeś w sprawie lewarka. Dokładnie przycisk wyłączania start/stop znajduje się obok przycisku wyłączania czujników parkowania na konsoli z lewej strony pod kierownicą

 

Dzięki, faktycznie tam jest i działa. Szkoda, że jednorazowo. Denerwowało mnie to zimą. Latem nie będę tak zwracał uwagi, kiedy motor szybciej nabiera temperatury, a świecą tylko LEDy.

 

Muszę zweryfikować narzekanie na wyświetlanie biegów. Przy prędkości ponad 100km/h na czwartym biegu - sugeruje zmianę na szósty.

 

Lewarek jest w bagażniku po lewej i dziwnie siedzi. Szczerze mówiąc - nie włożyłem go w sposób, jaki byłtam wcześniej - poświęciłem na to 5 minut i mi się nie udało. Nie wiem, jak być powinno. Mało miejsca, plastiki ostre...

 

Co do drażniących rzeczy to przypomniało mi się jeszcze jedno... Kiedy otworzysz drzwi i wyłączysz silnik, to cały czas pika czujnik otwartych drzwi. DZIĘKI! W życiu bym nie powiedział, że są otwarte - wszak chcę wyjść...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Strider

@contraband zaraz Ci powiedzą, że jesteś hejterem T32... :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
contraband

A ja ci powiem, że jestem użytkownikiem. Wady drażnią. Rzeczy pozytywną utrwalają się po jakimś czasie.

t31 jest sporo milszy, chociaż mam go w ubogiej wersji. Jest bardziej użytkowy. Szczególnie bagażnik, a i silnik sporo mocniejszy. To takie podstawowe rzeczy, które dają spory obraz o aucie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Strider

A ja ci powiem, że jestem użytkownikiem. Wady drażnią. Rzeczy pozytywną utrwalają się po jakimś czasie.

t31 jest sporo milszy, chociaż mam go w ubogiej wersji. Jest bardziej użytkowy. Szczególnie bagażnik, a i silnik sporo mocniejszy. To takie podstawowe rzeczy, które dają spory obraz o aucie.

 

Wiem i jako były użytkownik T31 potwierdzam Twoje spostrzeżenia. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
karibox1

Dzięki, faktycznie tam jest i działa. Szkoda, że jednorazowo. Denerwowało mnie to zimą. Latem nie będę tak zwracał uwagi, kiedy motor szybciej nabiera temperatury, a świecą tylko LEDy.

 

Muszę zweryfikować narzekanie na wyświetlanie biegów. Przy prędkości ponad 100km/h na czwartym biegu - sugeruje zmianę na szósty.

 

Lewarek jest w bagażniku po lewej i dziwnie siedzi. Szczerze mówiąc - nie włożyłem go w sposób, jaki byłtam wcześniej - poświęciłem na to 5 minut i mi się nie udało. Nie wiem, jak być powinno. Mało miejsca, plastiki ostre...

 

Co do drażniących rzeczy to przypomniało mi się jeszcze jedno... Kiedy otworzysz drzwi i wyłączysz silnik, to cały czas pika czujnik otwartych drzwi. DZIĘKI! W życiu bym nie powiedział, że są otwarte - wszak chcę wyjść...

czy dzieje się to przy włączonych swiatłach ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
contraband

czy dzieje się to przy włączonych swiatłach ?

 

Nie wiem. Mam na >auto<. Po wyłączeniu silnika, w ciągu dnia już chyba nic nie świeci. Wieczorem jeszcze pozycje świecą jakiś czas.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
karibox1

a zrób na off i wtedy otwórz drzwi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×