Skocz do zawartości
arczi44

[T31] Zablokowane tylne drzwi

Rekomendowane odpowiedzi

arczi44

witam serdecznie

mam problem z drzwiami, konkretnie chodzi mi o tylne lewe drzwi, pasazera za kierowcą. Nie mogę ich otworzyć, ani od wewnatrz, ani od zewnątrz, nie reagują wogóle na pilota. Z pozostałymi drzwiami problemu nie ma. Czy ktoś z Was miał problem takowy, a może sa spece mechanicy na forum.

Dziękuję

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
karibox1

rozbierz boczek i będziesz wiedział, setki razy opisywane na forum

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Miras-jk

Witam

Ja również mam prroblem z tylnymi drzwiami, tylne lewe nie otwieraj się z żadnej strony, na dodatek od paru dni tylne lewe mogę otworzyć tylko od zwenątrz.

Gdyby ktoś z Was podrzucił mi jakieś rowiązanie, byłbym wdzięczny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
aabb
Napisano (edytowane)

Jeśli otwierają się tylko od zewnątrz sprawdź przełącznik "antydziecięcy", może się przypadkowo przełączył.

Edytowane przez aabb

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Miras-jk

Jeśli otwierają się tylko od zewnątrz sprawdź przełącznik "antydziecięcy", może się przypadkowo przełączył.

Dzięki za podpowiedź,

Wiem że od strony ulicy ze względu na dziecko miałem drzwi od wewnątrz zablokowane, natomiast po jakimś czasie przestały się otwierać za pomocą klamki. Natomiast drugie drzwi mają  przełącznik  w pozycji open.

Nie wiem czy  jest to awaria elektryki, czy też psują się mechaniczne części zamka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
grajus

Witam was.  Mam X- Traila 2008 w dieslu. W zeszłym tygodniu zablokował sie zamek w drzwiach pasażera z tyłu- nie można otworzyć z zewnątrz. Wczoraj żona mówi że drugie z tyłu drzwi to samo.  Zeszłej zimy nie było probla.  . Był myty jakieś 2 tyg temu jak nie było jeszcze mrozów -może to? I co ja bidny mam począć.....?

Ktoś miał taki problem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
marcinok

Najprawdopodobniej odczepiła się linka z klamki. Mróz + woda= taki efekt. Trzeba rozebrać drzwi, przesmarować zamek i założyć linkę. Z drzwiami z blokadą od wewnątrz może być większy problem bo ciężko będzie rozebrać drzwi ich nie otwierając.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ciaki

@grajus, u mnie jest to samo, problem pojawił się też po myciu. Pomaga nagrzanie samochodu, wtedy zamki rozmarzają i normalnie da się otworzyć. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mundek28

myślenie jest zródłem sukcesu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
karibox1

właśnie. w tym celu musisz rozebrać zamki wewnętrzne i je umyć. Potem musisz je przesmarować dobrym smarem. To dopiero zadziała. Sprawdzone na t30. Inaczej całą zimę będziesz się z tym woził.

Edytowane przez karibox1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ciaki

Ja zasadniczo też walczę z tym problemem, tylko brak natchnienia, żeby rozebrać drzwi, bo zimno... Karbox1, jaki smar polecasz do przesmarowania zamka po myciu? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
gkowal

Generalnie to te zamki w X'ach w wersji T30 i T31 to jakaś porażka. Bardziej mi to wygląda na problemy konstrukcyjne niż na zaniedbania użytkowników. W żadnym innym samochodzie nie walczyłem i nie miałem tyle problemów z zamkami co z X'em. Czyszczone i smarowane były już kilka razy i zimą problem notorycznie powraca. Niestety zawsze gdy jest dużo wilgoci w powietrzu (samochód stoi na dworze) i potem łapie mróz. Cięgna przymarzają i przestają działać. Jedyne rozwiązanie to ciepły garaż, w którym można się pozbyć wilgoci z samochodu. O dziwo nie ma problemów, gdy przed wystąpieniem mrozu jest sucho.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
karibox1

Auto moje stoi na zewnątrz. Po umyciu zamków, wysuszeniu i nasmarowaniu nie mam problemów już długo. Można przeczytać cały wątek z t30. Smar trzeba ogarnąć jakiś dobry co wytrzymuje -40. Zwykły zielony łt też może być ale lepiej biały suchy ptfe firmy wurth

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
gkowal

Auto moje stoi na zewnątrz. Po umyciu zamków, wysuszeniu i nasmarowaniu nie mam problemów już długo. Można przeczytać cały wątek z t30. Smar trzeba ogarnąć jakiś dobry co wytrzymuje -40. Zwykły zielony łt też może być ale lepiej biały suchy ptfe firmy wurth

 

Zgoda, ale sam napisałeś, że przynajmniej ten jeden raz rozbierałeś i smarowałeś zamki.

Co więcej, jak już robi się problem z zamkami to na skalę globalną, przestają działać wszystkie lub większość z nich.

W innych samochodach nawet mi do głowy nie przychodziło, że mam się pochylać nad konserwacją wszystkich zamków, bo nawet pojedyncze nie sprawiały problemów.

 

Natomiast jak najbardziej zgadzam się z twoja opinia jak to zrobić, gdy już jesteśmy zmuszeni do wykonania tej roboty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Thunder

Ja z zamkiem miałem tylko raz problem.

Auto stało na mrozie i nie dało się otworzyć drzwi kierowcy.

Przeszło samo i nic z tym nie robiłem.

Być może dużo zależy od aury... najpierw wilgoć i nagle mróz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
grajus

Dzięki za sugestie. Niestety sam nie mam czasu ani ciepłego miejsca żeby to zrobić. Jutro jestem umówiony u kumpla mechanika. Dam znać jak się to skończyło. Może będą jakieś wskazówki dla wszystkich .

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Szrek

U mnie parę dni temu to samo tylko z przodu. W moim przypadku nie pomogło ogrzewane pomieszczenie. Zabrałem się nawet za rozebranie drzwi i faktycznie chyba z klamki ześlizgnęło się kowadełko z linką - ale piszę chyba bo jest tam tak ciasno że ciężko rękę włożyć. Skręciłem wszystko i jak będę miał więcej czasu i cierpliwości to znowu z tym powalczę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
karibox1

najgorzej, że trzeba rozebrać pięć zamków. ale robi się to raz w życiu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
grajus

No witam.

Naprawione!! Hura . Tylko nie wiadomo na jak długo. Okazało się że z zamkami wszystko ok. Pospadały podobno tę metalowe linki/cięgna i się przy okazji pogięły. Powiedział że to prawdopodobnie wina wody która sie tam dostała.

Wniosek : nie myć auta w zimie... ale to i tak może nie pomóc.

 

pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
karibox1

woda nie jest przyczyną zapewniam. Pospadały bo ciągnąłeś na siłę. Tylko mycie i smar. Problem wróci. To pewne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tomcio193

Jeżeli chodzi o drzwi kierowcy w T-31, to doszedłem już do perfekcji, cała operacja zajmuje mi ok 30 min.  Rozbierania trochę jest, nawet szybę trzeba wyjąć 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
marcinok

tomcio193 to może jakiegoś manuala zrobisz. Mam to samo :(

Do etapu wyciągnięcia szyby wiem co i jak ale co później..?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tomcio193

Jak masz już wybebeszone drzwi od wewnątrz tzn. zdjęty boczek, plastik pod boczkiem,  wyjęta szybę oraz zdemontowane prowadnice szyby, to kolejnym krokiem jest demontaż klamki.

W tym celu należy otworzyć drzwi, od szczytu drzwi zdjąć zaślepkę pod którą kryje się śruba. Trzeba ją odkręcić - spokojnie jest zabezpieczenie, nie wpadnie gdzieś w drzwi. Jak już mamy wykręconą śrubę to należy wyciągnąć zamek z drzwi. Do zamka od wewnętrznej strony podłączone jest cięgno prowadzące do zatrzasku drzwi - nie trzeba tego rozpinać. Aby wyjąc zamek trzeba pociągnąć klamkę i w tej pozycji wysunąć zamek. Jak już zamek jest wysunięty to należny w miejsce zamka przesunąć klamkę i wyjać ją. Na otworach po klamce znajdują się plastikowe podkładki ,które są jednocześnie klipsem trzymającym  wewnętrzna część klamki. Po zdjęciu tych podkładek, wewnętrzna cześć klamki należ wyjąć i na nią założyć linkę, a potem wszytko w odwrotnej kolejności poskładać.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
borge

plusik na zachete ; ) a skoro to tylko 30 min to tym bardziej mozesz zrobic fotomanual jak wspomnial marcinok, bedzie dla potomnych

 

pozdrawiam

Edytowane przez borge

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kiel

witam miałem a raczej mam  ten sam problem z zamkiem lewy przód oczywiście problem z linką która spadła ,no to demontaż tapicer klamki założenie linki wszystko działa wiec skręcam , zamykam drzwi i klops nie da się otworzyć ani od zewnątrz ani od środka ma ktoś jakiś pomysł o demontażu tapicerki przy zamkniętych drzwiach nie ma mowy klamki niby działają prawidłowo wygląda to na awarie zamka jak by ta zapadka w zamku się nie podnosiła 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×