Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

NISSAN MICRA K10 1.2 SUPER S -> swap SR20DE


majchrzok1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Na wstępie chciałbym zaznaczyć, iż nie ładnie ze strony moderatorów usuwać tematy i blokować konta po 9 latach od rejestracji tylko i wyłącznie za nietolerancje i uprzedzenia, bo zapewne jejmości nie podobał się mój awatar... to było conajmmniej nie na miejscu...

 

 

ale wracając do tematu

 

Chciałbym przedstawić Wam moje nowe hobby w postaci:

MODEL
Nissan Micra K10 z  1997r.- w dowodzie ma że to składak

SILNIK:
 był 1.2  -> jest sr20de z nissana sunny, skrzynia gti, półosie spawane na zamówienie, przeguby seria z gti, zwrotnica micra k11 z piastą z 100nx'a połączone łożyskiem z MG.

WYDECH:
rury 2,25" na jednym tłumiku środkowym z saaba turbo oraz końcowym przelotowym typu WM

DOLOT:
seryjna rura zakończona stożkiem

ZAWIESZENIE:
Przód gwint z seata ibizy + poliuretany z micry k11+ zwrotnica i wahacz, piasta z sunny.
Tył amor seria+ sprężyna z reno...

KOŁA:
prawdopodobnie zostaną fabryczne z 100nx gti

HAMULCE:
pompa z 100 gti, serwo z 100nx 1.6, zaciski przednie sunny gti, tył seria

WNĘTRZE:
zegary + kierownica z sunny gti, reszta raczej seria...

BODYKIT:
seria z wersji k10 super s. do szczęści brakuje tylko przedniego zderzaka z tej że wersji...

INNE:
Chłodnica z sunny gti,
Pompa paliwa z mercedesa
Elektryka z sunny gti z poprzerabianymi kostkami pod micrę
Dystanse kół 12mm + dłuższe szpilki
A resztę dowiecie się dalej:)


trochę historii o aucie...

03.09.2013
otóż, cały czas chciałem kupić sobie jakieś auto- najbardziej 100nx w postaci drugiej sztuki. szukałem szukałem i nic ciekawego nie było. Rozglądałem się  również za nissanem sunny coupe b12... ale podobnie jak w przypadku 100nxa wszystkie były mocno pokorowodane. tak więc wpadłem na pomysł, że kupie sobie micre k10. poszukiwania trwały trochę czasu, aż udało się wyrwać ładną, zdrową sztukę wolną prawie w 100% od korozji. niestety składak po jakiś przygodach wypadkowych... ale no już trudno.
za całe 780zł stałem się szczęśliwym posiadaczem micry K10 w kolorze czarnym.

tak wyglądała zaraz po zakupie:

cw6v.jpg

a6tu.jpg

1ui7.jpg

zsgq.jpg

jako, że chciałem auto w którym mógłbym sobie bez spiny i oglądania sie na innych realizować swoje wizje mechanika, postanowiłem troszkę ją ulepszyć...
w tym miejscu dodam , że nigdy w życiu nie wyciągałem silnika z auta, nigdy nie byłem mechanikiem bardziej niż takim co wymiana amortyzatory, klocki czy wahacze. tak więc jestem w 100% amatorem, bazującym na wiedzy z internetu i podpowiedzi znajomych. wszystko oprócz spawania i czynności w których potrzebny jest specjalistyczny sprzęt robiłem sam :mrgreen:  zaplecze warsztatowe jak widać opiera się na garażu z kanałem, małej wiacie, wózku widłowym, podstawowych kluczach oraz pomysłowości i uprzejmości znajomego mechanika, który wspierał mnie kluczami mniej typowymi typu nasadka do odkręcania nakrętki z przegubu…
tak że ten- jeśli robie coś wbrew sztuce mechanicznej to przepraszam...
w końcu mogłem sie troszkę pobabrać w smarach ze spokojem i bez obawy, że jak coś zepsuje to będzie żal.. :mrgreen:

tak więc zaczynamy...
nowe serce czeka na przeszczep  :-)
19dk.jpg

10.09.2013

micra pozbyła sie całego wnętrza oraz silnika:

g272.jpg
4uky.jpg
qv7a.jpg

w tym momencie było wszystko zbyt piękne aby było prawdziwe. przy przymierzaniu SRa do budy micry załamałem sie po całości, nic nie pasowało, silnik jest zbyt wielki... ale trochę godzin na przemyślenia, konsultacji i poczytanych podobnych projektów udało się jakoś go upchać.. a było to dokładnie 28.09.2013 r.

ii41.jpg
ls0u.jpg
g742.jpg
lujq.jpg

5.10.2013
elektryka była na miejscu...

kkg0.jpg
dzdp.jpg
b9e9.jpg

i w tym momencie miało być łatwo i z góreczki bo wystarczyło tylko zamontować pompę paliwa i teoretycznie silnik miał odpalić... ale jak wiadomo, nigdy nie jest tak jak by się chciało... pierwsza pompa paliwa  przyszła- nie sprawda. druga zamówiona sprzedana poza allegro...trzecia w końcu u mnie.
 podłączona i co ? d*pa. silnik nie odpala. wywala błąd czujnika położenia wału. aparat zapłonowy wymieniony -auto nadal nie odpala. dodatkowo podczas kolejnych autodiagnostyk z service manual co może być zrąbane uwaliłem sobie sterownik silnika...
w tym miejscu chciałbym podziękować koledze foo oraz krukon za pomoc co może być przyczyną w/w problemów...

do rzeczy 16 listopada auto wyglądało tak:
postanowione, iż do momentu jak silnik nie zapali nie robie nic innego przy aucie…
8166.jpg
1jvr.jpg

w końcu nadszedł ten dzień- dzień 7 grudnia 2013r.
podłączyłem wszystko jak należy wraz z nowym kompem, przekaźnikiem przy komputerze, sprawdzonymi świecami, wtryskami itp… auto w końcu odpaliło :mrgreen:

http://www.youtube.com/watch?v=EttrJEi1KaM&feature=youtu.be

28.12.2013

auto na dzień dzisiejszy wygląda tak:
nijk.jpg
4dli.jpg

CI co swapowali do micry SR20 wiedzą że największy problem stwarza przeniesienie napędu. Osobiście chciałem od razu zbudować ten element  na półosiach i przegubach z sunny gti. Tak więc szukałem idealnego rozwiązania… wybór padł na:
zwrotnica z micry k11 wersja bez abs-> w to wchodzi łożysko z rover maestro-> i w wchodzi piasta z sunnego.  jako że piasta z sunnego ma minimalnie mniejszą średnice niż łożysko z rovera trzeba było zastosować taki myk:
ysh1.jpg
i tu ładnie prezentuje się nowa gotowa zwrotnica:
e2rv.jpg
hq19.jpg

Ogólnie, jak by się mogło wydawać że to takie proste… proste nie jest i nie będzie. Nie pasuje nic. Nawet głupie mocowanie linki gazu trzeba było przerobić… belka pod silnik wyspawana jest od początku, bo ta seryjna nie pasuje.
tak jak pisałem prędzej wszystko robie sam, zazwyczaj tylko w weekendy tak więc niestety wszystko trwa...\

 

 

micra aktualnie wygląda tak:

twBOy0sY.jpg 6Aibp8JF.jpg sT12JdKP.jpg bJ2HrWFT.jpg F7bsD9zt.jpg UWHChsCH.jpg

 

i jeździ tak:

elastyczność micry na 4 i 5 biegu.






i jeszcze porównanie z 100nx w DSie

 

 

aktualnie z wynikłej sytuacji autem jeżdzę na codzień do pracy około 40 km tak więc nic się nie dzieje.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wstępie chciałbym zaznaczyć, iż nie ładnie ze strony moderatorów usuwać tematy i blokować konta po 9 latach od rejestracji tylko i wyłącznie za nietolerancje i uprzedzenia, bo zapewne jejmości nie podobał się mój awatar... to było conajmmniej nie na miejscu...

 

 

konto może zostać przywrócone, nie ma z tym żadnego problemu, wystarczy nie prowokować a Twoja aktywność ostatnimi czasy była dość znikoma czekam na decyzję 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

konto może zostać przywrócone, nie ma z tym żadnego problemu, wystarczy nie prowokować a Twoja aktywność ostatnimi czasy była dość znikoma czekam na decyzję 

jak takie "nagrody" dostaje się za wzmożoną - co wg niektórych prowokacyjną aktywność to ja chyba jednak podziękuje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma problemu, wystarczy przestrzegać pewnych zasad :D

 

ehhh jak dzieci :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brak sprzetu pomiarowego uniemozliwia dokladne zbadanie czasu do setki ale w granicach 6.5s mysle ze jest obecnie do osiagniecia.

Killer, demonem zakretow nie jest ale stabilnoscia w zakretach na rownej nawierzchni dorównuje 100nx'owi na seryjnym w 100% sprawnym zawiasie tak wiec tragedii nie ma. Na jakies oesy sie nie nada bo wiadomo, na ciasnych zakretach wyjezdza przodem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...