Skocz do zawartości
stacho

[T31] Drgania, wibracje auta i kierownicy przy V>100km/h

Rekomendowane odpowiedzi

stacho

Cześć,

 

Mam problem ze swoim X'em, pojawiły się nieznaczne wibracje na kierownicy i na całym aucie ale tylko przy prędkościach powyżej 100km/h, autem przejechałem już 25kkm od zakupu i nic takiego wcześniej nie miało miejsca. Obstawiałem koła, ale tydzień temu sprawdziłem cały komplet, felgi proste, koła idealnie wyważone - dalej to samo. Luzów w zawieszeniu nie ma, byłem na szarpakach z okazji przeglądu w kwietniu, sam też sprawdzałem końcówki drążków kierowniczych i sworznie wahaczy - jest OK. Nie ma znaczenia czy napęd jest w 2WD czy AUTO, półośki napędowe raczej odpadają, na drgania nie ma wpływu np. dynamiczne przyśpieszanie, przy hamowaniu brak drgań więc to nie tarcze, zresztą klocki/tarcze wymieniałem sam jakieś pół roku temu, zaciski przesmarowane więc to też nie wina np. nie odbijających klocków...

 

Czy ktoś z Was miał podobny problem i co tu może być przyczyną, może wał napędowy, łożyska podpory wału...

 

Pacjent to: X-Trail T31 2.0dCi 150KM 2008r, przebieg 105kkm

PS. Jeżeli ktoś ma do polecenia dobry warsztat do serwisowania X'a w Warszawie (południe) bądź okolicach to też będę wdzięczny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dąb'13

Ciekawy temat... Napisz proszę, jak coś ustalisz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
karibox1

jeśli tydzien temu sprawdzałeś komplet czyli zmieniałeś felgi to bym sprawdził dokładniej czy nie odleciał ciężarek albo coś z oponami...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
stacho

Koła jednak, okazały się mega niewyważone, na hunterze z testem drogowym wyszło nawet 70g niegowagi na dwóch kołach, same felgi i opony bez zarzutu. Wczesniej wyważałem w dobrym (tak mi się wydawało) serwisie oponiarskim, a się taka kupa zrobiła... chociaż przez miesiąc nie mialem drgań, niedawno się pojawiły.

 

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zbyszek2015

Miałem podobne objawy - serwis wymienił wał napędowy (na gwarancji) i jak ręka odjął!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
stacho

Miałem podobne objawy - serwis wymienił wał napędowy (na gwarancji) i jak ręka odjął!

Możesz napisać jakie te drgania były, dziwne przecież wał sam się nie rozważa, chyba że sie go uszkodzi...

 

U mnie niestety dalej to samo, myślałem że wyważenie pomoże...

 

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
apaczxtrail

Witam.

 

Mam bardzo podobne drgania. Auto kupiłem dwa miesiące temu auto  2008r , 150 KM, przebieg 156000 km. Objaw tak jak w pierwszym temacie opony nowe Continental Conti Plus, drgania pojawiaja sią przy około 100 km/h i przy 120 zanikają ,ale ja podejżewam , że amplituda drgań przy tej prędkości jest dużo wyższa i po prostu są one nie wyczuwalna. Bez znaczenia czy napęd jest na tył czy dołączany przód dragania są takie same. Podpory wału lub łożyska podporowe wału to możliwa diagnoza. Czy ktoś się spotkał z takim przypadkiem proszę o pomoc.


Witam.

 

Mam bardzo podobne drgania. Auto kupiłem dwa miesiące temu auto  2008r , 150 KM, przebieg 156000 km. Objaw tak jak w pierwszym temacie opony nowe Continental Conti Plus, drgania pojawiaja sią przy około 100 km/h i przy 120 zanikają ,ale ja podejżewam , że amplituda drgań przy tej prędkości jest dużo wyższa i po prostu są one nie wyczuwalna. Bez znaczenia czy napęd jest na tył czy dołączany przód dragania są takie same. Podpory wału lub łożyska podporowe wału to możliwa diagnoza. Czy ktoś się spotkał z takim przypadkiem proszę o pomoc.

Sam wał się nie uszkadza ale łożyska igiełkowe w krzyżakach się wyrabiają i dlatego wymienia się krzyżaki i wyważa wał. Zrobiłem to wszystko , jest dużo lepiej ale jeszcze delikatne wibracje prawie niezauważalne są na przedniej osi i słabe wycie z tyłu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zbyszek2015

Wał sam się nie "rozważa", ale prawdopodobnie nastąpiło zużycie materiału - łożyska! Wibracje występowały w okolicach 1700 obrotów. Czy to wina wału można sprawdzić wymontowując go i pojeździć tylko na przednim napędzie.


Podczas przyśpieszania  -  od 1800 do 1900 obr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
maac

Miałem taki sam objaw, okazało się że mam całkowicie zużyte krzyżaki na wale. Skończyło się na regeneracji wału.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
stacho

Dalej jeżdżę z tym problemem, ostatnio w trasie w jedną stronę praktycznie nic nie wyczuwałem, ale w powrotnej znowu to samo, wibrują nogawki :D, telefon w uchwycie drga aż się obraz rozmazuje - takie objawy przy 120km/h, a żeby było ciekawiej to przy 140km/h praktycznie nie ma tych wibracji.

 

Ostatnio też doszła kolejna rzecz, w trakcie jazdy/przyśpieszania jeżeli obroty silnika są w przedziale 1700-2000 obr/min w rezonans wpada lusterko wsteczne, nie ma możliwości przeczytania nawet rejestracji auta z tyłu...

 

Podskoczę do serwisu wałów napędowych, może rzeczywiście krzyżaki/podpora padają.

 

edit:

Wał sprawdzony, jest dobry...

Edytowane przez stacho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
maac

Mam podobne objawy. Miałem naprawiany wał (krzyżaki były wybite), wał był wyważany. Mam podejrzenia co do podpory wału, tylko że u mnie drgania występują tpodczas długiego skrętu w prawo (długi łuk drogi) przy prędkości ok.100 km i to mnie zastanawia. Czemu akurat w trakcie jechania po długim łuku i do tego tylko podczas skrętu ?

 

Może ktoś ma jakiś pomysł ? Koła wyważone, opony nowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Thunder

(...) u mnie drgania występują tpodczas długiego skrętu w prawo (długi łuk drogi) przy prędkości ok.100 km i to mnie zastanawia. Czemu akurat w trakcie jechania po długim łuku i do tego tylko podczas skrętu ?

 

Może ktoś ma jakiś pomysł ? Koła wyważone, opony nowe.

Zawieszenie silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
fikolek2

W jednym z aut takie objawy miałem a przyczyną były przeguby w przednich piastach i nie wydawały żadnych niepokojących dźwięków przy ruszaniu ,nawet na skręconych kołach. Sprawdź jeszcze bo nie wiem czy X ma (posiadacze niech potwierdzą) ciężarek na długiej półosi, czasami sie potrafi przesunąć lub nawet odpaść.

Edytowane przez fikolek2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Berni32

Przeguby wewnętrzne będą raczej wyczuwalne podczas przyśpieszania, stawiałbym na wyważenie kół ( często po montażu nowych opon następuje zjawisko układania się ich i trzeba powtórzyć wyważenie kół, szczególnie w przypadku dużych balonów ) albo wał napędowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
maac

Sprawdzę ten wał jeszcze raz, wymontuje go i będę wiedział o co chodzi. Ale póki co czekam na lepsze warunki pogodowe. W każdym razie dzięki za rady

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
camello
Napisano (edytowane)

U mnie w każdym aucie drgania powodowały zuzywajace się ogumienie.

Odczuwalne było to przy prędkości 90-110 przy 120 wzwyż spokój. Teraz w jednym z moich aut też już siada ogumienie i telepie juz nawet przy małych prędkościach.

Zamień koła tył na przód i sprawdź efekt.

 

Ps.

Piszesz że nowe opony u mnie też były nowe, ale szybko wyszło że były trefne.

Edytowane przez camello

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
karibox1

jeśli lusterko to tylne opony. Zamień miejscami jak radzi camelloo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Barton

Spotkałem się z podobnym problemem co koledzy powyżej tj. wibracje na kole kierownicy przy prędkości ok 100-120 km/h i prędkości obrotowej  ~2000, zwłaszcza na lekkich łukach drogi. 

U mnie rozwiązaniem było kompleksowe zrobienie przedniego zawieszenia, w zasadzie wszystkie gumowe elementy zostały wymienione na nowe.

Do tego jeszcze wyważyłem porządnie koła żeby wyeliminować ewentualne bicie kół. Suma summarum jest dobrze :)

Krzyżaki na wale też zostały sprawdzone, luzu nie odnotowano.  

 

 

 

EDYTA:

 

Temat wibracji powrócił. 

 

Teraz ewidentnie sprawa dotyczy napędu na wszystkie koła (przynajmniej tak mi się wydaje).

Wcześniej nie było różnicy czy napęd działał na dwa czy cztery koła, ale od jakiegoś czasu wibrację występują tylko przy AWD, po przełączeniu na 2WD wszytko działa idealnie.

Drgania pojawiają się przy wyższych prędkościach obrotowych na każdym biegu (jazda na wprost), natomiast najbardziej są odczuwalne na dosyć szybko pokonywanych łukach drogi z nogą na gazie.  

 

Gdzie szukać przyczyny, wał (krzyżaki były wstępnie sprawdzone przez mechanika przy okazji naprawy zawieszenia)? 

Edytowane przez Barton

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
RS75T31

Witam

Mam identyczne objawy jak Stacho tzn. przy prędkości 120-140 km/h 2500-2700 obr. wibracje wyczuwalne pod pedałem gazu i przenoszą się po podłodze, zaczyna wibrować maska a nawet uchwyt z telefonu.Powyżej tej prędkości zupełnie nic się nie dzieje a przy niższych prędkościach wibracje widoczne w lusterku wstecznym powodują zupełne rozmycie obrazu ale wcześniejsze objawy nie występują.

Felgi proste, założyłem nowe opony letnie, wszystko wyważone, wcześniej sprawdziłem na kołach z samochodu żony i było to samo tylko mniej odczuwalne może z powodu innych opon.Dodatkowo przy hamowaniu biją tarcze, które nie tak dawno przetaczałem i założyłem nowe klocki. Jakiś czas było ok.

Mam jednak wrażenie że to dwie odrębne kwestie.

Nie mam przekonania że wibracje mogą pochodzić z wału bo praktycznie ostatnio ciągle jeżdżę na przednim napędzie więc wał się nie włącza chyba że automatycznie jest taka możliwość nawet w pozycji 2wd przy jeździe na suchej nawierzchni?

Możecie coś poradzić?- bo nie wiem od czego zacząć oprócz wymiany tarcz oczywiście.

X 2008 dci 173km

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zeshky

miałem takie coś w moim T30. sprawę załatwiła wymiana drążków kierowniczych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×