Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Past hour
  2. 76Marcin

    Radio Qashqai II

    Gra dobrze, raczej nie mam zastrzeżeń, ale wkurza mnie to przestawianie tego za każdym razem. A jakiego chińczyka kupiłeś. Jest coś takiego aby zamienić "bezinwazyjnie"?
  3. bhtom

    Co zamiast półeczki?

    Witam, Sorki, ale to takie trochę archaiczne rozwiązanie... Na Ali można kupić za paręnaście złotych fajne przetwornice 12V DC / 5V DC z wyprowadzonymi 4-rema gniazdami USB na płytce. Przetworniczkę montujesz pod tapicerką, a bezpośrednio z niej rozprowadzasz przewody do rejestratora czy dodatkowej nawigacji. Wtedy nie potrzeba tylu gniazd z wtykniętymi w każde ładowarkami, a i estetyka lepsza Są też woltomierze (podobne do twojego) z wbudowanym gniazdem USB do ładowania np. telefonu... Pozdrawiam.
  4. JACKO29

    Radio Qashqai II

    Powiem szczerze...miałem je ...i wyp....wywaliłem zaraz po kupnie.Zamieniłem na taniego Chińczyka i gra w najlepsze.
  5. Today
  6. Kazik_R52

    X Trail automat - drgania przy stałej jeździe

    Tak w skrocie, nieprawidlowy poziom oleju , zwlaszcza za duzo to nieprawidlowa praca skrzyni i jej przegrzewanie Nie mam teraz dostepu do serwisowki a wiec przedstawie Ci ogolne zasady z glowy. Ta zatyczka to tylko zatyczka na dolewanie , kiedys byl tam bagnet, da sie to podwazyc malym srubokretem i zdjac. Prawdopodobnie jak w pozostalych cvt nowszej generacji, olej w tej skrzyni sprawdzamy tylko przy odpowiedniej temperaturze plynu otworem kontrolnym, przelewowym. Odpowiednia temperatura np odczytana z programu cvtz50 (pewnie okolo 40-45stopni) auto wypoziomowane, silnik wlaczony, skrzynia na P, odkrecamy korek przelewowy i ma leciec bardzo cienka linia olej, tuz przed kapaniem, z reguly najpierw dolewa sie pol litra oleju, zeby widac jak z duzej lini ucieka olej do malej i szybko sie korek zakreca . Mozna tez skonsteuowac wlasny bagnet do dontroli Poczytaj troche w dziale Murano nowsze modele od 2015...opisywalem to
  7. 76Marcin

    Radio Qashqai II

    W załączeniu foto. W załączeniu foto.
  8. Pawel084

    Cieknąca pompa wtryskowa i wtryskiwacz

    Tam wystarczy tylko nastawnik odkręcić i ewentualnie skorygować dawkę na biegu jałowym. Aby to zrobić bez wyjmowania pompy trzeba kolektor ssący zdjąć. Bo po co całą pompę wyjmować? To jest taka sama pompa jak w vw. Tyle że w naszym przypadku jest do niej ciężki dostęp. Myślałem że ktoś z Was już to robił i się podzieli informacjami. Ja pracuję jako mechanik i zdarzało mi się robić to sam ,ale np.w audi i vw. Tam jest łatwiej. I nie jest to jakaś kosmiczna technologia że trzeba to gdzieś wozić,bo skroją pewnie zacnie,a efekt może być mizerny i powiedzą że tak ma być,bo to jest stare auto. Takie niestety serwisy są w moich stronach. Podzielę się informacjami na ten temat jak to ogarnę. Może po nowym roku mi się uda. Jedyny problem jaki jest,to dostęp do programu komputerowego którym wypadałoby sprawdzić dawkę i napięcie na nastawniku. Ale popytam znajomych i może któryś będzie miał coś takiego.
  9. Synchronizator? Łożyska w skrzyni biegów?
  10. Witam, zaobserowałem, że podczas zmiany biegów, szczególnie na bieg 2, 6 i wsteczny gałka ciężko wskakuje po ich wbiciu. Dodatkowo słyszę dźwięk przypominający charakterystyczne chrupanie/chropowacenie/przejechanie papierem ściernym. Dźwięk ten słyszę także przy skierowaniu gałki zmiany biegów z pozycji wybitego biegu w lewo, do zmiany biegu na pierwszy bądź drugi, lecz jest on mniej intensywny. Dodam jeszcze, że około rok temu wymieniałem koło dwumasowe, wysprzęglik oraz sprzęgło. Miał ktoś taki przypadek? proszę o pomoc. Może coś z przekładnią biegów jest nie tak?
  11. 76Marcin

    Radio Qashqai II

    Qashqai II 2014vrok. Radio oryginalne, bez nawigacji. W ustawieniach jest głośność zawsze w połowie /50%/. Trzeba wejść w ustawienia aby zwiększyć poziom mikrofonu. Wieczorem załącze foto. Pozdrawiam.
  12. W polskim świecie tuningowym utarł się przesąd o fabrycznie złym rozwiązaniu smarowania silnika CA i ludzie zaczęli robić cuda, aby poprawić fabrykę. Czy robienie dodatkowym spływów z tyłu głowicy, wymiana smoka oleju na model z SR20, zmiana pompy paliwa na cd20 (?) jest konieczna aby silnik mógł pokonywać kilometry bez awarii ? Dlaczego np. w Australii CA uznawany jest za jedną z lepszych konstrukcji, z którego osiągane moce mogły by zawstydzić nie jednego RB?
  13. S13grako

    S13grako 2JZ

    Nowik86 dzięki ! Przyda się. Myślę , że w 2020 na wiosnę wyjedziemy w full specu wraz z kolorem A tymczasem rozpoczęły się pracę nad układem chłodzenia. Pierwotnie plan był taki aby na grubej chłodnicy Mishimoto umieścić wentylatory z Mondeo MK1,które pasują jak polskie plug&play. Polskie tzn, że kupujesz coś plug&play i okazuje się,że musisz przerobić, wyciąć, przespawać bo coś ,,lekko" (poważnie, jest takie stwierdzenie jak lekko nie pasuje, co usłyszałem od pewnego sprzedającego. Nosz k$#@wa, albo pasuje, albo nie pasuje !). Także, podczas mierzenia, okazało się,że z uwagi na gabaryty 2JZ, wentylatory się nie zmieszczą. W zamian tego zostały zakupione 2x305mm SPALe oraz jeden na chłodnice oleju, która też będzie przerobiona. W CA miałem 13 rzędową chłodnicę z profi podstawką z termostatem. Teraz wjedzie chłodnica 26 rzędowa, z trochę przesadzonym, przeliczonym wentylatorem (jak ja to zrobiłem, że kupiłem większy wentylator niż chłodnica) . Ogólnie chłodzenie będzie następujące. Jeden wentylator na chłodnicy oleju pchający, dwa w komorze silnika ssące. Do tego wjedzie chłodnica oleju wspomagania kierownicy. Tak, też się grzeje i to dość bardzo. Mówię oczywiście o torowych warunkach w cieplejsze dni. Mam nadzieję, że niema co się obawiać o chłodzenie, choć wielu przyzna, że 2JZ to termiczny potwór a jak wiemy, temperatura wrogiem osiągów silnika
  14. Zarejestrowany, ważne OC i badania (oba do czerwca 2020). Sprzedaję w całości. Cena 1500zł, do niewielkiej negocjacji. Stan jak na zdjęciach. Uderzenie z tyłu „doszło” do butli LPG (butla cała), z przodu nadziałem się na hak (doszło do chłodnicy – wygięta). Maska wygięta, ale się zamyka. Szyba i poduszki całe, zamek centralny działa. Auto mocno doinwestowane, przed kolizją w pełni sprawne (nadal odpala i jest w stanie jechać). Wyposażenie: - el. podgrzewane lusterka (dodane), - el. szyby (przód), - alarm fabryczny (dodany), - instalacja LPG sekwencja (Elpigaz), - klima (nie nabita), - regulacja i wspomaganie kierownicy, - radio CD. W ostatnim roku wymienione zostały: - silnik benzynowy 1.5 – na nowszy (faktyczny obecny przebieg: 155000km), - skrzynia biegów, - przekładnia kierownicza, - sprzęgło, - szyba przednia, - akumulator, - olej silnikowy (świeżo zmieniany, 3 dni przed kolizją), - podświetlenie wnętrza wymienione z żarówek na diody. Samochód regularnie naprawiany, po naprawie tego, co ma uszkodzone, nadal będzie w pełni sprawny (bez obaw jeździłem nim za granicę). Pali 7l gazu w trybie miejskim, 5l w trasie. Jak na swoje lata, samochód w doskonałym stanie technicznym. Posiadam do niego wszystkie niezbędne dokumenty oraz dokumentację większości napraw. Mankamenty: - rdza (dach, obok anteny i prawe nadkole), odpryski po kamieniach na lakierze, - pasek klinowy "piszczy" – stan paska dobry, do naciągnięcia napinacz, - mikro-nieszczelność klimatyzacji (mechanik nie znalazł, "ucieka" po kilku tygodniach), - butla LPG ważna do 2020r. Więcej szczegółów pod tel.: 606 326 382
  15. DINO

    Elektryczna blokada

    W związku ze związkiem i pewnymi planami, ostatnio @saydack podesłał mi linka do blokady https://ore4x4.pl/pl/blokady/330-blokada-mostu-hf-rd136-nissan-patrol-przod-terrano-tyl.html taka zamiennie zamiast sterowanej powietrzem, cena atrakcyjna do tego taka sama jak powietrznej a nie potrzeba kompresora, czyli wychodzi taniej,
  16. saydack

    Boost Tech demo/lab car

    Witam nowego kolegę eksperta! Robota pierwsza klasa, co do silnika bardzo lubię poprawianie producenta pozostając przy oryginale, więc kibicuje przy silniku CA Wizualna strona także wielce wysokiego poziomu - krótko mówiąc jestem zachwycony.
  17. S13grako

    Boost Tech demo/lab car

    Auto wygląda o wiele lepiej niż na zdjęciach, bezawaryjnych KM i oby laboratorium nie wybuchło
  18. Dzięki za odpowiedź . Postaram się ściągnąć taką aplikację zobaczymy co pokaże . Kazik może wiesz jak sprawdza się poziom oleju w takiej skrzyni , ma taką rurkę z zatyczką plastikową idącą od skrzyni, ale nie mogę jej wyciągnąć .
  19. Karminadel

    Radio Qashqai II

    Czy dotyczy to fabrycznego radia? Czy to jakiś chińczyk? Co za wersja Qashqai i czy kupiłeś nowy czy używany (więc może razem z chińczykiem)? Bo jakoś nie pamiętam by taka opcja była w ustawieniach - ale aż sprawdzę z ciekawości, może jest a nie wiem,
  20. Karminadel

    Parowanie wszystkich szyb wewnątrz auta.

    Jeżeli masz nadmuch na maxa i zmieniasz kierunek nadmuchu - to ECU na czas zmiany łopatek kierunku nawiewu zmniejsza siłę nadmuchu. Wg mnie po to by silniczki klap nie musiały "walczyć" z mocą nadmuchu. Uważam, to za dobre rozwiązanie - bo np. w Scenicu częstą przypadłością było wyłamywanie się zębatek silniczka klap (najczęściej obiegu zamkniętego). A w innym poprzednim samochodzie, gdzie było to sterowane linkami - przy max nawiewie klapy się nie przesuwały. Wychodząca linka z pancerza by popchnąć klapę wyginała się - była za mało sztywna by poradzić sobie z siła nadmuchu.
  21. saydack

    Przeróbki terrano - co wam potrzeba ?

    Tak nieśmiało koledze zaproponuje założenie tematu w dziale terenowe -> remonty i opisanie tematu swapa, dużo ludzi - ja na przykład - chętnie poczyta i zobaczy z czym się to je. No i przede wszystkim gratuluje wytrwałości przy projekcie
  22. nori76

    Falują obroty silnika 1,6 DIG-t

    Cześć, do obrotów przywykłem wg zasady TTTM, nie jest to jakieś szczególnie przeszkadzające, ale żeby nie było tak kolorowo, ma mój X taką przypadłość, a mianowicie czasami przy ruszaniu na 1. biegu potrafi szarpnąć, tuż przed końcem puszczania sprzęgła. Umówiłem się z tym do serwisu, ale jak to bywa, zadziałał efekt dziecka idącego na wizytę do lekarza - nawet najdrobniejszych szarpnięć przy ruszaniu - nie chcę nawet pomyśleć, co pomyślał sobie doradca, który jeździł ze mną testowo, żeby doświadczyć problemu, z którym przyjechałem. No, ale ok, znikło to znikło, ale ostatnio znów szarpaki powróciły, chciałbym podjechać do serwisu żeby akurat one występowały, ale czy się uda... Czy ktoś ma lub miał coś podobnego u siebie? Tak jak napisałem, nie występuje to zawsze, praktycznie nigdy na zimnym silniku, ale jeśli występuje to najczęściej jak już kilka km się przejedzie i silnik/napęd złapie temperaturę.
  23. Dziwne i to na obu drzwiach tak samo,może tapicerka była wymieniana ?
  24. Ta ekoskóra pekała w 2 roku użytkowania wymieniali mi siedzisko fotela na gwarancji i to jeszcze fotel pasażera , nie spodziewałem się że tak szybko ,nie wiem czy by krem tu coś zdziałał
  25. Kazik_R52

    X Trail automat - drgania przy stałej jeździe

    jeszcze nigdy na drgania skrzyni CVT wymiana oleju nie pomogła a juz na pewno 2 krotna. przy problemach sprawdza się tylko poziom płynu prawdopodobnie trzeba wymienić tkz. valve body sprawdz, czy aplikacja cvtz50 obsługuje tą skrzynię w tej konfiguracji, potrzebujesz odpowiedniego interfejsu interfejs ma się komunikować ze skrzynią, podawać jej parametry pracy, a nie coś podłączą i twierdzą że nie ma błędu
  26. stuff1000

    X Trail automat - drgania przy stałej jeździe

    Z czy poduszki skrzyni i silnika sprawdzili ?
  27. Tak narobilem się, namęczylem przemierzylem obwody, sprawdziłem bezpieczniki, rozebralem cały panel samochodu gdyż nie działał nawiew mojej żonie, nie działał na żadnym biegu, od czasu do czasu zaskoczył, naczytalem się o uszkodzonych rezystorach, termik ach na płytce itd. Wiecie co się okazało, miałem otwarte nawiewy, podejmowane prawie wszystko prócz panelu nawiewu, trochę potrzasnalem trochę przejechałem, trochę poklikalem po obrotach wentylatora i z nawiewu dostałem w twarz kawałkiem plastiku, dziwne tylko wydaje mi się to, że nie padł bezpiecznik? Ani nic innego hula działa itd po temacie :D już na koniec jak wszystko było sprawne to zglupialem, fakt nie rozebralem samego wentylatora, ale nie miałem żadnych ku temu praktycznie powodów. Także jakby kto miał problem ze wgl. Nawiew się nie załącza, a bezpieczniki i oporniki są sprawne to niech pierw albo pokombinuje, albo niech rozbiera wentylator, bo pewnie gdybym to zrobił to byłbym pewny że nic już tam nie zostało. Później przypomniało mi się jak żona mówiła "haha, jakieś coś grzechocze w klimie" teraz już wiem co :p
  1. Load more activity
×