Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Nissan , Mazda czy może ... nasze rozterki .


toruńczyk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ty natomiast piszesz, że zwykły automat wyje i nie jedzie. Toż to bzdura jest.

 

Nic nie pisałem, że nie jedzie.

Strider, ja naprawdę nie mam najmniejszej ochoty Cię przekonywać. Lub co chcesz... wybór jest.

 

Dla tych co chcą się jednak zainteresować, to nie ma "DSG z GTI". Faktem jest że popularne są różne wersje - DQ200 (7 biegów) z suchymi sprzęgłami do 250Nm - stosowane w benzynach i najsłabszym ropniaku, DQ250 (6 biegów) z mokrymi sprzęgłami stosowane w najmocniejszych benzynach i ropniakach. Potem są DQ500, DQ511 (10 biegów).. można pogooglować.

Co do trwałości - hydrokinetyk nie katowany jest nie do zdarcia. Ale autka z DSG już też mają pokulane po 300kkm bez problemu. Oczywiście na forach można znaleźć raporty o kolosalnych problemach i kosztach.  Tak samo jak o braniu oleju w 1.2DIG-T ;)

Weź pod uwagę że tych skrzyń zeszło ponad milion. VAG poszedłby dawno z torbami jak by się sypało jak piszesz.

 

CaptainRandall: http://www.autoevolution.com/news/volkswagen-group-s-dsg-gearbox-explained-88928.html

 

'Codenamed DQ511 (...) Just like the DQ500, the two multi-plate clutches are bathed in oil, though the lubricant reaches a lower level and has reduced viscosity, which improves efficiency. We don't yet know when it will enter production, but that should take place in 2016 or so, when the new VW Tiguan comes out'

 

czyli może się załapiesz na jazdę nowym modelem DSG? ;)

Edytowane przez Jurand15
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to kula w płot. Ja mam 1.4 benzynkę, czyli niby "wiertarka", a jakoś nie muszę. Czyli odpowiadając - nie jest tak. Filmik z golfem GTI był jedynym jaki znalazłem, że klient nie jedzie z gazem w podłodze.. Czas zrobić własny, widzę, ze zwykłej jazdy po mieście ;)

 

Co do hydrokinetyka - swoje wrażenie odświeżałem na nówce sztuce grand cherooke 4x4, w benzynie 280KM, czy jakoś tak. Jazda w ten sam dzień mniej więcej po tej samej trasie (miasto + ekspresówka). Z tego co się orientuję to może nie jest to high-end w przekładniach, ale całkiem niezły. I nie twierdzę, że "nie jedzie", "wolno przełącza", "wyje". Zauważyłem jedynie, że żeby dynamicznie jechać, trzeba wkręcać silnik na obroty. Nawet w takim "wypasionym" aucie to słychać i trzeba do tego przywyknąć. Na trasie to jeszcze obleci - wielkiej różnicy nie ma. Ale po mieście.. jak dla mnie nie ma porównania. I dosłownie każdy z kim rozmawiałem, kto miał z tym styczność to potwierdził. Stąd moje niedowierzanie w Twoją opinię, bo jesteś dla mnie ewenementem w tym zakresie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:) wszystko jest możliwe. Tylko "mi się to w pale nie mieści" jak mawiał pewien milicjant ze skeczu..

 

Strider wyłapuje wszystkie okoliczności na poparcie swojej opinii nie odnosząc się do celu ich zamieszczenia. To ja mam taki prosty fakt. Zapomnijmy o DSG. Każdy tu zna dobrze jazdę na manualu i "czuje", że *najmniejsza* zmiana obrotów silnika przenosi się na koła (i na prędkościomierz). W klasycznym automacie takiego odczucia nie ma.. Mija spora chwila. A jak ta chwila ma być krótsza, to różnica obrotów musi być większa. Nie jest tak?

Edytowane przez Jurand15
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Testowałem w A6 quattro, Superb'ie, Volvo S40 (Powershift) i Nissanie GT-R.

Ty nie rozumiesz o co mi chodzi. Ja nie przeczę, że to są bardzo dobre i szybkie skrzynie. Ja twierdzę, że w codziennej jeździe najzwyklejszy automat w połączeniu z przyzwoitym dieslem np. D5 215KM 440Nm daje efekt taki, że poruszasz się na drodze znacznie dynamiczniej niż każdy manual.

 

Ok, chylę czoła. Ja nie miałem takich możliwości. Tym bardziej dziwi mnie twoja opinia.

 

A co do dynamiki - toż przecież nie to (ten brak kontekstu..) za zaletę podawałem.  Tak widzę, że dyskusja donikąd nie prowadzi, bo Ty swoje zdanie masz i ja też, i widać za cho*rę ich nie zmienimy.. ;)

Edytowane przez Jurand15
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten amerykaniec swoje waży, ale przy takiej mocy i momencie 200 na liczniku pojawia się bez większego wysiłku. Moc czuć. Skrzynia działa gładziutko, żadnych szarpnięć. Jak bym go miał, to bym nie płakał :) No ale nie o "to" chodzi.. Może ja cierpię na chorobę manualowca - ciarki mi chodzą po plecach jak obroty jadą do góry, a prędkość nie, bo zaraz myślę o biednym sprzęgle. No a w klasycznym automacie to norma. Będąc na piechotę na skrzyżowaniu bez problemu "słyszę" startujące automaty, tego nie da się oszukać. No chyba, że skrzynie zmechanizowane ;)

 

Tak czy inaczej - jak ktoś ma okazję, nich próbuje automatu.. Jedyna wada jaką teraz widzę, to ból przy przesiadce do manuala ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

No to jeśli tutaj jest o różnych samochodach, to ja mam pytanko, bo sam nie za bardzo mogę się zdecydować.

Na co byście postawili, co byście woleli i dlaczego z tych czterech kandydatów. Rocznik 2010-13. 

C4 Grand Picasso;

Peugeot 3008;

KIA Sorento;

Mitsubishi Outlander

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ci napiszę o C4 Grand Picasso

Sąsiad ma od dwóch lat takiego i jak pytałem kiedyś to jest bardzo zadowolony z tego mini Autobusu 

Wygoda wygoda jeszcze raz wygoda i w jego egzemplarzu mała awaryjność nawet ryski do podkładu na lakierze nie chcą rdzewieć!!!  :| 

Co tu pisać Salonka na kołach  :D

http://allegro.pl/jak-nowy-2-0hdi-150km-automat-navi-7-foteli-serwis-i6260867674.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wygląda, to wiem bo już nie jedną oglądałem, ale ta cytrynka jest akurat w automacie. Automat u mnie odpada.

Druga sprawa, to ma zawieszenie niżej niż moja Tinka. Chodzi o prześwit.

Jedyny plus, to są one z najniższej półki finansowej z tych modeli co wymieniłem. Syn ma Picasso zwykłe które kupiliśmy mu dwa lata temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak chcesz duży prześwit to bież Dustera  :D

Aż tak bardzo na głowę nie upadłem. Chociaż mój ojciec trzy Dacie zajeździł, potem jeszcze dwie miała moja siostra. Więc Dacie były u mnie w rodzinie już w latach 70-ych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

c4 picasso - peugeot 3008 to ten sam samochód tylko w innym opakowaniu  co do skrzyni  automatycznej  psa są bardzo fajne , prosta konstrukcja  raczej mało awaryjna ,  skrzynia pamiętająca xantie , jedynie trochę więcej elektroniki i kocha orginalny olej psa ,nienawidzi zamiennych olei (palą sie tarczki) .Kia sorento ciężkie pudeło na ramie , mitasubishi outlander fajne auto w benzynie , diesel to szmelcwagen vw 2.0tdi przed poprawkami ,można się nadziać ,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dzięki za info -- obojętnie jaki by nie był automat ,ale automat i tak odpada.


================================

 

I stało się Tinka sprzedana (jak to pisałem w temacie >Jak skrzywdziłem swojego Nissanka<)

Co niektórzy nie wierzyli że można tak sprzedać i że sprzedam. Ale poszła za 10,500 zł i ja jestem z tego zadowolony.

Kupujący miał rozeznanie co do Almer oraz wiedział co to znaczy wymiana dwumasy, nowe sprzęgło, wymiana Vacum.

 

Teraz jest na moim posiadaniu MITSUBISHI ASX.

Rok -- 2013 (po lifcie)

Pojemność -- 1,8 diesel,

Silnik -- DID 150 KM.

Przebieg -- 52300 km (orginalny, udokumentowany książką serwisową oraz rachunkami)

Samochód miał jedynego właściciela w "D"  i to on oddał go w rozliczenie do dealera Mitsubishi w  a wziął nowego. Samochód odkupiony od dealera w  Fürstenfeldbruck   https://www.auto-weinzierl.de/

(orginalny japończyk i wyprodukowany w japoni.)

 

Wyposażenie orientacyjnie takie:

  • Przednie reflektory ksenonowe z funkcją autopoziomowania i spryskiwaczami
  • Dach panoramiczny otwierany (z funkcją podświetlenia LED)
  • Kierunkowskazy wbudowane w lusterka boczne
  • Relingi dachowe
  • Komputer pokładowy
  • System AUTO STOP & GO
  • Elektrycznie składane lusterka boczne
  • Elektryczne szyby przednie i tylne
  • Lusterko wsteczne z funkcją automatycznego ściemniania
  • Przyciemniane szyby tylne
  • Radioodtwarzacz CD/MP3 z dotykowym wyświetlaczem
  • Kamera cofania ( zamiast czujników parkowania z tyłu )
  • Czujniki parkowania przednie
  • Zestaw głośnomówiący Bluetooth ze sterowaniem na kierownicy
  • System monitorowania ciśnienia w kołach (TPMS)
  • System stabilizacji toru jazdy i kontroli trakcji (ASC + TCL)
  • System ABS z elektronicznym rozdziałem siły hamowania EBD
  • System wspomagania hamowania (Brake Assist)
  • System priorytetu hamulca (BOS)
  • System ostrzegania o nagłym hamowaniu (ESS)
  • Konstrukcja nadwozia typu RISE
  • Czołowe i boczne poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera
  • Kurtynowe poduszki powietrzne
  • Kolanowa poduszka powietrzna dla kierowcy
  • Wyłącznik czołowej poduszki powietrznej pasażera
  • System mocowania fotelików ISO-FIX (x2)
  • Światła tylne w technologii LED
  • 3-światło STOP w technologii LED
  • Podgrzewane i elektrycznie regulowane lusterka boczne
  • Klimatyzacja 
  • Radioodtwarzacz 2DIN CD/MP3
  • Złącze audio Jack
  • Gniazdo AUX
  • Gniazdo USB
  • Przednie reflektory przeciwmgielne ze srebrnym obramowaniem
  • Światła do jazdy dziennej
  •  Światła mijania z czujnikiem zmierzchu
  • Wycieraczki szyby przedniej z czujnikiem deszczu
  • Chromowane wykończenie osłony chłodnicy
  • Chromowana końcówka wydechu
  • Panel centralny wykonany z czarnego, błyszczącego materiału
  • Skórzane obszycie kierownicy i gałki dźwigni zmiany biegów
  • Osłony przeciwsłoneczne z lusterkami i oświetleniem (kierowca/pasażer)
  • Chromowane klamki wewnętrzne
  • Klimatyzacja automatyczna
  • Tempomat ze sterowaniem na kierownicy
  • Schowek z funkcją chłodzenia
  • Pakiet wyciszenia wnętrza
  • Sterowanie systemem audio na kierownicy
  • 6 głośników

ALE NIE WIEM CZY TO >MISIEK< CZY >MIŚKA< (płeć jeszcze nie ustalona)  :D  :D

 

I tradycyjnie parę fotek do wglądu  --  https://plus.google.com/u/0/photos/112115303120821761314/albums/6312408010099603297

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mirek ale allagancka Gablota Super :D

Dziękuję. Staram się trzymać autka 3-5 lat, a Tinka u mnie w sierpniu by była już 6 lat.

I numerki jakie również ma eleganckie. W Tince miałem 797, a tutaj 393.

 

Lecz to, że kupiłem inną markę to nie znaczy że chcę opuścić to forum. Za dużo tutaj serca, wiary i "roboty" włożyłem.

Jak to mówił por. Franz Maurer - bezapelacyjnie, do samego końca - mojego lub jej...

Ważne, że czysty, cały/pełny japończyk i składany w Japonii.

Jak na razie, zrobiłem ok. 600 km i spisuje się wyśmienicie.

Czeka mnie teraz montaż haka, no bo budka czeka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mirek bez dwóch zdań super gablota i to na wypasie a silnik jeszcze nie dotarty   :spoko:

Mirek do czarnego lakieru kup butelkę śmalcu 845 a zobaczysz co to czerń  :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Następne co się doczytałem.

Na "+" - to że jest oświtlanie/doświetlanie drogi do/od samochodu.

 

Natomiast na "-" co zobaczyłem w porównaniu do Tinki; :thumbsdown:

- Brak podświetlania progów (obojętnie czy z boczków czy z lusterka).

- W tylnej części pasażerskiej na środku jest wystający tunel - w Tince była równa podłoga

- Brak schowków w podłodze lub fotelami. Tino miało ich 6 w podłodze i szuflady pod fotelami przednimi. 

 

Jak z tym żyć?  :bezradny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Edziu. zapisz sobie do mnie namiary, a zarazem podaj mi swoje.

Choć Twoje , to ja mam (jeśli coś zamawiałeś z gadżetów) ,,(ale dziś jest , a jutro być nie musi).... (chciałem tu wkleić jakiegoś emonitka dla śmiechu, ale teraz jest mało ludzi a tylko ludziska i emonitków nie "łapią").

Zaznaczam że to PILNE.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

...no, nie wytrzymałem - sorry ! :)

Gratuluję Mirek wyboru ! :spoko:

I to dlatego , że mimo sentymentów zwyciężyła mądra kalkulacja !

Kiedy kupowałem Qq to ASX był dla mnie nr.1 ale "druga połowa" - "przegłosowała" ... I tak dla świętego spokoju w domu tak pozostało . Tyle ,że zawsze kiedy spojrzałem na ASX to przez myśl przechodziło "jak chciałbym cię mieć" ;)

  Mało takich oryginalnych japońców już do nas przypływa dlatego myślę ,że Twoje Mitsubishi jeszcze nie jedno obecne auto przeżyje !

Życzę szczęśliwej i bezpiecznej jazdy :thumbsup:

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...