Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

HAK - przepisy polskie i UE


Gość jack182
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Poproszę o wypowiedź na temat HAKa, który zwiększa funkcjonalność, ale nie wiem czy i gdzie mozna jeździć z hakiem nie ciągnąc w tym momencie przyczepy. Proponuję rozgraniczyć wypowiedzi na Polskę i inne kraje UE. Na poczatek proszę o odpowiedź tych, którzy znają przepisy w tej kwestii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa jest prosta Polska wazne zeby hak mial homologacje (moze byc na stale)

UE hak musi byc zdejmowany i jak nie ciagniemy to zdejmujemy

Nie cytuje artykulow ustaw, bo nie mam ich pod reka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezdze po europie dosc duzo .. i tylko raz sciaglem hak jezdzac jeszcze zafira przy wjezdzie do zachodnich sasiadow

... a teraz nie sciagam ... nikt mi na granicy nie kazal, nie zasugerowal, ani nie wlepil mandatu ... pomimo wielu kontroli,

a mowie tu o kontroli na niemieckiej dunskiej, szweckiej i norweskiej granicy.

 

a tak wogole wydaje mi sie ze to jest taka brednia zaslyszana , ktora jest powtarzana bez sprawdzenia ...

jak bedziesz mial owe ustawy pod reka to zacytuj .. !!! bo chetnie bym sie wkoncu doksztalcil ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja praktyka potwierdza słowa Ptaśka: Polska, Czechy, Austria - zero problemów. Czeski policmajster to nawet przez lornetkę raz mnie wypatrzył na autostradzie, oblookał auto i papa.

Też zaczynam się przekonywać że z tym ściąganiem to mit.

 

Na początku jak głupek leśny odkręcałem raz czy dwa jadąc na czechy a teraz mam to gdzieś.

A poza tym, mój hak wprawdzie jest odkręcany, ale to nie to samo co haki z opcją szybkiego

demontażu jakie widuję w niektórych autach - tam to się można przyczepić, ale w navce to jak element mocowany na stałe.

Haka do holowania z przodu też nie odkręcasz jak nikt cię nie holuje!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa jest prosta Polska wazne zeby hak mial homologacje (moze byc na stale)

UE hak musi byc zdejmowany i jak nie ciagniemy to zdejmujemy

Nie cytuje artykulow ustaw, bo nie mam ich pod reka

 

To jest prawda :!: :!: - a to, że "jeżdziłem i nikt się nie czepiał" - jak dla mnie możecie jeżdzić z dwoma hakami z tyłu i czterema z przodu..

Pytanie było o przepisy - chyba :<

 

 

[ Dodano: Wto 15 Sty, 2008 23:43 ]

ale w navce to jak element mocowany na stałe.

 

Odkręca się - chyba, że masz inaczej - ale ja takiego nie widziałem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak to jest prawda to zacytuj przepis ..!!! hehehhe

a na zdrowy rozsadek ... skoro przepisy UE to reguluja a my jestesmy w UE to tez nie wolno jezdzic z hakiem, a jezeli jest to regulacja kazdego panstwa z osobna ..to wydaje mi sie ze bedzie trudno Ci znalesc USTAWE ... bo co kraj to obyczaj ....

 

a z drugiej strony .. przepisy przepisami a praktyka czyni mistrza ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Ryży Koń

Wszystko jestesmy w stanie odkręcić. Ale pamiętajcie, że Navara to LKW w Niemczech czyli samochód cięzarny ;) Czy jeśli ciężarówka nie ciągnie przyczepy to kierowca musi odkręcić zaczep?

Ja śmigałem w Niemczech Navarą i nikt sie nie czepiał haka. A była jeszcze granica wtedy

Oczywiście nie mówię o przepisach tylko sie mądrzę jak każdy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Ryży Koń

Ale podkreslam jeszcze raz. Napisałem to, nie w oparciu o niemieckie przepisy tylkoo własna imaginację. O przypadkach nakazu demontażu haka słyszałem natomiast do mnei sie nikt nie czepiał. Rozumiem, żemożna nakazać zdjęcie haka z systemem szybkiego montażu ale w Navarze trza miec dwa fest klucze, których do haka nikt nie dokłada. W zestawie fabrycznym też ich nikt nie widział... to troche tak jakby w Navarze kazali nam cała poprzeczna belkę odkrecać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak...tylko jakby niemiaszki zatrzymali Navare na autostradzie i czepneli się do haka i kazali go odkręcić to może być spory problem i koszt w dodatku. Na autostradzie naprawiać nie pozwolą tylko trzeba wezwać holownik autostradowy, który odholuje auto na pierwszy parking lub stację, jeśli tam nie będzie narzędzi to holowanie do pierwszej stacji lub sklepu z kluczami, a dowód rejestracyjny zatrzymują polizei. Koszt spory bo oprócz holowania dochodzi mandat. Taka sama sytuacja jest z apteczką, która w Polsce jest nieobowiązkowa, a w niemczech oprócz tego że musi być to jeszcze musi zawierać odpowiednie duperele, czyli taka za 10 pln z marketu nie przejdzie w czasie kontroli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Ryży Koń

No stary Navara nie jest wyposazona w hak do szybkiego demontażu. Jest dopuszczona do ruchu z takim hakiem na terenie naszego kraju. Polska jest w UE. No to wybacz ale nie przesadzajmy...... Samochód spełnia warunki techniczne i koniec. Ma badanie techniczne i wszystko w porządku. Apteczka to co innego. tak jak kamizelki odblaskowe i trójkaty ostrzegawcze. Nie znam nikogo kto by miał probelmy przez hak. Słyszałem tylko legendy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...