Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] zacinający się pedał gazu 1,6 16v


Gość Riki
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z zacinającym sie pedałem gazu.

Linka wygląda poprawnie, sam pedał także nasmarowany, pozostaje chyba przepustnica.

 

Jakie macie doświadczenia w tym temacie ? smarować linkę ? czyścić przepustnicę ? Jak to zrobić ?

 

Pedał zacina się tylko po rozgrzaniu silnika, w zimę zaciął się tylko raz.

Zacięcie występuje na samym początku, trzeba poprostu mocniej nacinsąć na gaz, później działa prawidłowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie spotkałem się z tym problemem u siebie a tym bardziej na forum. Jeśli jesteś pewien że to nie linka to zostaje przepustnica.Możliwe także że zawieszenie pedału gazu się zacina.Choć w nissanie to nie spotykane.Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacięcie występuje na samym początku, trzeba poprostu mocniej nacinsąć na gaz

 

O dziwo miałem coś takiego już kilka razy. Pedał przycinał się i trzeba było mocno depnąć aby nie udusić silnika podczas ruszania. Pojawia się to od czasu do czasu i samo ustępuje więc nie szukałem na razie gdzie tkwi problem. Skoro raz działa a raz nie to raczej nie linka ani pedał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyreguluj przepustnice. Masz tam taką malutką śrubkę na śrubokręt krzyżowy z kontrą (chyba na klucz nr 7). Ta śrubka służy tylko temu żeby przepustnica zamykała się do końca lecz nie klinowała. Jak silnik jest zimny to przepustnica nie zapiera się na tej śrubce, dopiero po wyłączeniu się ssania przepustnica może zamknąć się do poziomu regulowanego tą śrubką. Inaczej przepustnica zapiera się o ścianki gardzieli i się klinuje. U mnie też występowało to na mocno rozgrzanym silniku, przepustnica się rozszerza jak wszystkie metale pod wpływem ciepła i brakowało jej luzu bo śrubka mi się wykręciła. Wkręć ją o ćwierć obrotu i zobacz czy nadal się zacina ewentualnie wkręć jeszcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyreguluj przepustnice. Masz tam taką malutką śrubkę na śrubokręt krzyżowy z kontrą (chyba na klucz nr 7). Ta śrubka służy tylko temu żeby przepustnica zamykała się do końca lecz nie klinowała. Jak silnik jest zimny to przepustnica nie zapiera się na tej śrubce, dopiero po wyłączeniu się ssania przepustnica może zamknąć się do poziomu regulowanego tą śrubką. Inaczej przepustnica zapiera się o ścianki gardzieli i się klinuje. U mnie też występowało to na mocno rozgrzanym silniku, przepustnica się rozszerza jak wszystkie metale pod wpływem ciepła i brakowało jej luzu bo śrubka mi się wykręciła. Wkręć ją o ćwierć obrotu i zobacz czy nadal się zacina ewentualnie wkręć jeszcze.

 

Gdzie dokładnie mam szukać tej śrubki ?

linki do roznych fotek przepustnicy:

 

http://i8.photobucket.com/albums/a1/turbog...pg?t=1182155825

http://www.allegro.pl/item591513099_przepu...11_1_6_16v.html

http://www.allegro.pl/item595919002_nissan...zepustnica.html

http://www.allegro.pl/item609141157_nissan...zepustnica.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a moze to jest dziura w gazie - kilka dni temu mialem kilka takich dziwnych szarpniec - jakby sie silnik dusil po dodaniu gazu

 

 

w moim 2 aucie - corsa - pomogla wymiana silniczka krokowego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mnie były identyczne objawy. Pomogło ciekawostka dywanik zjezdzal tak wysoko ze podchodzil pod pedal i blokowal jezdzilem tak caly tydzien i jednego zaciecia nie bylo a tez przesmarowalem co sie dalo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super :)).

 

To rozwiązanie działa, odczywiście przepustnicę i tak wyczyszcę. U mnie ta śrubka była pomalowana lakierem i nie przekręciła się sama. Przynajniej da się normalnie jezdzić w ciepłe dni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

witam panowie, czy rozwiązaliscie ten problem bo mi ostatnio pojawiło to sie w nissanie micra k11 a mianowicie: Zauważyłem ze jak auto się zagrzeje mocno (włączy się wiatrak) to zacina się linka gazu ze pedału gazu nie da się wcisnąc - ma wyczuwalny opór. byłem za granicą i troche było korków i tez raz mi sie wiatrak włączył i nie mogłem ruszyć spod świateł bo gaz był zacięty. Dopiero po mocnym wciśnięciu nogi zaskoczyło i juz można było jechać. Linkę na tym ślimaku przy przepustnicy smarowałem olejem i jakoś nie pomaga. Zauważyłem ze nie dzieje się to nigdy indziej jak po zagrzaniu silnika do włączenia się wiatraka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

hej

mam to samo w N15. Najczęściej w lato jak jest gorąco lub po dłuższej jeździe jak się auto dobrze rozgrzeje odczuwalny mam lekki opór (taki na "złamanie zapałki") na pedale gazu. Nie było to specjalnie uciążliwe ale ciągle zaprzątało myśli. Muszę u siebie poszukać podobnej śrubki, może pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Tak jak koledzy wyżej pisali.Zbija sie zderzak przepustnicy,uderza za kazdym razem jak odpuszczacie gaz i przepustnica "wpada "coraz głebiej az do czasu że sie zakleszczy.W zagrzanym silniku gardziel nieznacvznie sie powieksza co sprzyja kleszczeniu przepustnicy.Nalezy wyregulowac śrubke o która opiera sie zderzak i po kłopocie .Ćwiczyłem to na N15 i skutkowało.pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...