skoch84 Opublikowano 7 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2009 zaczęło stukać jakiś czas temu, dźwięk wydobywa się z okolic prawego koła. Jak przejadę po większych dziurach jest w miarę oki, najgorzej słychać jak jedzie się wolno np po kostce brukowej. Święcie przekonany, że to końcówka drążka kierowniczego lub sworzeń pojechałem na szarpaki. Przetrząsnęli mi Alę wzdłuż i w szerz przez około 15 minut, po czym wyszedł pan i stwierdził, że żadnych luzów nie znalazł. Zasugerowałem, aby sprawdzili jeszcze gumy stabilizatora i poduszki pod silnikiem i skrzynią. Stałem z nim w kanale i znów szarpali Alą na wszystkie strony. Mechanik stwierdził, że całe zawieszenie jest w idealnym stanie. Kazał jeździć dalej. Minęło trochę czasu. W związku z tym, że stukanie się nasiliło stwierdziłem, że to dobry czas aby znów odwiedzić mechanika. Tym razem przejrzał całe zawieszenie, jak również obadał wszystko, co mogłoby być luźne i powodować stuki i pewnie jak się domyślacie nic nie znalazł. Rozkładając ręce stwierdził, że jedyna rzecz, jaka może stukać to już chyba tylko amortyzator. Pojechałem więc do ASO. Znów przetrzepali auto wzdłuż i w szerz. Wynik: amor lewy 81%, prawy 75% żadnego luzu nie stwierdzono :mrgreen: Oni z kolei stawiają jednak na zacisk hamulcowy :evil: Rozebrałem zacisk w drobny mak, wszytko tam wygląda tak, jak powinno. Przejechałem się nawet ze zdjętymi klockami. Stuka. Trzech niezależnych mechaników rozkłada ręce na to moje stukanie, a mnie to już do białej gorączki doprowadza. Wszelkie pomysły i sugestie w tej sprawie mile widziane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebapol Opublikowano 7 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2009 mialem podobny problem, mi tez mechanicy powiedzieli ze nie widza zadnych lozow, okazalo sie jednak ze to swozen wachacza...mechanik wzial rekami sprawdzil luzy...mechanik mechanikowi nie rowny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość 86Mateusz Opublikowano 7 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2009 Zostaw samochód na biegu połóż się pod niego i szarp w prawe Koło ja tak właśnie zrobiłem i okazało się ze stulał sworzeń wahacza Jest to wyraźnie widać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Asahi Opublikowano 8 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2009 Efekty o których mówisz są bardzo podobne do tego co ja miałem i też ciężko było postawić diagnozę. U mnie tak stukało w lewym kole. Mechanik podniusł przód autka do góry tak żeby koło było w powietrzu. Złapał za koło z boku i zaczoł szarpać - NIC. Potem coś go tkneło i złapał koło na godzinach 12 - 18 - BINGO !! Luz nie był poprzeczny tylko pionowy - może dlatego na szarpakach nic nie wykazywał ?? W każdym bądź razie - lewy drążek kierowniczy i jego końcówka wymienione - JUŻ NIE STUKA. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skoch84 Opublikowano 8 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Września 2009 Mechanik szarpał kołem na wszystkie strony. Przez godzinę oglądaliśmy zawieszenie ze wszystkich stron. Porównywał nawet lewą i prawą stronę. NIC. Przypominam, że moje zawieszenie oglądało już trzech niezależnych mechaników. Dziwna sprawa a wnerwia niesamowicie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Misiek_nx Opublikowano 8 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2009 kiedy robiłeś sworznie? Zapobiegawczo można je zrobić a kosztują grosze. Jak ja miałem takie stuki też nie wiadomo było skąd docierają, zrobiłem sworznie i zrobiło się cicho. W nissanach jest o tyle dobrze że można sam sworzeń wymienić, w niektórych autach trzeba cały wahacz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skoch84 Opublikowano 8 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Września 2009 Z lewej strony wymieniałem cały wahacz, prawa raczej nie była jeszcze ruszana. Zrobiłem tak, jak radzili koledzy wyżej. Wszedłem pod auto i szarpałem kołem na wszystkie strony. Z drugiej strony wymieniłbym sworzeń jeśli miałbym pewność, że to na 100% on. Raczej nie uśmiecha mi się wymieniać wszystkiego na oślep, bo za dużo tam elementów mogących powodować stukanie (sworzeń, końcówka drążka kierowniczego, sam drążek, gumy na wahaczu, gumy na stabilizatorach, łącznik stabilizatora lub amortyzator) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal801 Opublikowano 8 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2009 Ja swożnie sprawdzam w ten sposób (mam taką możliwość) podnośnik dwu kolumnowy podnosze samochód i szarpie kołem (jestem pod silnikiem) na zewnątrz i do wewnątrz a drugo osoba dotyka go jeżeli jest nawet minimalny luz to go czuć. Sprawdz jeszcze poduszki amortyzatorów też lubią sobie stukać. A jeżeli by ci stukał zacisk hamulcowy to jest łatwe do sprawdzenia jeżeli jedziesz po kostce i ci stuka to naciśnij lekko hamulec jeżeli ustanie to faktycznie stuka zacisk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Misiek_nx Opublikowano 8 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2009 zdarzało się też tak na forum, nie pamiętam nazwy tematu ale tez w Almerce że stukała jakaś plastikowa osłonka... a wyszło to po wymianie prawie całego zawiasu z tego co pamiętam, jak znajde temat to wrzuce linka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Misiek_nx Opublikowano 8 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2009 http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/57314-pomoc-delikatne-odgosy-pukania-prawe-koo/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość carfanr Opublikowano 9 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2009 witam, zródłem stuków szczególnie przy skręcaniu, najeżdżaniu na nierówności może być ŁoŻySkO mocowania górnego amortyzatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skoch84 Opublikowano 9 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Września 2009 osłonę tarczy mogę wykluczyć, już to sprawdzałem rozbierając zacisk. W sobotę ostatecznie wykluczę lub potwierdzę winę zacisku (kawałeczek przejadę się bez niego). Faktycznie stukanie ustaje po wciśnięciu hamulca. Górne mocowanie amortyzatora wykluczył mój mechanik, a że jest dobry w te klocki to mu wierzę. Jak już będę coś wiedział napiszę. Dzięki za zainteresowanie tematem i pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość fialek1987 Opublikowano 10 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2009 wiem co masz ^^ i to jest wina oslony hamulca ;P a konkretnie blaszki dociskajacej musisz ja wygiac zeby nie bylo luzu miedzy klockami a oslona halas jest taki jak bys wsypal kamienie do metalowej beczki i nap&^%$#al ile sil? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skoch84 Opublikowano 10 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Września 2009 jeździłem już bez klocków i bez tych blaszek. Stuka bez zmian, mechanicy w ASO podpowiedzieli, że może to być wina prowadnic na zacisku hamulcowym. To sprawdzę dopiero w sobotę. Mam nadzieję, że diagnoza będzie trafna Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skoch84 Opublikowano 12 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Września 2009 (edytowane) No i wreszcie uporałem się ze stukaniem. Dzisiaj postanowiłem rozebrać wszystko jeszcze raz. Zaciski wyeliminowałem jako pierwsze, wykręciłem i się przejechałem. To nie to. Wziąłem brechę i po kolei sprawdzałem luz na każdym elemencie. Moje zainteresowanie wzbudziła tylna guma na wahaczu. Wykręciłem stabilizator, odkręciłem wahacz i wyjąłem gumę. Była sparciała i popękana. Kupiłem nową i zaraz gumy od stabilizatora (52 zł za całość) złożyłem do kupy i bingo, cisza, nic nie stuka _________________ Edytowane 12 Września 2009 przez skoch84 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arekkk150 Opublikowano 21 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2016 mam problem z zawieszeniem w mojej almerce n15. Stuki wydobywają się z okolicy przedniego lewego koła. Wymieniłem wahacz i łącznik stabilizatora, sprawdziłem zaciski hamulcowe i nic, dalej stuka. Już nie mam pomysłu co to może być. Pomocy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camello Opublikowano 21 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2016 Przegub? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arekkk150 Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Przegub? przegub by strzelał przy ruszaniu na skręconych kołach, czyż nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camello Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2016 (edytowane) Nie tylko. Sprawdź na przechyle zrób duże kolo skrecajac w prawo tak by auto było solidnie przechylone tak aby lewa strona była dość dobrze obciążona i przyspieszaj jak będzie stukac to przegub Możesz też zajrzeć na przegub skręc koła na maksa w prawo i w lewo i zobacz w jakiej kondycji jest guma przegubu, jak jest pęknięta to już na 100% przegub. Edytowane 24 Kwietnia 2016 przez camello Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arekkk150 Opublikowano 25 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2016 Nie tylko. Sprawdź na przechyle zrób duże kolo skrecajac w prawo tak by auto było solidnie przechylone tak aby lewa strona była dość dobrze obciążona i przyspieszaj jak będzie stukac to przegub Możesz też zajrzeć na przegub skręc koła na maksa w prawo i w lewo i zobacz w jakiej kondycji jest guma przegubu, jak jest pęknięta to już na 100% przegub. stuki się wydobywają na prostych kołach, na nierównościach na drodze. Ale zwróciłem uwagę że gdy jadąc nacisnę na hamulec to stuki ustępują. Może to prowadnice zacisku tak stukają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camello Opublikowano 25 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2016 przeciążenie przy hamowaniu usztywnia pewnie któryś luz. A sworzeń? Musiałbyś auto podnieść i ktoś niech rusza (szarpie) kołem Ty będąc pod autem może zlokalizujesz stuk. Opcja jeszcze wydać 20 zł i podjechać na stacje diagnostyczną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arekkk150 Opublikowano 26 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2016 przeciążenie przy hamowaniu usztywnia pewnie któryś luz. A sworzeń? Musiałbyś auto podnieść i ktoś niech rusza (szarpie) kołem Ty będąc pod autem może zlokalizujesz stuk. Opcja jeszcze wydać 20 zł i podjechać na stacje diagnostyczną. na stacji diagnostycznej już byłem i nie ma żadnych luzów, sworzeń odpada bo jest nowy wahacz. Diagnosta podejrzewa że to problem prowadnic Po sprawie po zajrzeniu jeszcze raz do układu hamulcowego spostrzegłem, iż może to być wina klocków hamulcowych (źle były dopasowane i nie chodziły delikatnie w tych blaszkach) kupiłem nowe, pasują idealnie i po stukach ani śladu Po sprawie po zajrzeniu jeszcze raz do układu hamulcowego spostrzegłem, iż może to być wina klocków hamulcowych (źle były dopasowane i nie chodziły delikatnie w tych blaszkach) kupiłem nowe, pasują idealnie i po stukach ani śladu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.