Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[1,8 PB] Błąd silnika jak go skasować - /tematy połączone/


Gość tomek8301
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość tomek8301

Witam. Dzisiaj zaświeciła "mi" sie kontrolka sterowania silnika, swieci swiatłem stałym (nie miga...?!)kontrolka na desce rozdzielczej i informacja na ekranie LCD.

Podczas jazdy z zapaloną kontrolką nie zauwazyłem zadnej różnicy w pracy silnika, przyspiesza tak samo jak przed zaświeceniem sie kontrolki. Zauważyłem tylko delikatne szarpnięcia po zdjeciu nogi z gazu.Jechałem autostradą z Katowic do Krakowa i wszystko z przyspieszaniem było OK.Jechałem prędkością ok 100-110 km/h mam nadzieję ze przez taką prędkosć nie zniszczyłem czegoś jeszcze innego?

Zastanawiam sie co moze być przyczyną tej awarii - może sonda lambda ,bo podobno jak kontrolka świeci cały czas (...a nie miga...!) to cos jest z spalinami.

Czy ktoś z forumowiczów miał już taki problem...? Szukałem w innych tematach ,ale nic nie znalazłem - a jezeli przeoczyłem to przepraszam za "dublowanie" tematów...?!

Dzisiaj jest niedziela dopiero jutro lub pojutrze pojade z moim Tino na komputer, ale chciałbym sie przygotować do tego co może mnie tam czekać - CENA NAPRAWY I CZĘŚCI???

Pozdrawiam i czekam na porady forumowiczów.

 

Witam ponownie

Własnie odebrałem "tinę" z serwisu (...nie ASO) jednak moje skojarzenia sprawdziły się - wymiana sondy lambda. Po wyjeździe z serwisu samochód zupełnie inaczej "ciagnie" i na komputerze zauwazyłem dużo mniejsze spalanie a niżeli sprzed wymiany sondy.

Koszt wymiany to 100zł , a sonda "boscha" 550zł (cztero-przewodowa).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam ten sam problem w Tino 1.8 benzyna, rocznik 2002. Zapaliła mi się kontrolka silnika. Objawy są takie, że chyba trochę na mocy stracił i czasami tak jakby się dusił. W tygodniu lecę na kompa to zobaczę co jest grane. Mam jeszcze problem ze spryskiwaczami. Po włączeniu przygasają światła a spryskiwacz oczywiście nie działa. Co to może być ?? Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam. Dzisiaj zaświeciła "mi" sie kontrolka sterowania silnika, swieci swiatłem stałym (nie miga...?!)kontrolka na desce rozdzielczej i informacja na ekranie LCD.

Podczas jazdy z zapaloną kontrolką nie zauwazyłem zadnej różnicy w pracy silnika, przyspiesza tak samo jak przed zaświeceniem sie kontrolki. Zauważyłem tylko delikatne szarpnięcia po zdjeciu nogi z gazu.Jechałem autostradą z Katowic do Krakowa i wszystko z przyspieszaniem było OK.Jechałem prędkością ok 100-110 km/h mam nadzieję ze przez taką prędkosć nie zniszczyłem czegoś jeszcze innego?

Zastanawiam sie co moze być przyczyną tej awarii - może sonda lambda ,bo podobno jak kontrolka świeci cały czas (...a nie miga...!) to cos jest z spalinami.

Czy ktoś z forumowiczów miał już taki problem...? Szukałem w innych tematach ,ale nic nie znalazłem - a jezeli przeoczyłem to przepraszam za "dublowanie" tematów...?!

Dzisiaj jest niedziela dopiero jutro lub pojutrze pojade z moim Tino na komputer, ale chciałbym sie przygotować do tego co może mnie tam czekać - CENA NAPRAWY I CZĘŚCI???

Pozdrawiam i czekam na porady forumowiczów.

 

Witam ponownie

Własnie odebrałem "tinę" z serwisu (...nie ASO) jednak moje skojarzenia sprawdziły się - wymiana sondy lambda. Po wyjeździe z serwisu samochód zupełnie inaczej "ciagnie" i na komputerze zauwazyłem dużo mniejsze spalanie a niżeli sprzed wymiany sondy.

Koszt wymiany to 100zł , a sonda "boscha" 550zł (cztero-przewodowa).

 

To nieźle skroili. Na allegro oryginalne są po 350 zł, a uniwersalne Boscha 4-przewodowe poniżej 100 zł z przesyłką.

Edytowane przez picad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nieźle skroili. Na allegro oryginalne są po 350 zł, a uniwersalne Boscha 4-przewodowe poniżej 100 zł z przesyłką.

Witam

 

z tego co słyszałem i widziałem to żadna z tych podanych przez Ciebie nie pasuje do mojej Tinki...

na początku zamówiłem w hurtowni universalną czteroprzewodową (225zł) ale komputer po jej założeniu nie dał się zresetować komputerem diagnostycznym (cały czas pokazywał usterkę sondy zbyt bogata mieszanka...)

Pytałem w ASO i w całej historii silnika 1.8 były "wtykane" aż pięć rodzaji sondy (w zależności od roku prod i modelu primera P11 P12 almera i tino...?!) - w mojej jest ta najdroższa.

takiego już mam pecha :-)))

Edytowane przez tomek8301
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście, problem to lambda. Ja swoją też powinienem wymienić ale moja jest taka sprytna, że reaguje bardzo czule na jakość paliwa. Historia jest taka, że jak kupiłem Tino rok temu to kupiłem ją ze świecącą sondą i prawie pełnym zbiornikiem paliwa. Już powoli szykowałem się do wymiany kiedy zapaliła się rezerwa i pojechałem zatankować. Od wielu lat tankuję tylko i wyłącznie na shell'u więc po zatankowaniu i przejechaniu może z 5km nagle kontrolka zgasła i już nigdy się nie zapaliła ... do Świąt Bożego Narodzenia, kiedy jechałem inną drogą i musiałem ominąć shell'a a paliwa było mało. Pierwszy raz od zakupu zatankowałem w Starachowicach na statoil. Po 30-40km kontrolka zapaliła się i paliła się do ponownego zatankowania na shell'u :D Śmiesznie ale mam za to darmowy czujnik jakości paliwa. Oczywiście od Świąt kontrolka się nie zapaliła ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Odświeżam temat ze względu na mój problem... Po kupnie Tinusia ujechałem 1000 km i zapalił sie check. Diagnosta stwierdził że to druga lambda albo katalizator... sprawdzono lambdę i stwierdzono że należy ją wymienić ( katalizator też sprawdzono na emisję spalin... sprawny). Wymienili mi wczoraj lambdę (200 zł) i powiedzieli ze check już się nie zaświeci. Dzisiaj żona jechała nad morze i po przejechaniu 40 km od pierwszego tankowania klik, i check znowu świeci... Pokierowałem ją do diagnosty w Legnicy, stwierdził że to katalizator, skasował błąd i życzył miłej podróży. Po drugim tankowaniu kolejne 40 km i klik check świeci. Widzę na forum że to dosyć częsty temat, więc proszę o jakąś radę mądrzejszych ode mnie :) Może ktoś nakieruje mnie zanim utopię pieniądze na kolejna lambdę i katalizator !

 

P.S. Niech mi ktoś powie, jak długo świeci kontrolka ABS po przekręceniu kluczyka w stacyjce zanim uruchomi się silnik... u mnie to nie trwa nawet sekundy, tylko mig i gaśnie.

 

POZDRAWIAM

 

------------

TINO 1.8; 2001

Edytowane przez Greck
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mojej wiedzy w tym temacie to tylko potwierdzam ABS świeci najkrócej i jest tak chyba OK, ostatnie jak się nie mylą gasną poduchy po ok. 5-6 s czy coś koło tego. Rozumiem, że ten check był sprawdzany na kompie w serwisie i nie musisz bawić sie w zwieranie zworek - chyba że chcesz popróbować - było ostatnio poruszane.

Edytowane przez Bodek05
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
Gość paffcio

Witam wszystkich uzytkownikow nissanow. Posiadaczem nissana tino jestem od pol roku, wczesniej nie mialem stycznosci z japonskimi wozami. Mam maly problem spowodowany moja wlasna glupotą. Posiadam tino z silnikiem 1.8 benzyna, pewnego razu grzebałem cos przy tylnych lampach i wywaliło mi bezpiecznik odpowiadajacy za swiatla pozycyjne, w poszukiwaniu spalonego bezpiecznika wyjmowalem wszystkie po kolei i wkladalem - znalazlem spalony bezpiecznik wymienilem i problem swiatel pozycyjnych rozwiązany.

 

Niestety przy okazji pomyliłem miejsce bezpiecznika od "O2 SENSOR" i wlozylem go w miejsce ktore miało byc puste według wykazu na rozpisce bezpiecznikow, od tej pory zaswieciła mi sie zolta kontrolka silniczka na liczniku tzw. CHECK.

Jezdzilem tak dwa dni bo myslalem ze to chwilowy problem, dopiero po sprawdzeniu bezpiecznikow okazalo sie ze zamienilem bezpiecznik 10A miejscami i przez to zaswiecila ta kontrolka.

Niestety po wlozeniu bezpiecznika na swoje miejsce kontrolka nadal sie swieci.

 

Moje pytanie brzmi czy muszę jechać pod komputer i wykasować błąd czy jest jakis inny sposob na wykasowanie błędu z pamieci ECU ? Moze odlaczenie aku ? tylko na jaki czas ?

 

Czy moglem cos przy okazji uszkodzic ? - choc nie wydaje mi sie bo bezpiecznika od sond lambda nie spaliło, poprostu go nie było i prąd nie mial przejscia...

 

prosze o informacje gdyz tak jak powiedzialem w nissanach jestem laikiem.

Pozdrawiam i dziekuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość żuczek

Witam wśród "traktorzstów" ;)

Szkoda, że nie podałeś rocznika swego traktorka, bo to wskazałoby pod którego Consult'a (I lub II) wypadałoby się podpiąć. A wyjście z systuacji widziałbym następujące:

1.) podpinamy traktorek pod komputerek i odczytujemy sygnalizowany błąd (warto sobie zapisać/wydrukować),

2.) komputerkiem kasujemy błąd, i sprawdzamy (internet, nasze forum, serwisówkę, mądre knigi i insze źródła) co to za błąd

3.) weryfikujemy jak sygnalizowany błąd ma się do rzeczywistości tzn czy faktycznie może być wynikiem "żąglerki bezpiecznikowej", i na jakie podzespoły wskazuje - może warto je przetestować, tu zazwyczaj pomocą służy serwisówka

4.) jeżeli faktycznie powodem sygnalizacji błedu był brak bezpiecznika, i faktycznie nic "nie poleciało" to "radość w sercu i uśmiech na twarzy!" bo wykasowanie błędu pomóc powinno

5.) jeżeli jednak coś "poleciało" to w pkt.3 powinienieś dowiedzieć się "co?"

No i to na tyle z mego "wróżbiarstwa"

 

Szerokości, przyczepności, widoczności :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość jkorytko

mam ten sam rocznik Tinki i przy zaświeceniu sie checka komputer powiedział że to awaria skrzyni biegów :)

nie wiem dlaczego skoro to nie automat ,kiedy zaswiecił sie raz jeszcze nie robiłem z tym nic i samo zgsło po 4 dniach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozwiazalem problem, niestety odlaczenie aku w nissanach nie pomaga, wlozylem bezpiecznik na swoje miejsce i pojechalem na komputer, wykasowalem blad i po sprawie.

 

btw. czy wejscie pod ECU w TINO jest OBD2 ? jesli tak to jakim programem diagnozujecie swoje tino ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po wyjęciu bezpiecznika do sond lambda (obu) komputer pokazywał uszkodzony obieg podgrzewania obu sond, po wlozeniu bezpiecznika i wykasowaniu bledu check zgasł i wszystko wrocilo do normy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)

btw. czy wejscie pod ECU w TINO jest OBD2 ? jesli tak to jakim programem diagnozujecie swoje tino ?

Jeżeli jeszcze tu: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/41621-n16-fotorelacja-diagnozowanie-almerki-i-aut-z-eobdobd2/ nie zajżałeś to, jak najbardziej polecam jako lekturkę.

A jakby co to, powinieneś mieć złącze OBD2 ("trapezowe"), i że masz Pb, to chyba nie powinieneś mieć "przebojów", jak koledzy z ON z roczników 2000-2001. Jak się ostatnio bawiłem w podpinanie to używałem Easy OBD II, bo darmowy, i jakoś spodobał mi się z interfejsu, próbowałem też ScanMaster-ELM, i ProScan, ale te nie są "free", a mnie się nie chciało wyskakiwać z kasy, więc zostałem przy "wolnym sofcie". ;)

Pozdrawiam

Edytowane przez roobalek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

To moja wina odłączyłem kostkę od przepływomierza i zapomniałem ją wpiąc , uruchomiłem silnik i wtedy pokazał się błąd (silnik).

Teraz nie wiem jak go skasować.

Silnik 1,8 benzyna. 2001 rok.

Edytowane przez dzingis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-Kasowanie błędów za pomocą pedału przyśpieszenia.

Bardzo ważne jest wykonywanie poniższych czynności w określonym czasie, sekundnik jest bardzo przydatny.

Nie ma możliwości wejścia w tryb diagnostyczny jeżeli uszkodzony jest czujnik pedału przyspieszenia.

 

 

1. Upewnij się, ze pedał przyspieszenia jest zwolniony, przekręć stacyjkę na ON(radio i klima powinna być wyłączona) i odczekaj 3 sekundy.

2. W ciągu 5-ciu kolejnych sekund naciśnij i zwolnij pedał przyspieszenia 5 razy.

3. Odczekaj 7 sekund

4. Wciśnij pedał przyspieszenia na trochę ponad 17 sekund.

Nie zwalniaj pedału przyspieszenia, nawet jeżeli kontrolka check engine zacznie migać w połowie tego czasu.

5.trochę ponad 18 sekundach zwolnij pedał przyspieszenia.

 

BRAWO - jesteś w trybie diagnostycznym kontrolka zaczyna mrugać. Na podstawie ilości mignięć kontrolki check engine, możesz teraz odczytać kod błędu.

 

 

b/ odczytywanie kodu błędu:

Kod błędu składa się z 4 cyfr np "0420"

 

Poszczególne cyfry sygnalizowane są ilością mignięć, z tym, ze cyfra "0" sygnalizowana jest prze 10 mignięć.

 

Przy sygnalizowaniu pierwszej cyfry błędu kontrolka miga trochę wolniej niż przy trzech kolejnych (abyśmy mogli się zorientować, kiedy sygnalizowana jest pierwsza cyfra), następnie chwila przerwy, szybkie mignięcia, chwila przerwy, szybkie mignięcia, chwila przerwy, szybkie mignięcia. Po "odmiganiu" sekwencji 4-ech cyfr komputer przechodzi do "odmigania" kolejnego błędu (o ile występuje) lub po prostu powtarza pierwszy błąd po raz kolejny.

 

I tak np. kod 0420 jest sygnalizowany następująco:

- cyfra 1-sza: 10 wolniejszych mignięć

- przerwa (ok 1sek)

- cyfra 2-ga: 4 szybkie mignięcia

- przerwa (ok 1 sek)

- cyfra 3-cia: 2 szybkie mignięcia

- przerwa (ok 1 sek)

- cyfra 4-ta: 10 szybkich mignięc

- przerwa (ok 2 sek)

 

c/ kasowanie błędu:

1. Jeżeli po odczytaniu błędu, przekręciliśmy stacyjkę do pozycji OFF, to ponownie wchodzimy w tryb diagnostyczny.

2. Wciskamy pedał gazu na więcej niż 10 sekund

3. Zwalniamy pedał gazu.

4. Upewniamy się, że błąd został wykasowany - czyli powinniśmy otrzymać z mignięć kontrolki kod "0000" - czyli 4 razy po 10-mignięć kontrolki w odstępach 1 sekundowych .

 

Po kolejnym uruchomieniu silnika kontrolka check engine/ MIL nie powinna się już pojawić. Jeżeli się zapali, oznacza to, ze błąd ponownie został odczytany przez komputer silnika samochodu i może być konieczna wizyta w warsztacie.

Edytowane przez benio36
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki ale to chyba za trudne jak dla mnie myślałem że wystarczy tylko spiąć w gnieżdzie diagnostycznym ,tam obok bezpieczników i po sprawie.

Świeci mi kontrolka która wygląda jak silnik.

Edytowane przez dzingis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do spinania pinów gdzieś na forum był opis jak to zrobić nawet chyba z fotkami,ja nie skusiłem się na ten sposób.W brew pozorom powyższa metoda nie jest trudna,a u mnie się sprawdza.

(ta kontrolka to "Check Engine" wskazywanie awarii poszczególnych części silnika,elektroniki,itd,itp)

Edytowane przez benio36
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzingis,

nie marudź tylko sprawdź tę metodę "pedału przyspieszania" - tego typu rozwiązania "strasznie" się czyta, ale za to bezproblemowo wykonuje i mają to do siebie, że bywają bardzo skuteczne (podobną metodą, mam za sobą wygaszenie kontrolki ABS).

Przy silniku 1.8 z 2001r to już powinno być złącze OBD2, i tym samym, jesli dobrze pomnę, to o spinaczach i metodach błyskowych chyba można zapomnieć, a rozejrzeć się za interfejsikiem.

Tak bym to widział, jeśli nie pobłądziłem ;)

Pozdrawiam

Edytowane przez and_pec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic z tego chyba mam uszkodzony czujnik pedału przyśpieszenia nic nie mruga .

 

Byłem w serwisie , błąd usunięty, ale wyskoczył taki napis (kody błędów;PO1102 ta 2 słabo czytelna moze być 3 czyli 1103.) czujnik temperatury zasysanego powietrza.

Kostka od przepływomierza powietrza coś szwankuje lub żle łaczy popsykał jakimś środkiem w tej kostce i narazie jest ok.

Mam prośbę w sprawie przepływki jak sprawdzic czy jest w 100% sprawna, ma 5 wejść kostka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jeżeli kontrolka "check engine" się nie świeci, to jest szansa, że po wejściu w tryb serwisowy wyjdą mi jakieś np. mniej ważne błędy ??

 

Po odczytaniu kodów błędów, jeżeli nie chcemy ich kasować to stacyjkę przełączmy na jaką pozycję ??

 

pozdr.

System

Edytowane przez System
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzingis: sprawdzanie przepływomierza jest opisane w instrukcji serwisowej.

Ją z kolei można łatwo ściągnąć z "chomika" użytkownika mirekg9 - link ma stopce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...