jacek22 Opublikowano 7 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2011 mam pytanie czy mozna odłaczyc przewody chłodzace egr bez zadnych przeciwskazań chodzi mi czy błedy nie wyskocza albo inne dziwne sytłacje nie nastapia bo skoro i tak juz mam zaslepione to ta chłodniczka zamiast chłodzic to nagrzewa dolot a tak wygladała rurka od egr w kolektorze i jeszcze duzo syfu w samym kolektorze dolotowym. troszke roboty było przy czyszczeniu auto ma 200 tys. przebiegu oleju nie bierze tzn. po 15tys/km na podziałce bagnetu olej jest w polowie. poźniej zabiore sie za odme (zrobie jakiegos oil catch tanka) bo ten olej to nic dobrego jak widac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasio_ciaputek Opublikowano 9 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2011 Ależ tam syfu, ja nie czyściłem niczego oprócz samego EGR, tam gdzie ta sprężynka, dużo jest roboty żeby dostać się do tego syfu co u Ciebie na zdjęciu widać? Skąd ten szlam się bierze, ja myślałem że trochę sadzy i nic więcej ale to tak nie wygląda. To jakby olej silnikowy był przepalany i wypuszczany ze spalinami? A spaliny idą też do turbosprężarki. A skąd do diabła olej w komorze? Zassany z odmy wraca z turbo-powietrzem może? Ciekawe jak wygląda wirnik turbosprężarki od strony spalin... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek22 Opublikowano 13 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2011 roboty zeby sie dobrac jest nie duzo kostke odpiac od egr i 5 śrub odkrecic gorzej z czyszczeniem po odkreceniu odsuwasz egr od kolektora dolotowego jest tam taka rurka zdjecie nr.3 wysuwasz ją (musiałem wkrętakami podwarzac) i jest juz ona na wierzchu te rurke ja wyciełem a egr mam zaslepione. po tym zabiegu mam wrazenie jakby auto lepiej zbierało sie na wyzszych obrotach od ok 2500obr/min podejzewam ze mały miałem przepływ powietrza co zwiekszało mi cisnienie zaraz za turbo a za egr miałem niższe ale to jest tylko teoria moja a spostrzezenie moze byc mylne bo na hamowni nie byłem podejrzewam ze olej bierze mi sie z odmy bo juz przed turbina mam zaoliwione przewody powietrza a co do syfu to pewnie gorace powietrze i sadza z egr w połaczeniu z olejiem tworzy przypalone błoto bo przed egr sa tylko przewody zaoliwione tez sie zastanawiałem nad stanem turbiny od strony wydechy ale jeszcze dmucha wiec nie ruszam (mam nadzieje ze jest całkowicie spalany ten olej) najlepsze jest to ze silniczek złuzywa tylko ok 400ml oleju silnikowego na 15tys. km wiec nie wiele trzeba do takiego błotka tylko co by bylo jak by sie wiekszy kawałek oderwał? i chce jeszcze odłaczyc te przewody chłodzace co wchodza do kolektora dolotowego a pozniej do egr bo po co mam ogrzewac powietrze skoro jest zaslepione egr tylko nie wiem czy nic sie nie uszkodzi?? no i odłaczyłem te przewody narazie nic sie nie dzieje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość chajecki Opublikowano 13 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2011 Witam Panowie przede wszystkim macie uszkodzoną turbinę, olej który macie w po stronie zimnego powietrza pochodzi z smarowania turbiny. Pozbywając się EGR, zyskaliście tylko brak dostępu spali do powietrza i oleju który tam jest. Jazda dalej na takiej turbinie za niedługo będzie dość dużo kosztowała. Radzę szybko zregenerować turbinę i wyczyścić dokładnie cały układ dolotowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek22 Opublikowano 13 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2011 pozbywajac sie egr zyskałem az brak dostepu spalin do powietrza i oleju ktory w połaczeniu robi błotko olejowe czy cos tam a olej pochodzi raczej z odmy bo zaoliwienie jest juz przed turbina jak pisałem nic nie dolewam po przejechaniu 15 tys. km chodz silnik w niektorych miejscach sie poci bardziej sie zastanawiam jaki moze byc syf w turbo po stronie wydechowej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasio_ciaputek Opublikowano 14 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2011 Witam Panowie przede wszystkim macie uszkodzoną turbinę, olej który macie w po stronie zimnego powietrza pochodzi z smarowania turbiny. Pozbywając się EGR, zyskaliście tylko brak dostępu spali do powietrza i oleju który tam jest. Jazda dalej na takiej turbinie za niedługo będzie dość dużo kosztowała. Radzę szybko zregenerować turbinę i wyczyścić dokładnie cały układ dolotowy Przede wszystkim nie napisałem, ze u mnie nie ma EGR. Turbo daje dobre ciśnienie - sprawdzane, olej a raczej opary lecą sobie do turbiny za odmą z powietrzem i potem z powrotem trafiają do komory ze sprężonym powietrzem, a może i nie trafiają, bo z powrotem mają pod górkę i zbierają się w najniższym miejscu, czyli odcinku grubej metalowej rury nad skrzynią biegów z której skapują sobie powoli kropla po kropli. U mnie podobne ubytki ok 500 ml oleju na 12 tyś km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slaweq22 Opublikowano 26 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2012 idźcie zobaczcie jakie zarzygane są 1,9tdi, a o 2,5tdi to już nie wspomne... syf jest z odmy nie z turbiny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek22 Opublikowano 27 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2012 no wiem znajomy przygladał sie temu co ja robiłem jak ujrzał poszedł do swojego golfa iv 1.9tdi i ujrzał to samo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.