mireksol Opublikowano 8 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2013 (edytowane) przepraszam Panowie, że wracam do tego tematu ładnie go opisał na forum kolega, ale ja w kwestii technicznej mam P-12, 1,8 benzyna z gazem - sekwencja "lovato". Mianowicie przy odczytywaniu kodu błędu, skąd mam wiedzieć czy to kod z wykazu A; B lub P - na załączonej tablicy kod A0303, B0303 i P0303 dotyczy innych usterek - no i te sekundy z przerwami to muszą być dokładne? tj 4 s. od włożenia kluczyka, czy włączenia zapłonu ( rozumiem, że silnika nie uruchamiamy)pedał gazu przy 5 wciśnięciach do oporu to jasne, ale później po 7 sekundach też do oporu - czy tylko częściowo? Próbowałem różnych kombinacji ale tylko raz udało mi się uruchomić tą sekwencję i odczytać błąd "303", ale pogubiłem się w tych sekundach i więcej mi się nie udało ( coś musi być z tym zapłonem na 3 cylindrze bo 2 tygodnie temu w serwisie usuwali mi ten sam błąd - ale trochę mnie to kosztowało). Jeżeli chodzi o kasowanie check engine - kolega napisał " wystarczy wcisnąć pedał gazu na 20-25 s. i po błędzie", ale czy przy włączonym tylko zapłonie czy też przy pracującym silniku i czy też do oporu? Czy robimy to jako dalsza część po odczytywaniu błędu, czy też po odczytaniu wyjmujemy kluczyk i zaczynamy od nowa - poprzedzamy to tą samą sekwencją 4s i 5 s z pedałem gazu ? Tutaj niestety nie udało mi się tego uruchomić. Na włączonym silniku po 20 s samochód zaczął tak dziwnie pracować a kontrolka chec engine świeci nadal. Edytowane 9 Lutego 2013 przez mireksol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 8 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2013 tylko problem polega na tym by sie pozbyć przyczyny a nie skutków i tu potrzeba już opisu tego lpg ,, o zgrozo ,,, ew układ zapłonowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wedrowiec Opublikowano 11 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2013 przepraszam Panowie, że wracam do tego tematu ładnie go opisał na forum kolega, ale ja w kwestii technicznej mam P-12, 1,8 benzyna z gazem - sekwencja "lovato". Mianowicie przy odczytywaniu kodu błędu, skąd mam wiedzieć czy to kod z wykazu A; B lub P - na załączonej tablicy kod A0303, B0303 i P0303 dotyczy innych usterek - no i te sekundy z przerwami to muszą być dokładne? tj 4 s. od włożenia kluczyka, czy włączenia zapłonu ( rozumiem, że silnika nie uruchamiamy)pedał gazu przy 5 wciśnięciach do oporu to jasne, ale później po 7 sekundach też do oporu - czy tylko częściowo? Próbowałem różnych kombinacji ale tylko raz udało mi się uruchomić tą sekwencję i odczytać błąd "303", ale pogubiłem się w tych sekundach i więcej mi się nie udało ( coś musi być z tym zapłonem na 3 cylindrze bo 2 tygodnie temu w serwisie usuwali mi ten sam błąd - ale trochę mnie to kosztowało). Jeżeli chodzi o kasowanie check engine - kolega napisał " wystarczy wcisnąć pedał gazu na 20-25 s. i po błędzie", ale czy przy włączonym tylko zapłonie czy też przy pracującym silniku i czy też do oporu? Czy robimy to jako dalsza część po odczytywaniu błędu, czy też po odczytaniu wyjmujemy kluczyk i zaczynamy od nowa - poprzedzamy to tą samą sekwencją 4s i 5 s z pedałem gazu ? Tutaj niestety nie udało mi się tego uruchomić. Na włączonym silniku po 20 s samochód zaczął tak dziwnie pracować a kontrolka chec engine świeci nadal. trochę pogubiłem się w trakcie czytania za dużo kombinujesz z tym kluczykiem, odczyt i kasowanie błędów jest proste mianowicie 1. siadasz i przekrecasz kluczym do włączenia zapłonu - zegary swięcą, kontrolki też silnik zgaszony 2. czekasz 3-4 sekundy - liczysz sobie 123, 123, 123 albo stoper jak lubisz 3. szybko wciskasz pedał gazu do oporu 5 razy 4. czekasz 7-8 sekund - czyli 123,123, .... 123 5. wciskasz pedał gazu do oporu na 10 sek lub kontrolka mil zacznie migać zależy co wcześniej nastąpi 6. puszczasz pedał i czytasz kod, piersze migania to 0 czyli 10 szybkich mignięć, później przerwa i mignięcia 1 cyfry, przerwa, druga cyfra, przerwa i trzecia cyfra, 7. jak juz przeczytasz kod wpiskasz pedał na minimum 10 sek dla pewności moze być 15 8.po 15 sekundach puszczasz pedał, wyłączasz zapłon i wyciągasz kluczyk z stacyjki i gotowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 13 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2013 ja pierdziu co za opis chyba bym pojechal na kompa niz dekodowal migniecia i pastwil sie nad pedałem gazu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MeWash73 Opublikowano 18 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2015 Co prawda po rosyjsku ale: Robię dokładnie tak jak on i nic. Check nie miga, a błąd mam. Zrobili jakieś zmiany w oprogramowaniu po 2005 roku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cypis84 Opublikowano 13 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2015 Witam serdecznie jestem tu nowy mam od 2 tyg. Primere P12 2002r 2.0 benzyna kombi. Od paru dni zmagam się z problemem check engine..dzięki waszym podpowiedzią odało mi się skasować i odczytać błąd ale nie wiem czy dobrze go interpretuje gdyż nie wiem czy to błąd z B,C czy P? Idzie to tak 10 wolnych mignięć, 4 szybkie, 2 szybkie, 10 szybkich. Wcześniejszy pseudomechanik sprawdził błąd wykasował i powiedział, że jest ok można dalej jeżdzić tylko, że nastepnego dnia kontrolka znów się włączyła..chcę wstawić do auta gaz na dniach i chcę być pewny czy wszystko jest ok. Jeśli to odczyt B0420 kontrolka przepływu powietrzą 5 A/c usterka? Lub jeśli to P0420 stystem katalizatora wydajność poniżej prgou? co to oznacza? Proszę o pomoc gdyż na innych postach na ten temat nie znalazłem odpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karol_S Opublikowano 15 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2015 Tyle tego kombinowania i po co... zupełnie tego nie rozumiem... nie prościej pojechać podłączyć się pod kompa...? Zapłacicie max. 100zł i macie odczytany bląd z wyjaśnieniem, a jak się okaże, że to jakaś pierdoła to od razu możecie poprosić o skasowanie go... W mojej P12 jakiś czas temu zapalił mi się Check Engine... okazało się, że to: "awaria grzania sondy lambda na pierwszym cylindrze" w skrócie... delikatnie rozpięła się kostka i generowała błędy... Całkowity koszt...? 50zł za samo podpięcie do kompa...wpiąłem kostkę a błąd od razu zniknął... zajęło mi to 3 minuty!!! Więc tym bardziej nie rozumiem tego całego maltretowania pedału gazu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piler Opublikowano 14 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2017 Primera p12 1.8 blas 102 ktos moze wie co oznacza? "blad" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 15 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2017 kupujesz ELM za 25 zł, podłączasz przez bluetooth z komórką i masz stały dostęp do odczytów kompa, błędów i ich kasowania itp. itd., a nie płacić zdziercom 50 zł za samo odczytanie błędu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
THOMAS_PL Opublikowano 17 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2017 kupujesz ELM za 25 zł, podłączasz przez bluetooth z komórką i masz stały dostęp do odczytów kompa, błędów i ich kasowania itp. itd., a nie płacić zdziercom 50 zł za samo odczytanie błędu... a jaki ELM będzie działał i jaki program ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rado Opublikowano 17 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2017 Witam. Ja kupiłem sobie kiedyś takiego najtańszego jak np ten http://allegro.pl/kb3e-interfejs-elm-327-mini-bluetooth-elm327-z-pl-i5978843439.html na próbę do swojego Nota i okazało się, że działa bezproblemowo:)pokazuje błędy, zczytuje dane z czujników itp. Nie działa ze wszystkimi apkami ale np już z Piston lub Torque już tak. Za 20zł można zaryzykować i się pobawić. Wysłane z mojego myPhone_AXE_LTE przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mike12345 Opublikowano 17 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2017 Ja mam dokladnie taki sam, fajna zabawka i tez dziala mi tylko torque i piston:-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
THOMAS_PL Opublikowano 18 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2017 tak wszystko się zgadza tani ELM działa z Torque Pro łączy się bezproblemowo z moim Jeepem i Fordem ale nie działa z P12... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 18 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2017 u mnie działa bezproblemowo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
THOMAS_PL Opublikowano 18 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2017 u mnie działa bezproblemowo na P-12 2,2Di 2002r niestety nie działa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dramo Opublikowano 26 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2017 Primera 1.9 dci 2005 rok elm działa bez problemu, zamówiłem ten który kolega wcześniej podał link z alledrogo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rado Opublikowano 26 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2017 No i super:) o to chodzi:) Wysłane z mojego myPhone_AXE_LTE przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.