Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

rybak
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Odgrzewam kotleta, może w celu zbioru doświadczeń.

Nie działa mi dmuchawa na żadnym biegu, tzn. lekki podmuch jest ale prawie niezauważalny. Co ciekawe, po przejeździe po kocich łbach dmuchawa nagle zaskoczyła (tylko najwyższe obroty) i działała do następnej nierówności. Google podpowiada, że może to być płytka oporowa. Problem w tym, że wszystkie porady wymiany nie dotyczą Note (najwięcej porad dotyczy micry i primery) więc nie wiem jak dobrać się do tego ustrojstwa w moim aucie. Proszę o pomoc gdzie i jak zabrać się do tej płytki. A może to nie o rezystor chodzi?

Edytowane przez rybak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widać że nikt tego nie przerabiał w note.Mogę jedynie poradzić jak to obskoczyć.

Spróbuj wyjąć schowek z radiem,to jest bardzo proste.Odkręcasz dwa wkręty spod zaślepek w schowku,oraz dwa wkręty znajdujące się pod listwą pod radiem.Konsola wychodzi lekko.po wyjęciu będziesz miał chyba podgląd jak się dobrać do regulatora obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opornica,jak jest walnięta to nie działają poszczególne biegi nawiewu,ale nawiększy (pełna moc) działa! Więc to raczej  nie opornica.Prędzej coś z dmuchawą/brak jakiegoś kontaktu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim wypadku wystarczy wyjąć schowek i mamy dojście do dmuchawy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W bebechy mojemu rumakowi zajrzę w ciągu tygodnia, jak pogoda pozwoli. Podpowiedzcie tylko na co konkretnie patrzeć, na jaką wtyczkę, który przewód. Rozkręcać schowek czy również dobrać się do panelu środkowego poprzez wykręcenie radia? Niestety elektryk ze mnie słaby więc proszę o łopatoligiczny wykład. O rozpiskę a'la Jacek Gmoch nie śmiem prosić.  :0recourse:

Do objawów doszło jeszcze to, że gdy już przejadę po kocich łbach i dmuchawa się włączy, to wiatrak nie wydaje takich odgłosów jakie wydawał przed awarią tzn. jest głośniejszy, delikatnie terkocze.

Edytowane przez rybak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rybak,najprościej wyjąć schowek,jest 5 wkrętów łatwo dostępnych.Tylko jest warunek,musisz mieć śrubokręt krótki krzyżowy.Wykręcasz wkręty i wyciągasz do siebie bez trudu,montaż odwrotny ,nie ma problemu.Jak wyjmiesz schowek to musisz się pięknie wygiąć aby wejść głową pod deskę i po prawej stronie będzie dmuchawa.Poruszaj kablami(wcześniej załącz ją,będziesz wiedział czy coś się dzieje)Być może będzie tak jak pisał Manix,gdzieś luźne złącze i wystarczy je tylko wepchnąć na właściwe miejsce.Angole to niechluje wiele jest takich awarii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do dmuchawy to przerabiałem takie objawy jak w pierwszej wypowiedzi w sunnym, kopnięcie w korpus dmuchawy (bez żadnego celowania, ot pasażer machnął prawą nogą)  uruchamiało ją bezproblemowo, jednak to metoda doraźna. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkręciłem schowek, złożyłem kręgosłup, a oto co zobaczyłem:

post-57384-0-94661300-1366228018_thumb.jpg post-57384-0-94240800-1366228040_thumb.jpg post-57384-0-74929300-1366228063_thumb.jpg post-57384-0-37680000-1366228084_thumb.jpg post-57384-0-57301900-1366228099_thumb.jpg post-57384-0-17344400-1366228119_thumb.jpg post-57384-0-80274700-1366228136_thumb.jpg post-57384-0-21735800-1366228165_thumb.jpg

 

Pomacałem, popukałem i nic to nie dało. Nawiew włączyłem na maxa - dało się słyszeć jedynie działanie wirnika chłodnicy. Bardzo proszę o pomoc co jest co (filtr kabinowy i poduszkę powietrzną chyba rozpoznałem) z resztą nie miałem tyle szczęścia. Na co zwrócić uwagę przy następnej "gimnastyce"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może spróbuj wykręcić cały wentylator i podłącz "na krótko" do akumulatora, wtedy zobaczysz czy działa, a dodatkowo zobaczysz w jakim stanie jest wirnik (śmieci różnego rodzaju), warto też go przesmarować jeśli będzie działał. 


W innych autach miałem problemy z dmuchawą, ale tam zazwyczaj przyczyną był opornik dmuchawy, dodatkowo wyciągałem dmuchawę i ją czyściłem bo zbierał się tam niezły bajzel, ale tu jest filtr kabinowy i tego nie powinno być.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno tak na odległość kogoś instruować,jeżeli nie grzebał nigdy przy samochodzie.

Przy takich zabawach pomocny jest miernik napięcia.

Następny krok to tak jak pisałem ,wyjąć schowek z radiem ,żeby się jakoś dostać do przełączników,no ale tutaj też pomocny byłby miernik bo jak ruszanie kostkami nic nie da to trzeba by było pomierzyć napięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno tak na odległość kogoś instruować,jeżeli nie grzebał nigdy przy samochodzie.

Zawsze można spróbować. A jaka satysfakcja, że się potrafiło wytłumaczyć laikowi co i jak. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaaale! Satysfakcję to będziesz miał ty jak znajdziesz usterkę i ją usuniesz :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam !! Mam pytanie czy jakoś rozwiązaliście problem z dmuchawą. Ja dzisiaj zauważyłem u mnie to samo, tzn na 1 i 2 biegu dmuchawa nie działa dopiero zaczyna dmuchać na 3 i 4. Próbować samemu grzebać przy tym, czy lepiej jechać do mechanika, i do jakiego mechanika jechać, od elektyki czy jakiś innych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej nikt z nas nie kombinował z wymianą rezystora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

"Odrzewam" temat.

Ktoś wie może gdzie dokładnie znajduje się rezystor dmuchawy i się do niego dostać?

Wbrew temu co pisali poprzednicy, rezystor znajduje się po lewej stronie panelu środkowego. Nic nie trzeba odkręcać, czy wyciągać choć dojście jest delikatnie mówiąc "przesrane". Moduł jest przykręcony 2 ok 3cm śrubkami  typu "torx" do których ciężko się dostać, kluczyk musi być łamany (tak jak zwykły inbus) odkręcenie to bardzo żmudna czynność (tochę w dojściu pomaga ściągnięcie elementu pod kierownicą, ale i tak całą czynność trzeba wykonywać na klęczkach  kręcąc po pół obrotu, nie dobrze mi się robi na samą myśl, walczyłem chyba ok 40min jak nie dłużej).  Część znajduje się ok 50cm nad pedałem gazu po prawej stronie. Dla zainteresowanych tematem zamieszczam zdjęcia.

Co do samej części widnieje na niej napis że nie jest reperowalna, na "aledrogo" są dostępne zamienniki od ok 50zł. Ja póki co pokusiłem się jednak ją rozebrać i zreperować.

Tak jak większości użytkowników, w moim przypadku przestały działać pierwszse dwa stopnie nawiewu.

Moduł należy rozebrać odlutowując styk widoczny od góry (zdjęcie nr 3).

Powodem niesprawności było przepalenie ścieżki (zaznaczone na zdjęciu nr 5). Żeby było śmieszniej sama blaszka jest wykonana z materiału którego nie da się zlutować. Ja po oczyszczeniu miejsca do "gołego" zacisnąłęm wokół niego kawałek miedzianej blaszki i złożyłem do "kupy".

Wszystko działa jak nie ruszane :thumbsup: pytanie tylko na jak długo???

Przezornie, przerażony wizją kolejnego odkręcania wsadziłem moduł bez dokręcania. Zobaczymy ile to wytrzyma choć widząc korozję na całej długości ścieżki sądzę że jest to "malowanie trupa".

Mam nadzieję że temat przyda się tym przed którymi dopiero ta wątpliwa przyjemność. Pzdr.

post-26701-0-31923800-1414745226_thumb.jpg

post-26701-0-69682900-1414745304_thumb.jpg

post-26701-0-58315500-1414745423_thumb.jpg

post-26701-0-14469700-1414745483_thumb.jpg

post-26701-0-79872300-1414745568_thumb.jpg

Edytowane przez zupens
  • Thanks 1
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może pomóc lakier przewodzący prąd........można nim naprawiać ścieżki ogrzewania szyby tylnej i grubsza warstwa da rade ze złączeniem ścieżki.

Po pomalowaniu zabezpiecza ścieżkę przed korozją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to samo mi przyszło do głowy - za kilkadziesiąt zet można kupić zestaw naprawczy do naprawy przerwanych ścieżek ogrzewania szyby. To rodzaj farby-kleju zawierającego metal. Zamalowuje się przerwy na druku i powinno wszystko działać

przykład

http://allegro.pl/klej-do-naprawy-ogrzewania-tylnej-szyby-technicol-i4679321329.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Mam problem z rezystorem dmuchawy, Nota 1,4 - nie działały 3 pierwsze biegi dmuchawy. Wyjąłem rezystor okazało się że puściło lutowanie, po lutowaniu na nowo dmuchawa działała ok niestety przez 5 min, później lutowanie puściło. Zostaje chyba jedynie wymiana całęgo rezystora. Na allegro dostępne używki i nowe o dziwo tańsze od nich. Może ktoś z Was podpowie który zakupić, poniżej przykładowe linki. Z góry dzięki za pomoc.

 

http://allegro.pl/nowy-rezystor-opornik-dmuchawy-nissan-note-2006-i4718158587.html

http://allegro.pl/opornik-rezystor-dmuchawy-nissan-note-e11-06-nowy-i4753545296.html

http://allegro.pl/rezystor-opornik-dmuchawy-nissan-micra-k12-note-i4726431911.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witamy.

Po pierwsze ,milo by było gdybyś się przywitał i choć trochę przeczytał regulamin. Po drugie -jest coś takiego jak "szukaj" żeby nie powielać. Po trzecie "opis" jaki model /jaka wersja =  szybka pomoc = jaka opornica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ścieżek oporowych nie polutujesz. Naprawa lakierem przewodzącym prąd stosowanym do ścieżek ogrzewania szyb, nigdy się z tym nie spotkałem ale wydaje mi się że w tym przypadku jeśli się sprawdzi to też na krótka metę bo tu idzie większy opór a co za tym idzie i temperatury są inne. Co do wyboru rezystora wszystkie są takie same natomiast który z nich wytrzyma najdłużej okaże się w użytkowaniu. Nie zawsze to co tanie badziewiem się okazuje i odwrotnie. Więc wszystko zależy od Twego wyboru a może także od zasobu portfela. Ważne byś zapodał po naprawie który założyłeś i dał znać czy się sprawdził by został ślad dla innych będących, tak jak Ty teraz, w potrzebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hydros ma rację,lakier przewodzący załatwia sprawę...wręcz na wieki.

Stosowałem go i nigdy nie było później kłopotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro mówicie że lakier się sprawdza przyjmuję to za pewnik i przy okazji jak się nadarzy (oby nie) zastosuję. Miałem wątpliwości bo kiedyś, to znaczy jakieś 35 lat temu miałem kłopoty by takim wynalazkiem właśnie ścieżkę grzejną na szybie naprawić. Miałem też przygodę z rezystorem we Fordzie, lutowanie nie pomagało a mając w perspektywie sprowadzanie rezystora z Niemiec naprawiłem go stosując stosownej długości na poszczególne zakresy (2i3) drut oporowy.  Ale lata podobnie jak i technologie się zmieniają a myśl naukowa prze do przodu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Wbrew temu co pisali poprzednicy, rezystor znajduje się po lewej stronie panelu środkowego. Nic nie trzeba odkręcać, czy wyciągać choć dojście jest delikatnie mówiąc "przesrane". Moduł jest przykręcony 2 ok 3cm śrubkami  typu "torx" do których ciężko się dostać, kluczyk musi być łamany (tak jak zwykły inbus) odkręcenie to bardzo żmudna czynność (tochę w dojściu pomaga ściągnięcie elementu pod kierownicą, ale i tak całą czynność trzeba wykonywać na klęczkach  kręcąc po pół obrotu, nie dobrze mi się robi na samą myśl, walczyłem chyba ok 40min jak nie dłużej).  Część znajduje się ok 50cm nad pedałem gazu po prawej stronie. Dla zainteresowanych tematem zamieszczam zdjęcia.

Co do samej części widnieje na niej napis że nie jest reperowalna, na "aledrogo" są dostępne zamienniki od ok 50zł. Ja póki co pokusiłem się jednak ją rozebrać i zreperować.

Tak jak większości użytkowników, w moim przypadku przestały działać pierwszse dwa stopnie nawiewu.

Moduł należy rozebrać odlutowując styk widoczny od góry (zdjęcie nr 3).

Powodem niesprawności było przepalenie ścieżki (zaznaczone na zdjęciu nr 5). Żeby było śmieszniej sama blaszka jest wykonana z materiału którego nie da się zlutować. Ja po oczyszczeniu miejsca do "gołego" zacisnąłęm wokół niego kawałek miedzianej blaszki i złożyłem do "kupy".

Wszystko działa jak nie ruszane :thumbsup: pytanie tylko na jak długo???

Przezornie, przerażony wizją kolejnego odkręcania wsadziłem moduł bez dokręcania. Zobaczymy ile to wytrzyma choć widząc korozję na całej długości ścieżki sądzę że jest to "malowanie trupa".

Mam nadzieję że temat przyda się tym przed którymi dopiero ta wątpliwa przyjemność. Pzdr.

Wielkie dzieki i ,,pifko :beer: :beer: :beer:uratowałeś Waćpan mojego ,,Tyrkusia"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...