Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] 2.2di Kontrolka ciśnienia oleju


Motyl22
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Wczoraj zauwazylem po odpaleniu swiecoca kontrolke smarowania. Zgasilem silnik zapalilem ponownie i dalej swiecila.uznalem ze to jakis blad bo w ciagu dnia auto jezdIlo beZ problemu,po 150 m wylaczylem auto bo slyszalem ze jednak silnik nie ma smarowania sprawdzilem bezpieczniki w kabinie i sa ok,powoli wrocilem do domu. Co moze byc przyczyna pompa oleju,czy moze jest jakis czujnik cisnienia ktory jak wadliwy to nie zalaczy pompy. Stan oleju sprawdzony jest na prawie max.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poma zawsze działą (o ile jest sprawna), nie potrzebuje do tego żadnej elektryki.

 

 

Skoro słyszałeś, ze silnik pracuje inaczej, to pewnie i czujnik jest ok (ale gdybyś nie miał pewności, to to jest pierwsza i najtańsza rzecz do sprawdzenia). Najlepiej zaciągnąć auto na lince* do mechanika, ten w miejsce czujnika wkręci manometr i bedzie wiedział czy ciśnienie jest czy go rzeczywiście nie ma.

 

* głupotę zrobiłeś, że w ogóle jechałeś nawet te 150 metrów prawdopodobnie bez smarowania.

 

jak nie to to padnięta pompa/ ścięty klin na napędzie pompy, obrócona panewka (ale to by było słychać rytmiczne stukanie przy pracy silnika). Ogólnie nic fajnego.

 

Przy odrobinie szczęścia może tylko pęknięta rurka od smoka.

Edytowane przez nunu85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nunu85 faktycznie nie brzmi to rewelacyjnie, dodam ci ze stalo to sie po uruchamianiu 2 auta z kabli rozruchowych, facet ktoremu odpalaem auto poprzez swoj samochod nie zachowal kolejnosci odpinania klem. i ta kontrolka wyskoczyla mi kiedy zgasilem auto i po ponownym uruchomieniu juz niestety zostala, moze cos z obwodem elektrycznym? stukow w silniku nie mialem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik pracuje normalnie czy słychać jakieś stuki z tego co piszesz stało się to podczas odpalania z kabli tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie nie stalo na odpalonym, tylko facet jak swoj odpalil z mojego aku podszedl i losowo wyciagnal klemy z akumulatora po dojechaniu do domu i zgaszeniu wszystko ok, za 5 h ide do auta bo chcialem jechac i zonk, nie pomaga odlaczanie aku



a silnik pracuje rowno i zapala odrazu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem dokładnie czy czujnik jest zabezpieczony bezpiecznikiem ale z tego co pamiętam to nie , jest możliwe że padł sam czujnik dla pewności zaprowadź auto do mechanika a poziom oleju masz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak silnik chodzi bez zmian, to pewnie tylko czujnik.

Z twojej pierwszej wypowiedzi wywnioskowałem, że dźwiek silnika brzmi inaczej, a t ojużby zwiastowało poważne problemy.

 

JAk masz minimalne pojęcie o mechanice i nie boisz się, to sam sobie go wymień i na 70% myślę bedzie po problemie. Jeśli się boisz, zaciagnij auto do mechanika.

 

ps ysle, ze odpalanie z kabli nie miało tu nic do rzeczy, ot zbieg okolicznosci.

 

W kazdym razie zaznij od czujnika ciśnienia oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poziom oleju jest dobry tyle ze go jakby z miski nie pobiera, rozmawialem dzisiajz  mechanikiem chce podlaczyc go pod kompa i mowil ze moglo pojsc zwarcie na na komputer i dlatego teraz swiruje, a za auto nie mam samemu jak sie zabrac nie mam miejsca na tego typu rzeczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale czujnik ciśnienia oleju nic wspólnego z komputerem nie ma :/ trzeba odkręcić czujnik i wkrecić manometr i odpalić silnik wszystko wyjdzie czy jest cisnienie i jakie.

  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez mi sie tak zdawalo ze nie ma bo pompa jest przeciez napedzana mechanicznie na wale, musze odlozyc temat naprawy,nabawilem sie anginy;/.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak piszesz na wale jest jak przestała by działać to może klin się ściął pompa to w sumie dwa tryby chodzące w sobie. Życze zdrowia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie kontrolka znika gdy sie depnie pod 3 tys obr i moge normalnie nim latac jest wtedy samarowanie, gdy zgasze i zapale znowu musze depnac na luzie ale juz szybciej zgasa.

 

Coz w trakcie choroby skonsultowalem sie z paroma osobami, zawsze latalem na valvoline durablend 10w40 ale przy ostaniej wymianie byl problem z korkiem przy misce olejowej wiec pojechalem do zakladu. Zrobili mi ten korek i niby wymienili filtr i olej, dzisiaj spuszczalem ten olej, 1 raz taki rzadki zlewalem w  tym aucie filtr wg mnie nie wymieniony, wlalem olej 15w40 i po odpaleniu jakies 2 max 3 sekundy kontrolka sama znika i tak juz za kazdym razem, podejrzewam ze oszfabili mnie z valvolina i wlali jakis badziew z beczki.

 

Nie wiem czy sie myle ale gdyby pompa byla walnieta to wymiana oleju by nie pomogla?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pomogła z tym ze dluzej sie pali ta kontrolka jak z nocy odpalam np z jakeis 8 s ale sama zgasnie a kolejne uruchomienia bez problemu. W kazdym razie z silnikiem nic sie nie dzieje lata ok, z moca rowniez.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, czy tym silniku nie jest wymagany filtr oleju z zaworkiem zwrotnym - w przypadku diesla z N15 był wymagany taki filtr. Sporo tańszych filtrów nie posiadało tego zaworka, co skutkowało długim świeceniem się kontrolki ciśnienia oleju po uruchomieniu silnika na zimno. Taki zaworek posiadały tylko nieliczne filtry z wyższej półki, co widać było po cenie. Może masz założony jakiś kiepski filtr oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no biore taka opcje panowie, a teraz pytanie do was czy jesli zdecydowalbym sie na wymiane pompy oleju czy musi byc ruszany lancuch rozrzadu?  czy jakies kolo sie odkreca sciaga obudowe i gotowe? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jacek nie sprawdzalem ale na zimnym silniku ewidentnie za niskie,trzeba pzygazowac pod 3 tys i wszystko gasnie kolejne uruchomienia gasnie normalnie, nic inego mi do glowy nie przychodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego z półsyntetyku zmieniłeś już na mineralny? Mineralny jest gęstszy, więc pierwsze uruchomienie musi mocno ciągnąć gęsty olej i kontrolka zapala się później zimą będzie o wiele dłużej/.

Czy wąchałeś ten rzadki spuszczany olej, może ropa dostaje się do oleju?

 

Czy wie ktoś co tworzy olej mineralny, co dzieje się z pierścieniami, co będzie zimą, jakie uruchomienie /a tym bardziej w dieslu?/ a może nie wie jak ropa może dostać się do oleju?

Jeśli ktoś nie wie jak wygląda środek silnika po oleju 10/40 a 5/30, to proszę zapoznać się z moim tematem i fotkami i pomyśleć co będzie przy oleju 15/40.  http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/82919-awaria-vacum-pompa-łańcuszek-ślizg-prowadnica-i-nie-tylko/#entry851443

Edytowane przez mirekg9
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmienilem bo tak kazali mechanicy. Olej sprawdzalem ani nie wyczulem nic ropopochodnego ani nie zauwazylem. Przeje halem autem z 400 km i wszystko wrocilo do normy. A teraz pytanie czy z tego 15w40 moglbym przejsc na 10w40?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...