Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Mruczenie/warczenie silnika


iAmil

Rekomendowane odpowiedzi

tak jak w temacie, zaznaczę że łańcuch rozrządu wymieniony nie dawno na wzmocniony i wałek rozrządu, mruczenie było również przed wymianą, ale do rzeczy, przy bardzo lekkim wciskaniu gazu silnik mruczy/warczy, dodamy więcej gazu i jest git, ale jak puszczamy gaz to tez jest takie zamruczenie pod sam koniec odskoczenia pedału gazu do pozycji zero, jakieś pomysły ? moi mechanicy mówią że może się pojawiać powoli problem z wtryskami, może ktoś ma inny domysł ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa może wydać się bardzo prozaiczna. Istnieje bowiem możliwość że przy pewnych obrotach silnika w rezonans wpada osłona tłumika czy inny najczęściej metalowy ale nie koniecznie  fragment podwozia. możesz też mieć nieszczelność tłumika gdzieś na złączu i przy niższych obrotach spaliny wydostają się na zewnątrz wydając coś w rodzaju buczenia a przy wyższych obrotach wzrasta ciśnienie i walą rurą prosto nie dając odgłosu. Musisz wsadzić kogoś za kierownice samemu wejść pod spód i posłuchać dotykając kolejnych fragmentów blaszanych starając się wytropić  odgłos. Bo na złączach cz w przypadku dziurki na wydechu będziesz widział okopcenie czarną sadzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tutaj obroty niestety nie maja znaczenia, tutaj to warczenie jest podczas operowania pedalem gazu, bardzo lekko = warczy, mocniej = przestaje, podczas puszczenia pedału gazu zanim wroci do pozycji zero rowniez warczy ten ostatni ok. 1cm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sory ale naciskając pedał gazu zwiększasz, zdaje się, obroty silnika i to ma sens bo w rezonans wpada tylko w pewnym zakresie tychże przy nich wzroście i potem przy ich opadaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma sensu bo to mruczenie wystepuje w momencie utrzymywania prędkości tak jakby, bo nie ważne czy mam lekko wcisniety pedal gazu przy 1500 obr i nie rosna czy mam 2500 tysiaca i tez one nie rosna bo to jest takie delikatne wcisnieniecie by by obroty nie spadaly i predkosc nie malala...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

witam wszystkich ,kolego iAmil czy znalazłes rozwiązanie problemu o ktorym pisales bo wydaje mi sie ze wiem o co chodzi bo mam to samo swojej d 40 dziwna sprawa nie spotkalem sie z takim czymś to tak jak by był wyprzedzony zaplon i slyczac zawory (jade obroty ok 2000tys czy 2300tys puszczam troszeczke gazu i ten dzwięk zaworów ? niewiem sam ? dodam ze nie ważne na jakim biegu z tym ze do 4 najlepiej słychac) jeszcze te obroty na biegu jalowym też nie sa idealne ale z tym dam rade poczytalem troche o zaworku scv byłem na adaptowaniu i zobaczymy, jak nie to wymiana na nowy, dodam jeszcze ze wszystko sie zaczeło jak wystąpiło ochłodzenie może ma ktoś jakieś pomysły.......... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiscie to mruczenie im zimniej tym glosniejsze... moi mechanicy podejrzewaja ze wtryski bądź któryś z wtrysków podaje za dużo paliwa i stąd ten dźwiek, im wyższa prędkość a obroty są poniżej 2500 to ten dźwięk głośniejszy... powyżej 2500 wszystko jest pięknie, lub jak się wciśnie gaz w podłogę, po nowym roku najprawdopobniej dam tryski do sprawdzenia, daj znać czy wymiana/regeneracja zaworu pomogła ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie tak jak piszesz ,powyzej 2500 tys jest ok itd. to jest to samo u mnie, narazie wymienie w tym tygodniu ten zawor bo mi dzisiaj rano zgasła pare razy a popołudniu bylo juz ok dam znac co i jak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...