Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Ranking

Popularna zawartość

Zawartość, która uzyskała najwyższe oceny od 28.02.2024 uwzględniając wszystkie działy

  1. Na stronie Nissan są schematy (karty ratownicze) dla strażaków i można zobaczyć, gdzie są ładunki pirotechniczne w napinaczach, poduszki, wzmocnienia, akumulator li-ion, niebezpieczne amortyzatory gazowe, itd. Tzw. "kartę ratowniczą" warto wydrukować i trzymać za osłoną przeciwsłoneczną kierowcy + naklejka na szybie. Nissan - Karty Ratownicze Karta Ratownicza dla Nissan Pulsar C13 (2014-) TUTAJ na stronie mamy info z mapką gdzie można dostać nalepkę na przednią szybę informującą służby, że karta jest w pojeździe. Oczywiście życzę wszystkim, by służby nie musiały z tych kart korzystać Tworząc ten temat wykorzystałem informacje kol. aquariusmax, PRIMAR i sulik76 przedstawione w dziale Qashqai J12 Edit. Dla kolegów/koleżanek którzy zamontowali siłowniki maski, przygotowałem do pobrania Kartę Ratowniczą z dodanymi tymi elementami: Nissan Pulsar C13 (2014-)-Karta Ratownicza z siłownikami maski
    4 punkty
  2. Jak w temacie.Do wymiany potrzebne a jakże... Świece DILKAR7E9HS NGK Klucz 14 do świec,długi minimum 20cm klucz 10 i 12 Po zdjęciu pokrywy należy kluczem 12 odkrecić dwie nakrętki z rury aluminiowej intercoolera.Nastęonie kluczem 10 odkręcamy śruby mocujące cewki.Naciskając języczek wtyczki przy cewce aż kliknie ,wysunąć wtyczkę.Wyjmujemy cewki i kluczem do świec 14 odkręcamy świece.Montaż w odwrotnej kolejności.Trudność?Można powiedzieć żadna.niecałe pół godziny pracy.Świece po przebiegu 75 tys.Nowe mają odstęp 0.8mm po przebiegu mialy od 0.88 do0.98 Zapomniałem dodać i tu kolega niżej poprawił,moment dokręcania świec HGK to 15-20-25 max Nm,według tabeli NGK dla dokręcania na suchym gwincie!
    3 punkty
  3. Tutaj można znaleźć karty ratownicze do wszystkich modeli Nissan-a. Na tej stronie info gdzie można dostać nalepkę na przednią szybę informującą służby, że karta jest w pojeździe.
    3 punkty
  4. Skończ już chłopie. Już każdy sobie sam wyciągnie wnioski.
    2 punkty
  5. @aquariusmax - dla wszystkich pragmatyków, malkontentów, niewiernych Tomaszy, zgryźliwców itp. Foto kawałka faktury, która wywołała burzę w szklance wody A tak na marginesie, jest takie piękne, stare hebrajskie przysłowie "Jeżeli trzech ludzi powie ci, że jesteś pijany, nie kłóć się, idź spać"
    2 punkty
  6. Ja tylko dodam wprost do tego co napisał kolega @JaroSz, że epatowanie zdjęciami/skanami faktur z ASO może zepsuć relacje klienta pokazującego faktury z ASO. Słusznie napisał @JaroSz, że uzyskamy takie ceny, jakie sobie wynegocjujemy. Oczywiście nie twierdzę, że tak się da we wszystkich ASO. Ale w takich negocjacjach na 100% nie pomoże przyjście do ASO w Warszawie ze zdjęciem faktury z ASO z Pcimia z tekstem, że w Pcimiu Daniel zapłacił o wiele mniej. Skończy się to zapewne tym, że Daniel przy następnej wizycie w ASO w Pcimiu dostanie "OPR" i będzie skasowany według standardowego cennika.
    2 punkty
  7. Chciałbym się podzielić moim ćwiczeniem z wymianą radia. Mój model to n-connecta z 2016r wprawdzie z 7 calowym ekranem ale bez możliwości aktualizacji systemu. Same mapy można aktualizować ale cena oryginalnej karty w serwisie powala... Wkurzało mnie mocowanie iPhone na uchwycie i brak pełnej integracji. Zdecydowałem się na urządzenie od chińczyka z aliexpress,V1 Plus (6GB 128GB)C z dedykowaną ramką oraz kompletem kabli i modułem cantus do obsługi kamer 360. Mają sklep w Polsce więc wysyłka była na drugi dzień. Montaż okazał się dość prosty a efekt jest zadowalający. CarPlay a tym samym aktualne mapy google czy Spotify działa rewelacyjnie, polecam!
    1 punkt
  8. Przy -1,5 stopni na zewnatrz odpalil rano bez zbytniego ociągania się (wcześniej krecił, krecił, walił błędem i w koncu odpalał ale nie od razu wszystkie cylindry - efekt jak w pierwszym poście).
    1 punkt
  9. Witam po 8 latach nie żałuj hameraita smarowałem wahacze sanki łącza przewodów śruby , nakrętki; a podłogę, bak, masą bitumiczną ,za blachą termiczną dawałem lakier wysoko temperaturowy nie pamiętam ale chyba 600C a tam gdzie trzymają blachę termiczną gwinty z blaszkami pomalowałem też specjalną srebrzanką wysoko termiczną znalazłem w brico i teraz mam spokój 14 marca bylem na przeglądzie pytali się czy to nowe /// wszystko malowałem pędzlem oprócz oczywiście lakierów powiem krótko warto.
    1 punkt
  10. Nie porównywałem wcześniej cen. Ale teraz to zrobiłem, bo mnie to zaciekawiło W 1979 roku średnia pensja wynosiła 5327 zł, a Trabant kosztował 90 - 96 tys. zł. Trzeba było ok. 17 pensji, żeby go kupić. Oczywiście, jak się miało talon. W listopadzie 2023 r. średnia wynosiła 7670 zł, a QQ N-connecta kosztował ok. 130 tys. zł. To też jest ok. 17 pensji. Co ciekawe, Trabant był droższy od Malucha i Syrenki. To są oczywiście państwowe ceny Trabanta, bo na giełdzie nowe auta były wtedy znacznie droższe, bo na nowe auta się czekało latami.
    1 punkt
  11. Po 25000km średnie spalanie: Miasto: około 7,4L/100 Trasa: 5,5L/100 Średnie od nowości: 7L/100 Minimalne uzyskane na krótkiej trasie: 4,2L Minimalne uzyskane na długiej trasie 4,8L Przykładowe wyniki z pokonywania regularnej trasy ok. 100km (droga lokalna, krajowa i autostrada): rok temu i aktualnie
    1 punkt
  12. to wszystko zależy. Jaki to dokładnie silnik, jakie ma wymagania co do oleju, w jakiej jest kondycji. Dzisiaj już nie tak ważne są lepkości oleju, jak te wszystkie inne normy. API, ACEA, ILSAC, normy producentów. Np. silniki z bespośrednim wtryskiem mają tendencje do odkładania nagarów na tłokach co może prowadzić do spalania stukowego LSPI. Dlatego są oleje o zmniejszonej zawartości wapnia czy innych pierwiastków, co powoduje zmniejszenie odkładania nagaru. Jak pojeździsz dłużej na niewłaściwym oleju, to może się skończyć niefajnie. Albo filtry cząstek stałych. Żeby były sprawne i długo posłużyły potrzebne są oleje o mniejszej zawartości popiołów (to jest chyba między innymi norma ACEA C3). Czy w końcu te lepkości. Czasy domorosłych mechaników którzy wiedzą najlepiej juz dawno minęły. Do Lanosa czy Golfa III lało się 5w40 jak był w miare nowy a jak zaczynał brać olej to się przechodziło na 10W40 i to była cała filozofia. Niestety niektórzy mechanicy do dzisiaj pozostali mentalnie w takim świecie. Tymczasem dzisiaj silniki to wysilone, skomplikowane konstrukcje, gdzie własnie nieodpowiedni olej może narobić szkód. Ludzie się śmieją że np. 0w20 to woda i nie będzie chronić ich silnika i leją inne, tymczasem jak producent zaprojektował silnik pod taki olej, gdzie wszystkie pompy, kanały, pasowanie elementów są do tego dostosowane, to inny może tylko narobić szkód. Nie mówiąc już o hybrydach, gdzie ciągłe gaszenie i uruchamianie silnika powoduje że olej musi być jak najrzadszy żeby jak najszybciej zaczynał smarować po każdym uruchomieniu silnika. Oczywiscie są różne silniki, same w sobie są lepsze i gorsze konstrukcyjnie, jednemu wlejesz nie taki olej jak trzeba a i tak pojeździ długo, a inny wręcz przeciwnie. Ogólnie czym starszy silnik tym powinien być mniej wrażliwy na inny olej, ale mogą być wyjątki. Ja uważam, że trzeba lać dokładnie taki olej jaki zaleca producent, to znaczy z takimi normami, a jeśli dopuszczalne są różne zakresy norm, to tymi najnowszymi, ale marki już dowolnej, jaką tam sobie lubimy i zmieniać zgodnie ze zdrowym rozsądkiem, niekoniecznie zgodnie z instrukcją, tylko częściej. Na obrazku poniżej masz np. porównaniu normy ILSAC GF5 VS GF6. Zwróc uwagę np. na pozycję "Piston cleanliness". To jest zapewne związane z tym co pisałem wyżej - odkładaniem nagarów na denkach tłoków. Czyli olej spełniający wyższą normę będzie dużo lepszy pod tym względem. Jak producent projektuje silnik zakładając taki olej i takie jego właściwości, to zalanie starszego może spowodować odkładanie nagarów i awarie. A po jakim przebiegu? W jednym pewnie po niewielkim a w innym może nigdy, ale lepiej nie ryzykować.
    1 punkt
  13. Jeździłem nie narzekałem ,znalazłem gdzieś info że austryjacka policja jeździ na zimówkach semperit
    1 punkt
  14. Faktycznie, pomyłka, poprawione, oczywiście gen II powinna być, dzieki za spostrzeżenia. Tak, zgadza się, info o uszkodzeniach zderzaków w opisie aukcji, pełna dokumentacja uszkodzeń i naprawy oczywiście dostępna dla potencjalnego nabywcy, nie mam nic do ukrycia.
    1 punkt
  15. Mi się udało w wersji Acenta MR23 z multimediami z dwiema gałkami. Robimy podobnie jak w J11, wciskamy MENU i kręcimy prawą gałką lewo/prawo/lewo. W wyższych wersjach może być podobnie. Opcji jest dość sporo, jest np. diagnostyka wielu układów, aktualizacja i inne "dziwne" ustawienia, ale napięcia na akumulatorze nie widziałem. Trzeba trochę uważać, bo u mnie się pojawił błąd systemu Stop/Start, ale po ponownym odpaleniu mu przeszło, podejrzewam, że to efekt autotestu.
    1 punkt
  16. Nie wiem czy nie wywołam jakiejś z burze ale zapytam jak odpalacie i ruszacie z parkingu rano. Sprawdzałem wcześniej i czuć benzynę, a potem natknąłem się na ten film, pan trochę przynudza ale opisuje realny problem obejmujący kilka tematów np. wymiana oleju, spalanie, ekologia i generalnie samochody hybrydowe.
    1 punkt
  17. Felga 17 cali oryginał nissana po lifcie oczywiście alu roztaw śrub 5x114,3, szerok 6,5J, ET40. Pozdrawiam.
    1 punkt
  18. Zamówiony już Tucson wersja Hybrydowa 230KM, wyposażenie Smart + Pakiet LED. Szału nie ma z wersją wyposażenia ale silniczek powinien dawać radę. I biały o jakim marzyłem a z X się nie dało. Odbiór 2.04 podzielę się wrażeniami X vs Tucson X już na otomoto
    1 punkt
  19. Ja robiłem tak: - w telefonie włączone wifi i bt - w bt wyszukałem MYCAR - połączyłem bt MYCAR - telefon zapytał, czy chcę korzystać z sieci wifi, żeby połączyć się z samochodem - kliknąłem "tak" - połączyło Spróbuj może wejść w "kafelek" połączenia na wyświetlaczu, może tam coś będzie
    1 punkt
  20. 1 punkt
  21. TIP: Przy parkowaniu wystarczy wypiąć pasy SS się nie załącza tak samo jak Auto hold.
    1 punkt
  22. @aquariusmax, nie jestem stroną tej dyskusji i patrzę na to chłodnym okiem z boku. Tak szczerze to wypadałoby Ci powiedzieć najzwyklejsze "przepraszam". Zakończyłoby to tą dyskusję na kulturalnym poziomie.
    1 punkt
  23. Roboczogodzina w Łodzi 406,50 netto / 500 zł brutto
    1 punkt
  24. Chyba i ja mam ten problem. Świece wymianiałem 50k km temu. Teraz to jakas masakra zeby zapalil. Kręci i zapala na początku jak traktor a czasami pali za pierwszym razem (też na zimnym). Sprawdze jeszcze kabel masy (jak wymieniałem olej w skrzyni to widziałem, że jest troche luźny i SS co jakiś czas rzuca błędem)), świece żarowe i jak bedzie trzeba zainwestuje w przekaźnik, o którym piszecie. ECU oczywuście wywala błąd obwodu elektrycznego grzałek świec. dzieki za namiar na nr czesci.
    1 punkt
  25. Masz na to jakieś dowody?:) Bo opierając się na "dowodzie" czyli skanie faktury kolegi dawizm z 13 stycznia umieszczonym w innym wątku na tym forum możemy zobaczyć, że w Ostowie Wlkp (lub okolicach): Olej Shell 5w30 potrafi kosztować w ASO 69,9PLN za litr, oryginalny filtr 50,4PLN a bezcenna podkładka wyceniana jest na 10PLN. Zakładając 5,4litra oleju z beczki + filtr + podkładka mamy kwotę 437PLN za materiały PRZED rabatem, który można bez problemu wynegocjować w każdym prawie ASO (szczególnie gdy jesteś ich stałym klientem). Przy rabacie 15% daje to 371,5PLN......+ wymiana za 1PLN Powiem CI też, że nawet w trójmiejskim ASO można wywalczyć rabaty. Ja za pewna usługę wycenioną pierwotnie na 2,7tys PLN zapłaciłem po rozmowach z kierownikiem serwisu tysiaka. Można? Można! Oni też zdają sobie sprawę, że mają ceny oderwane od rzeczywistości. Robert bardzo trafnie wytłumaczył dlaczego Jarosz nie ma ochoty umieszczać publicznie faktury. To , żę Ty nie zamierzasz jej pokazywać komukolwiek nie oznacza,że na taki glupi pomysł nie wpadnie ktokolwiek inny czytający forum. Jakie mogą być tego konsekwencje dla Jarosz dokładnie opisał Robert.... A na koniec apropos wysokich cen w ASO i braku negocjacji mała zagadka. Usterka - niedziałający spryskiwacz tylnej szyby - okres zimowy po kilku dniach dodatniej temperatury. Diagnoza i naprawa taka jak na załączonym filmie: https://www.youtube.com/watch?v=EkEJvYklzXw Powiedz mi Aquarius - jak myślisz za ile taką naprawę przeprowadziło gdyńskie ASO ?
    1 punkt
  26. W moim QQJ12 łączność bezprzewodową z Android Auto rozwiązałem ,montując adapter Motorola MA1,dziala bardzo dobrze, przejechane z nim kilka tys.km ,nie zawiesza się ,nie przerywa łączności ,jakość dźwięku taka jak po kablu i łączy się w kilka sekund po uruchomieniu auta-polecam. Dodatkowo można go zawsze pożyczyć czy przełożyć do innego auta ,które posiada AA- U mnie nawigacja 9 cali z 2 pokrętłami.
    1 punkt
  27. Tak na marginesie, na stronie Nissan są także schematy dla strażaków i można zobaczyć, gdzie są ładunki pirotechniczne w napinaczach, poduszki, wzmocnienia, akumulator li-ion, niebezpieczne amortyzatory gazowe, itd. Widać, że np. J11 nie miał z tyłu napinaczy, a J12 ma.
    1 punkt
  28. Klapkę można łatwo poprawić; u mnie zadziałało: Regulacja klapki wlewu paliwa
    1 punkt
  29. Uspokójcie swoje zapędy.Nie tak ma się toczyć rozmowa.Podejrzenie o coś czego by nie zrobił serwis,albo zrobił źle (w domyśle nie taki olej) nie ma sensu i prowadzi do zaostrzenia dyskusji.JackSet Twoją dociekliwość a'la Sherlock ,zostaw dla siebie.Niepotrzebnie zaostrzasz dyskusję.Jeszcze jeden taki post i pokasuję wszystko.
    1 punkt
  30. O to, że jak ktoś wszystkich próbuje zrobić w lewo, to to samo podejrzewa w całym otoczeniu wokół siebie Serdeczności
    1 punkt
  31. Mam znajomych w Ełku. Poproszę żeby podeszli i zapytali o promocje? Tylko czy 2 stówki za paliwo się zwróci?
    1 punkt
  32. To źle myśleliście Towarzyszu. Wymiana w ASO Ełk w dniu 08.11.2023 przy przebiegu dokładnie 1670 km. Nie mam ochoty na dalszą, bezsensowną dyskusję z Tobą. Nie chcesz, nie wierz. Twoja sprawa. Ale nie oskarżaj mnie o kłamstwo. Nie lubię malkontentów i niewiernych Tomaszy
    1 punkt
  33. Czyli to było dawno i nieprawda. Tak myśleliśmy.
    1 punkt
  34. Nie będę udowadniał niedowiarkom. A dyskusję na ten temat faktycznie - kończę.
    1 punkt
  35. jeżdżę po tych samych nawierzchniach od lat. opony porównywalne (index dB ten sam). nie ma porównania do poprzednika
    1 punkt
  36. Był Pan w serwisie z tymi lusterkami?u mnie to samo przy prędkości pow.110 km/h widać jak drgają lusterka. ASO coś podziała?
    1 punkt
  37. Może zaciski są z jakąś wadą, albo klocki. Tak jak pisałem ja robię myk ze szlifowaniem brzegów i piszczenie zdarza mi się sporadycznie po dłuższych postojach i w deszczowe/ wilgotne dni, ale to jest chwilowe. Ale to wszystko w używanym aucie. Moi znajomi co sobie sami robią przy samochodach takie rzeczy jak wymiiana klocków też podcinają czasem brzegi. Nie znam innych powodów piszczenia klocków niż z powodu klinowania/ nieodbijania/ nieprawidłowego ułożenia/ pracy jarzmo/klocek... a piszczą tym bardziej jak nie hamują i się przy okazji grzeją m.in. z powodów wyżej opisanych.
    1 punkt
  38. Piszecie tutaj co zrobić aby nie piszczały etc. Tylko zastanawiam się dlaczego ja mam robić to sam: auto jest na gwarancji i to ASO powinno rozwiązać temat. Przykre jest to, że auto za 150-200 tys. a takie wpadki ma. Nawet w Seicento w budżetowej wersji nie miałem problemu z piszczącymi klockami (auto nowe z salonu)
    1 punkt
  39. Ja na twoim miejscu podjechałbym do innego serwisu (ASO) aniżeli w tym co obierałeś i spróbował regulacji. Niestety spasowanie elementów w brytyjskiej fabryce Nissana pozostawia wiele do życzenia. Nawet jeżeli nic nie wskórają to niech dadzą nowe śruby i je polakierują żeby potem ktoś Ci nie powiedział, że auto po dzwonie i drzwi wymieniane. PS. Ja miałem tak z tylną klapą. Samochód obierałem w Warszawie; przy obiorze różnica w linii lamp tylnych (nadwozie-klapa) na oko to 5-7mm po lewej stronie. Panowie twierdzili, że nic się nie da z tym zrobić i dali dodatkowy rabat. ASO w Katowicach potrzebowało 15 minut aby wszystko wyregulować i teraz nie widać różnicy; wszystko równe.
    1 punkt
  40. Wystarczy wziąć jazde próbną. Wg mnie jest kolosalna różnica, wynikajaca z wygłuszenia i przeprojektowanego zawieszenia. Jest ciszej niz w BMW X3, który wlasnie odebrał kolega. Wiem, co mówię bo poprzednikiem jeździ brat i jak wsiadlem do niego po miesiącu odkąd mam nowy, to dopiero zauważyłem, jak cicho jest w nowym.
    1 punkt
  41. To akurat zupełnie mi nie przeszkadza. A poza tym, czy inny system daje ciszej? Przecież tam jest tyle dziur do tyłu, lekka przesłona. Nie, sorry. U mnie jest roleta odsunięta, podłokietnik często leży i ja nie słyszę różnicy.
    1 punkt
  42. Wyjmij sobie i porównaj z obrazkiem
    1 punkt
  43. Wszystko ładnie pięknie, tylko nie zapominaj o jednym drobnym fakcie... Silnik użyty do generowania prądu to w odróżnieniu od tych w takiej toyocie w hybrydzie MEGA skomplikowana jednostka i dzieją się tam cuda. jego potencjalna naprawa to koszmar - choć podobno były dość bezawaryjne, ale czasy mamy oszczędnościowe więc pewnie przy okazji odpiłowania jednego bloku poczynili inne "oszczędności". A jak będzie czas pokaże za jakieś 2-3 lata jak te auta pojeżdżą z 100-200 tys
    1 punkt
  44. W specyfikacji QQ mhev ma 4 cylindry, zaś 3 cylindry jest w epower (jak w Xtrail) Natomiast X-Trail ma zarówno w mhev jak i epower 3- cylindrowy. To kompletnie różne silniki - epower posiada zmienny stopien sprężania. Jest to silnik z Infinity obciety o 1 cylinder. Wybór pomiedzy mhev/xtronic a epower jest oczywisty; cena jest różna, tak jak doznania z jazdy (patrz przyspieszenie do 100). Poza tym sa rozne zawieszenia (w zależności od wersji i silnika w qq) co ma wpływ na trakcje i komfort ( xtrail wylacznie wielowahaczowe). Co do kabiny to mialem qq j10, x t32 i teraz t33. To kompletnie różne samochody. X to segment D (pojemność, funkcjonalność, ilość mca na tylnej kanapie) Natomiast w kwestii epower FWD. Bajka. Natychmiastowa reakcja na gaz w kazdej chwili. Spalanie miasto niedziela 5, dzien targowy 6. Czekam na lato;) Bardzo dobre porównanie wersji x.
    1 punkt
  45. Jak z łańcuszkiem będzie coś nie tak, to usłyszysz nawet w kabinie takie metaliczne "dzwonienie" nawet na rozgrzanym silniku. Jeżeli nic nie dzwoni, to ciesz się z jazdy.
    1 punkt
  46. Jeśli szukacie dysz spryskiwaczy przedniej szyby, to te poniższe pasują. Kupiłem na próbę, bo dwie dyszki to nie majątek, i okazało się, że pasują plug&play. Jeśli ktoś szuka, to polecam. Na rynku oryginałów do T-31nie ma, pasują jeszcze dysze od Nissana Note (są takie same) ale używki kosztują ok 40 za sztukę. Na zdjęciu porównanie dyszy używanej i nowych, uniwersalnych, to te z żółtą końcówką https://allegro.pl/oferta/uniwersalne-dysze-spryskiwaczy-dwuotworowe-nowe-12036673336 Wysłane z mojego RMX3363 przy użyciu Tapatalka
    1 punkt
  47. Też te zamontowałem w zeszłym roku. mają trochę więcej luzu w gnieździe i niestety mniejszy zakres regulacji samej dyszy. Kupiłem 4 sztuki, odpowiednio dobierając i regulując udało mi się dobrać z nich 2, które działają poprawnie. Teoretycznie mają zawór jednokierunkowy (wg opisu), ale chyba jest nieszczelny i płyn się cofa.
    1 punkt
  48. Szukaj na forum w dziale j10 wątku o spolszczeniu - opis, uwagi, przemyślenia, zdjęcia, linki - wszystko na temat spolszczenia menu nawigacji lcn1.
    1 punkt
  49. Jest kilka typów skrzynek z bezpiecznikami, więc musisz sprawdzić, który jest u Ciebie. https://autobezpieczniki.pl/nissan-x-trail-t31-2008-2013-skrzynka-bezpiecznikow/
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...