Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Nowy QQ - 18.02


Smakor
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

3 godziny temu, Brzyk napisał:

Jak to jest ze japońskie samochody dalej mają silniki 2-2,5 l spełniające normy euro.

No dokładnie... :D

Przykładowo Mazda 2,5L ma wysoki stopień sprężania 14:1, lata na ubogą mieszankę (pali mniej niż kosiarki). Do tego ma dezaktywację 2 z 4-rech cylindrów przy mniejszych prędkościach + Mild hybrid, kondensator oddający energię i już spełnia aktualnie obowiązujące normy Euro. Japońce poszli swoją drogą udoskonalając silniki spalinowe a Europa na skróty zmniejszając ich pojemność, kastrując gary napychając "waty" w układ wydechowy... :(

To wszystko i tak przekreślą w EU nienaprawialne bateryjki... patrz przykład Norwegii, która nie wie co robić z zezłomowanymi elektrykami...

W CX-60 dodali do 2.5L silnik elektryczny z bateryjką 17 kWh i już mamy 300KM/ 500Nm, 5.8s do 100tki (2T)

Vmax 200km/h co w hybrydach nie jest już std.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak sobie teraz myślę
Patrząc na drogi
Jakoś nie specjalnie widzę nowe ququłki .
Wiec albo brak aut w co trochę nie wierze bo produkcję już zeszłoroczne ruszyły, albo jest tak mało popularny...

Wysłane z mojego SM-G780G przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba kilka czynników się nałożyło, że jest ich mało... Główne to jednak chyba dostępność i ceny. Coraz mniej ludzi stać na nówkę sztukę przy wzroście cen o 30-40%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Brzyk napisał:

To też
Ale dla porównania widzę dużo tusconow I ravek
A to jednak b wysoka cena ( w stosunku do qq)

Te RAVki co jeżdżą to są te ze starego cennika po 160-170 tys (bezwtyczkowce), tyle niemal co za QQ - też wybrałbym RAVkę 😜 Tucsony jeżdżą ale w mojej okolicy to raczej sztuki pojedyncze. Zresztą nie podoba mi się to auta na żywo. QQ stary też ładniejszy chyba - nowy jakiś taki "damski" (sorry za określenie). Kugi też się pojawiają. Nowa Sportage też rzadki widok.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

QQ jest niepopularny. Patrząc po ogłoszeniach w internecie i dostępności w salonach jest go wg mnie więcej niż RAV4, a na ulicach ravkę, albo tą drugą suvkę toyoty widzę nonstop, choć mogą to być starsze niż 2021, w końcu model od 2018. No i to co jest dostępne może być z opcjami, które nie do końca pasują potencjalnemu nabywcy... Nawet Pulsara częściej w Krakowie widzę niż nowego QQ. Jak wychodził j11 to po pół roku od pojawienia się w salonach pełno go już po Krakowie jeździło... Cena też swoje zrobiła.

A tucson to paskuda i widzę, że nie tylko jazwróciłem uwagę, że tragicznie wyglądają te ledowe trójkąty z zółtymi żarówami (te widzę najczęściej). Nie wiem jak w ogóle można taki zestaw oferować. To już mogli wzorem Dacii dać ledy. Nawet jeśli by były to byle jakie ledy, ale żeby ledy.

A te auta to są poza moim zasięgiem. Mnie stać najwyżej na clio :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Toyoty jest najwięcej bo dostępność była największa, może nadal jest. Jak szukałem auta niecały rok temu to na Toyotę trzeba było czekać 2-3 miesiące. Czasami nawet krócej jak ktoś rezygnował a trafiło się z konfiguracją. Covid dotknął Toyotę akurat w mniejszym stopniu niż pozostałe koncerny stąd tak duża sprzedaż i tyle tego jeździ. Osobiście to też było dla mnie trochę odpychające jak widziałem taką Ravkę co drugie skrzyżowanie, człowiek jednak chce się trochę wyróżniać. Na QQ okres oczekiwania był ok pół roku, na Kugę ponad rok, na Mazdę też około roku, Sportage wiedziałem, że będzie nowy więc po co brać stary, Tucson jakiś dziwny. Zresztą temat rzeka dlaczego wybrałem QQ, pewnie niespecjalnie to kogoś interesuje.

Cennik QQ się zmienił i to chyba najbardziej odpycha klientów. Ludzie widzą silniczek 1,3 w crossoverze za 150tyś i się pukają w głowę, że to przecież niewiele mniej niż "premium" A3, seria 1 itp. Nikt nie patrzy na wyposażenie auta, na wielkość, na w miarę sprawdzony silnik. Dla mnie to dobrze, nowego QQ widziałem bardzo mało, od premiery kilka sztuk. Ravka, CHR jest co chwilę, Tucson też bardzo często, nowy Sportage który jest przecież z 5 miesięcy dopiero też już co chwilę się pojawia. Kuge widziałem może ze dwa razy ale skoro był czas oczekiwania rok to co się dziwić. Dzięki temu mam oryginalne auto.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

U mnie w okolicy QQ J12 jest już sporo - nie ma dnia abym przynajmniej jednego nie widział.

QQ ma silnik 1.3 ale ma przynajmniej 4 cylindry. I do spokojnej jazdy to wystarcza. Peugeot/Citroen do swoich SUV-ów/Crossoverów ładuje trzycylindrowe 1.2.
Co do Kugi to jak czytam forum Forda to chyba dobrze, że zdecydowałem się na QQ (chociaż też nie jest idealny). Jak widzę ile akcji serwisowych jest dla Kugi i jakie "akcje" Ford wyprawia to wygląda jakbyśmy faktycznie wrócili do czasów PRL  🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, gumimis napisał:

QQ ma silnik 1.3 ale ma przynajmniej 4 cylindry. I do spokojnej jazdy to wystarcza.  

Jest już nowy silnik do QQ J12.

Ma pojemność 1.5 i jest 3 cylindrowy, który zasila generator, a nie bezpośrednio napęd.

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...