Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Pathfinder lift 2" Jakie zawieszenie wybrać


Pathfinder79
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. 
Właśnie odebrałem Patha z warsztatu po "lifcie " +2cale, zestaw IronMan. Geometrii nie robiłem jeszcze, ale w drodze powrotnej do domu trochę pływał-- da się to usunąć po zbierzności? CZy coś nie tak poszło?
a i wszystkie nowe polibusze założone. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pływa bo nie ma zbierzności. Jedz na profesjonalna komputerową geometrię kół 3D. Będzie Cie to kosztować z 300-400 PLN. Pytanie czy śruby mimośrodowe były wymienione ?

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
W dniu 23.02.2021 o 22:56, pafcik napisał:

Pewnie mało kto korzysta z takich rozwiązań. A jak nawet to się nie przyzna. Zastosowanie ich wiaze się z regulacją geometrii. Całkiem niedawno rozmawiałem z właścicielem tej firmy. Bardzo konkretny człowiek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, marcin1621 napisał:

Pewnie mało kto korzysta z takich rozwiązań. A jak nawet to się nie przyzna. Zastosowanie ich wiaze się z regulacją geometrii. Całkiem niedawno rozmawiałem z właścicielem tej firmy. Bardzo konkretny człowiek.

Wszystkie prace  związane z zawieszeniem powinny kończyć się ustawianiem geometrii. Czy to łącznik,  czy to tuleja, a na pewno lift. 

Pozdrawiamy serdecznie 

Ml

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Mleczko napisał:

Czy to łącznik,  czy to tuleja, a na pewno lift.

Kolego Mleczko, stabilizator ani żadna z jego podpor(laczniki) nie wymagają ustawiania zbieżności  po ich wymianie. One nie są składową żadnego punktu geometrii zawieszenia.tuleje wahaczy sworzenie owszem. Tuleje sanek zawieszenia itd to również ma sens. W tych pojazdach nie ma potrzeby ustawiania czegokowiek nawet po wymianie amortyzatorów. Bo nic się tam znacząco nie zmieni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zgadzam się.

Każda część wykonana jest z jakąś dokładnością. Raz na plus a raz na minus. Te teoretyczne nadające się do pominięcia wachania w wymiarach powodują, że zawieszenie powinno się przynajmniej sprawdzić. 

Ja tak robię i czasem zdarza się,że trzeba coś dokręcić aby było wszystko ok.

Pozdrawiamy serdecznie 

Ml

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Mleczko napisał:

Nie zgadzam się.

Każda część wykonana jest z jakąś dokładnością. Raz na plus a raz na minus. Te teoretyczne nadające się do pominięcia wachania w wymiarach powodują, że zawieszenie powinno się przynajmniej sprawdzić. 

Ja tak robię i czasem zdarza się,że trzeba coś dokręcić aby było wszystko ok.

Pozdrawiamy serdecznie 

Ml

Ok ale nie pisz, że po wymianie łącznika stabilizatora (czy jakichkolwiek elementów z nim związanych) trzeba robić geometrię. To trochę tak jak byś napisał że po wymianie wału trzeba zbieżność ustawić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.02.2021 o 19:28, ostrokolowo napisał:

Ok ale nie pisz, że po wymianie łącznika stabilizatora (czy jakichkolwiek elementów z nim związanych) trzeba robić geometrię. 

Zawsze to jakiś diagnosta przytuli kolo 100zl za zalozenie aparatury i zejscie do kanalu 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
W dniu 25.01.2021 o 18:55, apsik napisał:

Daj znać jak jezdzi się po ;)

Ja ostatnio mało internetowy.
Jeździ się elegancko.  Od wymiany minęło już trochę, nic nie piszczy nie zgrzyta, polibusze to dobra decyzja. Zawieszenie też dobrze się sprawuje po terenie, las, góry, piaskownica. 

Jakie opony można wcisnąć bez przeróbek. Path po lifcie 2". 

Dzięki

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, marraf napisał:

Ja ostatnio mało internetowy.
Jeździ się elegancko.  Od wymiany minęło już trochę, nic nie piszczy nie zgrzyta, polibusze to dobra decyzja. Zawieszenie też dobrze się sprawuje po terenie, las, góry, piaskownica. 

Jakie opony można wcisnąć bez przeróbek. Path po lifcie 2". 

Dzięki

 

265/70/17 pasują idealnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ktoś sie orientuje ile trzeba zakupic nowych srub regulujacych zbieżność? Chce wymienic od razu kpl zeby pozniej nie bylo przymusowego przestoju podczas pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, apsik napisał:

Ktoś sie orientuje ile trzeba zakupic nowych srub regulujacych zbieżność? Chce wymienic od razu kpl zeby pozniej nie bylo przymusowego przestoju podczas pracy.

Kpl.u mnie to było 8 srub. 4 z przodu 4 z tylu. 6 dłuższych m14x1.5x109 i 2 m14x1.5x98. I przygotuj około 120zl na resztę srub z nakretkami.

Edytowane przez marcin1621
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dla potomnych

Wymiana wszystkich elementów na poliuretany za robocizne 2k
U mnie było dużo do wymiany sworznie, łączniki, śruby koncówki drązka itd. I na deser wymiany wymagały oba tylne górne wahacze ponieważ NIEDOSTĘPNY jest sworzeń tegoż wahacza, Cena 420 PLN/sztuka. W sumie z częsciami 4400 PLN+ elementy poliuretanowe 550.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, apsik napisał:

 ponieważ NIEDOSTĘPNY jest sworzeń tegoż wahacza, Cena 420 PLN/sztuka. W sumie z częsciami 4400 PLN+ elementy poliuretanowe 550.

Jeżeli chodzi o sworzen nr. 55501-EB300

to firma YAMATO robi go w zamienniku pasuje do wszystkich modeli od 2005 i do wszystkich  silnikow . Chociaż w katalogach jest informacja ze pasuje tylko do 12.2006

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, marcin1621 napisał:

Jeżeli chodzi o sworzen nr. 55501-EB300

to firma YAMATO robi go w zamienniku pasuje do wszystkich modeli od 2005 i do wszystkich  silnikow . Chociaż w katalogach jest informacja ze pasuje tylko do 12.2006

Sprawdzone, nie pasuje, mam Patha 4.0 2007.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
W dniu 6.09.2021 o 22:41, marcin1621 napisał:

Kpl.u mnie to było 8 srub. 4 z przodu 4 z tylu. 6 dłuższych m14x1.5x109 i 2 m14x1.5x98. I przygotuj około 120zl na resztę srub z nakretkami.

czy te krótkie da się zastąpić długimi? nie znalazłem zamienników krótszych niż 108mm kosztują ok 27- bez nakrętki.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, camo napisał:

czy te krótkie da się zastąpić długimi? nie znalazłem zamienników krótszych niż 108mm kosztują ok 27- bez nakrętki.  

Tak. Zawsze można zastosować podkładkę dystansującą. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy tuleje wahacza  tylnego od sprężyny, wciska się tylko przez uszy wahacza i po środku jest dostęp bezpośrednio do tulei , czy wahacz jest tam zabudowany i otwór na tuleje jest w formie rury przechodzącej przez wahacz, w którą wciska się tuleje?

ok wygląda na to, że tuleja wciskana jest w uszy wahacza, to powinno ułatwić wycięcie tulei :) s-l500.jpg.ed7cf46532197867707d3f5d0460fa22.jpg

 

Edytowane przez camo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, camo napisał:

czy tuleje wahacza  tylnego od sprężyny, wciska się tylko przez uszy wahacza i po środku jest dostęp bezpośrednio do tulei , czy wahacz jest tam zabudowany i otwór na tuleje jest w formie rury przechodzącej przez wahacz, w którą wciska się tuleje?

ok wygląda na to, że tuleja wciskana jest w uszy wahacza, to powinno ułatwić wycięcie tulei :) s-l500.jpg.ed7cf46532197867707d3f5d0460fa22.jpg

 

Tylko przez te uszy. Przy wycinaniu i wyprasowywyaniu nie ma problemu. Jest klopot przy wciskaniu tulei bo te uchwyty potrafia się zgniatać i wyginac

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...